A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op mei 29, 2012, 14:51:23
Dat is moeilijk te duiden aangezien ik ze niet naast elkaar heb beluisterd en omdat de SU natuurlijk ook een andere versterker omvat. Ik durf daar dan ook geen uitspraken over doen Henk.
Ik denk dat Jan wel tzt eens de kans zal zien om zich in de Naim-sound te gooien, wie weet in de nabije toekomst eens bij mij thuis.

In de prijsklasse van de Essensio zijn er idd. weinig concurrenten met dergelijke aansluitmogelijkheden én a-synchrone usb, ik zou zeggen: hou je vooral niet in  ;)

hahaha ;D. Met de metrum ben ik nog zeer content. Nieuwsgierig naar de sound van dergelijke componenten blijf ik altijd.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 28, 2012, 23:48:52
Lastig is dit Jan. Eén ding zou ik in ieder geval zeker weten: niet kopen tenzij je helemaal geraakt wordt door de weergave. En welke dat zal worden? Bij de North Stars lees ik tussen jouw regels door steeds meer terughoudendheid. Ze overtuigen je geen van beide. Ik hoop voor je dat de NAD direct dat kippenvel geeft waardoor je weet dat het goed zit.
Is het een idee als je met de NAD ook een passende eindversterker beluistert? Of / en je MF via de NAD voorversterker aansluiten.

Veel wijsheid, geduld en groet,

Henk

Inderdaad lastig Henk ???  Jij weet aardig mijn ervaringen tot nu toe aan te voelen en te omschrijven ;)
Het overtuigen vanaf het eerste moment (dus het ''kippenvel gevoel'' krijgen) is wel een goede graadmeter ja.
Wat ik mis is misschien wel een beetje het Naim achtige; lekker ritmisch (slam) en punchy, maar het liefste wel met voldoende hoorbaar detail en plaatsing ;)
Over detailweergave en ruimtelijkheid heb ik niets te klagen met de Northstar, maar het geluid is mij allemaal wat te gepolijst en te steriel transparant.
Ook heb ik sterk het idee dat de onlangs gewijzigde bekabeling van de audiogroep hier nog een extra boost aan heeft gegeven, iets waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben :-X  Naarmate deze bekabeling meer ingespeeld raakt wordt dit fenomeen alleen nog maar heviger....
Het klankbeeld wat ik had met de andere kabel (Belden stranded wire) beviel mij eerlijk gezegd beter,ondanks het feit dat Belden al een redelijk transparant klinkende kabel is die veel vlakker klinkt dan bv een Lapp.
Tot op heden heb ik in mijn set nog steeds de beste ervaringen met de niet al te prijzige Lapp kabels. Deze week ga ik de hele bekabeling er weer uitgooien en vervangen door een Lapp vanaf de audiogroep in de meterkast.
De HFT kabel zou ook een mogelijkheid zijn, maar ik ben een beetje huiverig geworden met de solid core (massieve) aderen; het klankbeeld wordt mij allemaal te steriel en te transparant wat weer ten koste gaat van de muzikaliteit en de ''slam''.
Met de Lapp kabel ga ik eigenlijk op zeker; heb meerdere keren al gemerkt dat de MF M6i het hier heel goed op doet ;)

Wat ik mij sterk afvraag is in welke mate een Naim dac in mijn set een stukje muzikaliteit, punch en slam toe zou kunnen voegen  :angel:
Zoals al eerder aangegeven door mij en meerdere personen hier heeft een dac wel degelijk een grote invloed op de klankkarakteristiek, hier blijf ik gewoon bij.






Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Bij mij zuigt de M6 ook aan de Olflexx 3x2,5 direct vanuit de meterkast, geen behoefte om daar iets aan te wijzigen. De superunity biedt zich ook gewillig aan als DAC voor andere bronnen zoals BHV. De tv..... Als ik jou was Jan zou ik proberen de SU een weekje op proef te krijgen bij je thuis, dat moet het verhaal wel vertellen denk ik.....

