A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 43 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op april  2, 2012, 13:39:38
Ik heb ondertussen contact gehad met de Belgische / Franse distributeur van Ocos en blijkbaar wordt de kabel niet meer geproduceerd maar zijn er wel nog voorraden van... Daarom kunnen er ook behoorlijke kortingen worden gegeven. Wss spreek ik morgen eens af met de distributeur om wat kabels te proberen.

Bijgesloten een prijslijst in pdf


Ik heb de prijzen in de PDF file zojuist even uitgeprint en ik moet zeggen dat ik ze redelijk aan de stevige kant vind, althans in vergelijking met de €/p.m. prijs die ik te horen kreeg van de dealer ;)
Zag wel dat er o.a. een 4 ohm en een 8 ohm variant is. Ik durf zelf niet te zeggen welke demo versie ik thuis heb, want het enige wat ik op de kabel kan zien zijn resten witkalk ;D en de tekst: Ocos constant low impedance.

Wat betreft de hifi.nl review over de Ocos kabel kan ik nou niet echt vinden dat het laag dun(ner) gaat klinken dan met mijn Inakustik kabel.
De Inakustik staat ook bekend als een zeer neutrale en snelle kabel en ik denk dat de meeste kabels juist een stuk kleuring geven en dat hier dan ook het verhaal ''gewenning'' mee speelt.
In het verleden heb ik ook bv. de Furutech FS Alpha luidsprekerkabel getest (á € 130,00 p/m) en dit is typisch een kabel die een ''boost'' geeft aan het laag.
Wat meestal inherent is aan een kabel die goed is in de laagweergave, is dat hij vaak niet snel en dynamisch klinkt (niet neutraal ?). Dit ervaarde ik dus ook bij de Furutech waarbij het leek dat de muziek gewoon langzamer werd afgespeeld :-X

Een kabel die ik binnenkort nog eens wil proberen is de Harmonic Technology Pro+. Heb hier ook al goede dingen over gehoord.

@J.J.  ik ben zeer benieuwd hoe jij de klankeigenschappen van de Ocos zal ervaren als je een demo setje krijg ;)
De PMC dealer heeft mij een heel interessant voorstel gedaan v.w.b. een ''setprijs'' met de 24,s + 4 meter Ocos kabel ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april  2, 2012, 17:51:26
Hier staan vele kabel reviews:

http://www.hifi-advice.com/reviews-Cables.html

@frank2  Ik ken deze site ;) Reviews zijn van Cristiaan Punter (CP audio)
Altijd interessant om te lezen ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Klopt, ik heb al heel wat mails met hem gehad nav. het CP Audio stekkerblok. De man weet veel, en ik denk dat de testen een goede indicatie geven om juist een kabel te proberen of juist niet.

Het blijft toch altijd persoonlijk en dan hebben we het nog niet over het geldbedrag.
De ene kabel is traag zoals virtual dynamics, de andere kabel is snel.... enz. Ik heb het geluk gehad dat er een 2e hands speaker kabel beschikbaar was toen ik er juist 1 nodig had. Ben zelf erg te spreken over transparent ultra LS kabel.

Ik weet nog een LS reference transparent te koop maar die kost wel 2000 euro wat toch een behoorlijk klap geld is, is wel de top maar ja wel veel geld. In ieder geval succes met je keuze en luister eerst voor je iets koopt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op april  3, 2012, 19:04:10
Klopt, ik heb al heel wat mails met hem gehad nav. het CP Audio stekkerblok. De man weet veel, en ik denk dat de testen een goede indicatie geven om juist een kabel te proberen of juist niet.

Het blijft toch altijd persoonlijk en dan hebben we het nog niet over het geldbedrag.
De ene kabel is traag zoals virtual dynamics, de andere kabel is snel.... enz. Ik heb het geluk gehad dat er een 2e hands speaker kabel beschikbaar was toen ik er juist 1 nodig had. Ben zelf erg te spreken over transparent ultra LS kabel.

