Call of Duty: Modern Warfare 3

Gestart door Beertender, mei 15, 2011, 15:52:45

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

ff de WEI van m'n nieuwe XPS laptop  :D
MW3 gaat als een speer op 1600 * 900! sneller als menig desktop ook nog  :devil:

JBL PRX Power!

Martijnst1990

En uitgespeeld op Veteran! Ben er toch wel een beetje trots op moet ik zeggen :P Wel veel dood en nog meer frustratie aan het einde..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ronin79

@ Raphie

Leuk systeem. Ik zou alleen Windows Aero even aanpassen.
Dus bepaalde grafische effecten in Windows 7 uitzetten.

Ook kun je kijken welke programma's onnodig met Windows opstarten, door middel van: msconfig, in het balkje bij start in te vullen.
Onder het tabblad opstarten, kun je zien wat er allemaal opgestart word.
Soms starten bepaalde programma's op, wat helemaal niet nodig is. Dit vertraagd alleen maar het systeem.
Installeer svp ook geen zoekbalken van derde partijen, dit is vaak spyware / Adaware, en zullen op te duur het systeem alleen maar vertragen.
Voor de hand ligt natuurlijk de firewall. Als je al een antivirus pakket hebt, kun je die uitzetten. Een dubbele is onnodig.
Met PC online gaming zet ik die dan ook helemaal uit. Dit om eventuele lag te beperken.

Misschien wist je het allemaal al, maar het is een vriendelijke tip, mocht je het nog niet weten.
Het zijn gewoon wat handige dingetjes, al zullen dat niet de enige zijn.

Maar verder ziet het er prima uit, heel veel plezier met gamen  ;)

@ Martijn

Goed gedaan !!

Welkom bij de club der Veteranen  ;D

Raphie

SW, bedankt voor het meedenken, maar is allemaal bekend, AERO uit ben ik het trouwens niet mee eens, AERO aan geeft betere desktop performance en ervaring,
daarnaast heeft deze laptop "Optimus" (heeft 2 videokaarten en gebruikt intel voor desktop en Nivdia 550M voor gaming)
JBL PRX Power!

Ronin79

Graag gedaan.

Aero is de grafische user interface binnen Windows. Dat zou betekenen; als je bepaalde effecten zou uitzetten
Dat de prestatie van het systeem wat omhoog gaat (komt oa. wat meer geheugen vrij). Als ik zie dat er bij jou een 5.7 staat, wil dat zeggen;
dat de 2 kaarten en het systeem op zich dit niet kunnen trekken. Bij mij staat die op 7,9 (de hoogste stand, en ik heb 1 kaart en een PC van 2 jaar oud).
Wel moet je in acht nemen dat de M kaarten minder krachtig zijn als desktop kaarten.

Aero zorgt verder idd. voor een prettigere werkomgeving, maar zoals ik al aangaf; kost dit ook aardig wat reken kracht.
Dus wat dat betreft heb ik dus gelijk. Maar je kunt natuurlijk ook altijd even op Google kijken, voor een bevestiging, mocht je twijfelen  ;)

Zefanja

Citaat van: SillentWolf op november 22, 2011, 10:52:07
Graag gedaan.

Aero is de grafische user interface binnen Windows. Dat zou betekenen; als je bepaalde effecten zou uitzetten
Dat de prestatie van het systeem omhoog gaat. Als ik zie dat er bij jou een 5.7 staat, wil dat zeggen;
dat de 2 kaarten en het systeem op zich dit niet kunnen trekken. Bij mij staat die op 7,9 (de hoogste stand, en ik heb 1 kaart en een PC van 2 jaar oud).
Wel moet je in acht nemen dat de M kaarten minder krachtig zijn als de desktop kaarten.

Aero zorgt verder idd. voor een prettigere werkomgeving, maar zoals ik al aangaf; kost dit ook aardig wat reken kracht.
Dus wat dat betreft heb ik dus gelijk. Maar je kunt natuurlijk ook altijd even op Google kijken, voor een bevestiging, mocht je twijfelen  ;)

Mag ik vragen naar je pc specs?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Ronin79

Ja ....

Het systeem in grote lijnen:

* Corsair Obsidian 800D Systeemkast
* Seasonic X-850 voeding (de 1280 Watt had ik eruit gehaald, zie mijn eigen topic)
* Intel i7 960
* Asus Rampage III Extreme MB (dus 1366 socket)
* Corsair H80 Waterkoeling (de nieuwe luchtkoeling moet ik nog inbouwen).
* 6 Gig Corsair Dominator 1600 mhz, Cas 7 Tripple Channel geheugen.
* OCZ Vertex 2 100 Gig SSD
* 2TB WD Black (ik heb een van de snelste 2TB varianten)
* Asus D2X Geluidskaart
* Zotac GF GTX 480 AMP Special Edition (ofwel: stiller, koeler en vreet minder stroom als de standaard GTX480)
* Dell U2410 (24 inch) H-IPS Full HD scherm.
* Logitech Z906 5.1 (hoewel ik niet tegen geluid kan, wil ik soms wel iets zachtjes kunnen horen, zoals bij VI terugkijken)
* Windows 7 Ultimate 64 NL

De rest is niet zo belangrijk, zoals toetsenbord (G110), muis (Razer DeathAdder) etc.
Tig aangesloten externe WD hardeschijven etc. Maar dat is ook allemaal goed geregeld.

Hoewel het systeem 2 jaar is, is de PC nog lekker snel. Met name omdat er voor Windows gebruik word gemaakt
van een SSD. Deze zal op ten duur vervangen worden voor een Crusial 4M (Sata 600, wat mijn moederbord ook aankan).

Ik heb de prestaties van Windows hieronder gezet.
De 7.5 komt door de processor. Maar ook niet zo raar.
De nieuwere Sandy Bridges zijn beter geoptimaliseerd en iets sneller.
7.9 is de hoogste score wat je kan halen. Als je de prestaties ziet, dan is mijn oudere
pc qua prestaties nog helemaal zo slecht nog niet.  ;)

Zefanja

Heel mooi systeem!
Geen plannen om over te stappen naar socket 2011?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Raphie

Je begrijpt het echt niet he?  :D
Optimus is niet SLI oi.d. maar een techniek waar een zuinige intelkaart de desktop afhandeling doet en met Direct3D de nvidia het overneemt
5.9 areo is meer als prima. m'n game performance is 7.9 net zo snel als jouw PC  :D (m'n geheugen en HHD zijn zelf nog fors snelelr  :yawnee: )

Citaat van: SillentWolf op november 22, 2011, 10:52:07
Graag gedaan.

Dat de prestatie van het systeem wat omhoog gaat (komt oa. wat meer geheugen vrij). Als ik zie dat er bij jou een 5.7 staat, wil dat zeggen;
Wel moet je in acht nemen dat de M kaarten minder krachtig zijn als desktop kaarten.

Dus wat dat betreft heb ik dus gelijk. Maar je kunt natuurlijk ook altijd even op Google kijken, voor een bevestiging, mocht je twijfelen  ;)
JBL PRX Power!

Ronin79

Nou fors sneller ?

Als je naar de performance lijstje wat hierboven staat kijkt, spreekt dat je tegen  :P
Bij mij weten, is mijn systeem in het algemeen een stuk sneller, of in ieder geval presteert beter onder Windows.
Cijfers liegen niet  ;)

Hoe dan ook, voor dat we een nutteloze discussie aangaan, en een welles nietes spelletje aangaan (waar ik geen zin in heb); is hoe dan ook een leuke laptop.  ;)

@ Zefanja

Thx  ;)

