Het Dynaudio topic

Gestart door the limp man, juni 9, 2011, 20:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cardas49

Ik ben met je eens dat in deze kleur, en met de genoemde stands, Harbeths er best leuk uitzien. Het probleem ligt echter niet bij mij. Krijg nog steeds zeer afwijzende blikken van de  :police:. Als het aan mij lag zou ik zo Harbeths in de huiskamer neerzetten. Wanneer ik claim kan leggen op de zolder (ongoing battle ::)) zijn er weer nieuwe mogelijkheden.

Met mijn huidige budget, wensen (+ die van de vrouw), en luisterruimte beperkingen gaat het waarschijnlijk een strijd worden tussen de Audio Physic Step 25 en Focus 160. Wordt tijd om m'n eigen topic weer even af te stoffen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Joske007

Mijn keuze zal vooral bepalend zijn op het muzikale en ethische aspect van de luidsprekers, beiden zijn naar ieders smaak niet altijd even makkelijk te combineren.
Luidsprekers zijn nu meer dan ooit voor een grote groep mensen meubelstukken geworden, die men graag naadloos wenst te integreren in de leef of luisterruimte.
Voor de moderne huiskamers slaat bv Harbeth naar mijn mening de bal ook totaal mis.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Echo01

#202
Ach, niet alleen het kleurtje of het design, vooral het formaat van de speaker is wat de WAF doet aanslaan. Ik vergeet nooit de ogen van mijn vriendin toen ik op een avond de Dynaudio Confidences C2 binnenbracht en ze voorstelde als 'onze nieuwe speakers'... ;D

De ideale speakers van het 'thuisfront' is (meestal) nu eenmaal hele kleine Bose speakers...
Sources: Bow ZZ-8 en McIntosh MCD301
Amps: Electrocompaniet AW180
Preamp: Octave HP500
Speakers: Dynaudio Confidence C2

raindog

Dat is hier toch heel anders.. :pompom:  Toen we laatst bij BBenG de stands voor de Harbeths gingen afhalen zag mijn vrouw de Avantgarde Duo's in een van de luisterruimtes staan. Die vond ze super mooi  :clapping: Ze zouden volgens haar zelfs prima staan in onze woonkamer in plaats van de Dynaudio's.

Gelukkig hingen er geen prijskaartjes aan die toeters... Dat had ze niet overleefd denk ik.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Joske007

Zo zie je maar dat er voor ieders smaak en interieur wel een speaker is te vinden  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Ben momenteel bezig met enkele mogelijkheden voor me op te sommen.

Heeft er iemand hier ervaring met de staanders van Dynaudio, zoals de "Dynaudio Stand 3X".
Is deze staander geschikt om er de Focus 160 op te monteren en heeft de Focus 160 aan de onderkant draadbussen voor montage op de staander?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link


Joske007

Bedankt  ;)
Kan alleen nergens in de handleiding vinden of deze ook rechtstreeks te monteren is op de Focus 160.
Bij de Stand 6 en stand 4, wordt er wel de nodige info hierover mee gegeven of de staander al of niet op de speaker kan gemonteerd worden.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Deleted User

Je zou dan ook de conclusie kunnen trekken dat de Dynaudio Stand 3X ongeschikt is.... Loop anders eens binnen bij een Dynaudio dealer en laat het je uitleggen..

loneranger


cardas49

Citaat van: Joske007 op juni 20, 2013, 20:19:18
Bedankt  ;)
Kan alleen nergens in de handleiding vinden of deze ook rechtstreeks te monteren is op de Focus 160.
Bij de Stand 6 en stand 4, wordt er wel de nodige info hierover mee gegeven of de staander al of niet op de speaker kan gemonteerd worden.

De Focus 160 heeft geen openingen aan de onderkant, dus bij beide stands is het meer een kwestie van "plaatsen op" dan "monteren". Met wat bluetack zul je de Stand3X waarschijnlijk wel kunnen gebruiken, maar aangezien de bovenplaat een stuk kleiner is dan bij de stand 6 zal het geheel wel wat minder stabiel staan.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Joske007

Bedankt voor de info  ;)
Mocht ik voor de Focus 160 gaan, dan weet ik dat er Bluetack zal moeten bij besteld worden voor de staander "Stand 6".
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Xander32

Citaat van: Joske007 op juni 24, 2013, 20:28:00
Bedankt voor de info  ;)
Mocht ik voor de Focus 160 gaan, dan weet ik dat er Bluetack zal moeten bij besteld worden voor de staander "Stand 6".
Pritt Posterbuddies; overal verkrijgbaar en 1 op 1 vergelijkbaar met Bluetack.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

#213
Er is natuurlijk nog 1 andere mogelijkheid, en dat is om gaten te boren in de Focus 160. De stand 6 bovenplaat heeft openingen voor spikes. Is je speaker wel gelijk een stuk minder waard.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Nog beter dan 4 gaten boren is 2 gaten boren en de andere twee gaten voorzien van stalen kogels. Die methode gebruikt Avalon ook voor zijn monitors. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Xander32

Citaat van: mark235 op juni 25, 2013, 08:56:09
Er is natuurlijk nog 1 andere mogelijkheid, en dat is om gaten te boren in de Focus 160. De stand 6 bovenplaat heeft openingen voor spikes. Is je speaker wel gelijk een stuk minder waard.
Ja fijn, gaten boren in jouw splinter nieuwe speakers. Zal in de toekomst een doorverkoop ook goed doen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joske007

Liever geen tranen in de ogen bij het boren  :unhappy:
Dan kies ik liever voor Pritt Posterbuddies of bluetack, zodat de speakers alvast waardevol blijven  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

loneranger

Prtitt posterbuddies werkt echt uitstekend!

Audiofiel

Als je je speakers zorgvuldig uitkiest, dan hoef je ze nooit door te verkopen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Xander32

Citaat van: Audiofiel op juni 26, 2013, 08:46:15
Als je je speakers zorgvuldig uitkiest, dan hoef je ze nooit door te verkopen. ;)
Kan, maar ook saaaaaaaai 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted User

Mijn Dynaudio C1 mkII 's worden vrijdag geleverd..... allesbehalve saai :clapping:

Charlemagne

Citaat van: jazzman op juli 10, 2013, 19:42:06
Mijn Dynaudio C1 mkII 's worden vrijdag geleverd..... allesbehalve saai :clapping:
Spannend! Goede keuze. Schrijf maar een review. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted User

Ja zeker spannend.... En dan zit ik morgenavond in het Bimhuis (Lee Konitz Quartet) terwijl mijn Dyn's dan uitgepakt zijn  :crazy:

Deleted User

Ze staan op hun plek in mijn luisterruimte. Aangezien ze eerst moeten inspelen heb ik ongeveer 7 uur per dag muziek op staan de eerste week.

Ze klinken nu al zoveel beter, en dan staat de Velodyne nog niet eens aan.  :smile: Roomperfect doet ook nog niet mee, dat is van latere zorg.

Charlemagne

Dynaudio's hebben een paarhonderd uur nodig om in te spelen. Met andere speakers die ik eerder had, duurde het minder lang. En inderdaad, na een een paar dagen gaan ze per dag beter kllinken. Veel plezier ermee!  :pompom:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■