Seasonizer, HDTV series hernoemen en opmaken

Gestart door jowi, mei 3, 2011, 10:06:34

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Diegenen die zoals ik regelmatig hun series 'uit het buitenland halen' wink wink ;) zullen het wel herkennen, de naamgeving is niet altijd consequent. Vaak zit ik hele seizoenen met de hand te voorzien van bijv. episode titels, of puntjes tussen de velden te wissen of juist toe te voegen, volgordes te veranderen, om het geheel een beetje consequent te krijgen. Daarna kun je alles dan nog een keer doorlopen als je subtitle .srt bestanden ophaalt, die 9 van de 10 keer helemaal niet kloppen, omdat die vaak op de x264 en xvidjes zijn gebaseerd.

Nu zijn er wel tools die daar iets mee kunnen maar ja ik ga het lekker zelf maken :) het idee is dat je in eerste instantie een folder kunt aanklikken van een bepaalde serie/seizoen, en dat de tool zo automatisch mogelijk herkent om welke serie het gaat, en zelf via theTVdb de nodige informatie ophaalt, en zaken als encoding (h264/mpg etc) format (720p/1080i) origin (web-dl, i-deuntjes) etc. 'ziet' en daarmee al dan niet naar keuze de bestanden uniform opmaakt en hernoemt.

Uiteindelijk moet ook automatisch de .srt meegenomen worden, en wil ik ook iets doen met het aanmaken van een dune_folder.txt en wat artwork als .aai bestand, ook van die dingen die ik elke keer weer met de hand zit aan te passen...

Kortom, work in progress :) als jullie nog ideeën hebben, laat maar weten.

Eerste poging:

Roger Black

mansm

Wat ik handig zou vinden is dan iets te hebben dat je zelf je title (en folders kan opgeven)

zoiets als [show]\Season [seasonnumber]\[show].S[seasonnumber]E[episodenumber].[episodetitle].[extension]

dat word dus in jouw geval iets van House\Season 01\House.S01E09.DNR.mkv

ofzo

jowi

De titels worden dus automatisch opgezocht... Ik concentreer me eerst even op de inhoud van 1 folder/seizoen. Uitgangspunt is dat er minstens een folder is PER seizoen, en dat de files zelf al op enige manier een seizoen/episode info in de naam hebben. Het is makkelijker om even 1 folder te hernoemen dan 22 afleveringen die elk anders zijn...

Misschien later het ding een complete serie uit laten zoeken, dus een seriefolder (House) met diverse seizoenen (series 1/2/3 etc of Season 1/2/3 etc) met daarin de losse afleveringen. Maar eerst dus even alleen een losse season folder om mee te beginnen.

mansm

Aha,

mijn idee was voor juist een download folder waar ze allemaal door elkaar staan te kunnen organizen

jowi

Citaat van: mansm op mei  3, 2011, 10:50:24
mijn idee was voor juist een download folder waar ze allemaal door elkaar staan te kunnen organizen
Wat bedoel je met 'allemaal'? Alle afleveringen van alle seizoenen van 1 serie bij elkaar, of zelfs verschillende series door elkaar in 1 folder? Serieus? Daar ga ik niet aan beginnen hoor, een beetje georganiseerde basis/structuur/netheid verwacht ik wel, anders is het einde zoek :)

mansm

Citaat van: jowi op mei  3, 2011, 10:56:34
Wat bedoel je met 'allemaal'? Alle afleveringen van alle seizoenen van 1 serie bij elkaar, of zelfs verschillende series door elkaar in 1 folder? Serieus? Daar ga ik niet aan beginnen hoor, een beetje georganiseerde basis/structuur/netheid verwacht ik wel, anders is het einde zoek :)

dat laatste...

jowi

Citaat van: mansm op mei  3, 2011, 10:57:07
dat laatste...
Vooralsnog ga ik daar even niets aan doen, misschien later. Wat jij dus eigenlijk wilt is dat de tool in die grote bak met verzamelde puinzooi alles gaat analyseren en ordenen en netjes folders gaat maken per serie, per seizoen in die serie, en ook nog eens alle episodes standaardiseert. Is op zich wel leuk, maar ik denk dat je het gewoon als gebruiker niet zo ver moet laten komen ;) dit soort dingen heb je zelf in de hand, de naamgeving van een gedownloade episode niet.

mansm

Ik zou er nog veel meer mee willen....