Ik zit wel met het idee te spelen. Alleen dat gaat mij zeker en € 2000 kosten. Aangezien dat ik voor mijn PC + Randapparatuur al bijna € 6000 heb uitgegeven. (misschien zelfs wel meer), incl. de hardware vervangingen van de laatste maanden.
zit ik daar vooralsnog niet echt op te springen. Vandaar dat ik net op de SB ben overgestapt, wat in mijn ogen zeker vergeleken een 2011 socket .. in mijn geval niet de moeite waard was.
Daarbij zal ik een lange tijd moeten sparen om zoiets bij elkaar te krijgen. Heb ook immers niet een baan of het geld wat sommige hier wel hebben (maar dat is te veel persoonlijke informatie, om dat openbaar te vermelden waarom).

Verder heb ik nog 2 andere hobby's (afgezien van muziek en HT, die ik eerst had. Daar doe ik bijna niets meer mee, ivm de oren).
Horloges is er voor in de plaats gekomen, en zoals je wel eens kan lezen op het forum is dat niet heel goedkoop.

Maar om even terug te komen op jouw vraag, anders draal ik af ..

Het zou eventueel een mogelijkheid kunnen zijn, dat ik als de E-Type Sandy Bridge goed leverbaar is, en ook goed werkt.
Dat ik overstap. Tot dat moment kan mijn PC tot nu toe alles nog draaien wat ik wil (ook games op 1920 x 1200), en dat is het belangrijkste.

Raphie

post ff je WEI? edit die staat hierboven, ok video en geheugen iets sneller, voor een volwaardige desktop. niet gek voor m'n laptop dus :D
Citaat van: SillentWolf op november 22, 2011, 13:32:47
Nou fors sneller ?

Als je naar de performance lijstje wat hierboven staat kijkt, spreekt dat je tegen  :P
Bij mij weten, is mijn systeem in het algemeen een stuk sneller, of in ieder geval presteert beter onder Windows.
Cijfers liegen niet  ;)
JBL PRX Power!

Ronin79

Dat gaf ik idd al aan.  ;D
Wat dat betreft is het vrij knap voor een systeem van al 2 jaar oud.
Zeker als je bedenkt dat ik een vorige generatie systeem (ivm de Sandy Bridge van nu) en grafische kaart heb, de GTX480 (al is het wel een Special Edition)

Hoe dan ook ...

Maar voor een laptop is dat zeker niet slecht. Daar ga je dan ook veel plezier aan beleven.  ;)

Raphie

al helemaal niet als je kijkt hoeveel fans en zware voeding / watercooling jij nodig hebt voor je toren  ;)
Citaat van: SillentWolf op november 22, 2011, 13:37:58
Dat gaf ik idd al aan.  ;D
Wat dat betreft is het vrij knap voor een systeem van al 2 jaar oud.
Zeker als je bedenkt dat ik een vorige generatie systeem (ivm de Sandy Bridge van nu) en grafische kaart heb, de GTX480 (al is het wel een Special Edition)

Hoe dan ook ...

Maar voor een laptop is dat zeker niet slecht. Daar ga je dan ook veel plezier aan beleven.  ;)

JBL PRX Power!

Zefanja

Citaat van: SillentWolf op november 22, 2011, 13:32:47
Nou fors sneller ?

Cijfers liegen niet  ;)

Hoe dan ook, voor dat we een nutteloze discussie aangaan, en een welles nietes spelletje aangaan (waar ik geen zin in heb); is hoe dan ook een leuke laptop.  ;)

@ Zefanja

Thx  ;)

Ik zit wel met het idee te spelen. Alleen dat gaat mij zeker en € 2000 kosten. Aangezien dat ik voor mijn PC + Randapparatuur al bijna € 6000 heb uitgegeven. (misschien zelfs wel meer), incl. de hardware vervangingen van de laatste maanden.
zit ik daar vooralsnog niet echt op te springen. Vandaar dat ik net op de SB ben overgestapt, wat in mijn ogen zeker vergeleken een 2011 socket .. in mijn geval niet de moeite waard was.
Daarbij zal ik een lange tijd moeten sparen om zoiets bij elkaar te krijgen. Heb ook immers niet een baan of het geld wat sommige hier wel hebben (maar dat is te veel persoonlijke informatie, om dat openbaar te vermelden waarom).

