Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Ik kan me wel vinden in de commentaren van Bas over Audio Physic. Ik vind ze altijd wat te 'gemaakt' klinken. Ik vind ze geen muziek maken, alsof ze proberen de luisteraar te pleasen met een bepaald geluid (dat je dan nog moet liggen ook). Ik word met de huidige modellen zeker niet 'in de muziek getrokken', zoals ik met veel andere speakers wel heb. Saai is het juist gekozen woord wat mij betreft. Gemaakt een ander. Zal gelijk maar een disclaimer plaatsen: MIJN mening! En deze mening kan niet betrokken worden op alle modellen van het merk, alleen de huidige en is niet gebaseerd op weken 'leven' met deze speakers.

Een opmerking over het laag van de 1.7's. Volgens mij is dat zodanig afhankelijk van de luisterruimte, dat je in sommige situaties zelfs teveel laag kunt krijgen. Althans, de Magnepans die ik bij mensen thuis heb gehoord, klonken nooit 'dun'.

Luistermoeheid bij elektrostaten vind ik niet uitgesproken meer of minder dan bij dynamische speakers. Ik word zelf nooit moe van veel details, wel van kleuring en vervorming. Ik ken nogal wat elektrostaten (vaak wel de wat goedkopere) die kleuren en vervormen, maar ook veel dynamische systemen die dat doen.

De meeste Sonus Fabers zijn wat omfloerst. Dit maakt ze best geschikt voor personen met een extreem diverse smaak en of en toe een baggeropname. Hun stemweergave is vaak heel pakkend en ze weten emoties goed over te dragen.

Audiofiel

Citaat van: Bas Akkerman op september  4, 2011, 20:54:31
Mocht je willen luisteren naar electrostaten, doe dat dan bij Audiofiel, beslist de moeite waard. Mits hij dat natuurlijk zelf ook wil...  :satisfied:

S@m is van harte welkom. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kingpin

Citaat van: garmtz op september  4, 2011, 20:56:23
Ik kan me wel vinden in de commentaren van Bas over Audio Physic. Ik vind ze altijd wat te 'gemaakt' klinken. Ik vind ze geen muziek maken, alsof ze proberen de luisteraar te pleasen met een bepaald geluid (dat je dan nog moet liggen ook). Ik word met de huidige modellen zeker niet 'in de muziek getrokken', zoals ik met veel andere speakers wel heb. Saai is het juist gekozen woord wat mij betreft. Gemaakt een ander. Zal gelijk maar een disclaimer plaatsen: MIJN mening! En deze mening kan niet betrokken worden op alle modellen van het merk, alleen de huidige en is niet gebaseerd op weken 'leven' met deze speakers.
Als ex-muzikant heb ik aardig wat kijk en luisterervaring hoe instrumenten in het echt behoren te klinken alsmede podiumervaring etc.
Ik deel je mening ook zeer zeker niet, en eerlijk gezegd vind ik het nogal een botte opmerking om te zeggen dat dat AP geen muziek maakt en jij ze nogal saai vind klinken (wat jij ook mag vinden uiteraard).
Gelukkig hebben we verschillende oortjes en is er voor elk wat wils, maar je uitspraak .. hmm .. nee .. niet echt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

garmtz

Vandaar de disclaimer, we verschillen hier blijkbaar over van mening. Ik blijf het proberen hoor, met AP. Ik vind het namelijk een prachtig merk. Ieder keer echter gaat het de laatste tijd mis tussen mij en het merk... Dat is wel eens anders geweest in het verleden.

vanzomereng

Citaat van: garmtz op september  4, 2011, 20:56:23
De meeste Sonus Fabers zijn wat omfloerst. Dit maakt ze best geschikt voor personen met een extreem diverse smaak en of en toe een baggeropname.

Wellicht weer uitspraken gebaseerd op het gehoord hebben van "oudere SF" of wellicht ook
recentere types in een niet optimale setting/akoestiek.
SF maakt tegenwoordige speakers die m.i.z. gewoon "allround" genoemd kunnen worden en niet specifiek gericht zijn op een extreme smaak.

Dat SF het spelen van "baggeropname"  nog redelijk goed af gaat (lees vergevingsgezind) is m.i.z. overdreven en hierin
wijkt SF vgls. mij niet zoveel af van speakers in vergelijkbare prijsklassen ?

Ik kan je verzekeren, dat hier op mijn Liuto,s baggeropname, ook echt als bagger klinkt maar dit is wel de optelsom
van je hele installatie !

Verder is het beslist geen nadeel, als de speakers enigszins vergevingsgezind m.b.t. slechte opnames !
Verder is het beslist geen voordeel een installatie/speakers te hebben, welke op maximale resolutie is afgestemd
en kan vgls. mij op de lange duur zelfs irretant zijn !




 

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

garmtz

Citaat van: VANZOMERENG op september  4, 2011, 21:27:04
Wellicht weer uitspraken gebaseerd op het gehoord hebben van "oudere SF" of wellicht ook
recentere types in een niet optimale setting/akoestiek.
SF maakt tegenwoordige speakers die m.i.z. gewoon "allround" genoemd kunnen worden en niet specifiek gericht zijn op een extreme smaak.

Wij verkopen Sonus Faber en ik hoor ALLE modellen regelmatig (de Liuto afgelopen gisteren nog)... :)   Inderdaad vind ik ze erg all-round, heb ook niet anders beweerd.

CitaatDat SF het spelen van "baggeropname"  nog redelijk goed af gaat (lees vergevingsgezind) is m.i.z. overdreven en hierin
wijkt SF vgls. mij niet zoveel af van speakers in vergelijkbare prijsklassen ?

Tja, het is maar vanaf welke kant je het ziet: ik denk dat alle goede speakers een opname gewoon laten horen zoals hij is, maar Sonus Faber zit aan de veilige kant.

CitaatIk kan je verzekeren, dat hier op mijn Liuto,s baggeropname, ook echt als bagger klinkt maar dit is wel de optelsom
van je hele installatie !

Dat is uiteraard een feit! Ik kan je ook melden dat er veel speakers zijn die een baggeropname NOG meer als bagger laten klinken.

CitaatVerder is het beslist geen nadeel, als de speakers enigszins vergevingsgezind m.b.t. slechte opnames !
Verder is het beslist geen voordeel een installatie/speakers te hebben, welke op maximale resolutie is afgestemd
en kan vgls. mij op de lange duur zelfs irretant zijn !

Ik vind het ook een goede eigenschap, je hebt me verkeerd begrepen als je dacht dat ik het negatief vond. Ik vind dat een speaker je in de muziek moet trekken, hoe de opname ook is. Maar zoveel zielen, zoveel prioriteiten wat betreft de weergave.


   



Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op september  4, 2011, 21:18:44
Als ex-muzikant heb ik aardig wat kijk en luisterervaring hoe instrumenten in het echt behoren te klinken alsmede podiumervaring etc.
Ik deel je mening ook zeer zeker niet, en eerlijk gezegd vind ik het nogal een botte opmerking om te zeggen dat dat AP geen muziek maakt en jij ze nogal saai vind klinken (wat jij ook mag vinden uiteraard).
Gelukkig hebben we verschillende oortjes en is er voor elk wat wils, maar je uitspraak .. hmm .. nee .. niet echt.
Kan me wel iets voorstellen bij wat je bedoelt hoor Kingpin. Even los van de mening van Garmt waar ik me wel in kan vinden, ik heb onbevooroordeeld geluisterd naar de Audio Physics en opgeschreven zoals ik het ervaren heb. Ik vind het dan ook opvallend dat ik blijkbaar de weergave van de AP's zo anders heb geïnterpreteerd dan (veel) anderen. Daar was ik me tijdens het beluisteren en het schrijven van dit verslag helemaal niet van bewust. En ik besef goed dat mijn uitgesproken verslagen en meningen soms (?) tot  :omg:-reacties kunnen leiden.

