Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus 10, 2011, 13:09:55
Moet je dan 2 of 3 keer naar Clannad luisteren?  ::)
Ik doe zoiets meer in historische volgorde, van barok tot multi-culti hiphop  :headbanging:

Ah, dat scheelt, ik heb maar 1 decennium door te gaan. 1990-2000 ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 13:12:32
Ah, dat scheelt, ik heb maar 1 decennium door te gaan. 1990-2000 ;)
Veel mensen hebben idd een voorkeur voor muziek uit de periode dat ze nog jong waren.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus 10, 2011, 13:29:29
Veel mensen hebben idd een voorkeur voor muziek uit de periode dat ze nog jong waren.

Daar liggen zeker mijn roots, absoluut. Maar dat wil ik ook wel een beetje verlaten. Nou ja, uitbreiden. Dus nu een beetje jaren 70, over een maand jaren 60, und so weiter. ;) Haha, gelukkig pak ik niet álles systematisch aan.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 13:31:23
Haha, gelukkig pak ik niet álles systematisch aan.

Je maakt me bijna nieuwsgierig, maar misschien tikt je meissie stiekem nog eens haar relaas... ;D

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op augustus 10, 2011, 13:36:39
Je maakt me bijna nieuwsgierig, maar misschien tikt je meissie stiekem nog eens haar relaas... ;D
:clapping:

AbZ

Je moet maar eens wat Miles op een electrostaat horen.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus 10, 2011, 13:43:39
Je moet maar eens wat Miles op een electrostaat horen.

Volgens mij gaat dit topic de verkeerde kant op... ;) Of het was echt een serieus antwoord en dan ga ik dat zeker testen.

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 13:46:12
Volgens mij gaat dit topic de verkeerde kant op... ;) Of het was echt een serieus antwoord en dan ga ik dat zeker testen.
Ja en ja.  Het is serieus en gaat dus de verkeerde kant op.

Poldo

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Citaat van: Poldo op augustus 10, 2011, 13:59:11
John Coltrane is ook mooi

Ga ik ook nog wel checken. Miles zo weer even op de koptelefoon...

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 14:00:49
Ga ik ook nog wel checken. Miles zo weer even op de koptelefoon...

Charles Mingus en John Zorn (geen familie van Rob overigens)

AbZ

Bas Akkerman

garmtz

Kind of blue klinkt alleen mooi op deze speakers:

AbZ

Citaat van: garmtz op augustus 10, 2011, 14:17:21
tintje donkerder dan wel he  ;D

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 14:14:48
Poldo refereerde aan Kind Of Blue denk ik.
Bij mijn weten speelt Coltrane daarop geen trompet.  Doet ie sowieso niet vaak.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op augustus 10, 2011, 14:17:21
Daar begin ik niet aan, dan word ik verpest  :wub:. En besides, als muziek je grijpt, doe je toch je ogen dicht. ;)

Citaat van: AbZ op augustus 10, 2011, 14:20:37
Klopt, tenor saxophone lees ik op het hoesje. Ben nog niet genoeg ingevoerd in de jazz om aan het instrumentgebruik te horen wie nu speelt.

Poldo

Citaat van: AbZ op augustus 10, 2011, 14:20:37
tintje donkerder dan wel he  ;D

Is toch ook leuk een keer geen trompet?  :headbanging:

Ging het over trompetten dan? Dan is veel filmmuziek (Score) ook wel gaaf om te testen.

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 14:27:46
Daar begin ik niet aan, dan word ik verpest  :wub:. En besides, als muziek je grijpt, doe je toch je ogen dicht. ;)

Ik doe toch het liefst m'n ogen dicht in de wetenschap dat de muziek uit m'n Sophia's komt... :smile:

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op augustus 10, 2011, 14:33:08
Ik doe toch het liefst m'n ogen dicht in de wetenschap dat de muziek uit m'n Sophia's komt... :smile:
Zijn ze zó lelijk dan!?  :P Nee, mooi hoor. Denk ik, heb ze nog niet gehoord.

AbZ

Citaat van: Poldo op augustus 10, 2011, 14:31:53Ging het over trompetten dan?
Nee, het ging ook eventjes over speakers beluisteren...  waarbij scherpte mogelijk één vd issues is...

Poldo

Citaat van: AbZ op augustus 10, 2011, 14:40:15
Nee, het ging ook eventjes over speakers beluisteren...  waarbij scherpte mogelijk één vd issues is...

ahha ok,

Ja dat is een fenomeen, want zit het in de opname, speakers, kabel, versterker, bron, stroom, oren etc etc...

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 14:36:48
Zijn ze zó lelijk dan!?  :P Nee, mooi hoor. Denk ik, heb ze nog niet gehoord.

Als je het (imo) meest verstandige besluit neemt dan kom je weer terug bij BB&G voor je uiteindelijke beslissing en wellicht kan je dan je oor te luister leggen bij één van de Wilson Audio giganten (al is het maar voor even) dan weet je direct waarvoor je de komende tijd wilt gaan sparen  ;)

AbZ

Citaat van: Poldo op augustus 10, 2011, 14:45:51Ja dat is een fenomeen, want zit het in de opname, speakers, kabel, versterker, bron, stroom, oren etc etc...
Ja, als je de spijker plat op z'n zijkant slaat  :lookaround:  dan raak je waarschijnlijk ook z'n kop.

Poldo

Citaat van: S@m op augustus 10, 2011, 14:50:00
Als je het (imo) meest verstandige besluit neemt dan kom je weer terug bij BB&G voor je uiteindelijke beslissing en wellicht kan je dan je oor te luister leggen bij één van de Wilson Audio giganten (al is het maar voor even) dan weet je direct waarvoor je de komende tijd wilt gaan sparen  ;)

Om niet te veel reclame te maken voor 1 zaak, Multifoon te Rotterdam heeft ook deze Wilson Audio giganten en deze kunnen vergeleken worden met de giganten van Martin Logan. en de eveneens fantastische Audiovector Avantgarde Arrette.

Poldo

Citaat van: AbZ op augustus 10, 2011, 14:53:19
Ja, als je de spijker plat op z'n zijkant slaat  :lookaround:  dan raak je waarschijnlijk ook z'n kop.

ik was het vraagteken vergeten:

?