Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

HuubF

Roon Rock server, Volumio Rivo + met Lineo 5 , Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Naim kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

Ach, we hebben nog ruim 11 maanden... ;) Mmm, moet ik wel zorgen dat ik voor die tijd een set heb. En nog ingespeeld ook... Ik moet me haasten!  :sadlike:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Donderdag ga ik naar forumlid keyser. Het is even een reis, maar ik ben benieuwd naar zijn zelfbouw luidspreker(s). In de weken erna ga ik proberen weer een luistersessie bij een dealer te plannen.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op januari  2, 2012, 20:57:54
Donderdag ga ik naar forumlid keyser. Het is even een reis, maar ik ben benieuwd naar zijn zelfbouw luidspreker(s). In de weken erna ga ik proberen weer een luistersessie bij een dealer te plannen.

Kan je dan niet ook even langs Frank om naar z'n powercord te luisteren? Ik ben vereerd met een uitnodiging, maar helaas verhinderd...

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op januari  2, 2012, 21:02:49
Kan je dan niet ook even langs Frank om naar z'n powercord te luisteren? Ik ben vereerd met een uitnodiging, maar helaas verhinderd...
Haha, ik pas als ik de discussie zo even volg.

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op januari  2, 2012, 21:06:21
Haha, ik pas als ik de discussie zo even volg.

Jammer, ik ben echt benieuwd en aangezien jij alles zo mooi kan omschrijven... ;)

Veel plezier bij Keyser!

Bas Akkerman

Nou ja, misschien als Keyser er voor te porren is... We zullen zien.

Bas Akkerman

Verslagje van mijn bezoek aan keyser volgt nog (op zijn topic), maar nu eerst iets anders.

Aanstaande maandag komt energieleverancier Joulz langs om wat informatie aan ons te vragen. We willen namelijk graag meerdere "verdelers", zodat niet alles meer op 1 zit en de stroom soms uitvalt. Nou wil ik ook 2 aparte groepen voor HT en stereo laten maken. Hoe werkt dat, moet ik daarvoor meteen iets erbij aanvragen? Of kan je dat daarna zelf doen als de "verdelers" erbij zijn geplaatst? Waar moet ik op letten als ik aparte groepen voor stereo en HT wil maken? Ik ben het stroomboard hier op het forum al aan het bekijken, maar ik vind het lastige materie (zoals je al hebt kunnen merken).

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op januari  6, 2012, 22:12:39
Verslagje van mijn bezoek aan keyser volgt nog (op zijn topic), maar nu eerst iets anders.

Aanstaande maandag komt energieleverancier Joulz langs om wat informatie aan ons te vragen. We willen namelijk graag meerdere "verdelers", zodat niet alles meer op 1 zit en de stroom soms uitvalt. Nou wil ik ook 2 aparte groepen voor HT en stereo laten maken. Hoe werkt dat, moet ik daarvoor meteen iets erbij aanvragen? Of kan je dat daarna zelf doen als de "verdelers" erbij zijn geplaatst? Waar moet ik op letten als ik aparte groepen voor stereo en HT wil maken? Ik ben het stroomboard hier op het forum al aan het bekijken, maar ik vind het lastige materie (zoals je al hebt kunnen merken).

Als je net als ik geen reet verstand er van hebt kun je Leen Koopman van Multifoon een belletje geven die kan je een all-in-one oplossing geven. Kost wel wat overigens.  :turn:
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Tsja, wat gaat het uberhaupt kosten, daar ben ik wel benieuwd naar. Maar wat voor oplossing biedt Multifoon en wat kost die? Misschien handiger per PM?

erik s.

Citaat van: Bas Akkerman op januari  6, 2012, 22:37:57
Tsja, wat gaat het uberhaupt kosten, daar ben ik wel benieuwd naar. Maar wat voor oplossing biedt Multifoon en wat kost die? Misschien handiger per PM?
audiogroep-goeroe voor als je het wilt laten doen: Ron Kemp.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Skyfox

Bij Kemp schijnen ze echt verstand te hebben van stroom. Maar goed, das van horen zeggen, ik kan niet uit ervaring spreken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

garmtz

Ik vind de aanpak van Kemp zeker niet altijd resulteren in het beste geluid, hoewel er installatietechnisch niet veel aan is op te merken.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op januari  6, 2012, 23:57:02
Ik vind de aanpak van Kemp zeker niet altijd resulteren in het beste geluid, hoewel er installatietechnisch niet veel aan is op te merken.

Mmm, daar zeg je wel wat. Ik ga er vanuit dat een aparte groep altijd een vooruitgang is. In tegenstelling tot wat ik dacht, kan dat dus ook een negatieve invloed hebben? Vandaar dat ik aparte stekkerblokken/netkabels nog niet wil aanschaffen, omdat ik regelmatig hoor dat dat niet altijd goed uitpakt. Eerst de set, dan horen hoe dat bij mjj zit.

Omdat ze maandag al komen dacht ik twee vliegen in 1 klap te slaan. Mijn vraag is dus of zij iets MOETEN doen maandag of dat je dat zelf kan doen. Ik heb namelijk geen zin ze extra te laten komen als het niet hoeft.

garmtz

Ik heb wel tips die je waarschijnlijk gekd BESPAREN. Misschien even bellen vandaag?

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op januari  7, 2012, 08:40:51
Mmm, daar zeg je wel wat. Ik ga er vanuit dat een aparte groep altijd een vooruitgang is.

Dat kan zeker, ik heb een versterker/cd speler gehad van Zwitserse makelij en die klonk met de dedicated stroomgroep niet echt lekker. Op aanraden van de importeur gebruik gemaakt van de normale wcd (zonder randaarde) en de set klonk aanmerkelijk beter. Later de randaarde van de dedicated groep 'weggelaten' op deze set en de sound was idem aan de sound met de standaard wcd.

Imho is een dedicated stroomgroep in veel gevallen niet nodig en zal geen verschil opleveren.

Tube-freak

Ik heb geen ervaring met aparte stroom groep (of eigenlijk ook wel..)  maar wel met een kemp powersource.  Klinkt prima maar heb geen vergelijkings materiaal met andere merken.  Bij mij zat de stroom gewoon op de groep in de keuken waar de vaatwasser en de nespresso machine op zaten.  Aangezien die toch 95% van de tijd uitstonden tijdens audiofiele activiteiten was dit eigenlijk hetzelde als een aparte audio groep.

Wat ik nog belangrijker vond eigenlijk is uitvinden welk apparaat het beste werkte op welk merk stroomkabel.  Een kemp kabel werkte niet echt lekker op de versterker qua geluid, maar juist wel heel goed op lage stroomverbruikers asl phonoamps of dvd- en cd-spelers voor mijn versterker had ik een zelfbouw kabel gemaakt met lapp 3x2,5mm afgeschermde kabel en furutech stekkers.  kabel was 7,50 euro de stekkers 160 euro ofzo.

Ik was zo enthusiast over de furutech net-stekkers dat ik ze allemaal meteen op de kemp kabels heb geinstalleerd ook.

Ik zou als ik jou was en weet wat ik nu weet eens een bosje verschillende netkabels lenen bij een dealer en kijken wat goed werkt op welk apparaat en vandaaruit verder werken.  Ik stond echt verbaast en met mijn mond vol tanden wat een vergulde furutech stekker met je geluid doet (ik heb het niet eens over de stroomkabel zelf maar over de stekker die in je apparatuur gaat en de stekker die in het stopcontact gaat.  Zullen misschien andere merken zijn die hetzelfde kunnen maar ik weet toevallig van furutech dat die stekkers waanzinnig zijn.  Kemp monteerd gewoon de rubbere bouwmarkt stekkers op zijn kabels, vandaar dat ik mijn kemp kabels zelf heb omgebouwd met furutech stekkers.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

HuubF

Citaat van: S@m op januari  7, 2012, 09:19:21
Dat kan zeker, ik heb een versterker/cd speler gehad van Zwitserse makelij en die klonk met de dedicated stroomgroep niet echt lekker. Op aanraden van de importeur gebruik gemaakt van de normale wcd (zonder randaarde) en de set klonk aanmerkelijk beter. Later de randaarde van de dedicated groep 'weggelaten' op deze set en de sound was idem aan de sound met de standaard wcd.

Imho is een dedicated stroomgroep in veel gevallen niet nodig en zal geen verschil opleveren.

Als ik het goed begrijp moest die Zwitserse versterker/cd speler zowiezo zonder randaarde worden aangesloten. De dedicated groep betekende vervolgens geen extra verbetering.

Het zou wel erg raar zijn als die extra groep voor een slechter geluid zou zorgen. ;)

Voor mijn nieuwe huis heb ik een extra groep voor de hifi-muur aangevinkt. Baat het niet dan schaadt het niet.
Roon Rock server, Volumio Rivo + met Lineo 5 , Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Naim kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tube-freak

Dat zie je verkeerd.  Nou ja niet als de extra audio groep gewoon met dezelfde installatie kabels wordt aangelegt dan klinkt het gewoon hetzelfde, maar als je voor de audio groep een bepaald merk kabel naar de meterkast laat lopen dan zou je verschil kunnen horen en ik zeg nergens dat dat dan beter of slechter is, dat ligt aan de apparatuur hoe die reageerd.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

S@m

Citaat van: HuubF op januari  7, 2012, 10:03:40
Als ik het goed begrijp moest die Zwitserse versterker/cd speler zowiezo zonder randaarde worden aangesloten. De dedicated groep betekende vervolgens geen extra verbetering.

Het zou wel erg raar zijn als die extra groep voor een slechter geluid zou zorgen. ;)

Voor mijn nieuwe huis heb ik een extra groep voor de hifi-muur aangevinkt. Baat het niet dan schaadt het niet.

Dat begrijp je eigenlijk niet goed, maar hier in huis klonk de betreffende set inderdaad beter zonder randaarde. Overigens niet echt heel vreemd want het gebeurd vaker dat een set aangesloten zonder randaarde beter klinkt. Randaarde is vaak de boosdoener voor 'vervuilde' stroom.

Een dedicated stroomgroep kan mi niet slechter zijn dan de standaard wcd, maar is ook geen garantie voor muzikale winst...

Skyfox

Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Bas Akkerman

Ohw, eventjes rustig aan. Ik moet dusdanig mijn best doen op mijn werk dat ik er even geen aandacht aan heb besteed. Misschien zondag nog wat.

chansig

Al enig zicht na hoeveel pagina's de eerste audio aankoop gaat plaats vinden...al is het maar een cd. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op januari 11, 2012, 23:05:37
Al enig zicht na hoeveel pagina's de eerste audio aankoop gaat plaats vinden...al is het maar een cd. :D

Gr Hans
Zelfs dat is een probleem, want ik heb tot nu toe alles (Kraftwerk - autobahn / Complete guide to high-en audio / Blaudzun) van mijn vrouw gekregen...
:D

Skyfox