Verder heb ik nog 2 andere hobby's (afgezien van muziek en HT, die ik eerst had. Daar doe ik bijna niets meer mee, ivm de oren).
Horloges is er voor in de plaats gekomen, en zoals je wel eens kan lezen op het forum is dat niet heel goedkoop.

Maar om even terug te komen op jouw vraag, anders draal ik af ..

Het zou eventueel een mogelijkheid kunnen zijn, dat ik als de E-Type Sandy Bridge goed leverbaar is, en ook goed werkt.
Dat ik overstap. Tot dat moment kan mijn PC tot nu toe alles nog draaien wat ik wil (ook games op 1920 x 1200), en dat is het belangrijkste.

€2000,-  nee toch? voor €1000,- ben je klaar toch?
Een mobo, cpu en memory. de rest van je systeem heb je al.
Ik draai met een bijna vergelijkbaar systeem als jou en ik zou alleen die onderdelen vervangen.
Maar inderdaad, zolang je systeem alles nog kan draaien zou ik het ook niet doen.
De winst is volgens mij niet zo heel groot.

Ronin79

@ Raphie

Dat geintje geeft mij ongeveer totaal een euro of 700 a 800 gekost.
Eigenlijk te gek, en ik baal er ook best van.

De nieuwe koeling (luchtkoeling) die ik een tijdje geleden had besteld moet ik nog steeds inbouwen.
Maar eerlijk gezegd, was ik het even helemaal zat om telkens die kast open te maken.

@ Zefanja

Het ligt eraan wat voor hardware eisen je voor je zelf hebt, of bepaalde merken waar je voor kiest.

Toen ik mijn PC kocht, heb ik bijna € 4300 betaald (de rest van de kosten zijn er later bijgekomen, zie mijn eigen topic).
Dit is best erg prijzig, maar ik wou perse bepaalde hardware in de pc hebben. Bluray Brander van een bepaald merk, grafische kaart geheugen, kast etc.
De prijzen voor de hardware toen lagen erg hoog. 6 gig Corsair Dominator geheugen wat loopt op een Cas7 (snelste module qua CAS), koste tussen de 300 en 400 Euro.
Een processor was toen rond de € 595, en dan hebben we het nog niet eens over de rest gehad. Vandaar die prijs wat ik ervoor betaald heb.
Maar wel een complete PC, incl. orginele Windows 7 64 Ultimate (NL) en antivirus software.

Tegenwoordig is alles wat beter geprijsd. 12 Gig geheugen heb je voor € 100 (maar dan wel Cas9 of 10. Hoe lager het Cas, hoe sneller).
Dus je zou best voor een € 1000 goede hardware erin kunnen zetten. Maar ik schat het liever wat hoger in, omdat ik bepaalde merken in de kast wilt, waarvan ik
denk dat die goed zijn. Stel dat ik een grafische kaart neem, een nieuwe. Dan wil ik er enkele jaren mee kunnen doen. Vaak koop ik dan de snelste single GPU kaart op de markt.
Dat zal tegen die tijd de GTX 690 of 790 wezen. Dat zou je een kleine € 600 kosten. Tuurlijk kan er ook een budget kaart in, die rond de € 200 kost. Dat zal ik ook anderen aanraden ..
maar voor mijn eigen gevoel, wil ik iets goeds in mijn systeem. Zeker omdat ik maar 1 maal in de zoveel jaar iets nieuws koop, en niet zoals vele om de 2 jaar.
Voor beide methodes is wat te zeggen, en zijn beide ook niet verkeerd. Voor mij zelf doe ik het ene, denk ik aan een ander .. dan zal ik voor de 2e wijze kiezen.
Natuurlijk lettend op de wensen van de desbetreffende persoon die om raad vraagt.

