Android tablet topic

Gestart door Kwabbernoot, juni 21, 2011, 17:39:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnubisNefer

Tsja, ligt aan de merknaam en logo.

ASUS, moet ik iedere keer denken aan ANUS

Volkswagen, maakt betrouwbare autos, maar de logo is ZO GROOT en LELIJK !  :D

Ben een rare snuiter, maar ach ja. Ik wacht dan even op de nieuwe samsung tab. Hoef het niet direct, maar ben een beetje ''Apple'' moe geworden....
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

skank1

Citaat van: AnubisNefer op april 26, 2012, 13:07:30
Tsja, ligt aan de merknaam en logo.

ASUS, moet ik iedere keer denken aan ANUS

Volkswagen, maakt betrouwbare autos, maar de logo is ZO GROOT en LELIJK !  :D

Ben een rare snuiter, maar ach ja. Ik wacht dan even op de nieuwe samsung tab. Hoef het niet direct, maar ben een beetje ''Apple'' moe geworden....

lol  :withstupid:
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kwabbernoot


Anus? Echt?  :crazy:

Groeten...

AnubisNefer

Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Hanky Panky

Citaat van: AnubisNefer op april 26, 2012, 13:07:30

ASUS, moet ik iedere keer denken aan ANUS


Ik heb dat elke keer met je nick AnubisNefer  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Ejorne

Citaat van: danielo op april 25, 2012, 00:16:28
Ik heb zowel een android and apple tablet, ik dacht dat ik in een ipad thread zat anders had ik mijn toon iets anders gezet maar toch zie ik nog steeds veel mis informatie.

Hekel aan itunes, je bent niet alleen zeker onder windows. Bij de ipad, iphone en ipod heb je itunes niet meer nodig alles kan direct vanaf het ding zelf inclusief back-up naar de cloud als je dat wil.

Je kan prima apps van 3e hebben, staan er ongeveer 200.000 van de de app store volgens mij zijn er maar een stuk of 15 van apple zelf. Wil je een open markt (zonder in te gaan op de voor of nadelen) dan moet je inderdaad jailbraken maar dan is mijn eerste vraag toch welke apps mis je in de store. Als het puur om het gevoel gaat daar kan ik weinig aan doen. Een gesloten markt is toch een beetje een vaag begrip immers zijn er duizende app verkopers die deze markt gebruiken om te verkopen ik snap wat je bedoeld hoor maar het is nu niet bepaald alsof ik meer apps voor android tablets kan vinden in alle open markten dan in deze gesloten markt. voor tablets is er duidelijk meer keuze voor de eindgebruiker dan voor android.

Of het verschil in pixels veel uitmaakt vind ik best lastig aan te geven dat is vrij persoonlijk net als de overgang van tv van SD naar HD je hebt mensen die na 5min kijken niets anders willen, je hebt mensen die het verschil zien maar er niet zwaar aan tillen en je hebt mensen die het verschil amper zien het is heel persoonlijk.

Je hebt ook geen creditcard nodig voor de winkel trouwens, je kan ook met kaarten werken die je in veel winkels kan kopen bv bij mediamarkt of freerecordshop.

Daniel.

Okay, ik heb dus inderdaad een beetje verkeerd beeld van de iPad. Misschien toch terug overwegen om er eentje aan te schaffen. Maar ik heb kennelijk nogal moeite met de mogelijkheden duidelijk in beeld te krijgen. Zou je misschien even naar de volgende vragen kunnen kijken? Dat zijn de voornaamste dingen die ik met de tablet wil gaan doen, naast de 'standaard' zaken zoals internetten, emailen en socialtalken;

- VNC app waarmee ik 1, 2 of beide monitoren tegelijk kan overnemen.
Volgens mij gaat dat wel lukken want dat is een specificatie die ik in de vnc programma op mijn computer instel. Wanneer ik via andere poorten contact maak dan krijg ik ofwel alleen de primaire of de secundaire monitor te zien. Ook kan ik ze beide tegelijk tonen.  De hogere resolutie van de ipad spreekt me nu ik me er nog wat verder in heb verdiept toch wel erg aan. Ik wil straks mijn computer ergens in de meterkast verstoppen en er fysiek géén monitor meer aanhangen. Alleen de tv komt er nog aan te hangen als secundaire scherm. Dus wil ik de pad eigenlijk zoveel mogelijk als volwaardige touchscreen monitor kunnen gebruiken. Zonder heen en weer te moeten swypen om het volledige bureaublad te zien en ook niet een lagere resolutie als 1280x1024 en het liefst op 1920x1080. Afhankelijk natuurlijk ook van de aspect ratio van het tablet scherm. Omdat er toch geen fysieke monitor meer aan komt te hangen kan ik elk gewenste resolutie instellen natuurlijk als het maar niet te laag is.

