Problemen UPC signaal Arnhem

Gestart door WimB, mei 1, 2011, 15:41:42

Vorige topic - Volgende topic

WimB

Zijn er hier ook mensen die de laatste tijd vaker signaalverlies hebben bij de analoge en digitale TV in Arnhem (met name in zuid).
De laatste tijd klapt bij mij en ook bij bekende te pas en te onpas dat klote UPC eruit. Waardeloos bedrijf.

blue-eyes

Toevallig dat ik dit lees, heb dit net ook, Lelystad UPC.

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

WimB

Trek dit topic maar weer eens uit de kelder, het is weer geklooi met UPC. Op diverse zenders regelmatig slecht beeld, blokken e.d.
Melding ingediend, geen reactie.
Nieuwe melding gedaan, nog geen reactie.
Het is weer geweldig bij dat k..bedrijf.

KillerbeeNL

Citaat van: WimB op oktober 11, 2011, 21:08:43
Trek dit topic maar weer eens uit de kelder, het is weer geklooi met UPC. Op diverse zenders regelmatig slecht beeld, blokken e.d.
Melding ingediend, geen reactie.
Nieuwe melding gedaan, nog geen reactie.
Het is weer geweldig bij dat k..bedrijf.

Ook wonende in Arnhem en we hebben de laatste tijd ook last van een paar seconden blijven hangen..blokken etc

send from my Dropad A8 Evolution 3.0
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Marcel87

Vorige week ook last van gehad hier in Tiel, ook dat het internet er vaak uit ligt.
LG 77g3 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

WimB

Kreeg eindelijk bericht, het ligt volgens hun aan mijn kabels.
Gebruik vrij nieuwe Hirschmann kabels en een versterker van hun (op advies van UPC vanwege de afstand en de 2e televisie). Daarnaast is het niet eens op elke zender en op ieder moment. Dus het lijkt me sterk dat een kabel selectief af en toe stoort op sommige zenders, terwijl andere zenders perfect worden doorgegeven. Die lui sporen echt niet en praten echt altijd hun straatje schoon.

diceman

Citaat van: WimB op oktober 20, 2011, 10:43:54
Kreeg eindelijk bericht, het ligt volgens hun aan mijn kabels.
Gebruik vrij nieuwe Hirschmann kabels en een versterker van hun (op advies van UPC vanwege de afstand en de 2e televisie). Daarnaast is het niet eens op elke zender en op ieder moment. Dus het lijkt me sterk dat een kabel selectief af en toe stoort op sommige zenders, terwijl andere zenders perfect worden doorgegeven. Die lui sporen echt niet en praten echt altijd hun straatje schoon.

Heb je ook gekeken naar de muuraansluiting?
Vaak als deze wat ouder wordt valt de "brug" (bandgedeelte waar ook de radio op uitzend, welke eclectronisch wordt weggefilterd)weg en krijg je slecht beeld/blokken vooral hd zenders(veronica, discovery).

bart_nl

Citaat van: WimB op oktober 20, 2011, 10:43:54Kreeg eindelijk bericht, het ligt volgens hun aan mijn kabels...Die lui sporen echt niet en praten echt altijd hun straatje schoon.
toch is dat wel waar het vaak aan ligt en ze kunnen dat ook redelijk goed meten denk ik. Daarmee sluit ik niet uit dat het probleem wel bij UPC ligt. Zelf de connectoren eens los halen en opnieuw monteren kan wonderen doen.

Hertog_Martin

Citaat van: WimB op mei  1, 2011, 15:41:42
Zijn er hier ook mensen die de laatste tijd vaker signaalverlies hebben bij de analoge en digitale TV in Arnhem (met name in zuid).
De laatste tijd klapt bij mij en ook bij bekende te pas en te onpas dat klote UPC eruit. Waardeloos bedrijf.

