Linn Majik Isobarik - Zeer binnenkort te beluisteren bij BB&G

Gestart door garmtz, mei 23, 2011, 22:33:47

Vorige topic - Volgende topic

dre73

heb jij dat thuis niet? :D

mooi ronkend en knorrende contrabas! 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

garmtz

Knorrig moet het alleen klinken als het knorrig bedoeld is natuurlijk ;), maar wat ik bedoel is dat bijv. een Fender Jazzbass er met een mooie rollende (dus niet te droge), soepele klank uitkomt. Soms zijn speakers te droog afgestemd in het laag en dan klinkt al het laag te strak en 'kort' (houterig). Een goede speaker kan zowel een droog laag als een wat 'knorriger' laag weergeven. Dat bedoelde ik... ;)

R

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifihenk

Citaat van: garmtz op juni  4, 2011, 14:16:50
We hebben nou twee dagen gespeeld met de Majik Isobarik en ik ben aardig onder de indruk. Het Aktiv laag is erg mooi aanpasbaar op de kamer (in ons geval +2,5 dB sinds vandaag) en de speaker klinkt homogeen en zelfs met passief mid/hoog/superhoog zeer genietbaar. Ben wel benieuwd wat volledig actief nog doet. Zeer waarschijnlijk meer detail, openheid en levendigheid. In een erg grote ruimte vragen de Isobarik woofers best 'een slokje', dus zijn we nu aan het biampen met een Majik versterker met Aktiv kaartjes voor het laag en een Akurate versterker voor de rest.

Ik heb de Majik Isobarik vrijdagmiddag mogen beluisteren en ik moet zeggen wat een mooi en diep laag voor zo'n relatief kleine luidspreker. In de grote luisterruimte van BB&G moet je van goede huizen komen om zo'n indrukwekkend laag te produceren. Goed om te horen dat het sinds vrijdag gelukt is om de prestatie op een nog hoger nivo te krijgen. Er zit een hoop muziek in deze witte doosjes ;)
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

S@m

Citaat van: hifihenk op juni  6, 2011, 08:28:47
In de grote luisterruimte van BB&G moet je van goede huizen komen om zo'n indrukwekkend laag te produceren.

Is een grote ruimte juist veelal niet positief voor de laagweergave..?

Ziet er overigens wel mooi uit!

bmateijsen

Citaat van: S@m op juni  6, 2011, 09:05:03
Is een grote ruimte juist veelal niet positief voor de laagweergave..?

Geen room gain, dus wij kunnen met hele grote luidsprekers draaien zonder ooit een probleem te hebben. Maar geen room gain betekent ook dat je het laag hoort zoals het uit de luidspreker komt en dat kan dan met een groot systeem juist weleens als dun betiteld worden.

CiteerZiet er overigens wel mooi uit!