Op mijn NMT staan een hele rits series, wel netje opgedeeld per seizoen, maar wil nog wel eens van naam conventie verschillen per seizoen/serie

dus als ik hem daar op zou kunnen loslaten :P (alleen de series folder inladen)

jowi

Nou, dáár is het dus precies voor bedoeld... :)

jowi

Voor de liefhebbers een erg beta-achtig testgebeuren. De basis. Het hernoemen zelf zit er wel in maar is inactief, dat gaat wel aan als ik wat meer zeker ben, als het nu verkeerd gaat ben je de filenamen kwijt of in het ergste geval je bestanden :D Maar je kunt nu wel 'kijken' wat de tool doet, en wat je er mee kunt.

Uitgangspunt is dus een folder met daarin afleveringen van 1 seizoen. De files moeten op dit moment minstens uit een formaat bestaan waarin de filenaam begint met de serienaam en daarna een seizoen/episode nummering, bij. House S03E12 of Dexter 1x11 etc.

Het is ook mogelijk om een heel seizoen te hernoemen naar een ander seizoen, ik heb zoiets op dit moment met American Dad!. Seizoen 6 is eigenlijk seizoen 7. Je kunt zelfs de hele naam van de serie in 1x veranderen, bijv. als de naamgeving echt niet klopt (er staat House maar het is Full House bijv.) of als de tool niet 100% kan uitvogelen welke serie het precies is. Dit alles werkt nog niet 100%.

Verder kun je de losse naamdelen aan/uitzetten. Anyway, speel er eens mee en laat me weten welke combinaties het niet doen, en overig commentaar. Ik ben benieuwd :)

linkje: http://frutselizer.20ten.nl/beta/seasonizer.zip

jantje112

Ga die eens ff proberen dit weekend, heb de storage nu offline..

mansm

maar nog steeds zou ik het handig vinden als je zelf de name format kan aanmaken door een filename samen te stellen uit tags

jowi

Citaat van: mansm op mei  5, 2011, 14:06:14
maar nog steeds zou ik het handig vinden als je zelf de name format kan aanmaken door een filename samen te stellen uit tags
Hoe bedoel je 'nog steeds'? Leg dan eens een keer goed en duidelijk uit wat je wilt.

Hou wel in de gaten dat als je ELKE file apart moet behandelen en letterlijk moet bekijken en afspelen om te zien welke eigenschappen de file echt heeft (h264/mpg, 720p, 1080i, ts/mkv etc) dat je dan eeeeh... alles net zo goed met de hand kan doen... en dat is dus niet de bedoeling.

jowi

Weer een klein stapje verder inmiddels. De tool pakt nu ook eventuele aanwezige subtitle (SRT) bestanden op en koppelt deze ook aan de te hernoemen naam, en deze wordt dus ook meegenomen. Ook wordt er gekeken naar afleveringen die dubbel zijn, deze krijgen een volgnummer mee bijv:

House.S01E12.Test.mkv
House.S01E12.Test.(1).mkv
House.S01E12.Test.(2).mkv etc etc

Ook worden episodes die missen, in grijs aangegeven, zo krijg je een mooi overzicht wat je nog moet downloaden, of wat nog niet uitgezonden is. De bedoeling is om eea later mooier te maken met icoontjes of duidelijkere kleuren etc. Je kunt ook bestanden 'ignoren'. Deze worden dan niet hernoemt.

Als er geen subtitles aanwezig zijn kun je via een contextmenu kijken of er een subtitle te vinden is, in een volgende release kun je deze dan ook direct naar de juiste plek downloaden en wordt ie meteen hernoemt. Je krijgt nu wel al een lijstje te zien van subtitles van bierdopje.com. Ik ben nog aan het kijken naar de mogelijkheid om meerdere subtitles aan 1 bestand te koppelen (ook al kan een speler als een Dune daar niets mee helaas). Op dezelfde wijze wil ik ook missende episodes op kunnen gaan 'zoeken' ;)

Verder zijn er wat foutjes uitgehaald en wat dingen verbeterd, ik zou zeggen, speel er maar eens mee.

MAAK WEL EERST EEN COPIE VAN DE FOLDER WAAR JE MEE GAAT TESTEN!!!! De tool copieert niet, maar hernoemt... weg is weg...

linkje: http://frutselizer.20ten.nl/beta/seasonizer.zip

Aeron

Ziet er goed uit.
Zelf gebruik ik Filebot om te hernoemen, hier kun je ook kiezen uit verschillende databases (Tv.com, thetvdb etc.)
Maar wil deze wel eens proberen.

jowi

ik heb lopen zoeken naar dergelijke software, maar kon weinig vinden, die filebot ziet er mooi uit, misschien kan ik wel stoppen met mijn gepruts ;)

Erik

Ik gebruik het zelf niet, kijk geen films meer. Maar misschien is een preview functie handig. Dat die aangeeft hoe het eruit zou zien als die klaar is. Dat zie je vaak ook op zogenaamde filerenamers.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Citaat van: Erik op juni  2, 2011, 00:52:59
Ik gebruik het zelf niet, kijk geen films meer. Maar misschien is een preview functie handig. Dat die aangeeft hoe het eruit zou zien als die klaar is. Dat zie je vaak ook op zogenaamde filerenamers.
Het is niet voor films maar voor series.

