exit

Gestart door Streamz, mei 23, 2011, 12:02:37

Vorige topic - Volgende topic

Streamz

Gevonden, had er nog nooit van gehoord. Ook weer redelijke bakbeesten. Waar zijn deze te beluisteren?

Streamz

Na x-fi nu ook AVM op de longlist gezet. Mooi gebouwd spul, benieuwd hoe het klinkt.
Volgend weekend wellicht naar Brussel om nog wat ideeën op te doen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Streamz op oktober  1, 2012, 17:37:11
Na x-fi nu ook AVM op de longlist gezet. Mooi gebouwd spul, benieuwd hoe het klinkt.
Volgend weekend wellicht naar Brussel om nog wat ideeën op te doen.

Heel goed merk. Ik heb de eindversterkers van hun. Voor mijn Lindemann 832 had ik ook de voorversterker. Vooral de Ovation serie is echt "der Hammer";).
Alleen jammer dat het uiterlijk iets veranderd is, persoonlijk vind ik oude uiterlijk mooier.

Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Streamz

Ik zie het in je signature.

Uiterlijk wel mijn smaak overigens.
En toch: class D "voelt" op 1 of andere manier niet lekker. Weet niet waarom. Voelt een beetje goedkoop ofzo. Moet ik me wellicht overeenzetten, AVM, Audio Research, Jeff Rowland, het is allemaal class D, elk wel weer op een andere manier.

Lijst tot nu toe:
- Audio Research
- AVM
- Audionet
- Belles
- Densen
- Naim
En hierbinnen combi's van voor/eind tussen de 6 en 9 mille oid. Maar ook nu weer geldt dat het passend moet zijn.
Nadruk zal nu liggen op bass: relatief veel, goed gedefinieerd en getimed.

Rest voorlopig op de reservebank. Pink Faun, BMC, Pass etc.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Streamz op oktober  1, 2012, 18:19:12
Ik zie het in je signature.

Uiterlijk wel mijn smaak overigens.
En toch: class D "voelt" op 1 of andere manier niet lekker. Weet niet waarom. Voelt een beetje goedkoop ofzo. Moet ik me wellicht overeenzetten, AVM, Audio Research, Jeff Rowland, het is allemaal class D, elk wel weer op een andere manier.

Lijst tot nu toe:
- Audio Research
- AVM
- Audionet
- Belles
- Densen
- Naim
En hierbinnen combi's van voor/eind tussen de 6 en 9 mille oid. Maar ook nu weer geldt dat het passend moet zijn.
Nadruk zal nu liggen op bass: relatief veel, goed gedefinieerd en getimed.

Rest voorlopig op de reservebank. Pink Faun, BMC, Pass etc.

Ik mis Lindemann  ;) Ik blijf het een van de mooiste combi's vinden met WB.
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Streamz

Maximus_Aurelius

Citaat van: Streamz op oktober  1, 2012, 18:58:20
Niet in het zwart  :devil:

Bi-color, stel je niet zo aan man  :D Bi-color is mooier dan alleen zwart  :D
Anders spuit je hem over, je hoeft niet alles te doen omdat er al een gedeelte zwart is  :tongue2:

Even serieus.
Jammer dat je hem niet op de shortlist zet omdat hij niet in het zwart is. nogmaals mooie combi. Maar het is de keuze die je maakt.

Streamz

Ach ja, er blijft meer dan genoeg over. Houdt het een beetje overzichtelijk, heb geen zin 100 merken te luisteren.
Wat ook meespeelt is dat ik toch wel een voorkeur voor een matchende set wil hebben. Met Lindemann zit ik dan al over de 11k zie ik.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Streamz op oktober  1, 2012, 22:51:30
Ach ja, er blijft meer dan genoeg over. Houdt het een beetje overzichtelijk, heb geen zin 100 merken te luisteren.
Wat ook meespeelt is dat ik toch wel een voorkeur voor een matchende set wil hebben. Met Lindemann zit ik dan al over de 11k zie ik.

Voor en eind versterker wel.
Geintrigeerde versterker zit je rond de 8k.

