Yadis

Gestart door skank1, juni 5, 2011, 21:22:35

Vorige topic - Volgende topic

rho

OK, dat maakt het al iets duidelijker. Maar ik weet niet goed hoe je die icoontjes dan juist maakt.
Ik mis ergens iets denk ik. Ik ga er van uit dat ik ergens een hoesje ga moeten downloaden in jpg of png formaat. Die opslaan in de folder waar de media-data staat en dan ...

Effe kijken of ik snap wat je doet in de dune_folder.txt:
Citeerbackground_path=background.jpg
Dus je kopieert background.jpg uit een andere yaDIS folder naar de folder van je eigen categorie zodat die hergebruikt wordt in de persoonlijke categorie.
Citeeruse_icon_view=yes
icon_path=icon.png
Om files te visualiseren gebruik je icoontjes en dat icoontje heeft telkens de naam "icon.png"
Citeerpaint_captions=no
Onder het icoontje komt geen text te staan met de filename.
Citeernum_cols=3
num_rows=2
3 kolommen en 2 rijen icoontjes per beeld?
Citeersystem_files=*.jpg,*.png
Zowel jpg als png files kunnen gebruikt worden als icoon of achtergrond.
Citeerall_children.use_icon_view=yes
all_children.icon_scale_factor = 1.0
Alle subfolders gebruiken dezelfde instellingen als in deze file beschreven.
Maar die schaalfactor snap ik niet goed. Hoe bepaal je die? Bepaalt die de grootte van je icoon?
Citeerdirect_children.icon_path=icon.png
icon.png in de desbetreffende folder wordt als icoon gebruikt in je zelf aangemaakte categorie.

En dan zou je dus ipv je gewone dune explorer view met filenames om aan te klikken, icoontjes op de yaDIS achtergrond moeten te zien krijgen?

skank1

download dune explorer
start het op en maak zo je icoontjes (plaatje haal je bv van google)
stel bv voor cds..

cds\album X\
cds\album Y\

onder cds\allbum X\ hier zet je plaatje X genaamd icon.png
idem voor album y maar dan onder album y

background.jpg mag gelijk welke zijn en plaats je onder cds\
dune_folder.txt plaats je onder cds\
row and col spreekt vanzelf
schaalfactor dacht ik was voor de grootte als je het bestand selecteert, wordt hij groter
simpel toch?

je maakt het moeilijker dan dat het is hoor
probeer het nu gewoon en test zelf ook wat uit, je zal zien tis heel simpel

als je die bestanden gedaan hebt
ga da in yadis, en maak een shortcut in naar cds\ en noem het bv "muziek"
als je dan via de dune in yadis naar muziek gaat
zal hij die background tonen met die icoontjes die je aangemaakt hebt
;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

OK, hier kan ik zeker mee aan de slag.
Dune Explorer 2.2 heb ik ondertussen geïnstalleerd.

Vanavond eens aan de slag met de dune_folder.txt bestanden.

Bedankt voorde uitleg! :thumbs-up:

htjan160756

Hallo,

Is het mogelijk om de aantal hoesjes op het beeld te ver minderen, dus in plaats van 7x3 naar bijvoorbeeld 5x2.
En ik snap echt niet hoe je nu extra categorie bij kan maken (of gaat het hier boven daar over) Film, TVShow.

En ik heb 37 afleveringen van Tom And Jerry maar krijg deze niet bij de Film en TvShow.
de ext. heet Tom And Jerry Ep01 Puss Gets The Boot 1940.mkv

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

skank1

Citaat van: htjan160756 op februari 13, 2012, 14:50:30
Hallo,

Is het mogelijk om de aantal hoesjes op het beeld te ver minderen, dus in plaats van 7x3 naar bijvoorbeeld 5x2.
En ik snap echt niet hoe je nu extra categorie bij kan maken (of gaat het hier boven daar over) Film, TVShow.

En ik heb 37 afleveringen van Tom And Jerry maar krijg deze niet bij de Film en TvShow.

Groetjes J@n

ja
zucht
dit is echt al tientallen keren uitgelegd :p gebruik ff zoekfunctie
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

skank1

Citaat van: htjan160756 op februari 13, 2012, 14:50:30
Hallo,

Groetjes J@n

stuur even je template.xml door en ik verander het wel voor je

htjan160756

Citaat van: skank1 op februari 13, 2012, 15:04:47
stuur even je template.xml door en ik verander het wel voor je

Hallo,

Sorry, maar ik weet echt niet wat ik je moet sturen, ik heb gezocht, maar vind heel veel van deze (template.xml )files.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

skank1

Per templatemap heb je maar 1 zon file. Dus stuur de file door vd template die je gebruikt.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

bluecupra

Ik heb yaDIS nu bijna naar mijn zin ingericht. Echter ik krijg het nog niet voor elkaar om series zoals Frozen Planet en Earth toe te voegen.

Ik kies hierbij voor TV-Series, echter kan ik dan maar 1 deel selecteren of indexeren. Welke naam moeten de bestanden hebben om "gezien" te worden als serie?

