PMC Eigenaren topic

Gestart door norman, juni 1, 2011, 17:06:21

Vorige topic - Volgende topic

zoldar

ik ook. ook bij hifi zwaard. die dingen verplaatsen veel lucht en kunnen heerlijk "live"  draaien. drums die je in je maag voelt.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

DofN

Ik weet nu weer waarom ik er niets mee gedaan heb: ze zijn nogal prijzig. Wat vond je van de soundstage/plaatsing e.d? Ik zat er toen best ver vanaf, zo luister ik eigenlijk nooit meer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

zoldar

niet onaardig maar zeker niet zo holographisch als de Twenty24 of Triangles Geneses die daar gekocht heb.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC

DofN

Ok :) Dan snap ik ook waarom me daar niet veel van bijgebleven is. Welk type Triangles Geneses heb je gekocht?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Doubleoz

Zijn hier toevallig eigenaren van PMC Twenty speakers i.c.m. een Marantz versterker? Ik heb zelf een Marantz pm15s2 LE en heb inmiddels de PMC Twenty 23 hoog op mijn shortlist staan om in de toekomst eens te gaan beluisteren.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

zoldar

EJR

weet iemand of de 20jarige garantie bij de 23 series overdraagbaar is?
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

-V-

Hi EJR,

Neen , 20 jarige garantie is enkel voor de eerste eigenaar, zo staat het in de algemene voorwaarden van PMC.
Bij verkoop geld wel nog de wettelijke garantie periode voor de nieuwe eigenaar.

Groeten,
Olivier.
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

EJR

ok bedankt voor de info

Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26

EJR

ik had vorige week ook een mailtje naar pmc gestuurd met dezelfde vraag.
ik kreeg net het volgende antwoord

CiteerValid warranty is linked to the product, so it can be transferred.
There is one condition - product must be registered on our website (this is extremely important for 20years warranty on Twenty series), so please make sure previous owner registered product.

Best Regards,

Jacek Dukat
Export Manager EMEA

Jumping Jack

Je kan natuurlijk ook altijd proberen om bij defect de originele eigenaar in te schakelen... Maar laten we wel wezen: wanneer speakers defect gaan, zal het in 99% van de gevallen niet onder de garantie vallen maar door foutief gebruik of iets dergelijks.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

-V-

Dat is een bizar antwoord , want enkele maanden terug hebben ze net hun garantievoorwaarden gewijzigd ...
Ik vraag het na bij de invoerder en geef zo snel mogelijk een antwoord.
Groeten,
Olivier.

EJR

wel interessant wat daarop  het antwoord zou zijn. mocht het waar zijn wat Jacet zecht zou dat mooi zijn voor iedereen die een twenty speaker heeft. het verkoopt misschien weer net wat makkelijker door.

-V-

Hi All :)

Ik heb het nog eens nagevraagd bij PMC , verlengde garantie  van 20 jaar voor alle goederen aangekocht na 01.01.2011 is niet overdraagbaar, je kan het tenandere ook op hun website vinden onderaan bij hun garantievoorwaarden :

1.   Subject to the succeeding provisions of this clause 10 PMC warrants that Goods will correspond with their specification upon delivery and will be free from defects in material and workmanship for such period and subject to such conditions as are specified by the manufacturer of Goods whether in documents accompanying Goods or otherwise.
2.   The above warranty is given by PMC subject to the following conditions:-
1. PMC shall have no liability in respect of any defects in Goods arising from any drawing specification or design supplied by the Customer.
2. PMC shall have no liability for fitness or suitability for purpose.
3. PMC shall have no liability in respect of any defect arising from fair wear and tear wilful damage negligence abnormal working conditions excessive use failure to follow manufacturer's instructions misuse alteration or repair without the manufacturer's approval.
4. PMC shall have no liability in respect to Goods if the total price for Goods has not been paid by the due date for payment or any money shall be due from the Customer to PMC under any other Contract.
5. PMC's liability shall not exceed such sums as it is able to recover from the manufacturer of Goods having used reasonable endeavours so to do.
3.   Subject as expressly provided by this clause 10 all warranties conditions and other implied terms are excluded to the full extent permitted by law. The statutory rights of consumers (within the meaning of the Unfair Contracts Terms Act 1977) are not affected by these Conditions.
4.   Any claim relating to defects in Goods by the Customer must be notified in writing to PMC within seven days of the date on which such defect is or ought to have been apparent.
1. All claims for warranty must be accompanied by an original valid receipt of purchase clearly showing the date and place of purchase.
2. All warranty claims shall only be authorised if the product in question has been registered within 30 days of the purchase receipt. (Applicable post 1st January 2011)
3. Warranty is only applicable to the original owner/registered user where a valid receipt of purchase is available for products sold after 1st January 2011
4. For products sold prior to 1st January 2011 the warranty is transferable subject to an authorised purchase receipt from an authorised PMC agent.
5. PMC warranty ( where applicable by product ) is only valid for those products registered either by post, telephone, email or online web form within 30 days of purchase, otherwise a standard one year statutory warranty shall apply.
6. PMC Warranty is not transferable from the original owner to further owners for products sold after 1st Jan 2011

Laatste paragraaf , punt 3 is behoorlijk rechtlijnig ...

Jammer van de verkeerde communicatie van PMC ...

Groeten,
Olivier.

