A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

kermy

Citaat van: twani op maart  7, 2012, 18:55:27
Hey Kermy :pompom:

Dat impedantieverhaal heb ik eerder gelezen, wat is hier de clou van?

De cou is dat door de bron die aangesloten is aan de ingang van de X10D door die hoge ingangs impedantie bijna niet belast word.

In een ideale wereld zou het niet uit mogen maken, de realiteit is anders. Doordat de bron onbelast zijn werk kan doen kan dit goed uitwerken.

Hetzelfde geldt aan de andere kant, door de lage uitgangs impedantie is de X10D in staat zijn wil op te leggen aan de ingang van het volgende apparaat.

Met vriendelijke groet,

Kermy

twani

Dank je Kermy, ik lees hier wel een beetje in dat de uitkomst van de "match"  der componenten redelijk onvoorspelbaar is.........toch?

Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart  7, 2012, 20:12:11
Dank je Kermy, ik lees hier wel een beetje in dat de uitkomst van de "match"  der componenten redelijk onvoorspelbaar is.........toch?
Eh, dat lijkt het me altijd wel...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op maart  7, 2012, 20:21:26
Eh, dat lijkt het me altijd wel...
Zolang je methodiek gebaseerd is op koffiedik kijken  :)

@twani, nu nog een MF V-LPS erbij!

twani

Citaat van: AbZ op maart  7, 2012, 20:27:37
Zolang je methodiek gebaseerd is op koffiedik kijken  :)

@twani, nu nog een MF V-LPS erbij!

Ik weet waar jij heen wilt Ab :D Aber nein, ik habe kein lust daran ;D Kan me de romantiek ervan bij vele van jullie wel heel goed voorstellen, evenals de fraaie (eigen?)klank van de materie

AbZ

Citaat van: twani op maart  7, 2012, 20:42:04
Ik weet waar jij heen wilt Ab :D Aber nein, ik habe kein lust daran ;D Kan me de romantiek ervan bij vele van jullie wel heel goed voorstellen, evenals de fraaie (eigen?)klank van de materie
Een beetje Harbethist moet toch echt aan het vinyl hoor  >:D

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op maart  7, 2012, 20:27:37
Zolang je methodiek gebaseerd is op koffiedik kijken  :)

@twani, nu nog een MF V-LPS erbij!

Als het geen koffiedik kijken was en je het dus van tevoren meer zou kunnen weten, had dit forum niet bestaan. Dan was er ergens een formule waarmee je bepaalde sets kon samenstellen die altijd synergie hadden. Ik geloof best dat er matches zijn die over het algemeen als mooi worden ervaren, maar een hele set zo van tevoren samenstellen... Nee, dat geloof ik niet. Het is dus altijd koffiedik kijken en zelf proberen.

Edit: sorry voor het off-topic gaan Theo...  :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Bas, het is niet allemaal voodoo hoor.
Zie ook de context van deze discussie (impedanties).
Ik zeg niet dat je overal alles kunt voorspellen.

Bas Akkerman

Ik zal te weinig luisterervaring hebben en vooral de technische bagage ontberen om die matches vooraf te kunnen voorspellen. Het is meer dat ik matches heb gehoord waarvan ik dacht dat ze niet zouden kunnen, of die ik niet kan verklaren uit techniek.

Anyway, ik ben benieuwd naar de invloed van twani's "nieuwe" onderdeel op de set.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart  7, 2012, 20:45:26


Edit: sorry voor het off-topic gaan Theo...  :blush:

Als íemand daar niet moeilijk over doet ben ík het wel Bas. Jouw aanwezigheid is immer gezellig en dus volledig "On Topic"  ;)

Bas Akkerman

Goed om te horen! Nog steeds aan het genieten van je set?  :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart  7, 2012, 21:00:48
Ik zal te weinig luisterervaring hebben en vooral de technische bagage ontberen om die matches vooraf te kunnen voorspellen. Het is meer dat ik matches heb gehoord waarvan ik dacht dat ze niet zouden kunnen, of die ik niet kan verklaren uit techniek.

Anyway, ik ben benieuwd naar de invloed van twani's "nieuwe" onderdeel op de set.
Nav. al jullie reacties ben ik dat zélf eigenlijk ook wel. Misschien is het doordat de andere componenten in mijn set me veel meer hebben gekost, dat mijn verwachting van dit relatief goekope component welke dan ook nog eens uitgebreid "gemod" is op een relatief laag niveau staan.
Tegelijk realiseer ik me dat ik hiermee roep dat alleen spullen die veel hebben gekost goed kunnen klinken hetgeen absoluut niet zo is, zo zit ik ook niet in elkaar.....

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart  8, 2012, 10:01:30
Goed om te horen! Nog steeds aan het genieten van je set?  :smile:
Volmondig ja! misschien ook wel de reden dat ik er moeite mee heb de set aankomende zondag "open te gaan pulken`om de Buffer te implementeren. Ook na een aantal weken op de Harbeth@s heb ik zoiets van; wat moet hier nu nog beter aan?
De Harbeth`s sturen je volledig wég van de techniek, linea-recta terúg naar de muziek, heel byzonder.
Garmt riep enige tijd geleden tegen mij (toen ik nét de order voor de speakers had geplaatst) dat de Radial verslaving  (harbeth`s eigen driver) een hardnekkige is, ik kan hem niet meer dan gelijk geven. Kan me geen leven meer voorstellen zonder deze "onoogelijk mooie kisten". Iedere avond ná een drukke dag op het werk ,met daaropvolgend een kleine 3 kwartier in de sportschool helpen ze mij van alle stress en drukte van de dag  áf te helpen......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart  8, 2012, 10:03:16
Tegelijk realiseer ik me dat ik hiermee roep dat alleen spullen die veel hebben gekost goed kunnen klinken hetgeen absoluut niet zo is, zo zit ik ook niet in elkaar.....

Leuke om te lezen. Van dit verschijnsel had ik last toen ik de M1 Clic vergeleek met de Touch. Het kon toch niet waar zijn dat het onooglijke plastic kastje van een muizenfabrikant bij mij beter klinkt dan een product van MF?
Afgelopen week heb ik de test nog eens over gedaan met in het gezelschap iemand met jonge en zeker ook geoefende oren. De clic tegen Touch met metrum dac tegen cd-speler Cayin CDT-17A tegen Touch met MF M1-dac. Je raadt het al Touch met Metrum Octave als winnaar met name door openheid, plaatsing en detail zonder een spoor van kilheid. Ik moet er direct bij zeggen dat het om kleine verschillen gaat die vooral opvallen bij A-B vergelijking.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart  8, 2012, 10:16:56
Volmondig ja! misschien ook wel de reden dat ik er moeite mee heb de set aankomende zondag "open te gaan pulken`om de Buffer te implementeren. Ook na een aantal weken op de Harbeth@s heb ik zoiets van; wat moet hier nu nog beter aan?
De Harbeth`s sturen je volledig wég van de techniek, linea-recta terúg naar de muziek, heel byzonder.
Garmt riep enige tijd geleden tegen mij (toen ik nét de order voor de speakers had geplaatst) dat de Radial verslaving  (harbeth`s eigen driver) een hardnekkige is, ik kan hem niet meer dan gelijk geven. Kan me geen leven meer voorstellen zonder deze "onoogelijk mooie kisten". Iedere avond ná een drukke dag op het werk ,met daaropvolgend een kleine 3 kwartier in de sportschool helpen ze mij van alle stress en drukte van de dag  áf te helpen......

Waarom ga je dan toch het experiment aan?  ???
Ik ga ook de X-10v3 er nog eens tussen zetten om te zien wat het me brengt.

kermy

Die Twani brengt van alles op gang. ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy

-madison-

Citaat van: twani op maart  8, 2012, 10:16:56
Volmondig ja! misschien ook wel de reden dat ik er moeite mee heb de set aankomende zondag "open te gaan pulken`om de Buffer te implementeren. Ook na een aantal weken op de Harbeth@s heb ik zoiets van; wat moet hier nu nog beter aan?
De Harbeth`s sturen je volledig wég van de techniek, linea-recta terúg naar de muziek, heel byzonder.
Garmt riep enige tijd geleden tegen mij (toen ik nét de order voor de speakers had geplaatst) dat de Radial verslaving  (harbeth`s eigen driver) een hardnekkige is, ik kan hem niet meer dan gelijk geven. Kan me geen leven meer voorstellen zonder deze "onoogelijk mooie kisten". Iedere avond ná een drukke dag op het werk ,met daaropvolgend een kleine 3 kwartier in de sportschool helpen ze mij van alle stress en drukte van de dag  áf te helpen......

:headbanging:
Ik zou de buffer niet eens proberen, gewoon lekker blijven luisteren!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Bas Akkerman

Kan je de buffer ook daarna weer verwijderen, zodat de set weer als de huidige wordt? Anders zou ik er goed over nadenken "never change a winning team". Kan me wel voorstellen dat je het graag wil proberen, onverwachte nieuwsgierigheid is moeilijk bedwingbaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op maart  8, 2012, 11:25:05
Kan je de buffer ook daarna weer verwijderen, zodat de set weer als de huidige wordt? Anders zou ik er goed over nadenken "never change a winning team". Kan me wel voorstellen dat je het graag wil proberen, onverwachte nieuwsgierigheid is moeilijk bedwingbaar.
Het is gewoon een soort extra voorversterker ertussen.
RCA in & uit, dus alleen 1 extra kabeltje nodig.
Ik zou er ook niet veel van verwachten, maar wel leuk om te proberen.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ


twani

Citaat van: Onder013 op maart  8, 2012, 10:25:24
Leuke om te lezen. Van dit verschijnsel had ik last toen ik de M1 Clic vergeleek met de Touch. Het kon toch niet waar zijn dat het onooglijke plastic kastje van een muizenfabrikant bij mij beter klinkt dan een product van MF?
Afgelopen week heb ik de test nog eens over gedaan met in het gezelschap iemand met jonge en zeker ook geoefende oren. De clic tegen Touch met metrum dac tegen cd-speler Cayin CDT-17A tegen Touch met MF M1-dac. Je raadt het al Touch met Metrum Octave als winnaar met name door openheid, plaatsing en detail zonder een spoor van kilheid. Ik moet er direct bij zeggen dat het om kleine verschillen gaat die vooral opvallen bij A-B vergelijking.
Heeft wellicht te maken met de "match" met de andere componenten, bij mij CLICT ;D `t wel.....

twani

Citaat van: AbZ op maart  7, 2012, 20:43:56
Een beetje Harbethist moet toch echt aan het vinyl hoor  >:D
En zélf m`n sokken gaan breien ;D

AbZ