Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 14, 2012, 07:16:22
Het was een vrouw die ik aan de lijn kreeg... ;D
Oef, dat verandert de zaak geheel  ;D
Mijn ervaringen met verzekeringen: het zijn boeven en het blijven boeven.

Bas Akkerman

We gaan het gewoon proberen, want we betalen inderdaad genoeg. Ach, kan me er niet zo druk om maken eigenlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Nog maar 10 pagina's Bas en dan krijg je waarschijnlijk een medaille van HT  :clapping:

Bas Akkerman

Haha, zoiets. Maar ik sta natuurlijk op het randje van een eigen showcase. Alhoewel ik dit hele traject daar eigenlijk ook wel in wil verwerken. Eens denken hoe ik dat ga doen...

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

Gewoon je topic hernoemen en laten verplaatsen? Of alleen de luister verslagen in de openingspost. 90% bestaat toch uit 'wat duurt het lang' posts.  >:D

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Willy de Woofer

Citaat van: paaj op augustus 14, 2012, 17:36:38
Gewoon je topic hernoemen en laten verplaatsen? Of alleen de luister verslagen in de openingspost. 90% bestaat toch uit 'wat duurt het lang' posts.  >:D
Mee eens, luisterervaringen zijn waardevol.

Bas Akkerman

Citaat van: paaj op augustus 14, 2012, 17:36:38
Dat is wel een goede, Jaap Jan.

paaj

Da's gek, ik voel me helemaal geen Jaap... eerder een Jan. Als ik dan toch zou moeten kiezen ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Bas Akkerman

Bas Akkerman

De bekabeling is nu definitief besteld. Het is een kwestie van weken vooraleer er hier en prachtset staat te spelen... :coffee:

Peerless Monster

Citaat van: Bas Akkerman op september  4, 2012, 21:28:07
De bekabeling is nu definitief besteld. Het is een kwestie van weken vooraleer er hier en prachtset staat te spelen... :coffee:

Eindelijk *zucht* ;D
Maar wel heel gaaf dat je dan je droomset bij elkaar hebt!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op september  5, 2012, 08:20:02
Eindelijk *zucht* ;D
Maar wel heel gaaf dat je dan je droomset bij elkaar hebt!
Ook ik begin nu ongeduldig te worden, nou dat zegt heel wat. ;) Vooral ook om de S80 weer te horen (in plaats van de S30) en te horen of er (minimale) verschillen zitten tussen de gewone Harbeth Monitor 30.1 en de Anniversary Edition. Maar bovenal om heerlijk te genieten van muziek!

MarkD

Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak. ;)

Flauwekul natuurlijk, omdat je straks eindelijk kunt genieten na je lange zoektocht en toch ook vrij lange wachtperiode. Sterkte met aftellen!
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

Bas Akkerman

Citaat van: MarkD op september  5, 2012, 10:28:27
Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak. ;)

Flauwekul natuurlijk, omdat je straks eindelijk kunt genieten na je lange zoektocht en toch ook vrij lange wachtperiode. Sterkte met aftellen!
Ja, dan ga ik ook gewoon weer upgraden hoor!

Peerless Monster

Citaat van: Bas Akkerman op september  5, 2012, 10:32:58
Ja, dan ga ik ook gewoon weer upgraden hoor!

Ik dacht dat je dan klaar zou zijn ;D
Leuk dat je ook voor Harbeth kiest.
Je ziet het echt opkomen... De Usher bomastiek is een beetje voorbij, dus de subtiliteit is weer helemaal in. ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op september  5, 2012, 14:39:07
Ik dacht dat je dan klaar zou zijn ;D
Leuk dat je ook voor Harbeth kiest.
Je ziet het echt opkomen... De Usher bomastiek is een beetje voorbij, dus de subtiliteit is weer helemaal in. ;D
Lol, ben ik ook wel. Voor een behoorlijk tijdje denk ik eigenlijk ook wel.

Om eerlijk te zijn, zou dat zo maar een reden voor mij zijn om niet voor Harbeth te kiezen. Heb een broertje dood aan het achter de kudde aan te lopen en kies het liefst juist iets anders. Maar samen met de Magnepan vind ik de Harbeth Monitor 30.1 van de beluisterde luidsprekers de meest open en vloeiende. Met een minimaal eigen klankkleur, in ieder geval zonder een eigen stempel te drukken op de muziekweergave zoals ik die het liefst heb.

Peerless Monster

Citaat van: Bas Akkerman op september  5, 2012, 14:42:54
Lol, ben ik ook wel. Voor een behoorlijk tijdje denk ik eigenlijk ook wel.

Om eerlijk te zijn, zou dat zo maar een reden voor mij zijn om niet voor Harbeth te kiezen. Heb een broertje dood aan het achter de kudde aan te lopen en kies het liefst juist iets anders. Maar samen met de Magnepan vind ik de Harbeth Monitor 30.1 van de beluisterde luidsprekers de meest open en vloeiende. Met een minimaal eigen klankkleur, in ieder geval zonder een eigen stempel te drukken op de muziekweergave zoals ik die het liefst heb.

Ik ben ook zo iemand die zijn eigen plan (probeert) te trekken en niet compleet achter die kudde aan te lopen.
Maar soms ontkom je er gewoon niet aan en is het gewoon een goed ontwerp. Gewoon aan wennen.
Ik lees je bevindingen als je ze hebt ;).

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op september  5, 2012, 15:09:05
Ik ben ook zo iemand die zijn eigen plan (probeert) te trekken en niet compleet achter die kudde aan te lopen.
Maar soms ontkom je er gewoon niet aan en is het gewoon een goed ontwerp. Gewoon aan wennen.
Ik lees je bevindingen als je ze hebt ;).
Klopt, je kunt inderdaad ook eigenwijs om het eigenwijs zijn. De Harbeth vind ik gewoon in combinatie met de rest van de set een hele goede weergever.

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op september  5, 2012, 15:18:52
Klopt, je kunt inderdaad ook eigenwijs om het eigenwijs zijn. De Harbeth vind ik gewoon in combinatie met de rest van de set een hele goede weergever.

Dat laatste blijft essentieel... ;)

Bas Akkerman

Softpower

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Bas Akkerman

Citaat van: Softpower op september 11, 2012, 10:03:27
Zicht op nieuws? Pakketjes al onderweg?
Nee, nog niet. Nog twee, drie weken? Wat dat betreft ben ik inmiddels een héél schoon mannetje! ;)

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op september  5, 2012, 15:18:52
De Harbeth is volgens mij in combinatie met een drol nog een hele mooie weergever. Met jouw set zal het echter vast een geweldig geheel worden. Ik hoop dat je straks de set kunt vergeten en gaat genieten. Upgraden kan altijd weer na eenjaar of 20.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

S@m

Citaat van: tompj op september 11, 2012, 10:23:53
De Harbeth is volgens mij in combinatie met een drol nog een hele mooie weergever.

Je omschrijft exact mijn gedachte.

Ik heb de PS2 en de M30 gehad en je stelling klopt als een bus. Erg gemoedelijke en vriendelijke luidsprekers en met vrijwel niets al lekker klinkend...

Softpower

Citaat van: Bas Akkerman op september 11, 2012, 10:17:28
Nee, nog niet. Nog twee, drie weken? Wat dat betreft ben ik inmiddels een héél schoon mannetje! ;)

ROFL
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E