EJR

punt 6 is ook vrij duidelijk :)

Limarq

Namens PMC bieden wij onze verontschuldigingen aan voor het misverstand dat is ontstaan over de garantievoorwaarden ten aanzien van de PMC producten naar aanleiding van de email van de heer Jacek Dukat. De voorwaarden, welke op de website van PMC te lezen zijn en welke door Evolution Audio in deze thread zijn toegevoegd, zijn de enige juiste.
Indien potentiĆ«le kopers van 2e hands PMC luidsprekers twijfels hebben over het product, dat wordt aangeboden of anderszins informatie willen hebben over de historie van een product, kunnen deze ten alle tijden de importeur (Stageacoustics) benaderen met de serienummers. Wij streven naar uitsluitend tevreden PMC gebruikers. Per slot van rekening is het Familie  :smile:

sebassie

Citaat van: Octaaf op april 20, 2014, 12:06:10
Is de Twenty serie tegenwoordig standaard in het wit verkrijgbaar? Of zijn die hierboven overgespoten?

Deze zijn door PMC zelf (tegen meerprijs) in wit geleverd, dus niet achteraf overgespoten of wat dan ook...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Octaaf

Wordt daarvoor een meerprijs in rekening gebracht t.o.v. zwart hoogglans of alleen t.o.v. houtafwerking? Volgens mij kan Zwaard Hifi ze ook in iedere kleur leveren door ze naar een spuiterij te brengen, maar dat kost een paar honderd euro extra (en achteraf laten spuiten ipv door de fabriek zorgt waarschijnlijk voor waardevermindering bij doorverkoop).

-V-

Hi ,

Om even wat duidelijkheid te scheppen, van de fabriek uit kunnen enkel de kleuren geleverd worden die in de brochure vermeld staan ( diamond black, eiken, amarone, walnoot ).
We kunnen echter onder supervisie van PMC Nederland de zwarte modellen laten herlakken voor ze geleverd worden bij de klant...

Dit is natuurlijk tegen een meerprijs , die stuk per stuk wordt bekeken.

je zal ook zien dat op de doos het originele kleur vermeld staat , diamond black ...

Hopelijk brengt dit wat duidelijkheid ,

Groeten,
Olivier.

EJR

net bij Olivier uitvoerig naar de pmc twenty 23 en 24 mogen luisteren.

en the winner is ...

ik heb nog geen idee....

word vervolgd

Ken83

23 of 24...

Als ik mag kiezen de 23. Naar mijn gehoor is die beter in balans.

De 24 heeft een iets te dik aangezet laag en kleurt de stemmen van zowel mannen als vrouwen met een donker randje.
Alsof de overgang tussen woofer en tweeter niet goed zit.

Nog een positief voordeel, de 23 is 1000 euro goedkoper  ;D

EJR

Ze hadden naar mijn mening beide hun sterke kanten.

24 breder geluids-beeld maar ook iets meer aanwezig

Donker randje heb ik niet gehoord. naar mijn idee was het laag in de 24 iets rustiger had wat meer ruimte maar was zeker niet te veel. In een directe A-B leek de 23 een tikje meer geforceerd in het laag, maar zonder directe A-B zou dit waarschijnlijk nooit zijn opgevallen.

De 23 was  iets sneller en viel iets meer weg.

dat was in in ieder geval het resultaat op die dag in die ruimte met mijn oren, mijn muziek keuze,en mijn apparatuur.
zoals altijd YMMV

omdat ik het moeilijk vond om te kiezen en ik een 2-weg nog net niet genoeg upgrade vond over de 23 ben ik maar voor de 3-weg gegaan  :devil:

ik kan overigens aanraden om bij Olivier te luisteren. Aardige vent en Prima service. ik heb heb lekker de tijd mogen nemen om te luisteren.

-V-

Leuk dat ik je van dienst kon zijn !!
Ik vind het nogal logisch dat als je een nieuwe speaker wenst aan te kopen , dat je daar je tijd voor neemt ...
Sommigen weten het na 30 min , anderen na 4h ... bij ons maakt het niet uit, je brengt je muziek mee , en eventueel je versterker,
Een koffietje, een goeie stoel, en je neemt alle tijd die je wenst ... Net alsof je thuis bent ...

Proficiat met je aankoop !!

Ken83

Een 2-weg niet echt een upgrade :) Leuke reden om voor de (vermoed ik) PMC 26 te gaan.

Zelf heb ik kunnen vergelijken tussen B&W CM10 en de 23.

2 drivers tegen 5 drivers...
2-weg tegen 3-weg...
Kleine speaker tegen een grote...

De CM10 gaf in de ruimte van de dealer een heel ruim beeld. Maar de plaatsing van de 23 vond ik beter.
Ook had de 23 een strakker omlijnd laag met meer detail in de stemmen.

En elke keer weer...wat komt er toch veel en diep laag uit zulk een kleine speaker.

23 for me, until I met 26...
Ik ga dus effe doorsparen (al zal een thuisdemo de beslissing wel beinvloeden.

EJR

yup de 26 inderdaad. de enige 3 weg op dit moment in de twenty series.
ik geloof dat ie nog gebouwd moet worden dus ik zal nog ff gedult moeten hebben

misschien maken ze nog wel een 3 weg center bij pmc voor de twenty series.

maar ik houd het lekker bij stereo hoef ik maar in twee kanalen de investeren ipv 5+  :music: dus relatief ook betere kwaliteit voor hetzelfde geld.

binnen kort me oude ht setje maar is te koop zetten :)