Het grote OSX topic

Gestart door VlisChris, juni 12, 2011, 11:46:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

Die laatste, wat is dat precies? Kan ik zo snel ook niet vinden op die site?
@ Danielo: dat gaf toch beveiligingsproblemen? Of is dat alleen als je hem ook extern bereikbaar wilt maken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Citaat van: Christiaan S op augustus 31, 2011, 16:23:42
Die laatste, wat is dat precies? Kan ik zo snel ook niet vinden op die site?
@ Danielo: dat gaf toch beveiligingsproblemen? Of is dat alleen als je hem ook extern bereikbaar wilt maken?

Inderdaad ik ging er vanuit dat je op je interne netwerk problemen had, mijn eerste oplossing was dan ook gebruik een protocol (als een goeie ftp client) die verder gaat na een hickup.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Ik ga me er eens in proberen te verdiepen :)
Is inderdaad een hickup in mijn lokale netwerk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Citaat van: Christiaan S op augustus 31, 2011, 16:56:00
Ik ga me er eens in proberen te verdiepen :)
Is inderdaad een hickup in mijn lokale netwerk.

Even terugkomen op je netwerk verbinding, beste is even terug naar een kabel (neem aan dat je nas er al op zit). Je kan trouwens heel handig
zien hoe 'goed' je wifi is als je de ALT toets inhoud als je in de menu balk naar je wifi gaat. Hij laat dan meer zien oa of je 802n en hebt en welke snelheid die staat. Op het moment staat die bij mij op 130Mbit. Dit meer laten zien met alt ingedrukt doet osx met meer menu opties.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jantje112

Ik ben nu over op Lion, maar ik heb toch wel erg de indruk dat dit OS nog niet af is. Veel programma's werken niet of trekken alle resources van mijn Air compleet leeg. Met de voorganger geen last..

danielo

Citaat van: jantje112 op augustus 31, 2011, 22:25:04
Ik ben nu over op Lion, maar ik heb toch wel erg de indruk dat dit OS nog niet af is. Veel programma's werken niet of trekken alle resources van mijn Air compleet leeg. Met de voorganger geen last..

Moet zeggen dat ik weinig problemen heb met de 2 lion machines hier, maar beide hebben wel een clean install.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

ivo1986

Ik gebruik het programma Mail sinds kort.
Werkt prima maar nu zou ik willen dat als je op een link klikt dat die wordt geopend met chrome.
Is dat mogelijk?

Bozz

Citaat van: ivo1986 op september  2, 2011, 09:35:08
Ik gebruik het programma Mail sinds kort.
Werkt prima maar nu zou ik willen dat als je op een link klikt dat die wordt geopend met chrome.
Is dat mogelijk?
Chrome instellen als standaard browser (via Chrome, Voorkeuren en vervolgens onderaan de pagina). Net nog even getest met Chrome volledig afgesloten en Mail gebruikt idd. Chrome.
Denon AVR-3312 * Denon DBP-2012UD * Boston A25 + Rel Quake 2 (2.1) * Sony Bravia KDL-46EX521 * Apple TV 3 en 4 * Chromecast * divers klein spul

ivo1986

#283
Top dank je wel. Werkt perfect zo.

VlisChris

Citaat van: danielo op augustus 31, 2011, 20:40:02
Even terugkomen op je netwerk verbinding, beste is even terug naar een kabel (neem aan dat je nas er al op zit). Je kan trouwens heel handig
zien hoe 'goed' je wifi is als je de ALT toets inhoud als je in de menu balk naar je wifi gaat. Hij laat dan meer zien oa of je 802n en hebt en welke snelheid die staat. Op het moment staat die bij mij op 130Mbit. Dit meer laten zien met alt ingedrukt doet osx met meer menu opties.

Daniel.

Ik werk volledig bedraad als ik achter mijn iMac zit ;) Alleen mijn MBP niet, maar dat is omdat die even niet wil werken via bedraad.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ivo1986

Citaat van: danielo op augustus 31, 2011, 20:40:02
zien hoe 'goed' je wifi is als je de ALT toets inhoud als je in de menu balk naar je wifi gaat. Hij laat dan meer zien oa of je 802n en hebt en welke snelheid die staat.

Bij mij staat ie op 802g. Kun je met een instelling naar 802n gaan?
Of zou dat normaal automatisch moeten gaan?

VlisChris

#286
Waar hoort de snelheid overigens op te staan? Verzendsnelheid staat hier op 39 als ik net even kijk.
Nogmaals, heb normaal gewoon ethernetkabels in gebruik, maar was wel even benieuwd hoe dat er uit zag, die extra informatie :) Handig!
Edit: ik ontdek net dat als je in finder mappen opent met de ALT knop hij ze gewoon in hetzelfde venster opent, ipv een nieuw te openen.
Vind het vaak makkelijk dat die een ander venster opent, maar niet altijd. Om mijn NAS te benaderen moet ik bv steeds consequent 2 vensters wegklikken. Dan is dit wel handig!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ivo1986

Als ik bij mail naar mijn verstuurde mails kijk zie ik een foto van mezelf met photobooth gemaakt.
Kan ik die verwijderen? Vast wel maar kan niet vinden waar.



Citaat van: Christiaan S op september  2, 2011, 13:35:31
Edit: ik ontdek net dat als je in finder mappen opent met de ALT knop hij ze gewoon in hetzelfde venster opent, ipv een nieuw te openen.

Bij mij is het standaard andersom.

VlisChris

Het is overigens een fout vanuit OSX.
Ik kom het probleem namelijk niet alleen tegen vanuit Bridge maar ook vanuit mijn backup programma. En dat vind ik niet echt tof.
Die geeft voor de rest alleen de mededeling dat er een fout heeft plaatsgevonden.
Gebruik als protocol AFP. Maar dat doe ik al vanaf het begin volgens mij. Iemand een idee waar dit aan kan zitten?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jowi

De nieuwe generatie mac mini's hebben geen dvd/bd drive meer, ze zullen ongetwijfeld pre-installed geleverd worden, en alles aan (officiele) software loopt via de appstore. Maar... wat als het onmogelijke gebeurt, en het OS moet opnieuw geinstalleerd worden? Hoe werkt dat? Zit er een soort bootstrap in die bij het missen van het OS automatisch bij opstarten connect met de appstore en een vers OS download ofzo? En hoe zit het dan met je settings, data etc?

En ja ik weet het, dit soort dingen gebeuren natuurlijk nooit op een Apple, maar zelfs Apples hebben harddisken en harddisken kunnen kapot gaan, om maar een zijstraat te noemen. Of moet je voor dit soort dingen het ding terug naar de winkel brengen? Nee toch zeker?

HAL

Citaat van: jowi op september  3, 2011, 09:52:57
De nieuwe generatie mac mini's hebben geen dvd/bd drive meer, ze zullen ongetwijfeld pre-installed geleverd worden, en alles aan (officiele) software loopt via de appstore. Maar... wat als het onmogelijke gebeurt, en het OS moet opnieuw geinstalleerd worden? Hoe werkt dat?

Externe drive aan hangen of een USB-stick met een image van Lion mounten. Dat soort trucs dus. Zo werkt het al een hele tijd met de MacBook Air.

Nosoforos

Citaat van: jowi op september  3, 2011, 09:52:57
Zit er een soort bootstrap in die bij het missen van het OS automatisch bij opstarten connect met de appstore en een vers OS download ofzo?
Inderdaad.

Citaat van: jowi op september  3, 2011, 09:52:57
En hoe zit het dan met je settings, data etc?
iCloud (binnenkort) en je Time Machine backup etc.

Audiofiel

Of CD/DVD-deling gebruiken vanaf een andere Mac in het netwerk, of Target-mode met een andere Mac met de schijf er in.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Citaat van: Audiofiel op september  3, 2011, 11:44:58
Of CD/DVD-deling gebruiken vanaf een andere Mac in het netwerk, of Target-mode met een andere Mac met de schijf er in.
Andere mac :D wie denken ze dat ik ben, Bill Gates ofzo :D

VlisChris

Maakt TM een letterlijke copy van alles op je harde schijf?
Dus inclusief al je mails, al je programma's, instellingen, enz?
Moet binnenkort mijn huidige backup schijf toch vervangen door een grotere, dus als dat allemaal zo is zou ik TM nog wel een backup kunnen laten draaien naar de huidige schijf die dan toch vrij komt.

Het gaat dus niet alleen om bestanden die gebackuped worden?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HAL

Citaat van: Christiaan S op september  3, 2011, 11:47:28
Maakt TM een letterlijke copy van alles op je harde schijf?


Alles!

HAL

Citaat van: Audiofiel op september  3, 2011, 11:44:58
Of CD/DVD-deling gebruiken vanaf een andere Mac in het netwerk, of Target-mode met een andere Mac met de schijf er in.

Ja, vergeten. Ook een mooie methode.

HAL

#297
Citaat van: jowi op september  3, 2011, 11:47:03
Andere mac :D wie denken ze dat ik ben, Bill Gates ofzo :D

Ik ga er vanuit dat die ook meerdere Macs in huis heeft.... Hoe moet hij anders aan al zijn ideeën voor Windows 8 komen. Zelf verzinnen? :)

jowi

#298
Nee, gewoon net als Jobs doen, stelen van Xerox :D

Maar goed, ik weet denk ik genoeg. Nu eens kijken of een leuk 2e hands 2011 mac mini kan vinden, het is maar een ontwikkelmachine dus een instapmodel voldoet al prima. Tips zijn welkom. Anders bestel ik er over niet al te lange tijd wel 1 via de Apple store ofzo. Ik zit nog wel even te dubben hoe ik er dan uiteindelijk mee ga werken, of ik dat via remote desktop ga doen (logmein?) of 'echt'. Ik heb eigenlijk geen zin in 2 sets monitor, keyboards en muizen...

Audiofiel

Gewoon remote desktop gebruiken of vnc, dan bedien je alles vanaf de andere machine.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.