Ja hier ook, zelfde regio.
Is sinds de zomer en heb geregeld digitale storing op de HD zenders > blokvorming.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

WimB

Citaat van: diceman op oktober 21, 2011, 13:37:35
Heb je ook gekeken naar de muuraansluiting?
Vaak als deze wat ouder wordt valt de "brug" (bandgedeelte waar ook de radio op uitzend, welke eclectronisch wordt weggefilterd)weg en krijg je slecht beeld/blokken vooral hd zenders(veronica, discovery).
De aansluiting is pas door een monteur vervangen omdat het verouderd en slecht aangesloten was (door de vorige monteur).
Citaat van: bart_nl op oktober 21, 2011, 21:07:46
toch is dat wel waar het vaak aan ligt en ze kunnen dat ook redelijk goed meten denk ik. Daarmee sluit ik niet uit dat het probleem wel bij UPC ligt. Zelf de connectoren eens los halen en opnieuw monteren kan wonderen doen.
De connectoren zijn afgeschermd en het probleem is opgetreden zonder dat ik iets aan de installatie had veranderd. Pluggen gaan volgens mij niet spontaan kapot.
En dat meten valt bij UPC vaak tegen, familie heeft dagen zonder tv gezeten en achteraf kwam de UPC erachter dat het probleem toch bij hun lag (in een schakelkast).
Citaat van: Hertog_Martin op oktober 25, 2011, 01:46:24
Ja hier ook, zelfde regio.
Is sinds de zomer en heb geregeld digitale storing op de HD zenders > blokvorming.
Hoor dit helaas meer, dus ik heb dan grote twijfels dat het aan mijn installatie ligt als anderen dezelfde problemen vertonen.
Welke box heb jij van UPC (oud grijs model, met HD of de kleine zwarte met HDMI)?

bart_nl

Citaat van: WimB op oktober 25, 2011, 12:44:00
De aansluiting is pas door een monteur vervangen omdat het verouderd en slecht aangesloten was (door de vorige monteur).De connectoren zijn afgeschermd en het probleem is opgetreden zonder dat ik iets aan de installatie had veranderd. Pluggen gaan volgens mij niet spontaan kapot.
Het is ook niet de plug die kapot hoeft te gaan maar de aansluiting in de plug kan best gammel zijn. Als je de ontvanger of bekabeling dan beweegt kun je daardoor best storing krijgen. Ook wanneer je bijvoorbeeld nieuwe apparatuur aansluit waarvan de bekabeling vlak langs de coax loopt kun je "spontaan" storingen krijgen.
UPC komt gratis langs en wanneer het probleem niet in jouw installatie zit hoef je ook niet te betalen. Wanneer je dus zeker denkt te zijn dat het probleem bij UPC zit zou ik ze gewoon laten komen.

WimB

Het hele binnenwerk van het aansluitpunt van UPC is toe vervangen vanwege leeftijd en kwaliteit (slechte dat wil zeggen).

WimB

Weer iets vervangen. Probleem zou nu opgelost moeten zijn. De (ingehuurde) monteurs zijn gelukkig wel goed bij UPC.

Hertog_Martin

Citaat van: WimB op oktober 26, 2011, 22:06:56
Weer iets vervangen. Probleem zou nu opgelost moeten zijn. De (ingehuurde) monteurs zijn gelukkig wel goed bij UPC.

En, is het opgelost?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

WimB

Tot nu toe is de klacht niet meer teruggekomen. Ik wacht nog even rustig af, maar het ziet er goed uit.

Hertog_Martin

Oke top.

Ik heb zelf coax kabel vervangen gisteren met betere kwaliteits kabel en ook hier lijkt het vooralsnog verholpen.

Probleem lag dus hier. Wel het vermoeden dat signaalsterkte bij UPC wellicht wat teruggedraait is, waardoor bekabeling/apparatuur dat op het randje van werkend zat er onder kwamen te vallen. Anders wel toeval dat aardig wat mensen er sinds tijdje last van hebben.