A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op januari  4, 2014, 13:19:55
@Bas  Ik heb vaak zat dergelijke tweaks uitgeprobeerd (zoals toch wel een aantal keren in het verleden hier geplaatst) maar dat staat overigens los van mijn cynisch getinte reactie.
Denk dat mensen zoals Henk precies weten/aanvoelen wat ik bedoel... ;)
[...]
Ok, die posts heb ik dan gemist of ben ik vergeten. Je reactie was inderdaad niet des Jans, vandaar mijn vraag.

Ik ben al vaak genoeg een moraalridder geweest en heb mijn plasjes genoeg rond geplast. Dus ik sla de discussie over sfeer en dergelijke een keertje over. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#8001
Héé, een "mod interventie" in mijn topic. Kan iemand mij uitleggen waarvoor?

Ik lees niets dat mij niet bevalt :yawnee:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari  4, 2014, 18:14:41
Héé, een "mod interventie" in mijn topic. Kan iemand mij uitleggen waarvoor?

Ik lees niets dat mij niet bevalt :yawnee:

;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari  4, 2014, 18:14:41
Héé, een "mod interventie" in mijn topic. Kan iemand mij uitleggen waarvoor?

Ik lees niets dat mij niet bevalt :yawnee:

;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Grappig, zat me vanmorgen te bedenken dat er weinig meer "te rommelen" valt aan de set.

De Macmini met "Puremusic" erop speelt prachtig, rippen met XLD evenzo. Spotify klinkt uitstekend.

De Leben blijft, net als de Harbeths en de Atlas Equator MK2 biwire speakerkabels, klinkt helemaal áf.

De Doede Douma NOS Dac gaat ook niet meer weg want super

De iPad doet alle remotewerkzaamheden zónder enige hapering, niks meer aan doen.

Tja, hoe saai het bovenstaande ook mag klinken, er is inmiddels een zeer tevredenstellende "synthese" ontstaan waaraan ik niets meer ga veranderen.

Just for fun, nog 2 mono 300B SE's bouwen, gewoon voor de leut.....  Heerlijk leerzaam ook.

Kortom IK BEN GENEZEN van het audio upgrade virus, yeah!

Dit jaar lekker nieuwe muziek ontdekken, dat heeft alle prioriteit.


Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari  5, 2014, 17:19:53
Grappig, zat me vanmorgen te bedenken dat er weinig meer "te rommelen" valt aan de set.

De Macmini met "Puremusic" erop speelt prachtig, rippen met XLD evenzo. Spotify klinkt uitstekend.

De Leben blijft, net als de Harbeths en de Atlas Equator MK2 biwire speakerkabels, klinkt helemaal áf.

De Doede Douma NOS Dac gaat ook niet meer weg want super

De iPad doet alle remotewerkzaamheden zónder enige hapering, niks meer aan doen.

Tja, hoe saai het bovenstaande ook mag klinken, er is inmiddels een zeer tevredenstellende "synthese" ontstaan waaraan ik niets meer ga veranderen.

Just for fun, nog 2 mono 300B SE's bouwen, gewoon voor de leut.....  Heerlijk leerzaam ook.

Kortom IK BEN GENEZEN van het audio upgrade virus, yeah!

Dit jaar lekker nieuwe muziek ontdekken, dat heeft alle prioriteit.

Toch even testen of je echt genezen bent:

Ben je al met de Leben op de bagagedrager naar de Triple-M audioshop in Rhenen geweest? Men heeft daar nog wat nos-alternatieven voor de koppelcondensatoren :thumbs-up:

Gr,
Henk

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari  5, 2014, 17:19:53
Grappig, zat me vanmorgen te bedenken dat er weinig meer "te rommelen" valt aan de set.

De Macmini met "Puremusic" erop speelt prachtig, rippen met XLD evenzo. Spotify klinkt uitstekend.

De Leben blijft, net als de Harbeths en de Atlas Equator MK2 biwire speakerkabels, klinkt helemaal áf.

De Doede Douma NOS Dac gaat ook niet meer weg want super

De iPad doet alle remotewerkzaamheden zónder enige hapering, niks meer aan doen.

Tja, hoe saai het bovenstaande ook mag klinken, er is inmiddels een zeer tevredenstellende "synthese" ontstaan waaraan ik niets meer ga veranderen.

Just for fun, nog 2 mono 300B SE's bouwen, gewoon voor de leut.....  Heerlijk leerzaam ook.

Kortom IK BEN GENEZEN van het audio upgrade virus, yeah!

Dit jaar lekker nieuwe muziek ontdekken, dat heeft alle prioriteit.

Mooi te horen Theo  :thumbs-up:   Klinkt echt als een volwaardig tevreden persoon; altijd leuk om ook positieve dingen te kunnen lezen hier op het forum  ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op januari  5, 2014, 17:56:16
Een Leben cs600 is nog veel mooier  ;D

Hoe noem je zoiets.... ''baas boven baas'' ?  :angel: ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2014, 17:30:59
Toch even testen of je echt genezen bent:

Ben je al met de Leben op de bagagedrager naar de Triple-M audioshop in Rhenen geweest? Men heeft daar nog wat nos-alternatieven voor de koppelcondensatoren :thumbs-up:

Gr,
Henk
Staat zeker op het program zodra de werkdruk het toelaat.