Bas Akkerman

Bryston en Accuphase schieten me te binnen waarbij de laatste wat meer nadruk op het midlaag heeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Moderne Accuphase is erg modern van klank, eigenlijk zonder nadruk. Ik zou met de Vector voor een rustige combinatie gaan met een loepzuiver, liefst iets zijig hoog en veel controle.

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  2, 2012, 08:54:33
Bryston en Accuphase schieten me te binnen waarbij de laatste wat meer nadruk op het midlaag heeft.

Dan ben ik toch erg nieuwsgierig welke Accuphase(s) je hebt gehoord en in vergelijking waarmee...

Streamz

Citaat van: garmtz op oktober  2, 2012, 09:18:55
Moderne Accuphase is erg modern van klank, eigenlijk zonder nadruk. Ik zou met de Vector voor een rustige combinatie gaan met een loepzuiver, liefst iets zijig hoog en veel controle.

.....maar vooral meer midlaag en laag. Dat is nl de enige tekortkoming van de Vector op dit moment. Overigens helpen mijn Nordost Superflatlineᷰs ook niet echt mee. Dus die moeten er ook aan geloven.
En rustig? Nee, liever niet. Wat ik trouwens met rustig bedoel is Linn bijvoorbeeld. Vind ik gewoon saai en suf.

Voorbeeld: Florence & The Machineᷰs ᷱ"No light, no light"ᷱis een nogal hysterisch nummer (eigenlijk is zijzelf nogal hysterisch op het podium) maar ik wil dat ook horen. Maximale controle en rust slaat dat nummer totaal dood. En ja, ik heb Vectors met Linn beluisterd.

Audio Research pastte al een stuk beter.

zegel

Ik heb slechte ervaringen met Nordost en Linn op Wilson Benesch ( Arc's) . Ooit op een recensie afgegaan ( in Music Emotion) , maar het leverde - precies als jij beschrijft een doods geluid op.
Ik zou stap-voor-stap eerst eens een andere kabel er tussen leggen.  Ik gok erop dat bij jou een luidspreker kabeltje van 1 euro de meter van de Gamma meer leven in het geheel brengt als je dure Nordosts
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

Streamz

Dat duur valt wel mee, paar honderd euro oid.

Ik heb ze destijds aangeschaft omdat het laag van de Proacs die ik hiervoor had wat beter onder controle te krijgen. Was nodig.
Toen ik hier de Vectors op proef had, had de dealer een set Audioquest en Furutech meegenomen, waar met name de Furutech veel beter beviel. Dus dat de Nordost ertussenuit gaan staat wel vast. Toch ga ik eerst voor nieuwe versterking, kabels worden de finishing touch.

Maximus_Aurelius

Citaat van: zegel op oktober  6, 2012, 23:25:20
Ik heb slechte ervaringen met Nordost en Linn op Wilson Benesch ( Arc's) . Ooit op een recensie afgegaan ( in Music Emotion) , maar het leverde - precies als jij beschrijft een doods geluid op.
Ik zou stap-voor-stap eerst eens een andere kabel er tussen leggen.  Ik gok erop dat bij jou een luidspreker kabeltje van 1 euro de meter van de Gamma meer leven in het geheel brengt als je dure Nordosts

Ik denk en dat is persoonlijk dat het meer ligt combi Linn > Nordost.
Wanneer ik bij mezelf ga kijken en luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat juist Nordost de beste luidspreker kabel is in mijn set. Wel de Norse serie want ik heb ook een keer de oude Red Dawn beluisterd en dat klonk heel mager.
Lindemann > Nordost Frey > WB is absoluut geen doods geluid. Tot op heden geen betere combinatie gevonden en heb al een aardige zoektocht achter de rug. Er zullen altijd betere zijn maar misschien ook (fors) duurder en dat gaat nergens meer over ;).
Zelfs de nieuwste NordOst Heimdall2 komt niet in de buurt in mijn set van de Frey.