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 29, 2012, 22:19:38
Inderdaad lastig Henk ???  Jij weet aardig mijn ervaringen tot nu toe aan te voelen en te omschrijven ;)
Het overtuigen vanaf het eerste moment (dus het ''kippenvel gevoel'' krijgen) is wel een goede graadmeter ja.
Wat ik mis is misschien wel een beetje het Naim achtige; lekker ritmisch (slam) en punchy, maar het liefste wel met voldoende hoorbaar detail en plaatsing ;)
Over detailweergave en ruimtelijkheid heb ik niets te klagen met de Northstar, maar het geluid is mij allemaal wat te gepolijst en te steriel transparant.
Ook heb ik sterk het idee dat de onlangs gewijzigde bekabeling van de audiogroep hier nog een extra boost aan heeft gegeven, iets waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben :-X  Naarmate deze bekabeling meer ingespeeld raakt wordt dit fenomeen alleen nog maar heviger....
Het klankbeeld wat ik had met de andere kabel (Belden stranded wire) beviel mij eerlijk gezegd beter,ondanks het feit dat Belden al een redelijk transparant klinkende kabel is die veel vlakker klinkt dan bv een Lapp.
Tot op heden heb ik in mijn set nog steeds de beste ervaringen met de niet al te prijzige Lapp kabels. Deze week ga ik de hele bekabeling er weer uitgooien en vervangen door een Lapp vanaf de audiogroep in de meterkast.
De HFT kabel zou ook een mogelijkheid zijn, maar ik ben een beetje huiverig geworden met de solid core (massieve) aderen; het klankbeeld wordt mij allemaal te steriel en te transparant wat weer ten koste gaat van de muzikaliteit en de ''slam''.
Met de Lapp kabel ga ik eigenlijk op zeker; heb meerdere keren al gemerkt dat de MF M6i het hier heel goed op doet ;)

Wat ik mij sterk afvraag is in welke mate een Naim dac in mijn set een stukje muzikaliteit, punch en slam toe zou kunnen voegen  :angel:
Zoals al eerder aangegeven door mij en meerdere personen hier heeft een dac wel degelijk een grote invloed op de klankkarakteristiek, hier blijf ik gewoon bij.

Dat van de klank-karakteristiek van een dac ben ik volledig met je eens. Het is te vergelijken met welk element je in de arm van een draaitafel monteert.
Ook heb ik weer eens gemerkt hoe gevoelig - laat ik het beperken tot - de metrum is voor de voedingskabel en voor de interlink. Je maakt er geen andere dac van, maar je kan het karakter wel versterken of verzwakken. wellicht in overweging te nemen als je een dac hoort die net te pittig of net te aardig/romig klinkt. Maar eigenlijk moet een dac gewoon je direct aanspreken qua karakter (kippenvel).
En welke dat is: naim, nad, of ........? Het blijft zoeken.
Als je zo hoor en inmiddels een beetje je smaak ken, moet het een dac zijn die attack heeft, pittig, flink wat detail geeft, goede plaatsing en ruimtelijkheid en geen luistermoeheid veroorzaakt. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn :unsure: ;D

De ellende is dat er te veel variabelen zijn. Het is niet alleen de dac. Het is het geheel van het totale systeem, dus inclusief de akoestiek. Wat wij ervaren hebben met de Metrum geeft aan hoe lastig het is. Ik dacht dat de wireworld digitale interlink een grote stap omhoog was. En bij jou blijkt dat "het systeem" de hele boel onderuit haalt. Zo'n interlink is dus ook geen tovermiddel.

Ishflicka van dit forum weet veel van dacs en heeft zelf een uitgebreide collectie. Ze is de laatste tijd niet of minder actief op het forum, maar vanmiddag was ze er weer even. Wellicht dat zij iets kan aanbevelen.

Verder zou het advies van Theo om de Naim eens thuis uit te nodigen wel eens slim kunnen zijn. Of dit binnen je budget past  is uiteraard aan jou. Het grote voordeel is dat je dan ook een andere versterker hoort aan je PMC's.

Nogmaals veel wijsheid en geduld Jan

Groet,

Henk


PS

Sluit je set eens aan op een "gewoon" stopcontact. je weet maar nooit.
Zit de audiogroep misschien achter een aardlekschakelaar?

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 29, 2012, 22:51:21
Bij mij zuigt de M6 ook aan de Olflexx 3x2,5 direct vanuit de meterkast, geen behoefte om daar iets aan te wijzigen. De superunity biedt zich ook gewillig aan als DAC voor andere bronnen zoals BHV. De tv..... Als ik jou was Jan zou ik proberen de SU een weekje op proef te krijgen bij je thuis, dat moet het verhaal wel vertellen denk ik.....

Heb je de Lapp Ölflex 110 Classic CY 3x 2,5 mm. Theo ?
De Superunity is een mooi apparaat, maar ik heb toch (misschien onterecht) mijn twijfels over de ''all in one'' apparaten.
Het geeft mij toch een beetje een ''gecomprimeerd'' gevoel; en dan bedoel ik dat ik twijfel over  o.a. de performance van het versterkergedeelte van de Superunity in vergelijking met bv de geintegreerde Naim Supernait versterker. (deze heeft trouwens ook een geintegreerde dac ;))
Als ik de Naim sound echt lekker zou vinden dan gaat denk ik mijn voorkeur uit naar een Supernait met een Naim dac erbij en daarop aangesloten de Touch.
Ik weet dat het optisch gezien een minder fraaie oplossing is, maar het geeft mij op één of andere manier meer een gevoel van vrijheid en mogelijkheden :angel:

Mocht Nick binnenkort in het bezit zijn van de Superunity en mij willen uitnodigen voor een luistersessie dan sla ik dat zeker niet af  ;)
(ben echt benieuwd naar de combi Naim en PMC)

Verder wil ik toch hier thuis eerst de M51 dac met de M6i horen spelen, misschien krijg ik dan wel meteen kippenvel van de eerste luisterindrukken  :P



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@Henk  De audiogroep staat zeker niet aangesloten achter de aardlekschakelaar ;)
Ik zal wel voor gek verklaard worden (of als stroomgoeroe Frank2  ;) ;D), maar de set laat naar mijn mening zoveel detail horen dat zelfs het wisselen van een Hifi Tuning Diazed zekering naar een ordinaire 16 A gamma zekering hoorbaar is.
Vanavond nog even een wissel gedaan en de hoorbare transparantie die was toegenomen door de andere netkabel vanaf de audiogroep werd met zo,n 20 % gereduceerd en er was meer body in het klankbeeld.
Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat er mensen zijn die 0,0 % verschil horen na het aanbrengen van een separate audiogroep, etc.

Verder wil ik zo spoedig mogelijk de andere bekabeling (Lapp) hier aangesloten hebben en ga ik ook een nieuwe zekeringcartridge van Hifi Tuning monteren i.p.v. de simpele ABB zekeringhouder met hifi zekering die nu nog in de meterkast gemonteerd zit ;)
Vanuit deze ''basis'' ga ik rustig vergelijken en luisteren naar hetgeen ik hier in huis kan krijgen aan verschillende dacs.

Wordt vervolgd..... ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Ik ben bij aankoopadviezen altijd een beetje voorzichtig. Vind dat iemand zijn eigen oren moeten vertrouwen en niet moet afgaan op de ervaringen van anderen. Maar goed, ik doe toch een duit in het zakje.
Als ik het zo belees, dan denk ik dat de NAD te netjes zal spelen. Een mooie klankkleur en spreiding, maar ook wat droog. Een SuperUnity is veel grover in karakter, haast rauw en grijpt je bij de ballen. Lekker in eerste instantie, maar je moet je afvragen of je dat wil als je een rustig, zacht en gevoelig nummer draait. De SuperNait heeft naar mijn idee net wat meer schwung en is iets vergeeflijker. De NDX tenslotte geeft de mooiste balans tussen bite en genuanceerde balans, dan nog met de karakteristieke boost in het midlaag van Naim. Maar boven budget.
De squeezebox. Ik heb hem zelf nog niet gehoord. Maar gezien ervaring met andere streamers ben ik bang dat dat de bottleneck is. Een verzwakking van de klankkleur, een sterker teruggetrokken en wat rommelig geluidsbeeld.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ik vond de SU niet te rauw hoor Bas. Hij klinkt wel direct, maar is best wel in staat om emotie over te brengen. Vergeet niet dat de combinatie met de speakers van groot belang is...

