Het grote OSX topic

Gestart door VlisChris, juni 12, 2011, 11:46:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowi

Mijn iPad ben ik helemaal weg van in ieder geval :)

Gaeje

Citaat van: jowi op augustus 25, 2011, 14:03:03
om een goed idee te vormen van of dit is wat ik zoek, en om wat evaring op te doen met de wondere wereld die Apple heet ;)

dat is dan al een gemiste kans want de wondere wereld die Apple heet is zo wonderlijk door de symbiose van Hard-en Software. Als je de software gaat draaien op je windoos wordt het sowieso maar een flauw afkooksel van...

jowi

Ik denk dat je een iets te romantisch beeld hebt van hardware, en geen benul hebt van hedendaagse virtualisatietechnieken. Maar goed je bent dan ook een typische fanboy...

Nosferatu

+1 voor jowi.  ;D Appel computers zijn ook maar gewone Intel dozen met een leuk aluminium kastje eromheen, niets bijzonders. Komen ook uit dezelfde fabrieken als de HP's, Dell's en al die andere dozenschuivers. WAT ? Appels uit dezelfde fabriek als.....  :devil: Ja jongens en meisjes, Appel maakt NIETS zelf, ontwerpt alleen maar een leuke buitenkant en een OS(ehhh....grafische schil).

Maar het is wel leuk spul en de marketing zit goed in elkaar. Jowi, om eens OSX op fysieke hardware te laten draaien hebben 'we' diverse Hackintosh versies, net even vlotter dan een virtuele. Maar je hebt groot gelijk, gewoon even virtueel spelen om er achter te komen wat het nou eigenlijk is en wat het voor jou kan gaan betekenen. Is getekend: Nossie, een Windows gebruiker van het eerste (versie 2.01) uur die naast OSX Leopard elke dag Win7-64 en XP gebruikt.  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

danielo

Citaat van: jowi op augustus 26, 2011, 16:59:32
Ik denk dat je een iets te romantisch beeld hebt van hardware, en geen benul hebt van hedendaagse virtualisatietechnieken. Maar goed je bent dan ook een typische fanboy...

Ik denk dat veel mensen omschreven worden als een fanboy omdat ze vinden dat er een sterkte relatie zit tussen ontwerp, software en hardware. Ik gebruik ook veel virtualisatie maar er gaat niets boven een mooi stuk software op hardware die ervoor gemaakt is. Neem bijvoorbeeld Lion (want we hebben het over OSX) je mist echt iets als je niet het enorme multi-gesture trackpad hebt.

Verder vind ik een fanboy iemand die de feiten niet kent (denk op audio gebied dan al snel aan bose) en toch dingen claimt. Maar er zijn veel mensen die goed op de hoogte zijn van alles en toch een 'romantisch' beeld hebben van hardware/software. Noem mij maar een fanboy maar ik kan met bewondering kijken naar ontwerpen als de macbook air of de ipad2. Dit zou hier (op htforum) niet zo vreemd moeten zijn de meeste mensen hier hebben een enorme trots (zie foto's van hun spullen) in de spullen die ze hebben en vorm is daar zeker een onderdeel van.

Ben zelf uit de zx81 (sinclair) generatie en heb de bruine kasten periode van de pc meegemaakt waarbij de grootste variatie was de led getallen op de kast en de vorm van het turbo knopje ik geef met plezier 30% extra uit aan iets waar ik trots van eigendom uit krijg in samenhang met werking.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Richi

 :clapping:

Citaat van: danielo op augustus 27, 2011, 11:26:21
Ik denk dat veel mensen omschreven worden als een fanboy omdat ze vinden dat er een sterkte relatie zit tussen ontwerp, software en hardware. Ik gebruik ook veel virtualisatie maar er gaat niets boven een mooi stuk software op hardware die ervoor gemaakt is. Neem bijvoorbeeld Lion (want we hebben het over OSX) je mist echt iets als je niet het enorme multi-gesture trackpad hebt.

Verder vind ik een fanboy iemand die de feiten niet kent (denk op audio gebied dan al snel aan bose) en toch dingen claimt. Maar er zijn veel mensen die goed op de hoogte zijn van alles en toch een 'romantisch' beeld hebben van hardware/software. Noem mij maar een fanboy maar ik kan met bewondering kijken naar ontwerpen als de macbook air of de ipad2. Dit zou hier (op htforum) niet zo vreemd moeten zijn de meeste mensen hier hebben een enorme trots (zie foto's van hun spullen) in de spullen die ze hebben en vorm is daar zeker een onderdeel van.

Ben zelf uit de zx81 (sinclair) generatie en heb de bruine kasten periode van de pc meegemaakt waarbij de grootste variatie was de led getallen op de kast en de vorm van het turbo knopje ik geef met plezier 30% extra uit aan iets waar ik trots van eigendom uit krijg in samenhang met werking.

Daniel.

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jowi

#256
Een fanboy is iemand die totaal geen rationele gedachtes meer heeft over het produkt en geen enkele kritiek whatsoever verdraagt, en zelfs magische eigenschappen toekent, alsof Jobs persoonlijk de hardware heeft ingestraald met zijn goddelijke urine. Zoiets.

Maar goed, ik denk dat jullie niet helemaal snappen waar ik mee bezig ben. Gevirtualiseerd of niet, maakt voor wat ik doe NIETS uit. Ik ben namelijk niet perse geinteresseerd in OSX maar in iOS. Of OSX nu wel of niet beter draait op 'echte' pure, ingestraalde, matchende hardware in pefecte symbiose of niet, who cares. Ik gebruik de virtuele mac alleen om native code te bouwen die op iOS draait, en of ik dat nu 'echt' of 'nep' doe, dat maakt dus werkelijk NIETS uit. Als ik native iOS code onder Windows zou kunnen genereren zou ik dat doen. Sterker nog, ik draai de native iOS code in een op een virtuele mac gesimuleerde iPad, en dat alles weer op Windows 7, hoe is dat voor een brainfuck voor jullie haha ;)

Maar serieus, ik zei het al eerder, als ik hier mee verder ga, dan koop ik een echte Mac Mini. Beloof ik plechtig. Ding komt dan wel in de meterkast te staan en wordt bediend via remote desktop haha  :devil:

Robert T

@Jowi; Ok als je dan ook echt een mac mini koopt is het goed...  :D

Ik heb zelf wel wat geschiedenis met Apple, ook vroeger (>10jr geleden) jaren lang voor een AASP gewerkt en sindsdien diverse Mac's in huis gehad. (Mac Lisa, Mac II, de eerste iMac in het paars  :smile: ...en nu jaaaaaaaaren later een Mac Mini, Mbpro en iPad.)

Apple is wel wat meer dan sommige berichten (die ik niet specifiek zal benoemen) hierboven willen doen geloven maar het is maar net welk doel je voor ogen hebt en nu Apple zo populair is geworden wordt de doelgroep ook groter en zal niet voor elke doelgroep Apple beter zijn dan een PC/Windows combinatie.

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Gaeje

Citaat van: jowi op augustus 27, 2011, 12:15:05
Een fanboy is iemand die totaal geen rationele gedachtes meer heeft over het produkt en geen enkele kritiek whatsoever verdraagt, en zelfs magische eigenschappen toekent, alsof Jobs persoonlijk de hardware heeft ingestraald met zijn goddelijke urine. Zoiets.
dan beantwoord ik niet aan die omschrijving. ik heb best genoeg onderbouwde kritiek op hun spullen, maar van wat er te krijgen is op de markt, is het wel het beste. (samsung vs iphone; eender welke pc vs eender welke vergelijkbare mac; tablet clone vs ipad...; zune vs ipod, enz...)
Maar ik zal nooit hun nieuwste gizmo zo maar blind kopen (of al zeker niet in de rij gaan staan), zo heb ik bvb nog steeds geen ipad... Dus fanboy, misschien, maar dat ben ik van alle producten waar ik trotse bezitter van ben. ik ben nogal 'merktrouw' zoals dat heet

Citaat
Maar goed, ik denk dat jullie niet helemaal snappen waar ik mee bezig ben. Gevirtualiseerd of niet, maakt voor wat ik doe NIETS uit. Ik ben namelijk niet perse geinteresseerd in OSX maar in iOS. Of OSX nu wel of niet beter draait op 'echte' pure, ingestraalde, matchende hardware in pefecte symbiose of niet, who cares. Ik gebruik de virtuele mac alleen om native code te bouwen die op iOS draait, en of ik dat nu 'echt' of 'nep' doe, dat maakt dus werkelijk NIETS uit. Als ik native iOS code onder Windows zou kunnen genereren zou ik dat doen. Sterker nog, ik draai de native iOS code in een op de virtuele mac ge-emuleerde iPad, hoe is dat voor een brainfuck voor jullie haha ;)
als mensen niet snappen waarmee je bezig bent dan komt dat omdat niet iedereen 24/7 achter z'n computer leeft en dingen doen in het echte leven zoals eens een pintje gaan drinken met vrienden, op reis gaan, vrijen met je partner en je kinderen zien groot worden. Hoe is dat voor een brainfuck voor jou haha :-)


Citaat
Maar serieus, ik zei het al eerder, als ik hier mee verder ga, dan koop ik een echte Mac Mini. Beloof ik plechtig. Ding komt dan wel in de meterkast te staan en wordt bediend via remote desktop haha  :devil:
zal je veel plezier brengen, daar twijfel ik niet aan

jowi

#259
*edit* laat ook maar.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

danielo

#261
Citaat van: jowi op augustus 27, 2011, 12:15:05
Een fanboy is iemand die totaal geen rationele gedachtes meer heeft over het produkt en geen enkele kritiek whatsoever verdraagt, en zelfs magische eigenschappen toekent, alsof Jobs persoonlijk de hardware heeft ingestraald met zijn goddelijke urine. Zoiets.

