CAMBRIDGE AUDIO DACMAGIC 2

Gestart door audiolover, april 28, 2011, 22:16:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiolover

Kent iemand de klankeigenschappen van deze DAC? Is deze DAC erg `in your face` of meer als een NOS DAC=
Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Coffee USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

bahady30

Ik heb deze DacMagic nu een week in huis en heb het gevoel dat het steeds beter gaat klinken. Hij zal wel een inspeelperiode nodig hebben. Als ik de klank nu moet omschrijven dan zouden de volgende eigenschappen van toepassing zijn : Strak aanwezig laag, duidelijk midden, sprankelend hoog ( naar mijn mening iets teveel van het goede maar dat los ik met een andere interlink wel gedeeltelijk op ). De plaatsing van de instrumenten en zang is duidelijk een verbetering tov rechtstreeks via de PC naar de versterker. Toch denk ik dat andere Dac's hier beter in presteren maarvoor het geld zeker niet slecht. Ik ben nu aan het experimenteren met een andere usb kabel van audioquest en dat klinkt al een stuk ruimtelijker. Ik denk dat voor een kleine 400 euro dit apparaat voor zijn geld biedt. De NOS Dac ken ik eerlijk gezegd niet. Mss heb je de mogelijkheid om ze naast elkaar uit te proberen?

twdi

Bedoelen jullie met de 2 in het subject dat er een V2 versie van de Dacmagic is?
Ik vind daar niks over...

AbZ

Citaat van: twdi op mei 20, 2011, 00:46:19
Bedoelen jullie met de 2 in het subject dat er een V2 versie van de Dacmagic is?
Ik vind daar niks over...
De DacMagic bestaat al vrij lang.  De huidige/gangbare versie is de tweede geloof ik.

twdi

aha oke. Er bestaat dus niet zoals als een V2 versie. Het is gewoon dezelfde versie.

Bij de 840A V2 versterker is dat wel namelijk vandaar.

Beertender

#5
Volgens mij is het verschil tussen V1 en V2 de USB aansluiting. Of er nog meer verschillen zijn weet ik niet.
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

audiolover

Ik bedoelde de oude Dacmagic, er stond er 1 te koop en ik kon er weinig over vinden. Ondertussen heb ik een "DPA Little Bit 2" DAC gekocht.
Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Coffee USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Tob Toon


Nog even voor jou info, ik heb de oude oude Dacmagic 2 gehad, en deze was best goed.
Beter dan mijn Rotel 965BX CD speler.

Maar als je nu daarnaast een MF V-dac zet, dan klinkt de MF veel beter.