Het grote OSX topic

Gestart door VlisChris, juni 12, 2011, 11:46:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EJ

Citaat van: jowi op oktober  1, 2011, 10:09:37
Ik hou het even in de gaten. Ik had niet de tegenwoordigheid van geest om ook even in de router te kijken :crazy: zal ik volgende keer wel doen. Ook heb ik inmiddels mac address filtering aangezet voor wifi.
Mac adres filteren in je router zit jou meer dwars dan een ander... Zonde van je tijd en het voegt absoluut niets toe. Je eigen spullen strooien namelijk hun mac adres gewoon over de wifi rond en het is een koud kunstje om die 1) op te vangen en 2) op eigen spul te zetten.

jowi

Ja ik zit er nu een beetje naar te googlen, het is inderdaad niet echt zinvol. Blijkbaar is het enige wat echt effectief is, inderdaad een lang, complex wachtwoord... hier trouwens een aardige online password checker: http://www.passwordmeter.com/

EJ

Handig, zo'n online password checker. Dan gaat je wachtwoord (vermoedelijk in plaintext) naar een website waarvan je de diepere bedoelingen niet kent, en die onthouden dan meteen waar dat password wordt gebruikt...

Download Keepass, dat kan wachtwoorden maken, sterkte laten zien en onthouden voor je. Stukje veiliger.

jowi

Poffer zo had ik het nog niet bekeken...  :blink:
Zal dat keepass ook eens proberen. Collegas raadden dat ook al aan.

Nosoforos

Of 1Password, werkt op OSX, Windows, iOS en Android

EJ

Citaat van: Nosoforos op oktober  1, 2011, 13:13:32
Of 1Password, werkt op OSX, Windows, iOS en Android
Ik zie voor dit soort appjes toch liever een open source oplossing, om zeker te zijn dat ze geen nare backdoors hebben ingebouwd. Daarnaast is de integriteit van de app niet verder te onderzoeken (hoe goed zijn de diverse algoritmes geimplementeerd en zo).

Keepass werkt overigens op veel meer platforms: osx, windows, ios, linux (dus niet alleen android), bsd en zo verder.

danielo

Citaat van: EJ op oktober  1, 2011, 14:09:44
Ik zie voor dit soort appjes toch liever een open source oplossing, om zeker te zijn dat ze geen nare backdoors hebben ingebouwd. Daarnaast is de integriteit van de app niet verder te onderzoeken (hoe goed zijn de diverse algoritmes geimplementeerd en zo).

Keepass werkt overigens op veel meer platforms: osx, windows, ios, linux (dus niet alleen android), bsd en zo verder.

Mee eens maar 1password bestaat al jaren wat wel een beetje zekerheid geeft, Gebruik het zelf ook vooral omdat het overal op aanwezig is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

EJ

Citaat van: danielo op oktober  1, 2011, 14:12:30
Mee eens maar 1password bestaat al jaren wat wel een beetje zekerheid geeft, Gebruik het zelf ook vooral omdat het overal op aanwezig is.

Daniel.
Dat argument begrijp ik niet, helaas te veel offtopic voor discussie hier...

jowi

Citaat van: EJ op oktober  1, 2011, 14:14:11
Dat argument begrijp ik niet, helaas te veel offtopic voor discussie hier...
Is wel een mooie start voor een nieuw topic... heb er ook wel een hoop vragen over.

jowi

Oh wat flauw, als ik in Finder get info doe van mijn pc share zie je dit, een ouwe pc monitor met een BSOD :D

danielo

Citaat van: jowi op oktober  1, 2011, 14:15:11
Is wel een mooie start voor een nieuw topic... heb er ook wel een hoop vragen over.