Maar goed, ik denk dat jullie niet helemaal snappen waar ik mee bezig ben. Gevirtualiseerd of niet, maakt voor wat ik doe NIETS uit. Ik ben namelijk niet perse geinteresseerd in OSX maar in iOS. Of OSX nu wel of niet beter draait op 'echte' pure, ingestraalde, matchende hardware in pefecte symbiose of niet, who cares. Ik gebruik de virtuele mac alleen om native code te bouwen die op iOS draait, en of ik dat nu 'echt' of 'nep' doe, dat maakt dus werkelijk NIETS uit. Als ik native iOS code onder Windows zou kunnen genereren zou ik dat doen. Sterker nog, ik draai de native iOS code in een op een virtuele mac gesimuleerde iPad, en dat alles weer op Windows 7, hoe is dat voor een brainfuck voor jullie haha ;)

Maar serieus, ik zei het al eerder, als ik hier mee verder ga, dan koop ik een echte Mac Mini. Beloof ik plechtig. Ding komt dan wel in de meterkast te staan en wordt bediend via remote desktop haha  :devil:

Ik heb geen problemen hoe je het wil gebruiken anders had ik ook niet eerder de vragen beantwoord. De brainfuck die je ons denkt aan te doen doe je waarschijnlijk jezelf aan met de stapel van kleine problemen die je nu over jezelf afroept om het op deze manier te doen ipv van 599 euro uit te geven voor een macmini. Maargoed als hacker kan ik wel waarderen dat je het zo wil doen, vind het jammer dat apple hun development tools alleen op osx doen en niet op windows zou veel beter zijn voor ontwikkelaars die een vrije keuze willen maken.

Daniel.

PS: een mac mini in de meterkast zetten is niet nodig maakt weinig herrie en je kan hem simpel verstoppen, Als je hem over remote desktop achting systeem gaat gebruiken haal je weer veel van de voordelen weg imho.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

#262
Citaat van: danielo op augustus 27, 2011, 18:52:30
De brainfuck die je ons denkt aan te doen doe je waarschijnlijk jezelf aan met de stapel van kleine problemen die je nu over jezelf afroept om het op deze manier te doen
Je snapt echt niks van wat ik aan het doen ben, en waarom het geen snars uitmaakt of ik al dan niet virtueel werk of op een echte fysieke machine. Geeft niet hoor, niet iedereen heeft een idee wat software ontwikkeling inhoud, maar ik blijf het niet uitleggen. Jullie Apple luitjes zijn wel erg snel op hun iTeentjes getrapt trouwens.

EJ


J.A.F._Doorhof

Zou jullie aub wel wederzijds respect willen houden ?
De toon van oa jowi in de laatste Posts zijn niet van het soort dat ik graag zie hier.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 28, 2011, 06:51:47
Zou jullie aub wel wederzijds respect willen houden ?
De toon van oa jowi in de laatste Posts zijn niet van het soort dat ik graag zie hier.
Speciaal voor jou het bericht aangepast. Reet is nu snars, en iPiemeltje is nu iTeentjes. Zo goed? Ik wil geen tere zieltjes kwetsen natuurlijk.

J.A.F._Doorhof

Het zou getuigen van sociale vaardigheden/waarde als je niet bovenstaande bericht op die manier had gepost.

Pas op met de toon want je weet dat je al op een randje loopt waar je wat mij betreft al meerdere bans voor verdiend maar ik bepaal dat niet alleen jammer genoeg.

Je reacties en ook deze weer laten gewoon zien dat je een verstoorde maatschappelijke/sociale vaardigheid mist of niet wil gebruiken en daar ben ik niet van gediend. Ik hou best van cynisme en humor maar je gaat die grens wat mij betreft ver over, let er daarbij op dat wat mij betreft er een optelsom loopt en ik je al kan aangeven dat als er een ban komt die niet zal blijven bij 2-3 dagen afkoelen, maar dat je kan overwinteren wat mij betreft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

#267
Overdrijven is ook een vak Frank.

blue-eyes

Heren,

Relaxed. Mening van mod team is duidelijk. Verzoek is ook duidelijk.
Graag weer ontopic.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

danielo

Citaat van: jowi op augustus 27, 2011, 19:29:21
Je snapt echt niks van wat ik aan het doen ben, en waarom het geen snars uitmaakt of ik al dan niet virtueel werk of op een echte fysieke machine. Geeft niet hoor, niet iedereen heeft een idee wat software ontwikkeling inhoud, maar ik blijf het niet uitleggen. Jullie Apple luitjes zijn wel erg snel op hun iTeentjes getrapt trouwens.