Zefanja

Citaat van: SillentWolf op november 22, 2011, 14:24:52
@ Raphie

Dat geintje geeft mij ongeveer totaal een euro of 700 a 800 gekost.
Eigenlijk te gek, en ik baal er ook best van.

De nieuwe koeling (luchtkoeling) die ik een tijdje geleden had besteld moet ik nog steeds inbouwen.
Maar eerlijk gezegd, was ik het even helemaal zat om telkens die kast open te maken.

@ Zefanja

Het ligt eraan wat voor hardware eisen je voor je zelf hebt, of bepaalde merken waar je voor kiest.

Toen ik mijn PC kocht, heb ik bijna € 4300 betaald (de rest van de kosten zijn er later bijgekomen, zie mijn eigen topic).
Dit is best erg prijzig, maar ik wou perse bepaalde hardware in de pc hebben. Bluray Brander van een bepaald merk, grafische kaart geheugen, kast etc.
De prijzen voor de hardware toen lagen erg hoog. 6 gig Corsair Dominator geheugen wat loopt op een Cas7 (snelste module qua CAS), koste tussen de 300 en 400 Euro.
Een processor was toen rond de € 595, en dan hebben we het nog niet eens over de rest gehad. Vandaar die prijs wat ik ervoor betaald heb.
Maar wel een complete PC, incl. orginele Windows 7 64 Ultimate (NL) en antivirus software.

Tegenwoordig is alles wat beter geprijsd. 12 Gig geheugen heb je voor € 100 (maar dan wel Cas9 of 10. Hoe lager het Cas, hoe sneller).
Dus je zou best voor een € 1000 goede hardware erin kunnen zetten. Maar ik schat het liever wat hoger in, omdat ik bepaalde merken in de kast wilt, waarvan ik
denk dat die goed zijn. Stel dat ik een grafische kaart neem, een nieuwe. Dan wil ik er enkele jaren mee kunnen doen. Vaak koop ik dan de snelste single GPU kaart op de markt.
Dat zal tegen die tijd de GTX 690 of 790 wezen. Dat zou je een kleine € 600 kosten. Tuurlijk kan er ook een budget kaart in, die rond de € 200 kost. Dat zal ik ook anderen aanraden ..
maar voor mijn eigen gevoel, wil ik iets goeds in mijn systeem. Zeker omdat ik maar 1 maal in de zoveel jaar iets nieuws koop, en niet zoals vele om de 2 jaar.
Voor beide methodes is wat te zeggen, en zijn beide ook niet verkeerd. Voor mij zelf doe ik het ene, denk ik aan een ander .. dan zal ik voor de 2e wijze kiezen.
Natuurlijk lettend op de wensen van de desbetreffende persoon die om raad vraagt.

Wauw wat een bedrag zeg.
Ik ben zelf ook van de specifieke dingen, maar heb zeker de helft minder betaald.
Ik heb toen 1 van de beste kaarten gekocht, het snelst geheugen, mobo, maar was echt niet zoveel kwijt.
Met computers ben ik ook veel eisend en zal ook zeker niet snel voor minder gaan.
Maar ik kijk wel naar prijs kwaliteits verhouding.
Ik ben bijvoorbeeld van de ati kaarten. Die zijn dan niet altijd sneller dan de Nvidia kaarten, maar zeker veel meer bang for your buck.
Ik ben denk ik ook meer een persoon van om de zoveel tijd wat aanpassen en dat is dan niet eens omdat mijn pc niet snel is (want dat ding is rete snel ;) ) maar pas gewoon graag om de zoveel tijd dingen aan.
Zo heb ik pas ander geheugen erin gezet en een andere video kaart.

Ronin79

Dat is ook een mooie manier om het te doen.

Als ik naar grafische kaarten kijk; kijk ik in mijn specifieke geval .. hoe stil de kaart is.
Daarna de warmte, stroomverbruik, en snelheid.

