Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

mrmilksop

Sinds gisteren ook 2 a25's staan spelen
versterker onkyo tx sr508
en ze vervangen mijn front left en right van de Harman Kardon hkts set.

Ik heb wel het idee dat ze nog even moeten inspelen maar ik vraag me af of een setje betere speakerkabels ook niet iets kan doen. Ze draaien nu nog door de standaard spagettikabeltjes die bij de hkts set zitten.

Dus is dat het upgraden waard volgens jullie of?

BuSpu


BuSpu

Citaat van: mrmilksop op februari 27, 2014, 21:27:17
Dus is dat het upgraden waard volgens jullie of?
Zeker ! Elke speaker profiteert van een goede kabel.

H&C Hifi

Citaat van: BuSpu op februari 27, 2014, 22:32:47
lekker suggestief   :dry:

Kijk maar hoe er gister in meerdere topics snel achter elkaar is gereageerd..  ;D

AbZ

Citaat van: BuSpu op februari 27, 2014, 22:32:47
lekker suggestief   :dry:
Citaat van: HcHifi.nl op februari 28, 2014, 17:37:10
Kijk maar hoe er gister in meerdere topics snel achter elkaar is gereageerd..  ;D
En er stond ook al iets TKA in z'n sig.

PuNkEnStEiN

Citaat van: mrmilksop op februari 27, 2014, 21:27:17..... ik vraag me af of een setje betere speakerkabels ook niet iets kan doen.
Citaat van: BuSpu op februari 27, 2014, 22:33:56Zeker ! Elke speaker profiteert van een goede kabel.
Nonsens. Goedkope speakers gaan echt niet beter klinken door "goede" kabels. Dan kan je beter geld uitgeven aan duurdere speakers.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

BuSpu

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari 28, 2014, 18:55:26
Nonsens. Goedkope speakers gaan echt niet beter klinken door "goede" kabels. Dan kan je beter geld uitgeven aan duurdere speakers.
Goede kabels is natuurlijk een heeeeeeeeeel rekbaar begrip

AbZ

Citaat van: BuSpu op maart  1, 2014, 22:36:00
Goede kabels is natuurlijk een heeeeeeeeeel rekbaar begrip
Nee, dat noemen we elastische kabels.

BuSpu

Citaat van: AbZ op maart  1, 2014, 22:40:43
Nee, dat noemen we elastische kabels.
Inderdaad mijn fout, dat heet natuurlijk elastiek  ;D

PuNkEnStEiN

Daar kunnen speakers soms wèl beter van gaan klinken: ophangen aan elastiek.  :happy:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Bas87

Citaat van: HcHifi.nl op februari 27, 2014, 17:03:45
Je zit bijna op de 50 posts  ::)
:hehe:
Hahahah je hebt gelijk ik wil me speakers te koop zetten maar moet eerst die 50 post halen :P

eip

Citaat van: Bas87 op maart  3, 2014, 07:54:49
  :hehe:
Hahahah je hebt gelijk ik wil me speakers te koop zetten maar moet eerst die 50 post halen :P

Komt goed.   ;D
Marantz SR 5023- Marantz CD6006 Elac BS 203.2

donge900

Het -3db punt ligt op 73 Hz van de A25 als ik het goed heb. Is dan de meest voor de hand liggende crossover frequentie (1,5 * het -3db punt) 109Hz? Vind ik wat aan de hoge kant moet ik zeggen. Het is bedoeld voor HT uiteraard :-)
Denon AVR-X4000,  SVS PB12-Plus/2, Boston acoustics A25

Erik

Citaat van: Bas87 op maart  3, 2014, 07:54:49
  :hehe:
Hahahah je hebt gelijk ik wil me speakers te koop zetten maar moet eerst die 50 post halen :P
Je had ook 5 euro kunnen storten aan het forum. Maar zo bespaar je natuurlijk wel extra kosten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Maro

Ze staan inmiddels weer in mijn tuinhuis/overkapping te spelen en ik was (weer) aangenaam verrast hoe ze in de tuin klinken. Ik heb via via ook een wat oudere set T&A monitoren staan en die had ik er eerst neergezet. Na een paar nummers snel weer overgegaan naar de A25's. Gewoon genieten van die kleintjes!!  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Thunder

Citaat van: donge900 op maart  7, 2014, 11:06:26
Het -3db punt ligt op 73 Hz van de A25 als ik het goed heb. Is dan de meest voor de hand liggende crossover frequentie (1,5 * het -3db punt) 109Hz? Vind ik wat aan de hoge kant moet ik zeggen. Het is bedoeld voor HT uiteraard :-)

Volgens de specs -3dB bij 55Hz, ik heb metingen gezien rond de 59Hz met -3dB. Zelf heb ik de crossover op 80Hz staan, die vond ik proefondervindelijk het beste in mijn setup op basis van mijn gehoor en voorkeur.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Ejorne

Ik heb de A25 vorige week horen spelen op een Marantz (volgens mij SA14) versterker en met een iphone dock achtig iets...
En dat klonk erg fijn, ik heb geen 1-op-1 vergelijk met mijn situatie thuis, maar zoals het klonk zou ik mijn Onix Reference MKII er zo op willen inruilen. (ware het niet dat ik weet dat ik mijn speakers beter kan verkopen en dan een paar setjes BA's in huis te halen...)