Misschien de app eerst eens proberen Erik? De kolom source is de originele filenaam, de kolom destination is zoals ie hernoemd gaat worden met de gekozen opties. Zeg maar de preview. Zodra je ook maar ergens op klikt veranderd de preview dus direct mee...

Pos

Ik krijg een foutmelding, de files die ik heb krijgen echter wel een andere naam. Wat het moet doen werkt dus prima. Ik heb alleen de laatste paar (stuk of 6) episodes van een serie en krijg dan een melding dat de eerste file.ts niet gevonden kan worden. Kan dan op doorgaan klikken of op afsluiten.

Misschien al wel rekening mee gehouden maar wat mij te binnen schiet is dat sommige series eindigen met een dubbele aflevering. Of ga je ervan uit dat deze in ieder geval in twee epsiodes te verkrijgen is?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

jowi

Het is nog allemaal lang niet af, het gaat puur om een idee te krijgen wat een dergelijke tool kan. Stuur me even per pb een screenshot van de folder/files waar het mis mee gaat, of een directory listing als .txt (cmd.exe, naar de folder en dan dir>blabla.txt) eens kijken of ik kan uitvogelen waar het fout ging.

Ik ben nog bezig om iets te maken voor dubbele afleveringen; veel pilots bestaan ook uit 2 afleveringen, bijv. The Borgias, de pilot was aflevering 1 en 2 aan elkaar, terwijl ze in de tvdb wel afzonderlijk staan.

edgnoj

Geweldig dat je hier mee begonnen bent !
Zo te zien werkt hij niet met sub subfolders, maar alleen als alles in één map verzameld is?
Ik heb al mijn series namelijk als volgt georganiseerd:

House
   House Seizoen 1
      House S01E01
         House S01E01.MKV
         House S01E01.SRT
      House S01E02
         House S01E02.MKV
         House S01E02.SRT
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

jowi

Citaat van: edgnoj op juni  2, 2011, 12:01:29
Geweldig dat je hier mee begonnen bent !
Zo te zien werkt hij niet met sub subfolders, maar alleen als alles in één map verzameld is?
Ik heb al mijn series namelijk als volgt georganiseerd:

House
  House Seizoen 1
     House S01E01
        House S01E01.MKV
        House S01E01.SRT
     House S01E02
        House S01E02.MKV
        House S01E02.SRT
Waarom doe je dat zo? Dat is toch niet handig?
Ik ga er inderdaad vanuit dat alle episodes van 1 seizoen bij elkaar in dezelfde map staan, in jou geval dus zo:

House
  House Seizoen 1
        House S01E01.MKV
        House S01E01.SRT
        House S01E02.MKV
        House S01E02.SRT

edgnoj

Citaat van: jowi op juni  2, 2011, 12:12:55
Waarom doe je dat zo? Dat is toch niet handig?
Ik ga er inderdaad vanuit dat alle episodes van 1 seizoen bij elkaar in dezelfde map staan, in jou geval dus zo:

House
  House Seizoen 1
        House S01E01.MKV
        House S01E01.SRT
        House S01E02.MKV
        House S01E02.SRT

Ik vind mijn manier overzichterlijker en de lijsten zijn op mijn manier de helft korter, je hoeft veel minder te scrollen. 24 afleveringen van house geeft 48 items in jouw systeem.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

jowi

Citaat van: edgnoj op juni  2, 2011, 14:46:58
Ik vind mijn manier overzichterlijker en de lijsten zijn op mijn manier de helft korter, je hoeft veel minder te scrollen. 24 afleveringen van house geeft 48 items in jouw systeem.
Tja maar jij moet steeds een mapje terug en dan weer naar voren voor de volgende aflevering... tjsa. Zo kun je natuurlijk elk bestand wel in zijn eigen subdirectory gooien, het is gewoon niet handig wat je doet. Ik moet een standaard aanhouden voor hoe men series opslaat, en de meeste mensen gaan echt niet per episode of zelfs per file een folder maken. Het handige van mapjes is namelijk van oudsher dat je dingen die bij elkaar horen namelijk kunt groeperen ;)

Het liefst mux ik zelf de subtitles met de mkv mee, zodat ik niet meer files heb dan er afleveringen zijn, maar dat is gewoon te veel werk als je veel series volgt. Nog afgezien van dat de meeste subtitles niet in sync zijn...