Ik weet nog een LS reference transparent te koop maar die kost wel 2000 euro wat toch een behoorlijk klap geld is, is wel de top maar ja wel veel geld. In ieder geval succes met je keuze en luister eerst voor je iets koopt.
Frank, alhoewel niet zo uitgesproken als jij zit ik zeker in de "Believers hoek", schat de verschillen echter een stuk kleiner in maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Wel vind ik een bedrag van 2000 euro voor welke kabel dan ook definitief, en in iedere situatie dan ook, veel teveel, daar haak ik op zeker af.
Gezellig trouwens dat je af en toe op de koffie komt, welkom! Want alhoewel ik er heel anders in sta dan jij stond je bij mij al lang op de fijne mensen lijst hoor ;) Pff hoor mij nou, alsof ik daarover iets heb te zeggen ;D

YamahaRXV

Nu we het toch over kabels hebben.... ;)  Heb de Ocos kabels nu weer eens geplaatst tussen de M6i en de demo PMC,s 24,s (morgenavond komen de ''black beauty,s''  ;) ;D) en het valt mij toch weer op dat ze lekker detailrijk en vloeiend klinken. Zijn er dan nog wensen ?
Ja, het mag voor mij wat meer body hebben in het laag. Qua klank komen ze erg dicht in de buurt van mijn ook neutraal klinkende Inakustiks,alleen met dat verschil dat ze toch wat minder aanwezig zijn in de laagweergave en dat staat mij niet helemaal aan :angel: (@ Henk, jij kent mijn voorkeuren al aardig ;))
Als er wat meer body in het laag zou zijn dan is het voor mij de perfecte kabel.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat bv. een Cardas Quadlink 5c of een Harmonic Technology Pro 11+ zouden doen in mijn set.
De Cardas heb ik een aantal keren gehoord en het viel mij op dat de laagweergave goed aanwezig was, maar dat het hoog wat minder sprankelend en open klonk.
Iemand ervaring met Cardas ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april  3, 2012, 21:47:54
Nu we het toch over kabels hebben.... ;)  Heb de Ocos kabels nu weer eens geplaatst tussen de M6i en de demo PMC,s 24,s (morgenavond komen de ''black beauty,s''  ;) ;D) en het valt mij toch weer op dat ze lekker detailrijk en vloeiend klinken. Zijn er dan nog wensen ?
Ja, het mag voor mij wat meer body hebben in het laag. Qua klank komen ze erg dicht in de buurt van mijn ook neutraal klinkende Inakustiks,alleen met dat verschil dat ze toch wat minder aanwezig zijn in de laagweergave en dat staat mij niet helemaal aan :angel: (@ Henk, jij kent mijn voorkeuren al aardig ;))
Als er wat meer body in het laag zou zijn dan is het voor mij de perfecte kabel.


Heb je al eens bi-wire geprobeerd? je hebt beide kabels: ocos op het hoog en inakustik op het laag. En proberen maar 8)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april  3, 2012, 22:24:27
Heb je al eens bi-wire geprobeerd? je hebt beide kabels: ocos op het hoog en inakustik op het laag. En proberen maar 8)

Is een optie, maar geen cosmetisch verantwoorde....  ;D  Het oog wil ook wat Henk ;)
Ik geloof trouwens niet zo in dat bi wire-en.

Een keertje Audioquest Rockefeller proberen misschien.... :pompom: ;)

Henk, heb je al een voorkeur bepaald voor vrijdagavond of zaterdag ?
Kan Arco dan even def. laten weten wat het wordt ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april  3, 2012, 22:48:04
Is een optie, maar geen cosmetisch verantwoorde....  ;D  Het oog wil ook wat Henk ;)
Ik geloof trouwens niet zo in dat bi wire-en.

Een keertje Audioquest Rockefeller proberen misschien.... :pompom: ;)

Henk, heb je al een voorkeur bepaald voor vrijdagavond of zaterdag ?
Kan Arco dan even def. laten weten wat het wordt ;)
Het oog ...: ik had het zo langzamerhand wel moeten weten >:(
geen geloof.... ik ben ook bi-atheïst :(
Rockefeller....: uiteraard. Roep maar. Goede smaak is meneer niet vreemd ;D
Voorkeur....: liefst vrijdagavond. Als het jou beter uitkomt is zaterdag ook prima