Nog even over "bagger-opnames". Dat zei ik deels omdat ik het nog steeds niet begrijp en nooit zal begrijpen dat nummers zo slecht afgemixt kunnen worden. Uit commercieel oogpunt begrijp ik het wel, maar als muziekliefhebber zou ik graag weer het kielhalen en vierendelen willen invoeren voor dit soort afmixers. Ok, genoeg stoom afgeblazen...  :crazy:
Wat ik probeer te zeggen is dat ik het enorm knap vind wanneer een set inzicht geeft in een opname en kan laten horen dat het om een baggeropname gaat, maar tegelijkertijd de muzikale boodschap kan blijven weergeven. Dat is voor mij een gedeelte van de heilige graal. Zo'n set wint het voor mij zeker van sets die alles laten horen zonder het muziekplezier te behouden en van sets die teveel verhullen en zo een allemansvriendje dreigen te worden. En dat is dus smaak, niet meer en niet minder dan dat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op september  4, 2011, 21:42:47
Kan me wel iets voorstellen bij wat je bedoelt hoor Kingpin. Even los van de mening van Garmt waar ik me wel in kan vinden, ik heb onbevooroordeeld geluisterd naar de Audio Physics en opgeschreven zoals ik het ervaren heb. Ik vind het dan ook opvallend dat ik blijkbaar de weergave van de AP's zo anders heb geïnterpreteerd dan (veel) anderen. Daar was ik me tijdens het beluisteren en het schrijven van dit verslag helemaal niet van bewust. En ik besef goed dat mijn uitgesproken verslagen en meningen soms (?) tot  :omg:-reacties kunnen leiden.
absoluut No Hard Feelings, het zijn jouw oren jij moet tenslotte een set samenstellen wat JIJ mooi vind.
Ik heb hetzelfde, bepaalde speakers kunnen mij ook niet bekoren maar dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn.
Vond alleen de uitspraak van Garmt een beetje kort door de bocht, ik weet dat hij ook een bepaalde smaak heeft en in welke hoek, dat wil niet zeggen dat ik dat ook mooi vind, maar om AP nu zo neer te zetten, nee, helaas, Garmt is niet de enige met kennis en wijsheid alsof zijn mening heilig is (no offense Garmt, dat weet je wel).
Smaken verschillen nu eenmaal.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vanzomereng

Citaat van: garmtz op september  4, 2011, 21:41:57
Wij verkopen Sonus Faber en ik hoor ALLE modellen regelmatig (de Liuto afgelopen gisteren nog)... :)   Inderdaad vind ik ze erg all-round, heb ook niet anders beweerd.

garmtz, hoe vind je de Liuto zich verhouden tot de SF Cremona M ?

laatst nog een forumlid hier gehad en zei m.b.t de Liuto, nog nooit zo,n mooie basweergave te hebben gehoord !

ben zelf zeer tevreden over de Liuto,s,  vind alleen af en toe het hoog wat aan de felle kant,
wat is jouw ervaring ?

heb je ook ervaring met de SF i.c.m. de Referenceserie van Marantz (PM11-S2 / SA-15-S2) ?

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

garmtz

Ik weet het, no offense taken. Was wellicht ook wel wat kort door de bocht en ik kan wel gaan nuanceren, maar bottom line is het wel hoe ik erover denk. En natuurlijk is mijn mening niet heilig. Niemands mening is heilig. Het is alleen vaak ook moeilijk om gebruikers (fanboys?) van een bepaald merk als graadmeter te nemen. Uiteindelijk zijn het namelijk maar persoonlijke adviezen en moet de luisteraar zijn eigen oren geloven.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op september  4, 2011, 21:50:00
absoluut No Hard Feelings, het zijn jouw oren jij moet tenslotte een set samenstellen wat JIJ mooi vind.
Ik heb hetzelfde, bepaalde speakers kunnen mij ook niet bekoren maar dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn.
Vond alleen de uitspraak van Garmt een beetje kort door de bocht, ik weet dat hij ook een bepaalde smaak heeft en in welke hoek, dat wil niet zeggen dat ik dat ook mooi vind, maar om AP nu zo neer te zetten, nee, helaas, Garmt is niet de enige met kennis en wijsheid alsof zijn mening heilig is (no offense Garmt, dat weet je wel).
Iedereen en niemand heeft en denkt de kennis en wijsheid te hebben. Gelukkig maar...