- De tablet als afstandbediening gebruiken voor Mediaportal. Volgens mij kan dat met iPimp. Maar het is me niet helemaal duidelijk of ik hiermee door mijn album hoezen kan scrollen en zo een muziekje op kan zetten. (zonder dat de tv aangezet moet worden dus) Het streamen van content naar de ipad toe is voor mij niet direct noodzakelijk maar wel leuk als dat ook kan.

- Foto's tonen en door allerlei andere bestanden browsen die opgeslagen staan op mijn computer. (ntfs) De opslagcapaciteit van de ipad is beperkt en er kan ook geen geheugenkaartje ingestoken worden. Hierbij wil ik het liefst dus geen gebruik maken van een programma zoals itunes maar 'gewoon' via een samba share op mijn computer de gegevens benaderen. Dus eigenlijk wil ik de 'oneindige' ruimte op mijn netwerk als ware het een insteekkaartje in de iPad kunnen gebruiken. En het mooiste zou dan zijn dat wanneer ik met een 'verkenner' over mijn netwerk shares blader en dan ergens een fotootje aanklik. En dat dan vervolgens een foto-viewer gestart wordt op de ipad waarmee ik verder kan 'swypen' door de rest van de foto's die in dezelfde directory van die netwerkshare staan.

- Ook wegschrijven naar netwerk shares (ntfs). Ik wil bijvoorbeeld foto's die ik met de tablet maak kunnen wegschrijven op mijn computer. Maar ook een torrent of nzb via de ipad downloaden maar 'droppen' in een map op de computer/netwerk. En kan dat ook met die magneetlinkjes die gebruikt worden met torrents? Dus dat ik op een magneetlinkje op de ipad klik maar dat dan mijn torrent software op de computer de bestanden gaat downloaden?

mvg, Jeroen

skank1

#532
Ejorne,

Even je vragen beantwoorden

1° VNC app, niet heel zeker van maar denk het wel
2° ipemp ken ik niet , maar content streamen naar je ipad lukt perfect !!!! (zowel video als geluid, maar denk dat jij het vnl op geluid hebt) Er zijn zelfs verschillende applicaties voor (tv hoeft niet aan uiteraard)
3° Ik kan al mijn foto's die op mn netwerkserver staan perfect streamen en zelfs in een slideshow vorm tonen op mn ipad, ook swipen met de vinger lukt perfect, ook wederom meerdere apps hiervoor, de voornaamste zijn, file browser en nog een andere maar ben de naam kwijt, zou op mn ipad moeten kijken
4° Kan ook , terug met dezelfde applicatie als in vraag 3


Overigens waren deze punten (behalve 1) ook voor mij van groot belang, maar heb de gok gewaagd en voor een ipad gegaan en nog geen moment spijt van gehad !!!!!!
In tegendeel, ben er meer tevreden over dan mn android smartphone !
Veel stabieler, minder geklooi, en veel meer keuze aan degelijke apps !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Hanky Panky

Gisteravond een FW update gehad op de Asus Transformer TF101.

Na wat kleine probleempjes met een boot-loop sinds dat ik met Asus gebeld heb nergens meer last van  :eh:
Kennelijk was alleen een telefoontje genoeg  :D

Ben benieuwd of het nu niet meer terugkeert.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Ejorne

Citaat van: skank1 op mei  2, 2012, 12:25:38
Ejorne,

Even je vragen beantwoorden

1° VNC app, niet heel zeker van maar denk het wel
2° ipemp ken ik niet , maar content streamen naar je ipad lukt perfect !!!! (zowel video als geluid, maar denk dat jij het vnl op geluid hebt) Er zijn zelfs verschillende applicaties voor (tv hoeft niet aan uiteraard)
3° Ik kan al mijn foto's die op mn netwerkserver staan perfect streamen en zelfs in een slideshow vorm tonen op mn ipad, ook swipen met de vinger lukt perfect, ook wederom meerdere apps hiervoor, de voornaamste zijn, file browser en nog een andere maar ben de naam kwijt, zou op mn ipad moeten kijken
4° Kan ook , terug met dezelfde applicatie als in vraag 3


Overigens waren deze punten (behalve 1) ook voor mij van groot belang, maar heb de gok gewaagd en voor een ipad gegaan en nog geen moment spijt van gehad !!!!!!
In tegendeel, ben er meer tevreden over dan mn android smartphone !
Veel stabieler, minder geklooi, en veel meer keuze aan degelijke apps !