@Jan: je bent uiteraard welkom voor een luistersessie eens de SU hier staat, dat spreekt voor zich!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op mei 30, 2012, 08:22:43
Ik vond de SU niet te rauw hoor Bas. Hij klinkt wel direct, maar is best wel in staat om emotie over te brengen. Vergeet niet dat de combinatie met de speakers van groot belang is...

@Jan: je bent uiteraard welkom voor een luistersessie eens de SU hier staat, dat spreekt voor zich!
In vergelijking met wat ik heb gehoord en vooral ook met mijn smaak, was dat mijn ervaring. De combinatie met PMC lijkt me voor mij ook to much, maar wie weet mag ik ooit eens naar het Belgische? :thumbs-up: ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Mja, gewenning speelt natuurlijk ook een grote rol: ik ben het geluid van de pmc's gewoon en de Roksan is ook niet altijd de meest subtiele versterker: net zoals de Naim zet die een groots en krachtig beeld neer dat toch de nodige verfijning heeft maar nooit te lieflijk wordt... Zal wel een beetje mijn geluid zijn.


En wie weet Bas, wie weet  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op mei 30, 2012, 00:45:03
...Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat er mensen zijn die 0,0 % verschil horen na het aanbrengen van een separate audiogroep, etc.
Dat heeft met meer factoren te maken.
Als jij voorheen meerdere stroombronnen in je groep had die storingen veroorzaken zal een dedicated audio groep absoluut helpen.
Ook is de opgebouwde voeding van een apparaat van essentieel belang hoe die met 'storingen' omgaan, een goede voeding met bv een regulator in het circuit en een goed RC netwerk zal daar veel minder last van hebben.
Maar klankverschillen in zekeringen kan bij mij er niet, wat denk je dat er voor de zekering ligt?
Ga er maar eens aan meten ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op mei 30, 2012, 09:45:05
Dat heeft met meer factoren te maken.
Als jij voorheen meerdere stroombronnen in je groep had die storingen veroorzaken zal een dedicated audio groep absoluut helpen.
Ook is de opgebouwde voeding van een apparaat van essentieel belang hoe die met 'storingen' omgaan, een goede voeding met bv een regulator in het circuit en een goed RC netwerk zal daar veel minder last van hebben.
Maar klankverschillen in zekeringen kan bij mij er niet, wat denk je dat er voor de zekering ligt?
Ga er maar eens aan meten ...

Metingen zijn leuk en misschien technisch en theoretisch gezien onderbouwend, maar luisteren doe ik met mijn oren en niet met een multimeter of andere meetapparatuur ;)
Natuurlijk is het stroomtraject vóór de main zekering belangrijk en dat dit niet altijd ''rein'' en constant is geloof ik graag.
Zal even het voorbeeld aanhalen van een netkabel die vanaf een aparte groep naar een stekkerblok loopt waar bv een versterker,dac of cd speler in zijn gestekkerd. Als ik drie verschillende netkabels zou testen vanaf het stekkerblok naar mijn componenten, dan weet ik pertinent zeker dat er hoorbare verschillen waarneembaar zijn in klankpresentatie (al dan niet te meten met meetapparatuur).
In het geval van de aangegeven netkabels praten we over de laatste cm,s in het stroomtraject voor de inlet van een component en toch zijn de verschillen hoorbaar.
Gelukkig sta ik niet alleen in mijn bevindingen; sprak vanmiddag nog een goede ''forumgenoot'' die ook gezegend is met een goed gehoor en die heeft zeer recent een situatie meegemaakt qua stroomvoorziening die in de ogen van de ''non believers'' mogelijk als onzinnig bestempeld zou worden.
Hetgeen hij beschreef kwam op mij zeker geloofwaardig over, mogelijk door de inmiddels eigen opgedane ervaringen.
Sinds ik de switch heb gemaakt naar mijn PMC,s hoor ik gewoon veel meer veranderingen in de keten. Misschien komt het doordat PMC zijn oorsprong in de studiowereld heeft liggen en alles min of meer ''blootgelegd'' wordt in opnames en weergaven  :angel:

Lange tijd heb ik ook getwijfeld aan de uitspraken van een goede collega van mij die een pure buizenliefhebber is ( Unison Research ).
Deze collega vertelde mij dat zijn set in het weekend gewoon vloeiender en gecontroleerder klinkt als op een doordeweekse werkdag.
Op mijn vraag wat hij hier voor verklaring voor had, kreeg ik te horen dat er in het weekend minder vervuiling op het stroomnetwerk zou zitten doordat er veel minder industrie draait (wij leven alle twee in de randstad ;))

Noem het onzin, noem het lariekoek, what ever, maar de persoon in kwestie hoort het gewoon en ik geloof hem nog ook ;)
:withstupid:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Inderdaad de 110 Jan, van de rol nog besteld bij de Conrad, kostte vrij weinig weet ik nog.... Hierboven wordt gesproken over de vele variabelen in een set, ben je er zeker van Jan dat je het overzicht (alhoewel ik je hoog heb zitten ;)) nog hebt op dit moment? Er gebeurd op het moment zoveel bij jou dat ik me dat opeens afvroeg....

T_I

Citaat van: YamahaRXV op mei 30, 2012, 22:12:39
<electra verhaal>

Noem het onzin, noem het lariekoek, what ever, maar de persoon in kwestie hoort het gewoon en ik geloof hem nog ook ;)
:withstupid:

:withstupid:

Het vage is, ik heb ook altijd gedacht dat je het toch niet hoort, maar toen ik een paar netfilters kon vangen bij de gamma (voor < 15,= p/st) ben ik eens gaan testen en zelfs dat scheelt al. (net als die dingen aarden, ook al is dat nu wel erg crea-bea gedaan) Opmerkingen als 'het zit tussen de oren' heb ik gehoord, maar tja, als je doordenkt zit alles tussen de oren. (je hele belevingswereld wordt daar samengesteld)

Met elke wijziging in de installatie zal er een merkbaar verschil zijn, ook al is dat verschil alleen maar merkbaar op de bankrekening.  :D
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

S@m

Citaat van: YamahaRXV op mei 30, 2012, 22:12:39
Lange tijd heb ik ook getwijfeld aan de uitspraken van een goede collega van mij die een pure buizenliefhebber is ( Unison Research ).
Deze collega vertelde mij dat zijn set in het weekend gewoon vloeiender en gecontroleerder klinkt als op een doordeweekse werkdag.
Op mijn vraag wat hij hier voor verklaring voor had, kreeg ik te horen dat er in het weekend minder vervuiling op het stroomnetwerk zou zitten doordat er veel minder industrie draait (wij leven alle twee in de randstad ;))

Noem het onzin, noem het lariekoek, what ever, maar de persoon in kwestie hoort het gewoon en ik geloof hem nog ook ;)
:withstupid:

Wellicht is de persoon in kwestie tijdens het weekend in de gelegenheid de stress van zich 'af te gooien' en daardoor vrijer in zijn hoofd om lekkerder te luisteren.

Als ie echt gelooft in dat vervuilingsverhaal dan zou ik 'm aanraden een netfilter te gebruiken, kan ie ook doordeweeks naar een nog vloeiender set luisteren... :smile:

Ook ik neem verschillen waar tussen tweaks en kabels (niet altijd, niet met alles en niet met alle apparatuur), maar dat zijn nog altijd nuances. Je kan er imho een slecht gecombineerde set niet goed mee maken.

Former member 78

Een netfilter icm een buis, is niet de mooiste oplossing.

Deleted Member 2

Citaat van: ArjanR1 op mei 31, 2012, 09:38:33
Een netfilter icm een buis, is niet de mooiste oplossing.
En zeker ook niet altijd met een halfgeleider versterker.

Kingpin

Al dat gedoe met stroomkabels, zekeringen etc, of nog erger .. de hobbiebobs die het wel ff zonder zekering doen .. neem dan als je het echt goed wil doen een goede re-generator dan weet je zeker dat het goed zit.

Ook ik hoor wel degelijk verschillen in kabels maar zoals sommigen hier op het forum beschrijven dat er een complete verandering in het klankbeeld optreed dan moet je je gaan afvragen of er iets goed mis is in je schakeling (en ja ik heb een absoluut goed gehoor).