Ook omdat we een programma hebben om films te renderen, maken en bewerken .. koos ik voor de Nvidia kaart.
Deze kaart zal dat renderen van de CPU overnemen. Vandaar mijn keuze. Eerder had ik de ATI Sapphire X800XT Platium Editie.
Dus een kaart van 8 jaar oud (de leeftijd van mijn vorige PC).

Daarnaast zijn er nog wat kosten te verklaren, door de geluidskaart, Voeding (had eerst een 1250 Watt) ,de systeemkast (zwart geborsteld staal), het Dell H-IPS paneel (computer scherm).
Maar ook het MB koste mij € 350 euro. Tuurlijk had het ook goedkoper gekund, dat geef ik ruimschoots toe. Het klinkt misschien ook raar, maar alles heb ik ook nog eens op kleur. Dat vond ik mooi staan.
Ik ben er in ieder geval best blij mee. Gelukkig heb ik geen custom waterkoeling in de pc laten zetten door HIghFlow. Met die gedachte speelde ik toen ook nog.
Alleen was dat geintje niet heel goedkoop (alles zwart, met chroom kleur). Dus dat heb ik achterwegen gelaten, en een H80 ingebouwd (die ik binnenkort vervang voor mijn luchtkoeling).

Het is misschien voor sommige wat overdreven (al ben ik niet zo gek als de forum genoten op HighFlow), qua hardware en andere specificaties.
Dat kan ik ook wel begrijpen. Maar ik ben er content mee.

Maar wat jij al aangaf; nu ik zelf in de PC zit te knutselen (min of meer door omstandigheden geboren) heb ik pas geleerd hoe bepaalde dingen aangesloten moeten worden (zoals de voeding en processor koeler).
Ik liet de winkel het altijd doen. Maar ik vind het eigenlijk wel leuk om te doen. Alleen soms een beetje stressvol, als iets niet werkt naar behoren.
Nu zal ik dus ook telkens wat dingetjes veranderen of toevoegen, en niet telkens een heel duur systeem in een keer kopen. Kom ik er toch niet uit het bijvoorbeeld een MB aansluiten, dan zijn er
vast mensen te vinden die het al jaren doen.

Eigenlijk best gek; ik zit al jaren met PC's te klooien, soms advies te geven, of PC probleempjes oplossen bij familie en bekenden, (veel software, soms hardware) maar zelf uitgebreid met de hardware stoeien,
zoals een processor inbouwen of een voeding deed ik tot voor kort niet (wel de kleinere dingen). Al komt dat natuurlijk ook niet zo heel vaak voor (zoals bij mij zelf).

Mausman

hoi,

Welke (merk) betaalbare videokaart is het beste geschikt voor mw3? Ik heb nu een Ati Radeon 5650 maar mw3 draait voor geen meter: hij start wel op, maar zodra de game begint, hangt ie min of meer. Het geluid blijft gewoon doorspelen, maar het beeld gaat in schokken (blijft hangen en na iedere zeg maar ca. 20 sec gaat ie 1 beeldje verder).  Ook zie ik in het beeld op bepaalde plekken allerlei witte 'puntjes'. Dit had ik ook al bij mw2.
Wellicht een bekend probleem bij mw in combinatie met bepaalde videokaarten?

Ik heb ook BF3 en die doet het gewoon goed!

Alvast bedankt,
Maurice

vJac

Lijkt me niet helemaal een GPU probleem, maar meer een driver/software probleem. Zeker als BF3 goed draait. Dit spel is een stuk zwaarder dan MW3.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

Ronin79

Ik ken het probleem ook niet.

Als BF goed draait, zal MW3 dat eigenlijk ook moeten doen.
Al eens gekeken naar de drivers van de grafische kaart ?, de DirectX drivers (11 .. als jouw kaart dat ondersteund).
Drivers voor jouw geluidskaart (klinkt raar, maar kan). Misschien een game update ?

