Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Citaat van: chansig op juni  3, 2012, 11:58:15
Joh ?

Welk punt wil je nu maken ? Dat SF wel goed met rock kan maar dat het in de beleving van de luisteraar niet zo is ????

Gr Hans

Hans,  ik wil hier helemaal geen punt van maken....

Wat ik van SF vind is niet relevant en niet meer dan een eigen ervaring....

By the way:
Ik vind dat mijn SF goed met rock muziek omgaat maar ik andere speakers heb gehoord
die dit naar mijn beleving beter deden.
Echter ik draai ook kamermuziek, klassiek, folk etc...
Verder was met name ook de looks en het feit, dat een SF-dealer vlak bij mij in de buurt is
ook een sterk argument om voor dit type luidspreker te kiezen !

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

chansig

De interpretatie die jij aan woorden geeft is in deze voer voor verwarring. Als ik schrijf: welk punt wil jij maken dan is dat een synoniem voor: Wat bedoel je nu ? Jij vertaalt het nu als: ik wil er niet helemaal niet moeilijk over doen..(ik maak er geen punt van).

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Citaat van: chansig op juni  3, 2012, 12:13:11
Nee...ik heb niet geschreven dat ik de perfecte set heb... ;)

En waar wij het over hebben is over een speakers met alle soorten van muziek uit de voeten moet kunnen en wanneer dat het geval is vind ik het een goede speaker anders niet. En daar verschillen we dus schijnbaar van mening over. Ik wil graag mijn cd's van Massive attack, Trijntje, Soulfly, The Smiths etc ten alle tijde kunnen draaien zonder dat de kwaliteit achteruit gaat. Jij toch ook ?

Gr Hans

Hans, hier heb je echt de kern van onze discussie te pakken !
- jij vindt speakers goed, die alle genres goed afspelen (allrounder)
- ik vind dat speakers ook goed kunnen zijn die in de beleving van een luisteraar genre A zeer goed kan weergeven
  en andere genres wellicht een stuk minder, omdat deze speaker dan toch alleen wordt gekocht door liefhebbers van genre A
  en dus voldoen voor een bepaalde doelgroep !

Maar gelukkig hebben vele audioliefhebbers ook een wat bredere muzieksmaak en zullen speakers preferen die meer als
een allrounder worden ervaren !
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vanzomereng

Citaat van: chansig op juni  3, 2012, 12:17:34
De interpretatie die jij aan woorden geeft is in deze voer voor verwarring. Als ik schrijf: welk punt wil jij maken dan is dat een synoniem voor: Wat bedoel je nu ? Jij vertaalt het nu als: ik wil er niet helemaal niet moeilijk over doen..(ik maak er geen punt van).

Gr Hans

Hans laat maar, je heb gelijk (we zijn nu aan het muggenziften)

chansig

:D

Hij is leuk.....Ik heb het eerder ook al geschreven: Als het geschreven woord het enige is wat je hebt dan moet je er zorgvuldig mee omgaan.

Maar goed..ik heb de kern te pakken begrijp ik en dat is voor jou oke...dus dan zijn we klaar.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

vanzomereng

chansig

Ik weet niet hoe het weer bij jouw is, maar hier is het ook niet de juiste tijd om uberhaupt op straat te zijn.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Citaat van: chansig op juni  3, 2012, 12:49:04
Ik weet niet hoe het weer bij jouw is, maar hier is het ook niet de juiste tijd om uberhaupt op straat te zijn.

Gr Hans

Hier miezert het....

maar blijf sowieso binnen, lekkere muziek op de achtergrond en strak MOTOGP op BBC kijken
en daarna live DVD Operation Mindcrime van Queensryche  :bigsmile:

Former member 78

Vroeger hadden we hier MSN voor, lekker een beetje chatten met elkaar :D

chansig

De rest liep ws op straat....maar je bent nu te laat om mee te doen. Het is alweer klaar. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Former member 78

Nou, on-topic dan maar.

Heeft Bas al een set gekocht?
Heb vreemd genoeg niet alles gelezen :)

Willy de Woofer

Bas Akkerman

Haha, zo gaat het hard inderdaad. Van Zomereng en chansig hebben even gediscussieerd en het daarbij gelaten. Soms op het randje, maar wat mij betreft binnen de grenzen. Prima en compliment aan de heren!

Nee, ik heb nog geen set. Ik wil eerst nog de Harbeth 30.1 horen. Als die iets opener zijn, zou dat erg mooi zijn. Ik neig wel naar set I vanwege het muziekplezier (heel belangrijk), maar mis soms ook het opene karakter en de iets neutralere klankbalans van set II.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Bas ik vrees dat hetgeen je zoekt eigen is aan electrostaten en dat je dat zo goed als nooit gaat vinden bij een "normale" luidspreker. Hiermee wil ik niet zeggen dat electrostaten beter zijn, maar het is.
Als ik de ML's vergelijk met mijn SF's dan zijn er zaken die ik vind dat de ML anders(opener) doet als de SF, maar het plaatje bij de SF klopt beter als de ML. (ML = Source en SF = Cremona M).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Willy de Woofer

Bas ik vrees dat hetgeen je zoekt eigen is aan electrostaten en dat je dat zo goed als nooit gaat vinden bij een "normale" luidspreker.
[/quote]
Goed nieuws: het is er wel!
Een ribbon voor de hoge tonen, een kevlar voor het mid, grote ovale woofers voor het laag. Alle voordelen bijeen. Snelheid en druk.

Bas: ik begin de laatste tijd te denken dat je hetzelfde zoekt als ik.
Wordt het toch nog gezellig  ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op juni  4, 2012, 08:42:50
Bas ik vrees dat hetgeen je zoekt eigen is aan electrostaten en dat je dat zo goed als nooit gaat vinden bij een "normale" luidspreker.

Een ribbon voor de hoge tonen, een kevlar voor het mid, grote ovale woofers voor het laag. Alle voordelen bijeen. Snelheid en druk.

Die snelheid en druk hebben beide sets in voldoende mate. Dus dat is geen probleem.
Haha, jij gaat denk ik nog iets meer voor de juiste instrumentweergave. Ik voor meer voor de muzikale boodschap.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

En 3 verschillende karakters die samengevoegd nog uit de verf moeten komen... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martijn M

De openheid van een paneel en de power van een box? Kijk eens naar een speaker als de Linkwitz Orion http://www.linkwitzlab.com/ .
Dutch & Dutch

Willy de Woofer

Citaat van: Audiofiel op juni  4, 2012, 08:58:16
En 3 verschillende karakters die samengevoegd nog uit de verf moeten komen... :P
Het was leuk je te ontmoeten vrijdag bij Audiac. Bevalt de Classe CD-speler?

katwax

Merk + type?

Willy de Woofer

Citaat van: katwax op juni  4, 2012, 09:39:23
Merk + type?
Burmester B20 en/of B25.
Volgens mij dan heh  ;)
Vorige week nog gemerkt dat iedereen weer anders luistert.

katwax

Citaat van: Willy de Woofer op juni  4, 2012, 09:46:34
Burmester B20 en/of B25.
Volgens mij dan heh  ;)
Vorige week nog gemerkt dat iedereen weer anders luistert.
Thx.

)p(

Citaat van: keyser op juni  4, 2012, 09:05:49
De openheid van een paneel en de power van een box? Kijk eens naar een speaker als de Linkwitz Orion http://www.linkwitzlab.com/ .

Wat mij betreft nog steeds de best klinkende speakers die ik heb beluisterd.

eric_audio

Een ribbon voor de hoge tonen, een kevlar voor het mid, grote ovale woofers voor het laag.

Eigenlijk heb ik bij de meeste speakers die ik gehoord heb met een ribbon tweeter steeds het gevoel dat er iets niet in balans is, alsof het niet coherent is. Meer ik geef direct toe dat ik lang niet alles speakers met ribbon tweeters gehoord heb, en er zullen vast heel goede bij zijn. Zoals bij zoveel zaken, zal ook hier gelden dat het een kwestie van implementatie is....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Ik heb ribbons tot nu toe als vrij fel en vooral droog ervaren. En daardoor ook losstaand van het mid en laag. Maar ook ik heb alles behalve alle luidsprekers gehoord natuurlijk.