Wat is zoal het beste moment om daar aan te waaien zónder dat mijn bezoek als storend wordt ervaren Henk?


Die koppelcondensatoren heb ik al meer van gehoord. Ook gelijk een onderwerp dat me doet twijfelen omdat de ontwerper van de Leben versterker wordt gezien als een van dé buizengoeroes.

Maw, kunnen wij daar nog iets aan verbeteren denk je Henk?

twani

#8010
Citaat van: frank2 op januari  5, 2014, 17:56:16
Een Leben cs600 is nog veel mooier  ;D
Daar bestaat zeker géén consensus over Frank. Er zijn er die de charme van de 300 bóven die van de 600 prefereren.

Ik weet het niet maar heb iig de extra power niet nodig op de Logge Harbeths SHL5 :tounge2:

RubenV.

Citaat van: twani op januari  5, 2014, 17:19:53
Grappig, zat me vanmorgen te bedenken dat er weinig meer "te rommelen" valt aan de set.

De Macmini met "Puremusic" erop speelt prachtig, rippen met XLD evenzo. Spotify klinkt uitstekend.

De Leben blijft, net als de Harbeths en de Atlas Equator MK2 biwire speakerkabels, klinkt helemaal áf.

De Doede Douma NOS Dac gaat ook niet meer weg want super

De iPad doet alle remotewerkzaamheden zónder enige hapering, niks meer aan doen.

Tja, hoe saai het bovenstaande ook mag klinken, er is inmiddels een zeer tevredenstellende "synthese" ontstaan waaraan ik niets meer ga veranderen.

Just for fun, nog 2 mono 300B SE's bouwen, gewoon voor de leut.....  Heerlijk leerzaam ook.

Kortom IK BEN GENEZEN van het audio upgrade virus, yeah!

Dit jaar lekker nieuwe muziek ontdekken, dat heeft alle prioriteit.

Dat klinkt als een tevreden audioliefhebber  8) Ik ben benieuwd naar de bouw van de 300B SE's. Ik ga zelf wellicht ook nog een keer beginnen aan de zelfbouw van een versterker.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari  5, 2014, 19:53:43
Staat zeker op het program zodra de werkdruk het toelaat.

Wat is zoal het beste moment om daar aan te waaien zónder dat mijn bezoek als storend wordt ervaren Henk?


Die koppelcondensatoren heb ik al meer van gehoord. Ook gelijk een onderwerp dat me doet twijfelen omdat de ontwerper van de Leben versterker wordt gezien als een van dé buizengoeroes.

Maw, kunnen wij daar nog iets aan verbeteren denk je Henk?

Ik weet niet wat er in de versterker zit. Wat ik wel weet is dat je vaak winst kan behalen met een relatief kleine investering.

Men stelt bij Triple-M dat je op elk moment kan binnenstappen. Ik heb ook nooit anders meegemaakt dan dat je direct te woord wordt gestaan. Soms moet je even geduld hebben om verder advies te krijgen of om iets uit te laten voeren.
Even van te voren bellen kan geen kwaad en ik verwacht dat ze wel ervaring hebben met de Leben.

Gr
Henk

raindog

Citaat van: twani op januari  5, 2014, 19:53:43
Die koppelcondensatoren heb ik al meer van gehoord. Ook gelijk een onderwerp dat me doet twijfelen omdat de ontwerper van de Leben versterker wordt gezien als een van dé buizengoeroes.

Dat gevoel had ik ook Theo. Als het echt zoveel beter is dan had de ontwerper het zelf wel bedacht. Maar bij Tripple M hebben ze mij mij de originele condensators (kleine frummeltjes) laten zien en heel begrijpelijk uitgelegd hoe dat nu werkt en waarom daar nog winst te behalen is. Ik kreeg door die uitleg toch wel het nodige vertrouwen en twee weken later zaten er dus militaire olie in papier condensatoren in de CS600. Het verschil was niet extreem maar wel duidelijk in het voordeel van de nieuwe condensatoren. In het hoog klonk nog weer verfijnder, zijdiger. Vooral op hoog volume duidelijk merkbaar. Ook heel belangrijk (want daar was ik wel een beetje bang voor), het karakter van de versterker wordt er niet door aangetast.
Ik kan de mod bij Tripple M dus van harte aanbevelen.



Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Citaat van: raindog op januari  5, 2014, 21:04:09
Dat gevoel had ik ook Theo. Als het echt zoveel beter is dan had de ontwerper het zelf wel bedacht. Maar bij Tripple M hebben ze mij mij de originele condensators (kleine frummeltjes) laten zien en heel begrijpelijk uitgelegd hoe dat nu werkt en waarom daar nog winst te behalen is. Ik kreeg door die uitleg toch wel het nodige vertrouwen en twee weken later zaten er dus militaire olie in papier condensatoren in de CS600. Het verschil was niet extreem maar wel duidelijk in het voordeel van de nieuwe condensatoren. In het hoog klonk nog weer verfijnder, zijdiger. Vooral op hoog volume duidelijk merkbaar. Ook heel belangrijk (want daar was ik wel een beetje bang voor), het karakter van de versterker wordt er niet door aangetast.
Ik kan de mod bij Tripple M dus van harte aanbevelen.
Dank voor je (zoals gebruikelijk  :thumbs-up:) uitgebreide reactie. Het zal er inderdaad wel van komen.....

Je bent jouw 600 al wel kwijt dacht ik te zien op hifi-markt.de?

twani

Citaat van: RubenV. op januari  5, 2014, 20:05:01
Dat klinkt als een tevreden audioliefhebber  8) Ik ben benieuwd naar de bouw van de 300B SE's. Ik ga zelf wellicht ook nog een keer beginnen aan de zelfbouw van een versterker.
Zodra de sets beschikbaar zijn ga ik beginnen Ruben :pompom:

Alles "chill" bij jou?

raindog

Citaat van: twani op januari  5, 2014, 21:10:35
Je bent jouw 600 al wel kwijt dacht ik te zien op hifi-markt.de?

Yep. Die was zo weg, de Duitsers stonden er voor in de rij... ;D

Maar ik mis 'm wel  :(  Gelukkig zorgt de bouw van onze HT-ruimte voor enige afleiding. Wanneer die eenmaal af is, en de financiën zijn weer op orde, ga ik me eens oriënteren op een waardige opvolger voor de Leben. Tot die tijd moet ik me redden met de DSi, maar ook die maakt muziek..  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Citaat van: raindog op januari  5, 2014, 21:32:08
Yep. Die was zo weg, de Duitsers stonden er voor in de rij... ;D

Maar ik mis 'm wel  :(  Gelukkig zorgt de bouw van onze HT-ruimte voor enige afleiding. Wanneer die eenmaal af is, en de financiën zijn weer op orde, ga ik me eens oriënteren op een waardige opvolger voor de Leben. Tot die tijd moet ik me redden met de DSi, maar ook die maakt muziek..  ;)
Ik begrijp prima dat je de Leben mist, ik durf 'm ook nooit meer te verkopen.......misschien ooit als er een 600 voorbij komt.....  Maar iets anders? Nee............


RubenV.

Citaat van: twani op januari  5, 2014, 21:11:43
Zodra de sets beschikbaar zijn ga ik beginnen Ruben :pompom:

Alles "chill" bij jou?

Jazeker, de speakers en subwoofers zijn af. Ook de tweede streamer heb ik onlangs gebouwd. Ik wil de komende tijd eens wat metingen gaan verrichten. Daarnaast begint het alleen wel weer een beetje te jeuken om iets te gaan bouwen  ;D Wellicht iets met ncore (van Hypex) voor de fronts. Als je eenmaal de DIY smaak te pakken hebt..... 8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Xander32

Citaat van: twani op januari  5, 2014, 21:44:35
Ik begrijp prima dat je de Leben mist, ik durf 'm ook nooit meer te verkopen.......misschien ooit als er een 600 voorbij komt.....  Maar iets anders? Nee............
Wat een gelukkig mens :thumbs-up:. Tevredenheid is het hoogst haalbare in dit wereldje en helaas ook zeldzaam. Doch hoop ik die status zelf ook te bereiken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Tevredenheid is top!

Nadeel voor ons... er is geen ruk meer te beleven in dit topic  ;D  :tongue2:

twani

#8021
Citaat van: WickedGame op januari  6, 2014, 08:47:47
Tevredenheid is top!

Nadeel voor ons... er is geen ruk meer te beleven in dit topic  ;D  :tongue2:
Nou oké, schudden we de boel "hardhandig" op, aansluitend op jouw angst dat er geen "ruk" meer aan is :D




Simona Halep before "boobjob". Ja, je leest het goed, deze zijn hier nog origineel..

twani

Citaat van: Xander32 op januari  6, 2014, 06:53:48
Wat een gelukkig mens :thumbs-up:. Tevredenheid is het hoogst haalbare in dit wereldje en helaas ook zeldzaam. Doch hoop ik die status zelf ook te bereiken.
Komt eraan Xander, komt eraan. Tannoys are forever ;)

lynch1979

Citaat van: twani op januari  6, 2014, 11:48:19




Simona Halep before "boobjob"

Daar sla je jezelf gewoon een hersenschudding mee......of een blauw oog....bloedneus  :blink:

twani

Citaat van: lynch1979 op januari  6, 2014, 12:03:35
Daar sla je jezelf gewoon een hersenschudding mee......of een blauw oog....bloedneus  :blink:
T lijkt me inderdaad dat je er heel veel dingen mee "kan doen" :tongue2: