Game of Thrones - HBO

Gestart door evilniek, april 21, 2011, 10:15:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Zo langzamerhand komen er ook steeds meer fantasy elementen in het verhaal. Dat miste ik wel een beetje in serie één.

Groeten...

Zaagstra

Ik heb net aflevering 1-5 van serie 1 gekeken, als serie 2 nog beter is dan staat me wat te wachten...  :pompom: :popcorn: Het zal wel even duren voordat ik serie 2 zie, de collega die ze downloadt heeft familieperikelen en die ga ik niet over zoiets triviaals aan de kop zaniken.

Walter Zed

Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Xstream

Citaat van: Kwabbernoot op mei  2, 2012, 08:50:36
Zo langzamerhand komen er ook steeds meer fantasy elementen in het verhaal. Dat miste ik wel een beetje in serie één.

Groeten...
Ja, je merkt dat S1 toch vooral ook veel inleiding van 't verhaal en karakters is, en dat 't zich nu meer en meer gaat ontwikkelen.
Al ben ik nog steeds van mening dat 't in 2x zoveel eps mag. Meer ruimte om alles op je in te laten werken en karakter ontwikkeling. De plaatjes zijn op zich al mooi zat :)
Je merkt wel dat nu 't even gestopt is met NOG meer groeperingen inleiden 't wel al wat rustiger wordt om naar te kijken, dus dat scheelt ook al wat.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

riwi

Citaat van: Xstream op mei  2, 2012, 13:26:15
Ja, je merkt dat S1 toch vooral ook veel inleiding van 't verhaal en karakters is, en dat 't zich nu meer en meer gaat ontwikkelen.
Al ben ik nog steeds van mening dat 't in 2x zoveel eps mag. Meer ruimte om alles op je in te laten werken en karakter ontwikkeling. De plaatjes zijn op zich al mooi zat :)
Je merkt wel dat nu 't even gestopt is met NOG meer groeperingen inleiden 't wel al wat rustiger wordt om naar te kijken, dus dat scheelt ook al wat.

Met al die personen, groepen en lokaties moet je goed opletten. Ik kijk de episodes nu vaak 2x. Dus de vorige nog een keer en dan pas de nieuwe.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Eddye

Citaat van: riwi op mei  2, 2012, 17:53:21
Met al die personen, groepen en lokaties moet je goed opletten. Ik kijk de episodes nu vaak 2x. Dus de vorige nog een keer en dan pas de nieuwe.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Je zult nog versteld staan..
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

blue-eyes

Dan zijn er nog wel complexere fantasies te krijgen.......


Denk aan bovenstaande, maar dan uitgebreidt met meerdere werelden (vgl. heelal) met daarin 1-7 dimensies :D :D
Onderling allemaal verbonden.

Bijv. Raymond Feist.



Zag zojuist GoT staan in de FRS voor 32 euro uit mijn hoofd, eerste seizoen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xstream

#233
"Rad des tijds" nu aan 't lezen - die heeft er ook een handje van :)

CitaatHet Rad des Tijds is onder andere bekend omwille van zijn grootsheid en lengte, gedetailleerdheid en het goed ontwikkelde magiesysteem, maar ook voor het groot aantal personages. Acht van de dertien alreeds verschenen delen bereikten de top van de New York Times bestsellerslijst. Volgens een telling uit augustus 2008 had het boek wereldwijd al meer dan 44 miljoen exemplaren verkocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Rad_des_Tijds
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kwabbernoot

Citaat van: Xstream op mei  3, 2012, 22:08:06
"Rad des tijds" nu aan 't lezen - die heeft er ook een handje van :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Rad_des_Tijds
Mwoah, dat valt toch wel mee. Redelijk standaard verhaal en na de eerste zes (?) delen niet meer doorheen te komen. Er wordt inderdaad van alles heel gedetailleerd beschreven maar er gebeurt geen ruk meer. Niet zo mijn serie maar ieder zijn ding.

Series die ik wel met veel plezier heb gelezen zijn: Sword of Truth (ook verfilmd (tv-serie) en onmeunig slecht gedaan) en Malazan Book of the Fallen, alhoewel deze laatste wel weer zeer (tè?) complex is.

Groeten...

Xstream

Citaat van: Kwabbernoot op mei  4, 2012, 08:52:28
Mwoah, dat valt toch wel mee. Redelijk standaard verhaal en na de eerste zes (?) delen niet meer doorheen te komen. Er wordt inderdaad van alles heel gedetailleerd beschreven maar er gebeurt geen ruk meer. Niet zo mijn serie maar ieder zijn ding.

