Stenen platen onder luidsprekers

Gestart door CZ79, april 13, 2011, 15:01:31

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Het voorbehoud van "niet wetenschappelijk/fysisch" leidt imho snel tot reken- en/of redeneerfouten, met alle praktische consequenties vandien, maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat een steen vooral kastresonanties (bas) zal reflecteren.

CZ79

Ik heb de stenen binnen, mooi gepolijst zwart graniet (twee platen) met in facet geslepen randen/kanten, en dat voor maar 85 euro!!! :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Versterking/bron: Simaudio Moon ACE
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Melodika

Lex Groningen

Citaat van: cz79 op april 22, 2011, 12:38:34
Ik heb de stenen binnen, mooi gepolijst zwart graniet (twee platen) met in facet geslepen randen/kanten, en dat voor maar 85 euro!!! :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Tijd voor een foto. ;) En ook of het nog positieve veranderingen voor je heeft.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

CZ79

Foto's volgen maar verbetering was het al met de vorige platen dus daar zal niet zo heel veel aan veranderen

CZ79

En hierbij de foto's:

Er zit nog wat stof op want de tuin is net gedaan, maar dat moet je even wegdenken.
Het zijn dus hoogglans diepzwart granieten tegels met een geslepen facetrand.

Ik zoek nog wel iets om er onder te zetten, want ik heb naar mijn idee nog iets teveel bas in mijn kamer en dit had ik met de vorige tegels niet, deze waren wel iets dikker maar daar had ik rubberen matjes onder liggen van 5x5x1 cm, maar nu met deze tegels staat dat niet zo mooi dus zoek ik iets anders, iemand tips?

Ik heb nog wel een paar Master Base dempers van Nutters, maar dan zou ik er een setje bij moeten kopen.

Misschien heeft iemand nog iets liggen (dempers o.i.d.) wat in ieder geval mooier is dan een rubber matje.

Charlemagne

Heel fraai! Complimenten. En heel betaalbaar en da's altijd prettig. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■