Persoonlijk zou ik eerst hier eens na kijken, dan kijken naar de specs in de game (op welke stand heb je hem staan), als dat allemaal niet
werkt, kun je alsnog kijken voor een andere kaart. Ik weet niet hoeveel geld je er aan uit wilt geven. Maar voor een € 200 heb je een aardig goede Ati kaart,
waar je nog wel een mee vooruit kan. Sapphire zou mijn aanraden wezen wat merk betreft. Al zou een MSI (met die speciale koeler erop) ook wel kunnen.

Zefanja

Citaat van: SillentWolf op november 22, 2011, 15:03:50
Dat is ook een mooie manier om het te doen.

Als ik naar grafische kaarten kijk; kijk ik in mijn specifieke geval .. hoe stil de kaart is.
Daarna de warmte, stroomverbruik, en snelheid.

Ook omdat we een programma hebben om films te renderen, maken en bewerken .. koos ik voor de Nvidia kaart.
Deze kaart zal dat renderen van de CPU overnemen. Vandaar mijn keuze. Eerder had ik de ATI Sapphire X800XT Platium Editie.
Dus een kaart van 8 jaar oud (de leeftijd van mijn vorige PC).

Daarnaast zijn er nog wat kosten te verklaren, door de geluidskaart, Voeding (had eerst een 1250 Watt) ,de systeemkast (zwart geborsteld staal), het Dell H-IPS paneel (computer scherm).
Maar ook het MB koste mij € 350 euro. Tuurlijk had het ook goedkoper gekund, dat geef ik ruimschoots toe. Het klinkt misschien ook raar, maar alles heb ik ook nog eens op kleur. Dat vond ik mooi staan.
Ik ben er in ieder geval best blij mee. Gelukkig heb ik geen custom waterkoeling in de pc laten zetten door HIghFlow. Met die gedachte speelde ik toen ook nog.
Alleen was dat geintje niet heel goedkoop (alles zwart, met chroom kleur). Dus dat heb ik achterwegen gelaten, en een H80 ingebouwd (die ik binnenkort vervang voor mijn luchtkoeling).

Het is misschien voor sommige wat overdreven (al ben ik niet zo gek als de forum genoten op HighFlow), qua hardware en andere specificaties.
Dat kan ik ook wel begrijpen. Maar ik ben er content mee.

Maar wat jij al aangaf; nu ik zelf in de PC zit te knutselen (min of meer door omstandigheden geboren) heb ik pas geleerd hoe bepaalde dingen aangesloten moeten worden (zoals de voeding en processor koeler).
Ik liet de winkel het altijd doen. Maar ik vind het eigenlijk wel leuk om te doen. Alleen soms een beetje stressvol, als iets niet werkt naar behoren.
Nu zal ik dus ook telkens wat dingetjes veranderen of toevoegen, en niet telkens een heel duur systeem in een keer kopen. Kom ik er toch niet uit het bijvoorbeeld een MB aansluiten, dan zijn er
vast mensen te vinden die het al jaren doen.

Eigenlijk best gek; ik zit al jaren met PC's te klooien, soms advies te geven, of PC probleempjes oplossen bij familie en bekenden, (veel software, soms hardware) maar zelf uitgebreid met de hardware stoeien,
zoals een processor inbouwen of een voeding deed ik tot voor kort niet (wel de kleinere dingen). Al komt dat natuurlijk ook niet zo heel vaak voor (zoals bij mij zelf).

Aha snap wat je bedoeld.
Ik heb mijn computers eigenlijk altijd zelf in elkaar gezet dus vandaar dat ik eigenlijk voor die aanpak heb gekozen.
maar is naar mijn mening wel de beste aanpak. Gewoon upgraden wat nodig is. maakt de uitgave kleiner.

Maar even ontopic ;)
Hij speelt mw3 vlekkeloos op hoogste settings  ;D

Zefanja

Citaat van: vJac op november 22, 2011, 15:33:41
Lijkt me niet helemaal een GPU probleem, maar meer een driver/software probleem. Zeker als BF3 goed draait. Dit spel is een stuk zwaarder dan MW3.

CiteerIk ken het probleem ook niet.

Als BF goed draait, zal MW3 dat eigenlijk ook moeten doen.
Al eens gekeken naar de drivers van de grafische kaart ?, de DirectX drivers (11 .. als jouw kaart dat ondersteund).
Drivers voor jouw geluidskaart (klinkt raar, maar kan). Misschien een game update ?

Persoonlijk zou ik eerst hier eens na kijken, dan kijken naar de specs in de game (op welke stand heb je hem staan), als dat allemaal niet
werkt, kun je alsnog kijken voor een andere kaart. Ik weet niet hoeveel geld je er aan uit wilt geven. Maar voor een € 200 heb je een aardig goede Ati kaart,
waar je nog wel een mee vooruit kan. Sapphire zou mijn aanraden wezen wat merk betreft. Al zou een MSI (met die speciale koeler erop) ook wel kunnen.

Eens. Lijkt mij eerder een software probleem. Ik heb MW2 op een ati hd4890 gedraait en draai nu op een hd6970, nergens problemen mee.
Zou het dus eerst in de software zoeken.

Raphie

zet ook al 25 jaar systemen in elkaar, begonnen met (8086 *& 8088 en disks met nog een RLE controller en SIPP modules :D )
Uit de tijd dat keyboards nog een full size DIN connector hadden en je kon kiezen tussen IBM-DOS of MS-DOS

denk dat ik wel een van de grootste PC veterans hier op het forum ben  ;)
JBL PRX Power!

Zefanja

Citaat van: Raphie op november 22, 2011, 16:03:10
zet ook al 25 jaar systemen in elkaar, begonnen met (8086 *& 8088 en disks met nog een RLE controller en SIPP modules :D )
Uit de tijd dat keyboards nog een full size DIN connector hadden en je kon kiezen tussen IBM-DOS of MS-DOS

denk dat ik wel een van de grootste PC veterans hier op het forum ben  ;)

Hahaha.... dan ben je al aardig op leeftijd of nie..  :P
Maar blijft mooi spul die computers.

Ronin79

Computers blijft leuk spul.

Ik had vroeger de mazzel dat ik een jongere broer had (en heb) die in het computer gebeuren zat (en zit)
Nu is hij een ICT specialist (oa. op't gebied van servers en netwerk beheer), die de begrotingen voor Groningen doet. Dus die woont te ver weg  ::)
Daarbij vind ik het zelf veel te leuk, om dingen over PC's te weten (behalve op mijn broertjes vakgebied, daar schort het mij aan kennis).

Een van onze eerste PC's vroeger was een Duits boekhoud PC (over genomen voor 25 gulden), met een scherm die groene letters weergaf.
Later kocht mijn jongere broer (niet de forum member, die andere) zijn eerste XT. Vanaf die tijd hebben we zo'n beetje elke PC (en windows) wel meegemaakt die er was.
286, 486, MMX, Pentium, etc.

Op de MMX speelde we games zoals; Redneck Rampage (heerlijke game) en Duke Nukem 3D.
Natuurlijk later ook de Max Payne games.

Voor die tijd hadden kennissen, een computer .. waar games en programma's op een cassettebandje stonden.
Ook daar speelde ik wel geregeld. Games zoals Prince Of Persia en anderen, waarvan ik de naam even kwijt ben.

We worden oud  ;)

@ Zefanja

BF3 heb ik nog steeds niet voor de PC geïnstalleerd.
Ben veel met console gaming bezig (360), waardoor ik er geen tijd voor kan vinden.

BF3 en MW3 speel ik dan ook redelijk veel op de 360 (veelal online met mijn andere jongere broer, die hier een forum member is).

In ieder geval zijn beide hele leuke games.