Series die ik wel met veel plezier heb gelezen zijn: Sword of Truth (ook verfilmd (tv-serie) en onmeunig slecht gedaan) en Malazan Book of the Fallen, alhoewel deze laatste wel weer zeer (tè?) complex is.

Groeten...
Zover ben ik nog niet, dus kan ik nog niet over oordelen. Maar ik doelde dus ook op de details / hoeveelheid personages.

M'n vorige serie was idd ook "Sword of Truth" aka "Wetten van de Magie". Eerste boeken erg sterk, daarna werd 't een stuk minder, opleving halverwege, maar de laatste paar boeken ... matig. TV Serie was inderdaad niet best  :wacko:
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kwabbernoot

Als je dat al matig vond kan ik je het vervolg The Omen Machine aanraden. Schijnbaar had de schrijver weer geld nodig en is weer verder gegaan met de serie. Nahja, het is nog steeds beter dan zijn "The Law of Nines".  :-X
Maar ik lees dit wel vaker maar ik vind het eigenlijk nog wel meevallen met die inzinking en het zwakke eind. De teevee serie had dan wel weer een prettige Kahlan. Dat is ook wat waard.

  :sigh:

Maar ik dwaal af.

Groeten...

Xstream

Citaat van: Kwabbernoot op mei  4, 2012, 12:23:49
Als je dat al matig vond kan ik je het vervolg The Omen Machine aanraden. Schijnbaar had de schrijver weer geld nodig en is weer verder gegaan met de serie. Nahja, het is nog steeds beter dan zijn "The Law of Nines".  :-X
Maar ik lees dit wel vaker maar ik vind het eigenlijk nog wel meevallen met die inzinking en het zwakke eind. De teevee serie had dan wel weer een prettige Kahlan. Dat is ook wat waard.

  :sigh:

Maar ik dwaal af.

Groeten...
Kahlan was inderdaad niet vervelend :)
Ik moet zeggen, m'n 1e poging met Legend was vrij kort. Na 2 of 3 eps dacht ik, wat een verkrachting van de boeken en ermee gestopt.
Toch nog een keer een poging gewaagd, met een andere mindset - gedachte los van de boeken - en toen kon ik 't wel waarderen onder 't kopje "simpel vermaak".

Ik vond de 1e 2 boeken echt geweldig - misschien wel de leukste boeken die ik gelezen heb. Daarna vond ik 't toch wel wat minder worden. Nog steeds goed en vermakelijk, maar die echte spanning en opbouw van 't verhaal miste ik gewoon. Het werd vanaf dat punt ook eigenlijk 1 lang nieuw verhaal min of meer.
Rond boek 5/6 vond ik 't weer wat sterker worden, maar daarna ging ik me meer en meer ergeren aan de herhalingen en opvulling van veel elementen. Het werd toch wel wat voorspelbaar en er gebeurde eigenlijk niet zoveel meer qua opbouw. Had toch 't idee dat 't meer opgerekt werd. Ook z'n schrijfstijl werd eentonig, of ging vervelen na zoveel boeken, dat kan ook.
En de laatste 2 boeken konden me eerlijk gezegd niet zo heel erg meer boeien. Maarja, je wilt dan toch 't einde weten, dus ga je door.

Ik vind de schrijfstijl van Rad des tijds toch wel verfrissend na de Wetten. Maarja, ik bereid me maar voor op een hoop complexiteit. We zullen wel zien of ik dat vol hou :)

Ik zal de Omen Machine op m'n lijstje zetten.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kwabbernoot

Het (The Omen Machine) was zeker niet bedoeld als aanrader, btw.  ;)

Groeten...

Xstream

Citaat van: Kwabbernoot op mei  4, 2012, 13:51:41
Het (The Omen Machine) was zeker niet bedoeld als aanrader, btw.  ;)

Groeten...
Ah ja, zie 't nu idd. Las al weinig positiefs online :) Wat verkeerde woord interpretatie al niet kan doen :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Starred


Mordante

Is de serie al op Nederlandse TV? Downloaden vind ik niks, heb geen zin op TV series op mijn computer te kijken ook vind ik dowloaden niet netjes.

Eddye

Citaat van: Mordante op mei 24, 2012, 10:22:33
Is de serie al op Nederlandse TV? Downloaden vind ik niks, heb geen zin op TV series op mijn computer te kijken ook vind ik dowloaden niet netjes.