Aeron

Ik heb een vreemd probleem met Yadis.
Er staat 1 film op mijn Dune, namelijk " Star Wars: The Empire Strikes Back" (Mkv)die Yadis weigert te proccessen.
Ik klik op manueel veranderen, Yadis ziet de titel met bijbehorende informatie, ik klik op toepassen en vervolgens staat er heel even dat ie de info ophaalt maar het uitroepteken blijft staan.
Ik heb Yadis al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar steeds hetzelfde probleem.
Met het bestand zelf is niet mis want ik kan hem gewoon afspelen.
Iemand hetzelfde probleem met deze, of andere films?

vJac

Kan dat er een mapje teveel in de map van de film staat. Dan geeft ie kort aan 'movie not found'. Wat is je pad?
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

rho

Mijn yaDIS begint ook streken te krijgen. Sinds ik upgrade naar versie2.2 laat ie enkel de iconen van de laatst toegevoegde films zien. De andere films kan ik wel selecteren. Er is wel een groen kadertje te zien waar normaal het icoon te zien is en het is ook functioneel. Maar er zijn geen iconen zichtbaar.
Ik heb vroeger voor alle films iconen gehad, dus ze zijn zeker beschikbaar.

hardyke

Is er een manier wanneer je een nieuw genre aanmaakt dit te koppelen aan meerdere films tegelijk. Ik heb weinig zin om een paar honderd keer te klikken :)

skank1

Citaat van: hardyke op februari 21, 2012, 21:02:58
Is er een manier wanneer je een nieuw genre aanmaakt dit te koppelen aan meerdere films tegelijk. Ik heb weinig zin om een paar honderd keer te klikken :)

nee, klikken maar  ;D

hardyke

olé :)
De bedoeling is om alle kinderfilms onder een noemer Kids te plaatsen.
Is er een andere manier dan dit via het genre te doen?

skank1

Citaat van: hardyke op februari 21, 2012, 21:09:02
olé :)
De bedoeling is om alle kinderfilms onder een noemer Kids te plaatsen.
Is er een andere manier dan dit via het genre te doen?

ja hoor :)
Maak gewoon een selectie "kids"
ik had het  vroeger ook via genre en heb het simpelweg verandert naar een selectie

htjan160756

Hallo,

Misschien een klein probleem, maar is misschien op te lossen.
Als ik op de Dune naar YaDIS ga en een film uit kies gebeurt het af en toe als ik naar de info wil of als ik de film wil starten dat ie naar het menu gaat van YaDIS?
Is hier iets aan te doen?

Groetjes J@n

vJac

Citaat van: skank1 op februari 21, 2012, 21:45:21
ja hoor :)
Maak gewoon een selectie "kids"
ik had het  vroeger ook via genre en heb het simpelweg verandert naar een selectie

Staan deze kinderfilms dan nog steeds in je 'Movies'? Ik zou ze graag scheiden van mijn films, zodat er niet 20 kinderfilms tussen mijn films staan.

rho

Citaat van: rho op februari 21, 2012, 20:15:29
Mijn yaDIS begint ook streken te krijgen. Sinds ik upgrade naar versie2.2 laat ie enkel de iconen van de laatst toegevoegde films zien. De andere films kan ik wel selecteren. Er is wel een groen kadertje te zien waar normaal het icoon te zien is en het is ook functioneel. Maar er zijn geen iconen zichtbaar.
Ik heb vroeger voor alle films iconen gehad, dus ze zijn zeker beschikbaar.

Ik heb een oplossing gevonden, maar 't is niet echt een mooie.
Ik wis gewoon de hele yaDIS folder op de Dune en maak 'm opnieuw aan.
Dan lukt 't wel.

skank1

Citaat van: vJac op februari 22, 2012, 08:22:52
Staan deze kinderfilms dan nog steeds in je 'Movies'? Ik zou ze graag scheiden van mijn films, zodat er niet 20 kinderfilms tussen mijn films staan.

ja dat wel

vJac

Dat zou een top update zijn. Dat je ze kan scheiden van de rest van je films. Voor kinderfilms, maar ook voor concerten etc.  :thumbs-up:

Aeron

Citaat van: vJac op februari 21, 2012, 08:59:45
Kan dat er een mapje teveel in de map van de film staat. Dan geeft ie kort aan 'movie not found'. Wat is je pad?

Het is een m/v bestand, dus geen mapje  :P
Mijn pad is f:\Movies

marz01

yadis 2.2 geeft bij mij het probleem dat de helft van mijn hoesjes (600 totaal) verdwenen zijn, ook na opnieuw toevoegen nog steeds spoorloos >:(
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

rho

Had/heeft ie bij mij dus ook. Gewoon je yaDIS folder op je Dune wissen en alles opnieuw exporteren. Dat loste bij mij al de problemen op.

hardyke

@skank
Kan je nog eens jouw template delen want je megaupload link werkt niet meer. Enkel nog toegang voor de fbi en die access heb ik nog niet  ;D