Dat dacht ik ook niet hoor Kingpin, maar ik ken me zelf een beetje. Mijn vrouw ook.
Ik: "Nou er zijn weer veel reacties op het forum en blijkbaar zie ik het toch wel anders dan anderen." Zij: "Je kan inderdaad nogal eigenwijs zijn..." En nee, dit is geen terugkrabbelen van mijn vorige post(s).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Citaat van: garmtz op september  4, 2011, 21:55:34
Ik weet het, no offense taken. Was wellicht ook wel wat kort door de bocht en ik kan wel gaan nuanceren, maar bottom line is het wel hoe ik erover denk. En natuurlijk is mijn mening niet heilig. Niemands mening is heilig. Het is alleen vaak ook moeilijk om gebruikers (fanboys?) van een bepaald merk als graadmeter te nemen. Uiteindelijk zijn het namelijk maar persoonlijke adviezen en moet de luisteraar zijn eigen oren geloven.
Absoluut.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

garmtz

Citaat van: VANZOMERENG op september  4, 2011, 21:55:02
garmtz, hoe vind je de Liuto zich verhouden tot de SF Cremona M ?

De Liuto is minder mooi dan de SF Cremona M, maar dat zal je niet verbazen... ;)   Hij is echter ook wel een pak makkelijker aan te sturen. Heeft wel een goede controle nodig in het laag.

Citaatlaatst nog een forumlid hier gehad en zei m.b.t de Liuto, nog nooit zo,n mooie basweergave te hebben gehoord !

De basweergave is inderdaad mooi diep en sonoor van de Liuto en mits goed aangestuurd ook nog wel redelijk snel en strak. Timing kan iets beter en ook de resolutie in het laag is niet top, maar dan ga ik echt vergelijken met veel duurdere speakers.

Citaatben zelf zeer tevreden over de Liuto,s,  vind alleen af en toe het hoog wat aan de felle kant,
wat is jouw ervaring ?

Kan me voorstellen dat je tevreden bent. De Liuto is een mooie all-round weergever. Hoog kan pittig zijn, maar veel hangt af van de versterker en de opstelling.

Citaatheb je ook ervaring met de SF i.c.m. de Referenceserie van Marantz (PM11-S2 / SA-15-S2) ?

Nee, maar heb wel losse ervaring met de PM11-S2 in onze luisterruimte en ik denk dat de Marantz het potentieel van de Liuto niet echt uit kan spelen. Ook vind ik de PM11-S2 licht vermoeiend klinken, dus dat kan deels het te pittige hoog verklaren dat je hoort. Probeer de Liuto niet teveel toe-in te geven. Ik zet ze redelijk recht vooruit in onze luisterruimte.

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op september  4, 2011, 21:57:53
Iedereen en niemand heeft en denkt de kennis en wijsheid te hebben. Gelukkig maar...
Gelukkig maar  ;)

Citaat
Dat dacht ik ook niet hoor Kingpin, maar ik ken me zelf een beetje. Mijn vrouw ook.
Ik: "Nou er zijn weer veel reacties op het forum en blijkbaar zie ik het toch wel anders dan anderen." Zij: "Je kan inderdaad nogal eigenwijs zijn..." En nee, dit is geen terugkrabbelen van mijn vorige post(s).
goedzo, het zijn jouw oortjes en jij moet ernaar luisteren, soms is het moeilijk om een vooroordeel over een bepaald merk te hebben en nog moeilijker als je tot de conclusie komt dat goedkoper in sommige gevallen wel eens beter zou kunnen zijn in bepaalde situaties ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op september  4, 2011, 21:57:53
Ik: "Nou er zijn weer veel reacties op het forum en blijkbaar zie ik het toch wel anders dan anderen." Zij: "Je kan inderdaad nogal eigenwijs zijn..." En nee, dit is geen terugkrabbelen van mijn vorige post(s).