Bedankt voor de antwoorden. Ik realiseer me trouwens ineens dat ik nogal offtopic bezig ben met mijn ipad vragen. Ik hoop dat me dan niet al te kwalijk genomen wordt. Anders verplaats ik wel even naar het ipad topic. Nog een keertje dan;  :-[
Mijn voorkeur voor het gebruik van Mediaportal komt door de ondersteuning voor ASIO en de mogelijkheid tot het gebruik van VST plugins en dan met name een parametrische EQ. Maar wellicht kan ik die functionaliteit ook in andere programma's terugvinden. Maar mijn content wil ik dus wel vanaf de PC afspelen over mijn geluidskaart naar mijn stereo. Het is niet de bedoeling (wel leuk dat het mogelijk is) dat ik content vanaf de ipad naar mijn stereo stream en ook niet vice versa.

VNC heb ik al gevonden. RealVNC heeft ook een app vor de ipad.

Hoe kan ik vooraf eigenlijk bepalen welke apps gratis zijn en hoeveel een app kost wanneer het niet gratis is? Ik was op de site van Apple en daar kon ik kiezen voor itunes store. Ik hoopte op een online store maar kennelijk was het eerst de bedoeling dat ik itunes ging installeren. Dat was ik dus niet van plan... Maar ik wil wel graag vooraf weten welke apps ik moet gaan betalen en wat dat dan kost. En is er veel gratis te verkrijgen wat enigszins de betaalde apps benaderd? Of is er niet zo'n grote opensource community voor Apple? Want wat je allemaal voor de pc, android en linux kan krijgen is eigenlijk geen enkele betaalde software nog nodig. De opensource heeft eigenlijk overal wel een heel mooi alternatief voor.

skank1

als je het echt wil weten vooraf, moet je inderdaad itunes installeren
zit niks anders op
ik wil anders wel es kijken voor jou maar niet voor 20 apps ;)
de meeste apps vind je overigens voor <5euro
de wereld is dit niet he

bij android zijn de meeste gratis, maar echt niet van zo'n hoog niveau
de andere moet je ook voor betalen tenzjij je ze illegaal download

ik vind de hoogwaardige apps voor ipad, veel interessanter dan die voor android (welke meestal voor smartphones zijn en niet specifiek voor tablets ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

EJ

#536
Ja, appel is goed. Nu worden alle apps die met dropbox willen praten uit de store gegooid omdat appel denkt te mogen bepalen dat alles via hun eigen rotzooi loopt. Je moet het maar willen... Vendor lock in in het kwadraat.

En er is geen enkele reden dat betaalde apps beter zijn dan de open source apps. Integendeel zou ik haast zeggen. Fanboys testen namelijk alleen appel spullen en moeten dan noodgedwongen vinden dat die spullen ook veel beter zijn.

Bij android is het niveau over het algemeen prima, en mocht je er behoefte aan hebben kun je natuurlijk ook bij android gewoon betalen voor apps.

Zullen we weer ontopic gaan en appel gezeur in de fanboy topics doen?

skank1

dit is geen fanboy gebabbel , integendeel ik was zelf altijd tegen appel geloof me
maar het feit dat de apps kwalitatiever zijn bij een ipad, dan een android toestel is gewoon zo
en als het zo is, dan moet men het ook durven toegeven...
niks met fanboy te maken.......

maar goed inderdaad, hier terug over android toestellen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

#538
Citaat van: skank1 op mei  2, 2012, 19:42:32
dit is geen fanboy gebabbel , integendeel ik was zelf altijd tegen appel geloof me
maar het feit dat de apps kwalitatiever zijn bij een ipad, dan een android toestel is gewoon zo
en als het zo is, dan moet men het ook durven toegeven...
niks met fanboy te maken.......

maar goed inderdaad, hier terug over android toestellen

Volgens mij spendeert die zelf de meeste woorden nu. Dat een mening die je geeft zo'n reactie oproept geeft een biased aan lijkt mij. Goed wil best een reactie geven inhoudelijk als die in het correcte topic post :).

On topic, ben ik nu gek kan ik nu de acer iconia 100 naar ics brengen en hoe ? Ze hebben het over een acer app die je moet downloaden maar ik zie die nergens.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#539
Citaat van: Ejorne op mei  2, 2012, 18:19:53
Hoe kan ik vooraf eigenlijk bepalen welke apps gratis zijn en hoeveel een app kost wanneer het niet gratis is? Ik was op de site van Apple en daar kon ik kiezen voor itunes store. Ik hoopte op een online store maar kennelijk was het eerst de bedoeling dat ik itunes ging installeren. Dat was ik dus niet van plan... Maar ik wil wel graag vooraf weten welke apps ik moet gaan betalen en wat dat dan kost. En is er veel gratis te verkrijgen wat enigszins de betaalde apps benaderd? Of is er niet zo'n grote opensource community voor Apple? Want wat je allemaal voor de pc, android en linux kan krijgen is eigenlijk geen enkele betaalde software nog nodig. De opensource heeft eigenlijk overal wel een heel mooi alternatief voor.

Beter in een apple thread vragen maar je hoeft itunes niet te installen, gewoon naar 1 van de stores op ipad. In elke store kan je prima zien wat er gratis is, er zijn ook veel apps die je helpen om nog meer te vinden. Ik snap niet helemaal waarom je denkt dat alle stores (iOS of adroid) niet aagngeven wat de prijs is en je laat zoeken op prijs.

Opensource heeft weinig met gratis of niet gratis te maken trouwens, Wel kan je zeggen dat het beter bij het android model past en er misschien ook meer is omdat de basis java is en niet object-c. Ik durf niet te zeggen welke van de 2 meer opensource gebruikt of apps heeft die daar gebruik van maken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jasjenl

Citaat van: Hanky Panky op mei  2, 2012, 14:31:21
Gisteravond een FW update gehad op de Asus Transformer TF101.

Na wat kleine probleempjes met een boot-loop sinds dat ik met Asus gebeld heb nergens meer last van  :eh:
Kennelijk was alleen een telefoontje genoeg  :D

Ben benieuwd of het nu niet meer terugkeert.
Ik help je hopen dat het gefixt is, maar eerlijk gezegd vrees ik van niet, gezien de vele reacties die ik op tweakers in het desbetreffende topic lees... In ieder geval ben ik er niet rouwig om dat ik de TF101 niet meer heb.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

svmnb

Citaat van: jasjenl op mei  3, 2012, 18:27:52
Ik help je hopen dat het gefixt is, maar eerlijk gezegd vrees ik van niet, gezien de vele reacties die ik op tweakers in het desbetreffende topic lees... In ieder geval ben ik er niet rouwig om dat ik de TF101 niet meer heb.

Er zijn al meerdere firmwares geweest die dit soort problemen moesten oplossen. Tot nu toe blijken ze bij Asus machteloos om het voorgoed uit de wereld te helpen.
Miin volgende tab wordt i.i.g. geen Asus meer. Ook geen Apple, trouwens.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ejorne

Hoe kun je zorgen dat een bepaalde map wordt uitgesloten van de galerij? Ik heb nu een map met ereader boeken. Maar alle kaften worden nu als apart album binnen de galerij getoond.Dat maakt de hele galerij onbruikbaar. Maar ik krijg het er zo snel niet uit.

EJ

Glashart heeft een appje voor android gelanceerd voor bediening van de amino. Werkt echt handig, nu is de EPG makkelijk en snel door te bladeren. En je kunt de amino er volledig mee bedienen. :)

Galaxy tab 10.1 is snel genoeg hiervoor.

EJ

Citaat van: skank1 op februari 27, 2012, 18:38:20
We gaan zien wie gelijk heeft ;-)
noem dan wel es een reden waarom tab 2 er dan is? Wat us het verschil dan nog? Design? Das gn reden..

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

Ik dus. De ICS update wordt nu uitgerold. :D

Onne

Iemand bekend met: Empire Electronics Rex 4.0
Aardige specs voor 170 euro en 2 jaar garantie.

Daar kun je toch gewoon het HT Forum mee lezen beneden op de bank?

Onne

Citaat van: Onne op oktober 18, 2012, 13:25:34
Iemand bekend met: Empire Electronics Rex 4.0
Aardige specs voor 170 euro en 2 jaar garantie.

Daar kun je toch gewoon het HT Forum mee lezen beneden op de bank?
Bestseld! We gaan het zien  ::)

Ejorne

Citaat van: Onne op oktober 19, 2012, 10:21:42
Bestseld! We gaan het zien  ::)

Ik kijk net even op de website van centralpoint waar deze te koop is. Daarbij staat onder de specs het volgende;
CitaatPlatform   
Compatibele besturingssystemen      Windows 2000/XP/Vista/7, Linux 2.4, Mac OS 10.6.7

Het lijkt me erg sterk maar het zou wel leuk zijn als je al die systemen op die tablet kan draaien.

_ MarcelloW _

Ik denk dat ze bedoelen dat je het apparaat op computers kan aansluiten die op een van die systemen draaien.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Onne

Citaat van: _ MarcelloW _ op oktober 19, 2012, 10:55:00
Ik denk dat ze bedoelen dat je het apparaat op computers kan aansluiten die op een van die systemen draaien.
Dit denk ik ook!
Ben wel benieuwd, Empire Electronix is een (kleine) Nederlandse producent, ik had er een mailtje aan gewaagd:

---
Goedemiddag Onno,

Het is onze eigen tablet. Wij zijn producent van deze tablets. Uiteraard ondersteund deze tablet de aangegeven te gebruiken opties, geen enkel probleem.

Op onze producten geven wij 2 jaren omruilgarantie af. Wellicht een idee om te wachten op onze 9.7 inch, zie onze website. Deze is einde volgende week beschikbaar.

Met vriendelijke groet

Empire-electronix
---