A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op juli 22, 2012, 22:25:13
ik heb laatst 2 Twenty modellen gehoord en daar vond ik het hoog erg pittig. Misschien toch anders dan van de 'klassieke' serie?

ben er in ieder geval zeer content mee, alleen wil ik nog wel even experimenteren met wat andere kabel.
Heb bijvoorbeeld ook de combi Naim-Audiovector (met Chord Company bekabeling) gehoord, maar dat vond ik persoonlijk wat te tam.
De NAC A5 komt er zeker nog wel tussen en ga deze dan ook langer beluisteren, want ik wil eerlijk gezegd wat meer body in het laag horen.
Dit is niet helemaal de sterkste kant van de Ocos denk ik zo.....

Het is zekerniet mijn doel jou aan de NAC A5 te krijgen... :)

Nog even een vraagje : ik las dat de Linn K400 (biwire) kabel qua klank nagenoeg gelijk is aan de NAC A5 ? Klopt dit, of is het pure onzin  :angel:


Beetje onzin... De Linn K20 is eigenlijk NAC A4.... Die lijkt er dus op, maar toch niet hetzelfde. De Linn K20/K400 is iets softer en transparanter, maar ook versmeerder. De A5 is iets 'grover' en 'groovier'.... ;)

@Garmt  Bedankt voor je antwoorden ;)
Ik snap dat het niet je doel is om mij aan de NAC A5 te krijgen, alhoewel.... ;) ;D
Maar om even serieus te zijn; ik sta altijd open voor goede op ervaring gebaseerde adviezen ;)

@Nick  De Ocos zit hier gewoon single wire aangesloten aan de PMC,s (met behulp van jumpers tussen hoog en laag terminal)
Overigens ben ik zeker nog wel tevreden met de klank van de Ocos, maar moet wel toegeven dat de Naim kabel het op het gebied van laagweergave een stukje beter doet.
Waar velen vaak last hebben van een overheersend en ''boemerig'' laag, daar heb ik in mijn ruimte totaal geen last van; sterker nog,het lijkt wel of het laag gewoon geabsorbeerd wordt  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Dank Theo. De reden waarom ik je vroeg wat meer specifiek te zijn, is omdat ik me heel voorzichtig aan het oriëntieren ben op het gebruik van een kleine laptop of een mac mini als streamer. De one-box streamers bevallen mij met uitzondering van de Ayon niet of niet voldoende om te switchen. Mijn voorkeur gaat bovendien uit naar de flexibiliteit van gescheiden componenten.
De mac mini is de meest voor de hand liggende keuze ivm de software en de usb implementatie. De Acer heeft als voordeel het ingebouwde scherm en volgens Garmtz de goede usb implementatie. Helaas kan jij dat laatste niet bevestigen.
Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af waarom ik eigenlijk over een andere streamer denk. :blush: De huidige setup met Touch en .........dac klinkt prachtig. Dan toch maar wat antibiotica slikken tegen het upgrade, nee het verander virus? daar ga ik nog eens goed over denken tijdens het plaatjes draaien. Dank voor je test Theo.

twani

De netbookjes "test" is zeker nog niet voorbij, ik pionier verder en houd je op de hoogte ;)

@Jan: ik weet wat het is om een ruimte te hebben die Bass op het menu heeft staan, ik heb er zelf namelijk een ;)
Oplossingen waren bij mij 1)  Von Schweikert`s die, en ik citeer Garmt, een enorm overdreven Bass weergave bezitten 2) Harbeth SHL5 met een Bass reflex aan de vóórzijde ;)
Vraag me niet waarom maar de Harbeth`s zijn in staat tot zéér zéér volwassen bass productie welke in mijn opstelling af en toe zelfs overeenkomsten heeft met m`n oude Von Schweikerts, alleen minder doorrollend dat wel.
Ik zou echt niet weten hoe dat kan daar de fysieken van beide speakers compleet verschillen, ben er echter niet ongelukkig mee, dat zul je begrijpen.
Het blijft een aparte hobby die we hebben :crazy:

blue-eyes

Als mensen verbaasd zijn dat mijn naam onder een bericht staat, wees niet verbaasd, dit klopt.

Diverse quotes "gerepareerd".
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 23, 2012, 07:52:17
De netbookjes "test" is zeker nog niet voorbij, ik pionier verder en houd je op de hoogte ;)

@Jan: ik weet wat het is om een ruimte te hebben die Bass op het menu heeft staan, ik heb er zelf namelijk een ;)
Oplossingen waren bij mij 1)  Von Schweikert`s die, en ik citeer Garmt, een enorm overdreven Bass weergave bezitten 2) Harbeth SHL5 met een Bass reflex aan de vóórzijde ;)
Vraag me niet waarom maar de Harbeth`s zijn in staat tot zéér zéér volwassen bass productie welke in mijn opstelling af en toe zelfs overeenkomsten heeft met m`n oude Von Schweikerts, alleen minder doorrollend dat wel.
Ik zou echt niet weten hoe dat kan daar de fysieken van beide speakers compleet verschillen, ben er echter niet ongelukkig mee, dat zul je begrijpen.
Het blijft een aparte hobby die we hebben :crazy:

Interessant te lezen je testen met het streamen vanaf de laptop; ben er zelf niet zo mee bezig, maar ik lees geinteresseerd mee met je bevindingen.
Wat betreft onze hobby, dat is zeker een aparte  ;D  Zeker het verhaal akoestiek is een moeilijk te doorgronden onderwerp.
Vorige week vrijdag hebben we wat testjes gedaan met div. speakeropstellingen. Door de PMC,s meer naar de achterwand te verplaatsen ontstaat er wat minder diepte in het geluidsbeeld, maar heb ik wel een ''gain'' in de laagweergave. Het verschil is meer dan ''marginaal'' te noemen ondanks het feit dat transmissionline speakers hier wat minder gevoelig voor moeten zijn. ;)
Alle speakers die ik hier in het verleden heb gehad presteerden op het gebied van laagweergave overigens beduidend minder dan de PMC,s.
Ik zou wel eens een keertje een akoestiekdeskundige hier willen hebben die aan de hand van wat apparatuur metingen een beeldvorming kan geven over de akoestische situatie.
Galm of flutterecho,s heb ik geen last meer van, dat is inmiddels wel opgelost. Wel verbaas ik mij telkens weer over de werkelijk bass ''vretende'' eigenschappen in mijn ruimte :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Zo, net terug van de Hornbach in Zaandam alwaar ik een douchecabine en toilet heb aangeschaft, altijd lekker voor de portomonaie zeg ik. Tja.. je moet wat om de veldmaarschalk :D des huizes rustig te houden, de verbouwing is gelukkig de afrondende fase ingegaan.

En! Jan, ik heb daar een Audiofiel cadeautje gekocht, ik stuur het je op ;)  Raden mag, vertellen wat het is doe ik niet. Ik heb er een aantal gekocht en was zeer in m`n sas met het feit dat ik ze tegenkwam, al helemaal met de aanschafprijs :pompom: :pompom:

Een zeer ter zake doende accessoire mag ik wel zeggen, jij gaat blij zijn Jan!

Bas Akkerman

Potverdrie, maakt Jan lekkerder koffie of zo? :P Haha, ik zal mijn jaloezie maar weer even onder de stoelen en banken hier steken.
Fijn dat de verbouwing bijna is afgerond, lijkt me een ontspannen gevoel geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Bas,

Als ik mij niet vergis hadjij dit weekend een paar logé's. Klopt dat en zo ja was het een leuke logeerpartij?

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 23, 2012, 12:46:14
Zo, net terug van de Hornbach in Zaandam alwaar ik een douchecabine en toilet heb aangeschaft, altijd lekker voor de portomonaie zeg ik. Tja.. je moet wat om de veldmaarschalk :D des huizes rustig te houden, de verbouwing is gelukkig de afrondende fase ingegaan.

En! Jan, ik heb daar een Audiofiel cadeautje gekocht, ik stuur het je op ;)  Raden mag, vertellen wat het is doe ik niet. Ik heb er een aantal gekocht en was zeer in m`n sas met het feit dat ik ze tegenkwam, al helemaal met de aanschafprijs :pompom: :pompom:

Een zeer ter zake doende accessoire mag ik wel zeggen, jij gaat blij zijn Jan!

Theo, je maak mij wel erg nieuwsgierig zeg met dat cadeautje..... :tongue2:
Wat het ook moge zijn, ik vind het wel een heel leuk gebaar moet ik zeggen.
Ik moet je bekennen dat ik al erg mijn best aan het doen ben om te bedenken wat het kan zijn....... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli 23, 2012, 14:35:00
Bas,

Als ik mij niet vergis hadjij dit weekend een paar logé's. Klopt dat en zo ja was het een leuke logeerpartij?
Je vergist je. Maar ik had ook bericht dat het misschien afgelopen weekend kon zijn, dus ik kan het me voorstellen. ;) Aanstaande donderdag komt Garmt de set hier (zo) perfect (mogelijk) inregelen en opstellen en dan mag ik er een weekje thuis van genieten.

Inmiddels ben ik de oude laptop aan het schoonmaken en met enig geduld heb ik 30 Gb vrij kunnen maken. Vooralsnog heb ik het in WAV (via EAC) op de hoofd pc staan, dus dat houd ik zo maar. Dat betekent dat er lang niet alles op kan, maar de hoogtepunten zet ik in ieder geval over op de laptop. Ik kan een Squeezebox Touch van iemand lenen en mocht die binnen een week hier kunnen zijn, dan neem ik dat ook op in de demo. De SBT sluit ik dan digitaal aan op de DAC van de cd-speler. Mocht ik nog gaan kl**ien met afspeelsoftware, dan laat ik jullie dat natuurlijk weten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 23, 2012, 15:33:50
Je vergist je. Maar ik had ook bericht dat het misschien afgelopen weekend kon zijn, dus ik kan het me voorstellen. ;) Aanstaande donderdag komt Garmt de set hier (zo) perfect (mogelijk) inregelen en opstellen en dan mag ik er een weekje thuis van genieten.