In eerste instantie wat men ervaart in verandering bij een dedicated stroomgroep is 'rust', ook niet zo verwonderlijk en wel te verklaren als men voorheen de magnetron, tl lamp of dimmer op dezelfde groep heeft.
Als men geen verandering waarneemt komt dat meestal doordat de 'vervuilers' niet op deze groep zaten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

S@m

Citaat van: ArjanR1 op mei 31, 2012, 09:38:33
Een netfilter icm een buis, is niet de mooiste oplossing.

Misschien niet, maar in elk geval het proberen waard om te ontdekken of de stroom doordeweeks echt zo vervuild is...


Former member 78

Citaat van: Kingpin op mei 31, 2012, 10:08:05
Al dat gedoe met stroomkabels, zekeringen etc, of nog erger .. de hobbiebobs die het wel ff zonder zekering doen .. neem dan als je het echt goed wil doen een goede re-generator dan weet je zeker dat het goed zit.

Ligt maar net aan je set.

twani

Voor mij geen netfilters meer, matige ervaringen met de "Slam and Bam" als ik er een gebruik. Bij mij dus gewoon een puur en ongefilterd blok "koud" aan de 110 3x2.5 Classic Ölflexx kabel, dit achter een De Groef Hifi zekering....
De enige "upgrade" die ik met stroom ga doen in de nabije toekomst is mijn DIY blok project afronden en deze dan plaatsen, ik verwacht er klankmatig verder niets van (geen verbetering iig) maar ach, ik ben van de straat en vind het een mooi ding om straks achter de deurtjes van m`n zelfgemaakte dressoir te plaatsen ;D

Kingpin

Citaat van: ArjanR1 op mei 31, 2012, 10:41:04
Ligt maar net aan je set.
Hoezo?
Als je bedoelt een huis-tuin en keukensetje dan klopt dat wel, maar over het algemeen zijn de sets hier op het forum wel bovengemiddeld die dat verschil wel laten horen toch?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: twani op mei 31, 2012, 12:36:34
Voor mij geen netfilters meer, matige ervaringen met de "Slam and Bam" als ik er een gebruik. Bij mij dus gewoon een puur en ongefilterd blok "koud" aan de 110 3x2.5 Classic Ölflexx kabel, dit achter een De Groef Hifi zekering....
De enige "upgrade" die ik met stroom ga doen in de nabije toekomst is mijn DIY blok project afronden en deze dan plaatsen, ik verwacht er klankmatig verder niets van (geen verbetering iig) maar ach, ik ben van de straat en vind het een mooi ding om straks achter de deurtjes van m`n zelfgemaakte dressoir te plaatsen ;D
Voor mij ook geen netfilters, sterker nog, ik heb eens een buffer gemaakt voor spanningspieken ... ook maar er tussenuit gehaald, maakt het geheel te 'braaf', te 'clean' geen emotie.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Ik heb hier nog een Isotek filter liggen, heb het ooit geprobeerd maar merkte helemaal geen verschil...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: twani op mei 28, 2012, 21:34:59
Daar zit `m nu precies de kneep, jij vat zijn tekst als "wijsheid" op en die hij, zoals jij dat dan vertaald, bovendien dan ook nog eens "verkondigt" . Deze voor jou vertrouwde manier van formuleren (die je misschien zelf niet eens opmerkt) heeft een "korrelige" ondertoon welke verweer oproept hetgeen niet zou moeten.
Je dwingt Bas er min of meer toe z`n verhaal op een andere manier nog eens te vertellen, op een manier dan die niet verkeerd kan worden uitgelegd,
Dát nu precies is hetgeen wij hier niet kennen, het is ook precies de reden dat wij nimmer tegen een ban aan zullen lopen en jij wel. Het is maar een tip
En raadt eens wie er een ban van 9 maanden heeft :D  Mijn tip was dus als "parels voor de Zwijnen"
Wat heeft die man toch, ik kon z`n (zeker wel aanwezige) kennis van zaken altijd wel waarderen maar die manier van communiceren hé :closedeyes:

Tot over 9!!!!! maanden maar weer S@M