Dan zal je een HBO abbo moeten afsluiten, als dat bij jou kan. Of seizoen 1 op blu-ray/dvd aanschaffen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Kjelt

Citaat van: Mordante op mei 24, 2012, 10:22:33
Is de serie al op Nederlandse TV? Downloaden vind ik niks, heb geen zin op TV series op mijn computer te kijken ook vind ik dowloaden niet netjes.
Seizoen 1 is op Bluray te koop. In 2013 komt seizoen 2 uit op blu-ray. Als je het netjes wilt zul je lang willen wachten.  :yawnee:

Mordante

Citaat van: Kjelt op mei 24, 2012, 11:30:23
Seizoen 1 is op Bluray te koop. In 2013 komt seizoen 2 uit op blu-ray. Als je het netjes wilt zul je lang willen wachten.  :yawnee:

Ach ik heb er geen probleem mee om even te wachten.

riwi

Citaat van: Mordante op mei 24, 2012, 12:40:02
Ach ik heb er geen probleem mee om even te wachten.
Ik heb HBO nu daar is ie op met NL ondertitels. S1 is net herhaald en S2 wordt kort na de US uitgezonden (1 dag later of zo). Geluids kwaliteit is goed. Beeld kwaliteit is OK, maar niet zo hoge bitrate als met de US download.

skyfox

Citaat van: Xstream op mei  4, 2012, 13:48:41
Kahlan was inderdaad niet vervelend :)
Ik moet zeggen, m'n 1e poging met Legend was vrij kort. Na 2 of 3 eps dacht ik, wat een verkrachting van de boeken en ermee gestopt.
Toch nog een keer een poging gewaagd, met een andere mindset - gedachte los van de boeken - en toen kon ik 't wel waarderen onder 't kopje "simpel vermaak".

Ik vond de 1e 2 boeken echt geweldig - misschien wel de leukste boeken die ik gelezen heb. Daarna vond ik 't toch wel wat minder worden. Nog steeds goed en vermakelijk, maar die echte spanning en opbouw van 't verhaal miste ik gewoon. Het werd vanaf dat punt ook eigenlijk 1 lang nieuw verhaal min of meer.
Rond boek 5/6 vond ik 't weer wat sterker worden, maar daarna ging ik me meer en meer ergeren aan de herhalingen en opvulling van veel elementen. Het werd toch wel wat voorspelbaar en er gebeurde eigenlijk niet zoveel meer qua opbouw. Had toch 't idee dat 't meer opgerekt werd. Ook z'n schrijfstijl werd eentonig, of ging vervelen na zoveel boeken, dat kan ook.
En de laatste 2 boeken konden me eerlijk gezegd niet zo heel erg meer boeien. Maarja, je wilt dan toch 't einde weten, dus ga je door.

Ik vind de schrijfstijl van Rad des tijds toch wel verfrissend na de Wetten. Maarja, ik bereid me maar voor op een hoop complexiteit. We zullen wel zien of ik dat vol hou :)

Ik zal de Omen Machine op m'n lijstje zetten.

Grappig om ieders ervaring met "de wetten" zo te lezen. Zelf vond ik de eerste twee delen juist minder, om vervolgens alleen maar sterker te worden. Ik las de boeken op het moment van uitbrengen (vanaf deeltje 5 geloof ik), dus ik moest steeds een jaar of wat wachten. Misschien dat het daarom ook niet ging vervelen.

Ik ben ook met "Rad des Tijds" bezig, maar die vind ik juist minder worden met deeltje 6 nu. Deel 1 t/5 ben ik met veel plezier doorheen gelezen. Ik heb wel begrepen dat deel 6 en 7 lastig door te komen zijn en dat het vanaf deel 8 weer leuker word. Dus dat wil ik toch nog wel even uitproberen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mordante

Citaat van: riwi op mei 24, 2012, 14:41:43
Ik heb HBO nu daar is ie op met NL ondertitels. S1 is net herhaald en S2 wordt kort na de US uitgezonden (1 dag later of zo). Geluids kwaliteit is goed. Beeld kwaliteit is OK, maar niet zo hoge bitrate als met de US download.

Het liefts kijk ik dit soort series met Engelse ondertiteling. Vaak worden er fouten gemaakt met de vertaling.

Kwabbernoot

En dan Nederlands gesynchroniseerd.  :laugh:

Groeten...

Mordante

Citaat van: Xstream op mei  4, 2012, 11:39:21
Zover ben ik nog niet, dus kan ik nog niet over oordelen. Maar ik doelde dus ook op de details / hoeveelheid personages.

M'n vorige serie was idd ook "Sword of Truth" aka "Wetten van de Magie". Eerste boeken erg sterk, daarna werd 't een stuk minder, opleving halverwege, maar de laatste paar boeken ... matig. TV Serie was inderdaad niet best  :wacko:

De TV serie nooit gezien. Maar ik ben het met je eens dat de boeken sterk beginnen maar hoe verder de serie vordert hoe slechter de boeken. De boeken krijgen dan meer en meer een politieke lading. De schrijver heeft wat rare politieke ideeen en dat merk je in de boeken.