Prima als hier een topic over komt, iets wat open is kan je checken maar dat houd nog niet in dat het gedaan wordt. Laatst is er een 13jaar oude bug gevonden die in veel software zit in open code. Je hebt meerdere manieren om 'vertrouwen' te krijgen in software de source delen is er 1 van maar zeker niet heiligmakend. Iets wat al jaren door veel mensen gebruikt wordt geeft ook een vorm van veiligheid/zekerheid welk level weet je nooit maar dat geld met alle software.

http://twit.tv/show/security-now/311
http://wiki.twit.tv/wiki/Security_Now_311

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Voor de gemiddelde gebruiker tellen dat soort vergaande overwegingen over open source toch ook niet? Ik wil gewoon iets dat goed werkt, er goed uitziet, waar goede reviews over zijn. En ik betaal graag voor die wensen. Open source heb ik zelf weinig mee (maar idd, laten we daar eventueel in een ander topic op doorgaan).

HAL

Citaat van: jowi op oktober  1, 2011, 16:38:24
Oh wat flauw, als ik in Finder get info doe van mijn pc share zie je dit, een ouwe pc monitor met een BSOD :D

Ja. Leuk is-ie hè? Zit al heel lang in OS X hoor.....

HAL

Citaat van: Nosoforos op oktober  2, 2011, 11:48:44
Open source heb ik zelf weinig mee.
Ik denk dat erin OS X toch ook in essentie wat Open Source zaken terug te vinden zijn. Per slot van rekening is het een Linux-variant.

Nosoforos

#489
Uiteraard (een heleboel zelfs), ik bedoel het ook meer als eindgebruiker. Ik ga niet een open source programma kiezen boven een goed betaald programma meestal. Vanzelfsprekend is het enorm belangrijk dat het er is, alleen zie ik het persoonlijk niet als een concurrent/ vervanger voor commerciële producten.

EJ

Citaat van: HAL op oktober  2, 2011, 11:54:42
Per slot van rekening is het een Linux-variant.
Absoluut niet. Het heeft helemaal niets maar dan ook niets met linux te maken. Er zijn wat gemeenschappelijkheden met FreeBSD, dat heeft echter ook totaal geen banden met linux (want is een BSD afgeleide).

HAL

Ja. Excuus. OS X is familie van Unix.

ivo1986

Ik kan mijn NAS niet meer openen met osx. En nu wil ik m resetten.
Maar blijft dan alle data op de nas staan?

Cyrus·

Citaat van: ivo1986 op oktober  2, 2011, 13:53:31
Ik kan mijn NAS niet meer openen met osx. En nu wil ik m resetten.
Maar blijft dan alle data op de nas staan?

Ja, data staat op een harddisk en daar gebeurt in principe niets mee tijdens een reset. Beter kun je trouwens je NAS uit- en weer aan zetten. Weet je zeker dat het werkgeheugen en eventuele cache-geheugens van de NAS weer helemaal "fris" zijn.
Groeten,
Edwin

ivo1986

Ok dank je wel. Ik heb m aan uit gezet en gereset.

Maar er wordt nog steeds aangegeven DataVolume Usage    Failed.
En hij geeft maar aan dat hij de netwerknaam niet kan vinden.

Softpower

Citaat van: ivo1986 op oktober  2, 2011, 13:53:31
Ik kan mijn NAS niet meer openen met osx. En nu wil ik m resetten.
Maar blijft dan alle data op de nas staan?

Als je nog op de webinterface kan reset dan alleen je netwerkservices op jes nas. Werkt meestal en hoef je je nas niet te rebooten
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Eddye

Weet iemand misschien een app om je FLAC files te taggen, het liefst gratis?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Cyrus·

#497
Citaat van: Eddye op oktober  4, 2011, 12:58:51
Weet iemand misschien een app om je FLAC files te taggen, het liefst gratis?

Ik gebruik afwisselend ID3Editor of MediaRage, werken beide met FLAC
Groeten,
Edwin

Eddye

#498
De nieuwe update is vrijgegeven 10.7.2 met iCloud support.
Ook IOS5 is vrijgegeven, maar ik zie zo snel geen topic over IOS.
Mocht je een mobileme account hebben kan je deze omzetten naar een iCloud account via http://www.me.com/move
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Richi

Ben nu de 10.7.2 server installatie aan het afronden. Dat lukte gisterenavond niet omdat het downloaden veel tijd kostte. Het was druk bij Apple op de servers. :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a