In ieder geval komen je comments goed overeen met mijn ervaringen... ;)  Zal dan maar in het midden laten of dat goed is of niet... :D

AbZ

Kingpin, als je een (semi)professionele relatie met muziek hebt (of hebt gehad) dan sta je er misschien ook wel iets anders in dan mensen die meer met audio bezig zijn.  Dat lijkt mij iig plausibel, maar misschien zie je dat zelf anders?

Los daarvan:  uiteraard zijn er verschillen in hoe/waarvan mensen zoal genieten, maar een muzikale boodschap kan je natuurlijk met el cheapo setjes al prima horen.  Daar heeft een muzikaal mens überhaupt geen hi end voor nodig.

Perfectionist

Citaat van: garmtz op september  4, 2011, 21:55:34
Ik weet het, no offense taken. Was wellicht ook wel wat kort door de bocht en ik kan wel gaan nuanceren, maar bottom line is het wel hoe ik erover denk. En natuurlijk is mijn mening niet heilig. Niemands mening is heilig. Het is alleen vaak ook moeilijk om gebruikers (fanboys?) van een bepaald merk als graadmeter te nemen. Uiteindelijk zijn het namelijk maar persoonlijke adviezen en moet de luisteraar zijn eigen oren geloven.

Net zoals het moeilijk is om dealers van bepaalde merken als graadmeter te nemen, en ook van hun te vragen als graadmeter te dienen van merken die ze niet voeren.  :D ;)

Wie is wel objectief?  ;)

No offence maar ik heb zelden een dealer slecht horen spreken over een merk dat ze voeren, en niet zo snel uitgesproken positief gehoord over een merk dat ze niet hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september  4, 2011, 22:03:44
In ieder geval komen je comments goed overeen met mijn ervaringen... ;)  Zal dan maar in het midden laten of dat goed is of niet... :D
Nog even en we worden van elkaars fanboys beticht Garmt. Maar in de muzieksmaak herken ik het ook wel, in je apparatuurkeuze dan weer wat minder. ;) En zolang we het niet al teveel hebben over goed en fout, blijft dit topic ook nog een beetje vriendelijk en vooral open.

Citaat van: AbZ op september  4, 2011, 22:07:46
Kingpin, als je een (semi)professionele relatie met muziek hebt (of hebt gehad) dan sta je er misschien ook wel iets anders in dan mensen die meer met audio bezig zijn.  Dat lijkt mij iig plausibel, maar misschien zie je dat zelf anders?

Los daarvan:  uiteraard zijn er verschillen in hoe/waarvan mensen zoal genieten, maar een muzikale boodschap kan je natuurlijk met el cheapo setjes al prima horen.  Daar heeft een muzikaal mens überhaupt geen hi end voor nodig.
Gelukkig wel AbZ. Ik heb genoeg mooie muzikale boodschappen gehoord én ontdekt in het café, de bus, het zwembad, vakantiepark, bij iemand thuis, in de ijshal, etc. op setjes die door waarde en opstelling met elke audiofiele wet tarten. Maar wil ik keer op keer van die muzikale boodschap genieten in een omgeving met heel wat minder storende (lees: verhullende) omgevingsgeluiden, dan moet een set toch tot wat meer in staat zijn. Overigens moet ik nu weer terugdenken aan twee mensen van het forum die me vertelden dat ze in de auto via hun autoradio nog het meest genoten van muziek. Ondanks de dure set die thuis stond te glimmen.

Citaat van: Perfectionist op september  4, 2011, 22:16:00
Net zoals het moeilijk is om dealers van bepaalde merken als graadmeter te nemen, en ook van hun te vragen als graadmeter te dienen van merken die ze niet voeren.  :D ;)

Wie is wel objectief?  ;)