Ik weet niet hoe we zo ontspoort zijn, nogmaals ik heb er geen problemen mee dat je het zo doet denk alleen dat je niet de makkelijkste weg neemt. Ter info na 30 jaar programmeren heb ik een redelijk idee wat software ontwikkelen inhoud. Ben zeker op dat gebied geen apple aanhanger voor mij waren in het begin apple laptops vooral handige unix machines waarop ik mijn werk kon doen die er niet ruk uitzagen en een normale interface hadden.

Laten we dit topic voor OSX vragen houden en indien je wil een apart software dev. thread starten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

#270
Citaat van: danielo op augustus 28, 2011, 10:02:04
Ik weet niet hoe we zo ontspoort zijn, nogmaals ik heb er geen problemen mee dat je het zo doet denk alleen dat je niet de makkelijkste weg neemt.
Dat zeg ik nu al voor de derde keer, dit is een evaluatie, een TEST om te kijken hoe ontwikkelen voor iOS in zijn werk gaat, zonder dat ik meteen duizend euro moet uitgeven voor een echte apple machine... en jij snapt als het goed is heel goed dat het dus voor mij nu NIETS uitmaakt qua code generatie of dat van een echte of van een virtuele machine komt. Voor de vierde keer, het gaat NIET om de apple machine maar om de iOS ontwikkelomgeving en wat DIE genereert, hoe die omgeving werkt, of dat past bij mijn verwachtingen, of de .NET implemtatie van monotouch lekker werkt, of dat goed samengaat. De virtuele apple machine is voor mij niets meer dan een stuk gereedschap. Een middel om n ander doel te bereiken. En ja dat zal in het echt iets prettiger werken, iets sneller, maar dat is dus NIET waar het hier om gaat. Dit is WEL de makkelijkste weg, het is gewoon niet de definitieve. Dit is een gesimuleerde proefrit die me duizend euro bespaart als het niet is wat ik hoop dat het is.

danielo

Citaat van: jowi op augustus 28, 2011, 10:15:55
Dat zeg ik nu al voor de derde keer, dit is een evaluatie, een TEST om te kijken hoe ontwikkelen voor iOS in zijn werk gaat, zonder dat ik meteen duizend euro moet uitgeven voor een echte apple machine... en jij snapt als het goed is heel goed dat het dus voor mij nu NIETS uitmaakt qua code generatie of dat van een echte of van een virtuele machine komt. Voor de vierde keer, het gaat NIET om de apple machine maar om de iOS ontwikkelomgeving en wat DIE genereert. De virtuele apple machine is voor mij niets meer dan een stuk gereedschap. Een middel om n ander doel te bereiken. En ja dat zal in het echt iets prettiger werken, iets sneller, maar dat is dus NIET waar het hier om gaat. Dit is WEL de makkelijkste weg, het is gewoon niet de definitieve. Dit is een gesimuleerde proefrit die me duizend euro bespaart als het niet is wat ik hoop dat het is.

Mee eens prima.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Eigenlijk geen idee of mijn vraag hier thuishoort, of in een apart topic.
Maar, ik probeer flink wat bestanden vanaf mijn geheugenkaart via bridge over te zetten naar mijn NAS.
De verbinding wordt steeds na een wisselend aantal foto's verbroken, en dan kan ik gaan zoeken tot waar die gegaan is, en welke bestanden nog wel en niet verzet moeten worden. Vrij irritant.
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt? Ik ben geneigd om te zeggen in mijn ethernet verbinding, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn verbinding wisselt nogal tussen de 10Mb/s en de 400kb/s. Wisselend dus :)

Iemand een idee dat me kan helpen? Dit kost (te) veel tijd namelijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Citaat van: Christiaan S op augustus 31, 2011, 12:00:10
Eigenlijk geen idee of mijn vraag hier thuishoort, of in een apart topic.
Maar, ik probeer flink wat bestanden vanaf mijn geheugenkaart via bridge over te zetten naar mijn NAS.
De verbinding wordt steeds na een wisselend aantal foto's verbroken, en dan kan ik gaan zoeken tot waar die gegaan is, en welke bestanden nog wel en niet verzet moeten worden. Vrij irritant.
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt? Ik ben geneigd om te zeggen in mijn ethernet verbinding, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn verbinding wisselt nogal tussen de 10Mb/s en de 400kb/s. Wisselend dus :)

Iemand een idee dat me kan helpen? Dit kost (te) veel tijd namelijk.


Misschien niet een oplossing (of wel) maar gebruik als de nas het kan eens een ftp client met een goeie auto-resume functie.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

EJ