Kleine TV op Autoradio

Gestart door Ibot, april 27, 2011, 17:05:45

Vorige topic - Volgende topic

Ibot

Vraagje:
Ik wil in mijn badkamer een autoradio inbouwen in de bekisting van de badkuip. 4 speakers in het plafond, antenne op de coax. Dat is niet zo moeilijk.
De uitdaging is het volgende:

Ik wil aan de muur van de badkamer een TV ophangen, deze heeft 2 tulp uitgangen voor geluid.
Kan ik deze gewoon aansluiten op de aux ingang van mijn autoradio zodat het geluid ook uit het plafond komt?

Alvast dank voor antwoorden!

Roger Black

yup!

Hoe ga je het doen met de voeding van de autoradio?

Ibot

Wilde een trafo gebruiken van een lamp Heb nog een liggen van 3 halogeenlampjes รก 12 volt. Oom van me heeft dit ook zo aangesloten en dat werkt.

Roger Black

Ok, blijf wel in de gaten houden dat het een vochtige ruimte is, je zou dus alles in een afgesloten deel willen hebben. Alle aansluitingen, maar ook de voorkant van de radio en TV.

Ibot

Goeie Tip, alleen de TV komt 'gewoon' aan de muur zonder bescherming. De radio met aansluitingen komen (achterkant) in een luchtdichte kist die is afgekit. De voorkant blijft wel gewoon bereikbaar voor eventueel water. Gewoon beetje opletten ;)

Roger Black

Het gaat niet zozeer over het spatten van water, maar meer over de stoom van bv een warme douche. Daar kan apparatuur niet zo goed tegen.

Ibot

Heb n grote douche dat scheelt, goeie afzuiging en een raam. Zo lang we niet ge-elektrocuteerd (?) worden vind ik t prima. Als t tvtje na 2 jaar stuk is... ach boeie ;)