@Streamz. Jij hebt Nordost flatline gold mk2, deze geven inderdaad doods geluid. ik heb deze kabel even ertussen gehad totdat ik mijn nieuwe kabel had en ik ervaar inderdaad dat het niet groots uitpakt. Helemaal geen dynamiek aanwezig en dat valt juist op bij drumsolo's en rock gebeuren.
Ik zal zeker niet Nordost laten vallen want ik denk dat het meer ligt aan het merk apparatuur die je zal nemen en dan nog zal ik zeker gaan beluisteren. ;)

zegel

Ik heb idd de Red Dawn gebruikt, mogelijk niet representatief voor het " ouvre"  van nordost en was ik te generiek.

Ik ben zelf gecharmeerd van Chord, Wilson Benesch demonstreerd heel vaak met Clearer Audio Silver-Line; en een andere door Craig geadviseerde kabel is de  Analysis Plus Silver Oval.

Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

Maximus_Aurelius

Citaat van: zegel op oktober  7, 2012, 14:12:36
Ik heb idd de Red Dawn gebruikt, mogelijk niet representatief voor het " ouvre"  van nordost en was ik te generiek.

Ik ben zelf gecharmeerd van Chord, Wilson Benesch demonstreerd heel vaak met Clearer Audio Silver-Line; en een andere door Craig geadviseerde kabel is de  Analysis Plus Silver Oval.

Analysis Plus is ook een mooi kabel fabrikant. Helaas alleen in NL niet zoveel naamsbekendheid. Ik heb deze kabel ook op proef gehad. Type Big Silver Oval.

Streamz

Nieuw jaar, nieuwe doelen. En dit jaar wordt het dus nieuwe versterking. En bekabeling.

Nu zal ik er zeker geen jaar over doen, ik ben al lichtjes begonnen in 2012.
Als eerste zullen de Audio Research, Belles en Naim op de pijnbank die huize Streamz heet gelegd gaan worden. Ik laat me door de dealers adviseren, ik heb nu de volgende combi s in gedachten:
- AR LS17SE + DS225
- Belles VT01 +  SA100
- Naim NAC282 + NAP250 + Hicap

De Belles combi heb ik inmiddels kort beluisterd. En dat viel niet tegen. Kijken wat ze hier thuis doen.

Qua bekabeling ook al een beetje aan het rondkijken. Dit gaan leuke maanden worden!

Maximus_Aurelius

frank2

Citaat van: Streamz op januari  2, 2013, 11:25:20

De Belles combi heb ik inmiddels kort beluisterd. En dat viel niet tegen. Kijken wat ze hier thuis doen.

Qua bekabeling ook al een beetje aan het rondkijken. Dit gaan leuke maanden worden!

Zal een strak en zeer neutraal beeld geven, de Belles. Trouwens de Vicol luidsprekerbekabeling die ik nu heb matcht erg goed met de Belles, de strakheid en de neutraliteit geeft hij erg goed door.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Streamz

Dat valt nog niet mee, thuisdemo's regelen. Zowel voor de Naim als de AR set moeten units besteld worden. Gaat dus nog even duren.
De Vectors zijn inmiddels goed los. Het zijn echt zeer goede weergevers, zeg. Damn. Kan niet wachten om de demo's te doen.

Ook toevallig, de Vectors zijn in de voorlaatste Hifi+ aan bod gekomen. Reviewer heeft de Supernait erop aangesloten. "good, but you can do better". Toen naar de Devialet "came to life" en de Edge "stayed there".
Review kwam ook goed overeen met mijn eigen bevindingen.

Frank, wat is eigenlijk het verschil tussen neutraal en zeer neutraal?

Streamz

Zo. De eerste kandidaat staat nu te spelen. Benieuwd hoe dit gaat bevallen. Eerste indrukken zijn niet verkeerd.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Streamz op januari 18, 2013, 18:02:26
Zo. De eerste kandidaat staat nu te spelen. Benieuwd hoe dit gaat bevallen. Eerste indrukken zijn niet verkeerd.

Welke kandidaat staat te spelen?  ;)

Streamz

De Naim set. Dealer had er gelijk maar een NDX en UnitiServe bijgedaan. Dus is het nu een beetje vol hier.