Het grote OSX topic

Gestart door VlisChris, juni 12, 2011, 11:46:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Softpower

Ik heb ook zoiets. Als Mac in sleep/hybernate gaat en terugkomt herstelt ie niet automatisch de verbindingen terwijl netwerk niet in slaap mag, is vinkje voor. Hij verliest dan de verbindingen en bouwt ze niet opnieuw op. Geeft aan dat de server niet aanwezig/verbonden is. Pingen en surfen naar de server kan wel, alles dat op Finder/os leunt werkt niet. Door nu aan te geven dat netwerk wel mag gaan slapen, in feite het omgekeerde van wat je zou willen, vergeet ie nog steeds de connectie maar start ie die automatisch ( als je dat ten minste in je profiel hebt aangegeven). Dus dan werkt alles weer als je Mac uit slaapstand komt. Let wel initieel lijkt het er op dat de verbindingen er niet zijn maar tijdens in feite het afronden van de opstartcyclus maakt ie opnieuw verbindingen en komen de netwerkschijven terug.

Lijkt me dat dit nog niet soepel loopt... Maar goed voor nu werkbaar
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

jowi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  5, 2011, 07:42:04
ahum...
het ging me niet om WAT hij zij maar HOE hij het zei.
Nou, inderdaad zeg. Dat waren ze niet gewend in den polder.

VlisChris

Het vreemde is, ik ben (nog) niet overgestapt op Lion.
Dus werk nog gewoon vanuit Snow Leopard. Via google wordt ik overigens ook niet echt wijzer.
Zal me vandaag of morgen even aanmelden op het Netgear forum om het daar ook eens te posten. Wellicht dat ze daar nog meer tips hebben :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Softpower

Citaat van: Christiaan S op september  5, 2011, 16:22:37
Het vreemde is, ik ben (nog) niet overgestapt op Lion.
Dus werk nog gewoon vanuit Snow Leopard. Via google wordt ik overigens ook niet echt wijzer.
Zal me vandaag of morgen even aanmelden op het Netgear forum om het daar ook eens te posten. Wellicht dat ze daar nog meer tips hebben :)

de netwerkschijven werkten bij mij ook niet soepel onder sl
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

CoSo

Citaat van: Christiaan S op september  5, 2011, 00:41:12
Klopt mijn vermoeden dat OSX en AFP moeite hebben met elkaar sinds een software update?
Via mijn ip adres van mijn NAS kan ik hem zelfs helemaal niet benaderen atm, en mijn verbinding wordt nog steeds ergerlijk vaak verbroken.

Het lullige is dus ook dat ik nu niet in de instellingen van mijn Netgear kan komen om een ander protocol te selecteren :-\
Moet zeggen dat ik mijn Synology nog nooit problemen daar mee heb gehad, niet onder Snow Leopard en Lion.

Softpower

Citaat van: CoSo op september  5, 2011, 17:17:54
Moet zeggen dat ik mijn Synology nog nooit problemen daar mee heb gehad, niet onder Snow Leopard en Lion.

ik heb ook een synology en ik heb daar dikke problemen mee.. erg irritant... terwijl windhoos dat veel soepeler afhandelt.. hoop dat de def versie van 3.2 firmware meer stabiliteit geeft onder lion.. draai nu beta voor timemachine...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Gaeje

Citaat van: jowi op september  5, 2011, 08:10:15
Nou, inderdaad zeg. Dat waren ze niet gewend in den polder.
van achter je scherm is het makkelijk natuurlijk, maar vraag me af hoeveel praat je nog zou hebben als Frank voor je staat. Maar then again... wanneer kom jij ooit vanachter je scherm natuurlijk?

even on topic: (en dan eerder naar raphie toe) Alle apple gebruikers komen verwijten voor fanboys in een topic over OS X is ook niet meer dan olie op het vuur gooien, want je weet dat alle mensen die dit lezen verwoede mac gebruikers zijn (en er zijn bijzonder weinig apple owners die zich het apple ownen beklagen, hoogstens een paar realisten die het inderdaad niet allemaal rozegeur en maneschijn vinden wat uit Cupertino (of China geleverd wordt)

Maar de meesten zijn gewoon heel tevreden. Ook al hebben ze (naar jullie normen) teveel geld betaald voor wat ze krijgen

EJ

Sinds Apple ][ gebruiker, maar ik beklaag me wel met het apple ownen. :). Het is inderdaad veel minder rozegeur en maneschijn dan wordt gezegd. De recente reeks blunders (voor zakelijke omgevingen) spreekt boekdelen:

- LDAP ondersteuning doet het niet: je geeft gewoon een username/password (en dat kan echt willekeurig zijn!) en voila, je bent ingelogd op het netwerk. (http://www.theregister.co.uk/2011/08/26/mac_osx_lion_security_hole/)
- Apple batterijen kunnen op afstand kapot worden gemaakt. (https://threatpost.com/en_us/blogs/apple-laptop-batteries-can-be-bricked-firmware-hacked-072211)
- Apple laat niet toe dat certificaten worden ingetrokken. (http://webwereld.nl/nieuws/107784/mac-os-x-weigert-certificaten-te-weigeren.html)
- Apple is eigenlijk niet geschikt voor zakelijke omgevingen. (http://security.nl/artikel/23107/1/Apple_security_ongeschikt_voor_bedrijfsleven.html)

De grootste giller vind ik nog wel de icloud: die wordt door microsoft (azure) en amazon gehost.

jowi

Citaat van: Gaeje op september  5, 2011, 23:54:04
van achter je scherm is het makkelijk natuurlijk, maar vraag me af hoeveel praat je nog zou hebben als Frank voor je staat. Maar then again... wanneer kom jij ooit vanachter je scherm natuurlijk?
Geloof me, dat boeit me echt niet... en verder, doe nou niet net alsof je me kent, je hebt werkelijk geen flauw benul. Als je problemen met me hebt, vette pech, ga maar lekker met de admins praten, maar ga niet proberen me te provoceren. Dat is gezien het feit dat je een Belg bent, nogal lachwekkend en werkt in je nadeel.

Nosoforos

Serieus mensen, hou even op met dit gekat. Ik kan niet geloven dat een stel volwassenen zich zo gedraagt eerlijk gezegd (maar daar verbaas ik me nogal vaak over op dit forum). Zullen we please gewoon weer on topic gaan?

Raphie

iCloud i.d.d. op Azure  :D las vorige week het verhaal in "The Register" geeft des te meer aan dat Apple zich gaat focussen op consumer media clients.
Op zich niks mis mee, maar PC fabrikant is dan wel te veel eer.
JBL PRX Power!

Softpower

Geheugenbeheer op iPad is brak. Apps minimaliseren spontaan zeker als je er wat meer open hebt. Ok vastlopen doet ie bijna nooit maar Apps "crashen" redelijk vaak
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

ivo1986

Trackpad: aanrader of niet?

Softpower

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

VlisChris

Als dat net zo fantastisch werkt als op mijn MBP: inderdaad DIKKE aanrader.
T'is dat ik even geen zin heb om geld uit te geven aan dingen die niet echt nodig zijn, anders had er hier allang een gelegen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

#340
Citaat van: ivo1986 op september  6, 2011, 12:39:23
Trackpad: aanrader of niet?

Aanrader maar wees er wel voorzichtig mee ze zijn van glas (zoals elke apple trackpad nu) en ik heb er deze weer 1 stuk gemaakt door er een hdmi switch op te laten vallen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: Softpower op september  6, 2011, 09:30:19
Geheugenbeheer op iPad is brak. Apps minimaliseren spontaan zeker als je er wat meer open hebt. Ok vastlopen doet ie bijna nooit maar Apps "crashen" redelijk vaak

Wil geen discussie starten maar wat bedoel je met minimaliseren op een ipad ?. Volgens mij heb je als je niet de active app bent helemaal niet de garantie dat je nog in geheugen staat of 'draait' tenzij je 1 van de background services aan het gebruiken bent. Crashen is zeker als je een beta draait niet ongebruikelijk bij sommige apps. Dit is meer iets voor het ipad2 topic maar om het weer over OSX te hebben in lion zie je ookal dit soort 'het os bepaald wanneer je draait' gedrag bij apps opkomen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

#342
Citaat van: Softpower op september  6, 2011, 09:30:19
Geheugenbeheer op iPad is brak.
Het is naar mijn mening juist heel streng en strak. Als het fout gaat is het denk ik eerder de app die brak is omdat ie niet goed om kan gaan met de diverse states... de specificaties hoe je om dient te gaan met geheugen, eventuele threads, background, tofront/toback/active/inactive etc gedrag is door Apple in ieder geval erg goed beschreven... heb je deze ervaring echt als ontwikkelaar opgedaan, of is dit puur gebaseerd op dagelijks gebruik met divers appjes?

Softpower

Citaat van: jowi op september  6, 2011, 17:31:19
Het is naar mijn mening juist heel streng en strak. Als het fout gaat is het denk ik eerder de app die brak is omdat ie niet goed om kan gaan met de diverse states... de specificaties hoe je om dient te gaan met geheugen, eventuele threads, background, tofront/toback/active/inactive etc gedrag is door Apple in ieder geval erg goed beschreven...

Dank! Dan zijn er veel brakke apps.. Want bij mij "crashen" ze van tijd tot wijle allemaal wel een keer. Ook apples eigen numbers/pages/itunes/appstore... Misschien een brakke ipad? Gebeurt meestal als ik ook nog wat kopieer of snel even van app wisselen. Dus kopie in de 1 en dan plakken in de ander...

Mijn conclusie is dus of brakke ipad :nopompom: of brakke apps... :evil:
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Aiko

Weet iemand hoe ik met 2 vingers horizontaal in de finder weer verder/terug kan in Lion? Dit kon in de vorige versie wel, maar kan het nergens meer vinden... :nopompom:

jowi

Citaat van: ivo1986 op september  6, 2011, 12:39:23
Trackpad: aanrader of niet?
is het net zo iets als wat op een laptop zit?

ivo1986

Dank voor de ervaringen. Morgen ga ik er een kopen nu het scrollwieltje van de muis het niet meer doet.

Citaat van: jowi op september  6, 2011, 18:48:33
is het net zo iets als wat op een laptop zit?

Ja.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Softpower

Plaatje..



Overigens wel stuk groter dan normasl touchpad
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

jowi

Ik gebruik het op een laptop echt alleen als ik geen muis heb... ik vind het daar geen goed alternatief. Het is vaak ook te krampachtig omdat je dan toch met twee handen er mee werkt, 1 voor de knoppen en 1 voor de "muis".