Ik heb vorige keer op de VAD ook de grotere broers van BA gehoord, de M350 volgens mij. Wow! Dat klonk helemaal goed. Zo'n beetje het beste wat ik me van die VAD heb kunnen herinneren. Er hing echter wel een bakbeest van een versterker aan met idioot dikke luidsprekerkabels. Een luidsprekerkabeltje met zo'n beetje de diameter van mijn onderarm... Tja, volgens mij klinkt het met een setje standaard kabels precies hetzelfde...

kippekop

#1117
Citaat van: Ejorne op maart 11, 2014, 14:17:14
Ik heb de A25 vorige week horen spelen op een Marantz (volgens mij SA14) versterker en met een iphone dock achtig iets...
En dat klonk erg fijn, ik heb geen 1-op-1 vergelijk met mijn situatie thuis, maar zoals het klonk zou ik mijn Onix Reference MKII er zo op willen inruilen. (ware het niet dat ik weet dat ik mijn speakers beter kan verkopen en dan een paar setjes BA's in huis te halen...)

Ik heb vorige keer op de VAD ook de grotere broers van BA gehoord, de M350 volgens mij. Wow! Dat klonk helemaal goed. Zo'n beetje het beste wat ik me van die VAD heb kunnen herinneren. Er hing echter wel een bakbeest van een versterker aan met idioot dikke luidsprekerkabels. Een luidsprekerkabeltje met zo'n beetje de diameter van mijn onderarm... Tja, volgens mij klinkt het met een setje standaard kabels precies hetzelfde...

Dat was op Marantz reference serie... dat is een fantastisch klinkende versterker, veel beter ga je niet krijgen voor het geld. En qua kabels: gewoon wat kwalitatiefs pakken zoals bijvoorbeeld Viablue: betere prijs / kwaliteit heb ik nog niet gezien. Zelf heb ik in ieder geval nog nooit in mijn leven verschil kunnen horen.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

hifiman

Ik heb in de aanbieding ook een setje A25's gekocht voor de slaapkamer  :hehe:

Echter er zat op beide speakers aan 1 zijkant een irritante rode sticker met de tekst dat je niet moet vergeten de beschermfolie te verwijderen. Met veel moeite de stickers eraf gepulkt, maar je ziet duidelijk de lijmresten zitten. Met water krijg ik het er niet af. Hoe hebben jullie die troep verwijderd zonder de lak aan te tasten?

Groetjes,

Ronald

rwalstijn

Ik heb er ook vier van staan (rear surround)
Ik heb de folie van de voorste rand (waar het er bijna los op zit) eraf gehaald. Daar een propje van gemaakt en met die folie voorzichtig wrijven over de zijkanten totdat er een groter stuk los liet. Vervolgens de folie eraf getrokken en met het propje alle folie en lijm restjes verwijderd door zachtjes te wrijven. Dit vloog er op deze manier vanaf zonder krassen en/of sporen (grofweg 2 minuutjes per speaker)

Succes

hifiman


broodro0ster

Kan iemand me zeggen hoe de A25's (surrounds) klinken in combinatie met de A26's als fronts?

Ik heb nu een 3.1 setje met 2x A25's, de A225c en een SVS PB-1000. Ik wil uitbreiden naar 5.1 maar ik twijfel om A26's als fronts te nemen of nog een setje A25's.
Ik luister vooral elektronische muziek (trip hop, drum n bass, techno) en in sommige gevallen vind ik de A25's wat body te kort komen. Vandaar dat ik voor muziek eerder naar de A26's zou neigen, maar klinkt het dan nog goed in een surround op stelling voor films? Muziek in surround ga ik vrijwel nooit luisteren.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Sjaudio

#1122
Als je meer body wilt zou ik eens kijken naar de VS-260 (hoogste lijn van Boston Acoustics). Deze monitoren zitten in een heel andere league en kosten normaal €699 per stuk, maar zijn nu in de aanbieding voor €199,- per stuk bij forumsponsor hificorner. Absoluut de moeite waard! Heb ze al met veel luidsprekers kunnen vergelijken maar zijn echt heel erg goed.


alex1511

de bijbehorende center van de vs260 is echter vrijwel nergens meer te krijgen (nieuw). heeft boston acoustics een andere center die past bij de vs260?

andere vraag: hebben de vs260 een stevige versterker/receiver nodig? 

Sjaudio

De VS260 is niet de makkelijkst aanstuurbare luidspreker, maar zo is de A25/26 ook niet heel makkelijk, aangezien die bij een flinke versterker pas echt tot zijn recht komen.

Stuur ze zelf aan met een Yamaha A-S700 met 95 watt per kanaal aan 8 ohm en dat gaat prima.

Dit zijn echter wel andere watts dan die van een receiver!