Het grote OSX topic

Gestart door VlisChris, juni 12, 2011, 11:46:02

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Softpower

Ik draai het altijd om ;) ik werk middels rdp op windhoos.. Is sneller dan anders om.. Dat kan met rdp van microsoft zelf of CoRD.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Cyrus·

Ik werk ook met RDP op een Windows Terminal Server. Vanuit beheersperspectief handiger (centraal bestands- en applicatiebeheer, eenvoudige backups). Office draai ik lokaal op mijn Mac maar bestanden altijd op de server, Outlook werkt via Exchange Server, dus ook alles centraal. Bijkomend voordeel is dat mijn Windows-only apps, zoals mijn financiële software en belastingaangifteprogramma's, in hun natuurlijke habitat draaien - in een venster op mijn OSX desktop. Best of both worlds, zal ik maar zeggen.

Cisco IPSec is al in OSX ingebouwd, ik heb in 2 seconde een VPN-verbinding. Dat kostte onder Windows met de Cisco-client toch aanzienlijk meer tijd.
Groeten,
Edwin

Gaeje

Citaat van: jowi op september 18, 2011, 13:37:16
Ik zie me nog wel een mooi alu apple keyboardje en magicmuis bestellen geloof ik... die zijn gelukkig redelijk betaalbaar...

dat vind ik dan wel weer - ondanks dat het mooi spul is- redelijk veel geld. is dat niet 70 euro ofzo, voor zo'n muis? en 50 voor dat keyboard?

daar heb je toch 3x zoveel plastic logitech prul voor, voor die prijs?

VlisChris

Ligt eraan welke versie toetsenbord je neemt.
Vreemd genoeg is de nummerieke goedkoper dan de huidige versie. Maar ik weet niet zeker of de numeriek draadloos is.
Muisje is inderdaad 70 euro. Money well spent in mijn ogen. Werkt gewoon zoveel fijner dan alle logitechs/microsoft muizen die ik gehad heb in mijn leven :) Wisselde hiervoor wel elk halfjaar/jaar van muis, en ben nu al bijna 2 jaar dik tevreden met de magicmouse.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

Die Magic mouse is prachtig maar slurpt batterijen.....  >:(
Wat toetsenborden betreft, de 'kleine' is duurder en draadloos, die 'grote' met numeriek gedeelte is een USB toetsenbord. Die heeft dan ook weer 2 USB poorten verstopt aan de linker- en rechterkant, erg handig als je bedenkt waar de iMac z'n USB poorten heeft zitten.....  :unhappy: Ja, gebruik dus het toetsenbord met een touwtje, wil graag een numeriek gedeelte en een fatsoenlijk cursorblok en neem dan zo'n touwtje voor lief.  ::)
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Softpower

Er is overigens ook een draadloze uitbreiding te koop op het kleine draadloze toetsenbord. Die klik je dan mooi vast aan het toetsenbord als je m nodig hebt en anders laat je m weg. Daar zitten dan ook nog wat extra toetsen op zoals de del toets..
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

jantje112

Citaat van: Nosferatu op september 20, 2011, 08:32:56
Die Magic mouse is prachtig maar slurpt batterijen.....  >:(
Wat toetsenborden betreft, de 'kleine' is duurder en draadloos, die 'grote' met numeriek gedeelte is een USB toetsenbord. Die heeft dan ook weer 2 USB poorten verstopt aan de linker- en rechterkant, erg handig als je bedenkt waar de iMac z'n USB poorten heeft zitten.....  :unhappy: Ja, gebruik dus het toetsenbord met een touwtje, wil graag een numeriek gedeelte en een fatsoenlijk cursorblok en neem dan zo'n touwtje voor lief.  ::)

Ik doe al weer maanden met mijn magic mouse en de battery. Zitten 2 philips powerlife in van de action. Hij geeft ook al maanden aan leeg te zijn, maar dat stopt de werking niet..


CineSmurf

Ik heb zo'n oplaadstation bij de muis. Werkt geweldig.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nosferatu

Wisselend bij mij; de ene keer blijft hij weken op 100% staan en dan ineens de melding dat er nog maar 5% o.i.d. in zit. De andere keer blijft ie maar doorgaan en zie je de batterijen langzaam leeg lopen (staat nu op 55%). Zelfde batterijen uit hetzelfde 10-pack van GP. Maar goed, het is een prachtmuisje als je eraan gewend bent.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Gaeje

oplaadbare batterijen lijken me inderdaad de oplossing voor het stroomverbruik.

zeer handige muis indeed, geniaal, maar voor mijn hand net een beetje te klein (om urenlang mee te werken) jammer

CoSo

Citaat van: Gaeje op september 21, 2011, 01:04:09
oplaadbare batterijen lijken me inderdaad de oplossing voor het stroomverbruik.

zeer handige muis indeed, geniaal, maar voor mijn hand net een beetje te klein (om urenlang mee te werken) jammer
Sinds ik de Apple oplaadbare batterijen heb gaat de muis en toetsenbord langer dan een maand mee.
6 batterijen en oplader voor 29,00

CineSmurf

Voor de muis heb ik een "magic charger" van mobee. Gewoon via de appleshop gekocht. Werkt prima. Is een soort platje waar je je muis op kan parkeren en dan laat ie automatisch op.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jowi

#437
Nog even een kleine update rondom het remote desktop gebeuren, er zijn erg veel verschillende vnc 'clients', met zeer verschillende resultaten, en ik heb er nu 1 die voor mij echt super werkt, zéér snel, je merkt werkelijk niet dat je remote werkt. Ook de ms-muis doet het hier goed mee, inloggen en WOL etc gaan zo te zien ook prima! Helemaal blij mee. Oh ja, het gaat om de 64 bits Windows versie van de UltraVNC viewer.

*edit* eeeehh... ik ben weer eens iets te voorbarig geloof ik, op 1 of andere manier wil na een paar keer ook ultravnc met geen mogelijkheid meer inloggen, krijg alleen een grijs scherm... pfff... dan maar weer naar logmein. Dat is dan iets trager maar doet het werkelijk altijd... en goed.

jowi

Grappig, er is naast de desktop iets als 'dashboard'  waar allerlei handige gadgets op te vinden zijn, zoals een klokje en notitiegeeltjes. Maar hoe krijg die dingen op mijn desktop? Ik vind het helemaal niet handig, zo'n los 'dashboard'...

Rob_Dingen

Hoi Jowi

Dashbord is de F4 toets.
Wat bedoel je met remote desktop wil je van je Mac naar Win?
Daar gebruik ik gewoon remote desktop van Microsoft voor werkt perfect.

Rob

jowi

Nee ik wil niet weten hoe ik in dat dashboard kom, dat weet ik wel. Zit ook een mooie knop voor op de dock. Ik wil weten hoe ik zo' gadget van het dasboard op mijn desktop krijg.

Veder, ik werk vooralsnog primair op mijn Windows machine, en ik wil de mac dus via een vorm van remote desktop vanuit Windows benaderen. Overigens heb ik ultravnc voor WINDOWS nu weer werkend, ik weet niet wat er mis was. Uninstalled en nu doet ie het weer prima. Er zijn er veel die in de basis wel werken, maar er zijn er maar weinig die een goede performance hebben, die ook in fullscreen met alle kleuren, lekker soepeltjes blijven zonder dat je het idee hebt dat je via een remote desktop werkt...

Gaeje

Citaat van: jowi op september 22, 2011, 13:44:45
Nee ik wil niet weten hoe ik in dat dashboard kom, dat weet ik wel. Zit ook een mooie knop voor op de dock. Ik wil weten hoe ik zo' gadget van het dasboard op mijn desktop krijg.


waarom zou je dat nu willen? krijg je weer zo'n windows (die eigenlijk het idee van die widgets alweer gejat hebben) gevoel. druk druk druk knopjes pijltjes icoontjes kabeltjes

waarom gooi je niet gewoon je pc toren in de vuilbak en zet je zo'n mooie 27" apple display op je bureau. Zou mooi staan in je appartement

jowi

Jij plakt in het echte leven zo'n geeltje ook ergens onder je bureau, zodat je NIET in 1x ziet, wat je zo graag had willen onthouden? :wacko:

Verder heb ik je al eeder uitgelegd waarom ik de mac heb en waarom ik de pc heb, ik blijf het niet uitleggen.

Gaeje

tis maar een suggestie hé. geef het wat tijd, :-)

ik gebruik trouwens het programma 'plaknotities'  (of notes wss in het engels) ipv die dashboard, en dan klik ik erop als ik wil lezen wat er op staat. dat moet niet constant op mijn desktop staan

jowi

Ik ben op dit moment gewoon afhankelijk van de tower als storage, zolang ik nog geen dedicated NAS heb. Die gaat er wel snel komen. Dan pas zou ik de tower weg kunnen doen, en eventueel Windows op de mac kunnen draaien in een vm. Ik zal Windows voorlopig toch nodig blijven hebben, oa. voor mijn werk, en voor het ontwikkelen van windows-software.

Ik heb wel zitten kijken naar die 27" displays, als er hdmi op had gezeten had ie hier al lang gestaan, met of zonder mac.

Nosoforos

Er zijn manieren om je Dashboard widgets te hacken zodat ze op je bureaublad staan.Ik kan me herinneren dat ik dit jaren geleden toen ik overstapte ook wel wilde. Alleen momenteel ben ik juist erg blij dat het een apart scherm is.
Het rare is dat onder Apple-gebruikers Dashboard weinig liefde kent, terwijl ik het ontzettend handig vind. Ik bekijk er nu.nl op, heb de rekenmachine, valuta-convertor en aandelenkoersen er altijd klaarstaan en verder nog iStat, het weer en de vertaalwidget. En inderdaad notities- maar als je er eenmaal aan gewend bent is het echt wel beter dat die niet op je bureaublad hangen, als je eenmaal in je systeem hebt dat je vaak in Dashboard kijkt, zelf heb ik altijd al mijn bureaublad volledig leeg gehouden.

VlisChris

Joh, wist niet eens dat je ook widgets kon toevoegen aan Dashboard.
Meteen maar eens gedaan. Jammer genoeg is de link naar de nu.nl widget ongeldig, dus die is niet te downloaden. JIj niet toevallig een linkje naar een werkende variant?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jowi

Citaat van: Christiaan S op september 23, 2011, 01:44:52
Joh, wist niet eens dat je ook widgets kon toevoegen aan Dashboard.
Maar dat is toch het hele punt van dashboard? Die dingen die er al staan, zijn namelijk zelf ook al widgets...

Nosoforos

http://www.apple.com/downloads/dashboard/news/nunl.html, dat is de widget van nu.nl. Er staan er nog veel meer op de website van Apple.
Helaas worden er eigenlijk geen widgets meer ontwikkeld, ik vind dat het nut van het dashboard een beetje wordt onderschat. Je kunt overigens ook zelf een soort van widgets maken met safari, door een knipsel te maken van een website (dit wordt dan live geüpdate).

CoSo

vind dit ook wel een handige widget met de toetscombinaties in osx

www.dashkards.com/widget