Groet,

Henk


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april  3, 2012, 23:09:22
Het oog ...: ik had het zo langzamerhand wel moeten weten >:(
geen geloof.... ik ben ook bi-atheïst :(
Rockefeller....: uiteraard. Roep maar. Goede smaak is meneer niet vreemd ;D
Voorkeur....: liefst vrijdagavond. Als het jou beter uitkomt is zaterdag ook prima

Groet,

Henk



;D ;D ;D ;)
Henk, we houden het dan op vrijdagavond,gezellig! ;)
Zal Arco vragen om het pareltje alvast ''warm te draaien'' ;D

Ik bel je wel even over het af te spreken tijdstip ;)

Groet,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: YamahaRXV op april  3, 2012, 21:47:54

Iemand ervaring met Cardas ?

Ik heb 2 stel Cardas quadlink interlinks. (gebruik ze voor surround analoog)
Ik heb pas geleden de kabel vergeleken met mijn johan kabel, een kabel die erg open is, sprankelend en een diepe bas geeft. Daarna de Cardas tussen de VV en EV gehangen; rsja hij doet niets verkeerd maar het is wat middentoonachtiger, niet sprankelend, wel en redelijke kabel maar klonk in mijn set niet zo mooi als mijn eigen Johan interlink, die ook nog 50% goedkoper is.

Als je dat een beetje mag doortrekken naar speakerkabels, kwestie van proberen dus. Probeer anders eens een setje transparent, die zijn er ook in goedkopere uitvoeringen. Maar Onder13 weet erg veel misschien kan die je ook helpen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op april  3, 2012, 21:47:54
Nu we het toch over kabels hebben.... ;)  Heb de Ocos kabels nu weer eens geplaatst tussen de M6i en de demo PMC,s 24,s (morgenavond komen de ''black beauty,s''  ;) ;D) en het valt mij toch weer op dat ze lekker detailrijk en vloeiend klinken. Zijn er dan nog wensen ?
Ja, het mag voor mij wat meer body hebben in het laag. Qua klank komen ze erg dicht in de buurt van mijn ook neutraal klinkende Inakustiks,alleen met dat verschil dat ze toch wat minder aanwezig zijn in de laagweergave en dat staat mij niet helemaal aan :angel: (@ Henk, jij kent mijn voorkeuren al aardig ;))
Als er wat meer body in het laag zou zijn dan is het voor mij de perfecte kabel.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat bv. een Cardas Quadlink 5c of een Harmonic Technology Pro 11+ zouden doen in mijn set.
De Cardas heb ik een aantal keren gehoord en het viel mij op dat de laagweergave goed aanwezig was, maar dat het hoog wat minder sprankelend en open klonk.
Iemand ervaring met Cardas ?

Ik ben gisterenavond langs geweest bij de distribiteur van ocos (dynaudio), of toch in hun magazijn. Jammergenoeg had hij geen demo-kabels liggen die lang genoeg zijn voor mijn situatie, dus heb ik er maar laten maken  ::).

Wat het laag betreft: het is blijkbaar inherent aan het ontwerp van de kabel dat je minstens een dubbele run gebruikt voor het laag aan te sturen (in een bi-wire configuratie dus). Ik merk trouwens op mijn pmc's wel degelijk een verschil tss single en bi-wire hoor.
Ik heb dus nu een enkele kabel voor het hoog en dubbele voor het laag laten termineren met de speciale ocos-connectoren en ik mag er in de loop van de week omgaan... Ik laat zeker weten wat de resultaten zijn (ben ook benieuwd want het heeft toch een aardige duit gekost)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op april  4, 2012, 08:18:28
Ik ben gisterenavond langs geweest bij de distribiteur van ocos (dynaudio), of toch in hun magazijn. Jammergenoeg had hij geen demo-kabels liggen die lang genoeg zijn voor mijn situatie, dus heb ik er maar laten maken  ::).

