Perfect opgenomen muziek (cd/sacd/lp/hr of dl)! Tips welkom!!

Gestart door TopGun2010, mei 10, 2011, 20:56:15

Vorige topic - Volgende topic

aklasse

ik heb gisteren voor 3,00 euro een cd-dvd box gekocht bij de kruidvat n.l Messiah Ghoerge Frideric Handel gespeeld door choir of king's college,cambridge ik heb totaal geen intresse in klassiek maar wilde toch eens horen hoe het klinkt eerste x was het erg wennen daarna dvd opgezet begon steeds meer onder de indruk te raken nu voor de derde keer geluisterd en moet zeggen dat er toch wel erg mooie momenten tussen zitten.Zo hebben wij ook een efteling cd(ahum)en daar zitten ook echt zo'n mooie stukken tussen.Verder pas de cd van pink floyd gekocht best of en een dubbelkaar van fleetwood mac de laatste best of allebei voor 4,00 echt een superkoopje en voor 1.00 euro de laatste cd van alexandra burke die mij erg verraste kende haar niet en voor 1,00 euro is het altijd te proberen

counter

Of die technisch goed is opgenomen weet ik niet, maar voor mij zeer goed, want elke keer wordt die weer mooier. De SACD van Norah Jones - come away with me   :inlove:
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

MVG

Al een oudje maar zeker een ontzettend goede opname:

Stonehenge 4. Je waant je zo in oud engeland tussen de druiden  8)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Multimediaknaller

Dru

Citaat van: counter op augustus 22, 2012, 20:22:52
Of die technisch goed is opgenomen weet ik niet, maar voor mij zeer goed, want elke keer wordt die weer mooier. De SACD van Norah Jones - come away with me   :inlove:

Ik vind dit juist een van de mindere SACD's die ik heb.

MVG

Citaat van: cz79 op augustus 23, 2012, 06:59:55
Is van Paul Hattink toch (Hatfield's End) ?

Klopt helemaal!  :) Je kent t?

Edit: en je leert mij wat bij, ik wist dat het van Hatfield's End is, maar de naam Paul Hattink, zei me tot nu niets. Heeft hij meer van zulk soort werk gemaakt?

LeonArdusS

Gekocht, Anouk - update acoustische CD die ik nooit meer weg doe.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

jurrien1962

Meddle van Pink Floyd uit de Discovery-box is een juweeltje wat mij betreft, m.n. 'Echoes' het laatste nummer. Dat wil ik minimaal één keer per week horen!

haythijs

Echoes is zeker een juweeltje, maar volgens mij zijn de meeste albums uit die box wel van een prima kwaliteit. Althans diegene die ik ken ( WYWH,Animals en the wall) klinken prima.

Onlangs nog eens The Dance van Fleetwood mac beluisterd, ik blijf dit wel een heerlijke liveregistratie vinden. Zowel de muziek, het spel maar ook zeker de sound.
The Gatering, How to measure a planet zat ook onlangs nog in mijn speler. Dit was ook zeker genieten.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

jurrien1962

Citaat van: haythijs op oktober  2, 2012, 13:47:35
Echoes is zeker een juweeltje, maar volgens mij zijn de meeste albums uit die box wel van een prima kwaliteit. Althans diegene die ik ken ( WYWH,Animals en the wall) klinken prima.

Klopt, ik heb de box en de kwaliteit is prima maar Meddle en dan m.n. Echoes springt er voor mij gewoon uit (muziek is nu eenmaal persoonlijk).

CZ79

Citaat van: MVG op augustus 23, 2012, 12:04:22
Klopt helemaal!  :) Je kent t?

Edit: en je leert mij wat bij, ik wist dat het van Hatfield's End is, maar de naam Paul Hattink, zei me tot nu niets. Heeft hij meer van zulk soort werk gemaakt?
Lekker adrem van me, maar ja van de Stonehenge serie zijn er meer gemaakt. Ik vindt zelf de 'Road to Stonehenge' het lekkerst, volgens mij is dat deel 4
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

A90

Ik zit nu te luisteren naar een demo SACD van Linn van 2004 en hoewel niet al de muziek me kan bekoren, is het echt heel erg goed opgenomen en op cd gezet.
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

flopke

Vincent SV-238
Vincent HDCD Player CD-S3
JBL Ti10K
Van den Hul : CS - 122 HYBRID
Van den Hul : D - 102 III HYBRID
Van den hul HDMI 1.0 M
JBL Ti2K
Classé SSP-30 Supra netfilter MD-06 EU MKII  1x Siltech SQ110 classic met WBT0101 1x Siltech SPX-30  1x 3x4qmm LAPP-Kabel+ WATT

Exxar

Our version of events van Emeli Sandé klinkt heel lekker, net als de nieuwe cd van Tori Amos: Gold dust.

jurrien1962

Deze week nummer 2 (Into the Great Nothing) van Communication Lost van Wolverine beluisterd (stream - flac) bij forumlid Charlemagne (magnifieke set met dito luisterervaring!): wat goed opgenomen!

katwax

Ed Sheeran '+' om de 1 of andere reden wordt die hier regelmatig gespeeld :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jurrien1962

Deze week de remastered versie van So van Peter Gabriel beluisterd (gestreamd in FLAC): erg mooi (25th anniversary edition).
Ik had de LP en de originele CD maar deze is echt beter wat mij betreft.

ChrisV

Citaat van: jurrien1962 op november  1, 2012, 08:00:13
Deze week de remastered versie van So van Peter Gabriel beluisterd (gestreamd in FLAC): erg mooi (25th anniversary edition).
Ik had de LP en de originele CD maar deze is echt beter wat mij betreft.

De afgelopen jaren komen er veel remasters langs van allerlei artiesten. Soms is dat zo'n enorme verbetering dat je nu pas hoort dat de opname zelf goed was, maar de mix en mastering verschrikkelijk.

Linx

garmtz

Laatste So remaster is inderdaad een aardig slachtoffer van de loudness war...

http://www.dr.loudness-war.info/index.php?search_artist=peter+gabriel&search_album=so

Ik zou het bij het origineel houden... Die gewoon wat harder zetten dan de remaster en dan hoor je dat 'ie TOCH beter klinkt... ;)

Deleted member

Mijn persoonlijke nummer 1 is al een paar keer genoemd: Amused to Death. Ik ben benieuwd hoeveel forumleden de effecten ook echt goed horen; bijvoorbeeld de slee in track 8. Bij mij komt de slee van links achter naar links voor, rijdt dan voorlangs en gaat dan rechtsachter richting horizon. Ook de diverse radiostemmen en geluidjes klinken ergens linksachter. Horen jullie dat ook?

Verder klinkt het album Contact Note van Jon Hopkins ook formidabel. Loepzuiver, heerlijk strak en levendig in hoog, midden en laag.

Nog een aanrader: de immersion editions van Wish you were Here en Dark Side of the Moon (Pink Floyd).
Stereo-fan for life!

jurrien1962

Citaat van: garmtz op november  2, 2012, 21:14:25
Laatste So remaster is inderdaad een aardig slachtoffer van de loudness war...

http://www.dr.loudness-war.info/index.php?search_artist=peter+gabriel&search_album=so

Ik zou het bij het origineel houden... Die gewoon wat harder zetten dan de remaster en dan hoor je dat 'ie TOCH beter klinkt... ;)

Oftewel de remaster lekker zacht afspelen, werkt bij mij prima.

KILLorBE

Citaat van: jurrien1962 op november  3, 2012, 19:23:10
Oftewel de remaster lekker zacht afspelen, werkt bij mij prima.
Werkt misschien wel, maar dat is niet de manier.
Gabrielle - Rise klinkt ook niet verkeerd als je het niet te hard zet, maar dat ligt misschien aan m'n set of oren.

Net weer even geluisterd:
Johnny Guitar Watson - A Real Mother for Ya
Leona Lewis - Echo en Spirit (Sommige nummers lijken vreemd te klinken, maar ik weet niet wat, of hoe ik het moet omschrijven.....of ben ik de enige?).
Playing for Change - Songs Around the World, een knap staaltje werk als je het mij vraagt, instrumenten en vocals op straat opnemen van straatartiesten, op verschillende plaatsen op deze aardkloot en er een geheel van maken.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Nahpets

Citaat van: technative op november  2, 2012, 22:26:09
Mijn persoonlijke nummer 1 is al een paar keer genoemd: Amused to Death.

Mijn grootste probleem met AtD is dat de effecten en plaatsing allemaal kunstmatig zijn. De ruimtelijkheid is niet in de opname maar in de mixing/mastering toegevoegd. Daardoor is er geen peil op te trekken waar wat hoort.

Neemt niet weg dat er erg leuke effecten in zitten. De geest uit de fles ("Three wishes") is mijn favo.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.