No offence maar ik heb zelden een dealer slecht horen spreken over een merk dat ze voeren, en niet zo snel uitgesproken positief gehoord over een merk dat ze niet hebben.
Ik begrijp je punt en dat is ook altijd iets dat ik in gedachten houd als ik ga luisteren bij winkels. Maar ik ben het niet eens met je laatste zin. Ik heb meerdere keren van medewerkers van winkels waar ik kwam gehoord dat ze bepaalde merken voerden omdat het grote publiek dat wilden, maar dat zij die merken eigenlijk zelf niet zo goed vinden. En juist wel positief waren over merken die ze niet voeren (vaak doordat ze te duur zijn), maar wel hoog hebben zitten. Maar de discussie over winkels is misschien wat te off-topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

oei Garmt, je woorden worden zwaar gewogen  ;D 
Hallo mensen, mag hij zelf ook nog een smaak hebben?  en mag hij mede op grond daarvan kiezen welke merken hij als dealer voert?  Je ziet op dit forum genoeg dealers die minder genuanceerd met de materie omgaan zodra het ook business betreft.

aMUSEd

Wederom een heel herkenbaar verhaal (voor zover de gelijkenissen er zijn wat betreft de types). Ja, ook dat van AP. ;)
Als ex-maggie eigenaar kijk ik met veel plezier terug op de tijd met mijn mg12's (alhoewel het een lange weg is geweest om er een goede versterker voor te vinden).
De mg1.6 gingen duidelijk een stap verder, met name in het laag.
De 1.7 schijnen weer een stap verder te gaan dan de 1.6 dus in dat opzicht kan ik me iets bij jou beleving voorstellen  ;)
Grappig, direct zie ik weer wat clichés voorbij komen zodra magnepan wordt genoemd.
Nee, maggies veroorzaken niet snel luistermoeheid, in tegendeel.
Nee, maggies hebben niet veel vermogen nodig om goed te klinken, in tegendeel.

Als je de weg van de maggies vervolgd zou ik ze zeker eens beluisteren met Lavardin.
Waarschijnlijk kom je wel uit bij de IT. Ik ken de combinatie niet maar als het werkt zou het wel eens een fabuleuze muzikale beleving kunnen worden.
Itt veel andere versterkers klinkt Lavardin op magnepan bij lage volumes ook al levendig.
Een ander groot pluspunt is dat de combinatie veel details en lucht laat horen maar dat dit totaal niet in de weg van muziek en emotie staat.
Slechte opnames zijn prima te doen is mijn ervaring (was destijds ook een van mijn belangrijkste criteria voor een versterker naast volwassen geluid bij laag volume).
Buizen kunnen ook mooi zijn magnepan maar kan problematisch zijn voor het laag.

Perfectionist

Citaat van: AbZ op september  4, 2011, 22:25:46
oei Garmt, je woorden worden zwaar gewogen  ;D 
Hallo mensen, mag hij zelf ook nog een smaak hebben?  en mag hij mede op grond daarvan kiezen welke merken hij als dealer voert?  Je ziet op dit forum genoeg dealers die minder genuanceerd met de materie omgaan zodra het ook business betreft.

Natuurlijk mag dat. Alleen gaf Garmt aan dat het oordeel van fanboys geen goede graadmeter is, in mijn ogen is dat van mensen met een commercieel belang net zo min. Die algemene opmerking maakte ik, waarbij er altijd uitzonderingen zijn.

Maar goed terug on topic. Daarvoor is dit topic meer dan interessant genoeg.

Een beter forum begint bij jezelf.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op september  4, 2011, 22:25:46
oei Garmt, je woorden worden zwaar gewogen  ;D  
Hallo mensen, mag hij zelf ook nog een smaak hebben?  en mag hij mede op grond daarvan kiezen welke merken hij als dealer voert?  Je ziet op dit forum genoeg dealers die minder genuanceerd met de materie omgaan zodra het ook business betreft.
:thumbs-up:
Tuurlijk mag je elkaar betwisten, maar laten we ons ervan bewust zijn dat andere meningen betwisten per definitie gebeurt door een eigen mening te verkondigen.
Zwarte potten, Amen en meer van dat soort dingen.