Wat het laag betreft: het is blijkbaar inherent aan het ontwerp van de kabel dat je minstens een dubbele run gebruikt voor het laag aan te sturen (in een bi-wire configuratie dus). Ik merk trouwens op mijn pmc's wel degelijk een verschil tss single en bi-wire hoor.
Ik heb dus nu een enkele kabel voor het hoog en dubbele voor het laag laten termineren met de speciale ocos-connectoren en ik mag er in de loop van de week omgaan... Ik laat zeker weten wat de resultaten zijn (ben ook benieuwd want het heeft toch een aardige duit gekost)...
Jeetje JJ, jij pakt wel dóór de laatste tijd zeg, ;D Ben benieuwd naar deze (nieuwe?) manier van bekabelen.....

twani

Citaat van: Onder013 op april  3, 2012, 23:09:22
Het oog ...: ik had het zo langzamerhand wel moeten weten >:(
geen geloof.... ik ben ook bi-atheïst :(
Rockefeller....: uiteraard. Roep maar. Goede smaak is meneer niet vreemd ;D
Voorkeur....: liefst vrijdagavond. Als het jou beter uitkomt is zaterdag ook prima

Groet,

Henk



Ja Jan weet wel wat mooi is, inmiddels hebben we zijn woonkamer gezien maar word eigenlijk steeds nieuwsgieriger naar zijn vrouw ;D

Jumping Jack

Citaat van: twani op april  4, 2012, 08:47:20
Jeetje JJ, jij pakt wel dóór de laatste tijd zeg, ;D Ben benieuwd naar deze (nieuwe?) manier van bekabelen.....

I know, maar als ik geprikkeld word, kan ik mij maar moeilijk bedwingen  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april  4, 2012, 08:49:46
Ja Jan weet wel wat mooi is, inmiddels hebben we zijn woonkamer gezien maar word eigenlijk steeds nieuwsgieriger naar zijn vrouw ;D

Vriendin......

Men zegt dat ze heel lekker kan koken ;D

Wie weet gunt hij een glimp als de rockefeller wordt geprobeerd 8)

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op april  4, 2012, 09:17:50
Vriendin......

Men zegt dat ze heel lekker kan koken ;D

Daar heeft Jan vast niet op geselecteerd ;D Is wel een meevaller achteraf overigens ;)

Hoor ons nou eens brallen, als Monique dit allemaal hoort loop ik van de week nog met een schortje door het huis :D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april  4, 2012, 09:17:50
Vriendin......

Men zegt dat ze heel lekker kan koken ;D

Wie weet gunt hij een glimp als de rockefeller wordt geprobeerd 8)

Groet,

Henk

Jongens,jongens, moeten jullie niet actief bezig zijn voor de baas....? ;) ;D

Koken kan ze idd. erg goed :clapping:  De rijst die Theo gebruik om zijn speakerstands te vullen, daar maakt mijn vriendin overheerlijke gerechten van. :pompom:
Tja, koken kunnen ze erg goed die indo,s ;D

Henk, als je weer eens komt dan zal ik ze je wel eens voorstellen ;)
De eerste keer dat ze echt ''audiofilie'' toonde was het moment dat Michel Zwaard de demo PMC,s kwam brengen ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op april  4, 2012, 12:40:13
Jongens,jongens, moeten jullie niet actief bezig zijn voor de baas....? ;) ;D


In mijn beroep als autoverkoper noem je dit soort aktiviteiten "Netwerken" :D

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op april  4, 2012, 08:18:28
Ik ben gisterenavond langs geweest bij de distribiteur van ocos (dynaudio), of toch in hun magazijn. Jammergenoeg had hij geen demo-kabels liggen die lang genoeg zijn voor mijn situatie, dus heb ik er maar laten maken  ::).

Wat het laag betreft: het is blijkbaar inherent aan het ontwerp van de kabel dat je minstens een dubbele run gebruikt voor het laag aan te sturen (in een bi-wire configuratie dus). Ik merk trouwens op mijn pmc's wel degelijk een verschil tss single en bi-wire hoor.
Ik heb dus nu een enkele kabel voor het hoog en dubbele voor het laag laten termineren met de speciale ocos-connectoren en ik mag er in de loop van de week omgaan... Ik laat zeker weten wat de resultaten zijn (ben ook benieuwd want het heeft toch een aardige duit gekost)...

Nick, ik ben erg benieuwd hoe de Ocos kabel met de speciale ''terminatie'' gaat klinken bij jou  ;)
Hou ons op de hoogte :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op april  4, 2012, 12:40:13
Jongens,jongens, moeten jullie niet actief bezig zijn voor de baas....? ;) ;D

Koken kan ze idd. erg goed :clapping:  De rijst die Theo gebruik om zijn speakerstands te vullen, daar maakt mijn vriendin overheerlijke gerechten van. :pompom:
Tja, koken kunnen ze erg goed die indo,s ;D

Henk, als je weer eens komt dan zal ik ze je wel eens voorstellen ;)
De eerste keer dat ze echt ''audiofilie'' toonde was het moment dat Michel Zwaard de demo PMC,s kwam brengen ;D
Is dat dan de rijst vóórdat of nadat ze in de speakerstands zijn geweest? Just curious...  :bigsmile:
En hoe ziet dat eruit, audiofilie tonen? Zwetende en jeukende oren en een ontembaar verlangen achter elk geluidje een melodie te zoeken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op april  4, 2012, 19:01:01
Nick, ik ben erg benieuwd hoe de Ocos kabel met de speciale ''terminatie'' gaat klinken bij jou  ;)
Hou ons op de hoogte :P

ik hoop dat het goed uitdraait want anders sta ik daar lekker met m'n kabels. Maar ach, een risico op tijd en stond houdt een mens scherp  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op april  4, 2012, 20:11:38
ik hoop dat het goed uitdraait want anders sta ik daar lekker met m'n kabels. Maar ach, een risico op tijd en stond houdt een mens scherp  ;)

Mijn hoogglans zwarte PMC,s zijn vanavond gebracht :pompom: Perfecte service en snelle levering van de dealer :worship:
Het inspelen kan nu gaan beginnen want het verschil tussen goed ingespeelde demo,s en nieuwe exemplaren is goed te horen.

Heb het vanavond met de dealer nog even over de Ocos kabel gehad en ook nog gesproken over het apart te monteren Zobel netwerk wat vaak gemonteerd werd op deze kabel.
Het Zobel netwerk zorgt ervoor dat de impedantie nog verder verlaagt wordt, maar afhankelijk van de gebruikte versterker kan het soms wel eens té worden voor sommige versterkers.
Ik heb mij laten vertellen dat dit de laatste tijd niet meer toegepast wordt en dat de Ocos kabel ''kaal'' toch de beste klankeigenschappen geeft.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april  4, 2012, 23:20:36
Mijn hoogglans zwarte PMC,s zijn vanavond gebracht :pompom: Perfecte service en snelle levering van de dealer :worship:
Het inspelen kan nu gaan beginnen want het verschil tussen goed ingespeelde demo,s en nieuwe exemplaren is goed te horen.

Heb het vanavond met de dealer nog even over de Ocos kabel gehad en ook nog gesproken over het apart te monteren Zobel netwerk wat vaak gemonteerd werd op deze kabel.
Het Zobel netwerk zorgt ervoor dat de impedantie nog verder verlaagt wordt, maar afhankelijk van de gebruikte versterker kan het soms wel eens té worden voor sommige versterkers.
Ik heb mij laten vertellen dat dit de laatste tijd niet meer toegepast wordt en dat de Ocos kabel ''kaal'' toch de beste klankeigenschappen geeft.


Jan, van Harte met je prachtige nieuwe luidsprekers. Geniet er van. Hoe lang gaat het inspelen duren?

Foto's, foto's, foto's


Om je gerust te stellen: ik ben net thuis. it's been a hard day's night and I've been working like a dog..... de baas kan tevreden zijn ;D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april  4, 2012, 23:42:37
Jan, van Harte met je prachtige nieuwe luidsprekers. Geniet er van. Hoe lang gaat het inspelen duren?

Foto's, foto's, foto's


Om je gerust te stellen: ik ben net thuis. it's been a hard day's night and I've been working like a dog..... de baas kan tevreden zijn ;D

Bedankt Henk ;) Het inspelen.....?  Te lang naar mijn zin ;D
De indicatie die mij gegeven werd is min. 75 tot 100 uur :crazy:

Zal morgen (bij daglicht) even wat plaatjes schieten en hier plaatsen in Theo z,n topic :P ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8