Inmiddels ben ik de oude laptop aan het schoonmaken en met enig geduld heb ik 30 Gb vrij kunnen maken. Vooralsnog heb ik het in WAV (via EAC) op de hoofd pc staan, dus dat houd ik zo maar. Dat betekent dat er lang niet alles op kan, maar de hoogtepunten zet ik in ieder geval over op de laptop. Ik kan een Squeezebox Touch van iemand lenen en mocht die binnen een week hier kunnen zijn, dan neem ik dat ook op in de demo. De SBT sluit ik dan digitaal aan op de DAC van de cd-speler. Mocht ik nog gaan kl**ien met afspeelsoftware, dan laat ik jullie dat natuurlijk weten.

En laat svp even weten wat de bevindingen zijn. Hier en/of in je eigen topic

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli 23, 2012, 14:22:03
Potverdrie, maakt Jan lekkerder koffie of zo? :P Haha, ik zal mijn jaloezie maar weer even onder de stoelen en banken hier steken.
Fijn dat de verbouwing bijna is afgerond, lijkt me een ontspannen gevoel geven.
En omdat ik weet dat ik meer vrienden heb :P en ook was voorbereid op deze (gewenste) reakties verklap ik gelijk dat ik er 5 heb gekocht ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Eerst stuur ik jullie morgen een kopie van de test waarin "het object" voorkomt via de mail als teaser :angel: :angel:s
Bas en Henk, heb ik jullie adres al? PM anders even ;)  En nee, het is géén 1 april ;)

twani

Na twee dagen Spotify spelen vanaf de Samsung Netbook nu toch weer de Acer Aspire One eraan gehangen en......ik neig toch naar de Acer, raar maar waar, iets meer ruimtelijk en emotie,zo voelt en klinkt het.
Het komt overigens volledig overeen met de bevindingen van Klinkt Beter, inderdaad (zoals hij het zegt) minder plat ;) 

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 23, 2012, 22:33:14
En omdat ik weet dat ik meer vrienden heb :P en ook was voorbereid op deze (gewenste) reakties verklap ik gelijk dat ik er 5 heb gekocht ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Eerst stuur ik jullie morgen een kopie van de test waarin "het object" voorkomt via de mail als teaser :angel: :angel:s
Bas en Henk, heb ik jullie adres al? PM anders even ;)  En nee, het is géén 1 april ;)

En tromgeroffel....... :headbanging:  De test van ''meerdere objecten'' is binnen.....
Nu nog raden welk ''object'' in kwestie het betreft.
Ik heb wel een idee, maar misschien heb ik het helemaal mis :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Ik denk dat het iets is dat een nieuw licht werpt op......

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Een Music Mask!?
Kinderen die vragen...  :blush: :blush: Maar ik zal je pm-en Theo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Also, daB Oriëntierungsleucht vom Varisator principe :clapping: Stimmt ja völig freunden

Bas, Jan und Henk, Ich werde es Ihnen bald schicken :pompom:

Het varisatorprincipe overigens zorgt ervoor dat de vervuiling  uit de voeding wordt opgegeten, aldus in platte consumenten taal :D
Zeg maar de "aasgieren" van de stroomketen, de "kadaver vreters" ;D

Deleted Member 2

Ich bin gespannt ;D

Ein Schmutzfresser ist immer Willkommen.

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op juli 24, 2012, 11:21:28
Voila  ;)



Naim groen licht  ;D ;D
Kan ik in afwachting van mijn set de komende twee nachten tenminste wél slapen. ;)

Klinkt veelbelovend, Theo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 24, 2012, 11:21:28
Voila  ;)



Naim groen licht  ;D ;D
:clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: kon ze niet laten liggen natuurlijk. Was er al velen tegengekomen maar steeds niet precies de goede, nu wel!

twani


Bas Akkerman

Theo, dat past dus écht niet bij je Musical Fidelity's hè!?  :sly: :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 24, 2012, 19:31:08
:clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: kon ze niet laten liggen natuurlijk. Was er al velen tegengekomen maar steeds niet precies de goede, nu wel!

Ik vind het een mooi cadeau Theo, en ben er nu al blij mee want ik wilde juist nog zo,n ding aanschaffen ;)
Er ligt mij wat van bij dat jij het er al eens eerder over gehad hebt met mij daar jij nog een ander type als ''spare'' had liggen ?


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8