Citaat van: aMUSEd op september  4, 2011, 22:26:26
Wederom een heel herkenbaar verhaal (voor zover de gelijkenissen er zijn wat betreft de types). Ja, ook dat van AP. ;)
Als ex-maggie eigenaar kijk ik met veel plezier terug op de tijd met mijn mg12's (alhoewel het een lange weg is geweest om er een goede versterker voor te vinden).
De mg1.6 gingen duidelijk een stap verder, met name in het laag.
De 1.7 schijnen weer een stap verder te gaan dan de 1.6 dus in dat opzicht kan ik me iets bij jou beleving voorstellen  ;)
Grappig, direct zie ik weer wat clichés voorbij komen zodra magnepan wordt genoemd.
Nee, maggies veroorzaken niet snel luistermoeheid, in tegendeel.
Nee, maggies hebben niet veel vermogen nodig om goed te klinken, in tegendeel.

Als je de weg van de maggies vervolgd zou ik ze zeker eens beluisteren met Lavardin.
Waarschijnlijk kom je wel uit bij de IT. Ik ken de combinatie niet maar als het werkt zou het wel eens een fabuleuze muzikale beleving kunnen worden.
Itt veel andere versterkers klinkt Lavardin op magnepan bij lage volumes ook al levendig.
Een ander groot pluspunt is dat de combinatie veel details en lucht laat horen maar dat dit totaal niet in de weg van muziek en emotie staat.
Slechte opnames zijn prima te doen is mijn ervaring (was destijds ook een van mijn belangrijkste criteria voor een versterker naast volwassen geluid bij laag volume).
Buizen kunnen ook mooi zijn magnepan maar kan problematisch zijn voor het laag.
Die Lavardin heb ik nu al een paar keer voorbij zien komen. Ben er wel nieuwsgierig naar.
En om aan mijn nieuwsgierigheid nog wat meer gehoor te geven (altijd een gevaarlijke onderneming), waar draai jij nu mee aMUSED?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Perfectionist op september  4, 2011, 22:31:41
Natuurlijk mag dat. Alleen gaf Garmt aan dat het oordeel van fanboys geen goede graadmeter is, in mijn ogen is dat van mensen met een commercieel belang net zo min. Die algemene opmerking maakte ik, waarbij er altijd uitzonderingen zijn.

Je leest selectief... ;)  Ik zei het volgende:

CitaatEn natuurlijk is mijn mening niet heilig. Niemands mening is heilig. Het is alleen vaak ook moeilijk om gebruikers (fanboys?) van een bepaald merk als graadmeter te nemen. Uiteindelijk zijn het namelijk maar persoonlijke adviezen en moet de luisteraar zijn eigen oren geloven.

Ik plaats mezelf dus zeker niet boven de 'fanboys' en het advies van een fanboy is evenveel waard als dat van iemand met een commercieel belang (althans, dat moet iedereen voor zichzelf maar bepalen, ik denk dat winkeliers vaak meer ervaring hebben dan gebruikers, ondanks hun gekleurde opinie).

vanzomereng

Citaat van: Bas Akkerman op september  4, 2011, 22:25:03
Overigens moet ik nu weer terugdenken aan twee mensen van het forum die me vertelden dat ze in de auto via hun autoradio nog het meest genoten van muziek. Ondanks de dure set die thuis stond te glimmen.
Bas,
Dat klopt, 1 opmerking zal wel van mij af komen, weliswaar toen wat gechargeerd gebracht....

In de auto, heb je vaak behoefte aan muziek en is tevens ook de plek waar je ongestoord,
op redelijk geluidsniveau, ongestoord kan spelen  ::)
Je "mindset" op een gegeven moment, is veelal belangrijker dan de geluidskwaliteit op dat
zelfde moment, in hoeverre je van de muziek kunt genieten.
Je wordt dan meteen in de muziek "gezogen"

En hiervoor is geen dure auto-installatie nodig, wel eentje die storingsvrij werkt !

Thuis heb ik wel eens van die momenten, dit op 1 dag alles gewoon "ruk" klinkt om onverklaarbare
redenen en de volgende dag speelt mijn set de sterren v/d hemel.

M.a.w. ik chargeer: steek liever 1.000 euro in een goede gezellige ingerichte kamer
en in een paar flessen goede wijn, dan in kabels, dit levert meer geluistergenot op !




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD