Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mental-marco

Zo zie je maar weer. Over smaak valt niet te twisten. Mijn vriendin en ik vonden deze speakers wel erg achter een gordijntje spelen. En normaal hoort ze amper verschillen ;D
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

AbZ

Denk dat jullie gewoon goed geluisterd hebben.
Citaat van: mental-marco op december 27, 2013, 18:34:16
Vandaag in Hoorn een luistersessie gehouden. En het verbaasde me echt dat er zoveel verschil te horen was tussen de diverse speakers. Ja het was mijn aller eerste luistersessie :D
Maar ik had mijn zinnen gezet op de Boston Acoustics maar die zijn het toch niet geworden. Mijn vriendin en ik vonden ze een beetje terughoudend klinken. Net of er iets voor hing. Ze waren zeker niet slecht, maar niet voor ons geschikt. Het zijn uiteindelijk 4x Dali Zensor 1 en Dali Zensor Vokal geworden. Deze aangestuurd door de Marantz SR5007. We vonden deze speakers vele malen helderder klinken, het geluid kwam echt uit de kast terwijl we bij de Boston het idee hadden dat het geluid wat in de kast bleef hangen. We hebben oa ook nog de Dali Zensor 5 beluisterd en die klonken ook heel erg mooi. Maar toch voor de Zensor 1 gegaan vanwege de ruimte en ook het budget. Maar na maanden nagedacht te hebben wel heel erg blij nu de knoop doorgehakt te hebben en zeker weer een ervaring rijker :bigsmile:
Nu enkel nog een sub erbij binnenkort. Zit nog steeds te denken aan een BK Gemini II. Zou deze bij mijn setup passen?

FeaR1986

Citaat van: rower op januari 29, 2014, 15:14:58
Na een tijdje nu de a25`s te hebben, moet ik zeggen dat ik toch best verrast ben met deze speakers en zoals hier gezegt word dat ze achter een gordijntje spelen is absoluut niet waar, detail is inderdaad minder dan bv van mijn fronts kefq500 maar om te zeggen dat ze dof zijn zeker niet. Wat ik opmerkelijk vind is de diepe bass die eruit komt, waar je wel weer op  moet letten dat je niet te hard gaat met diepe bass want dan begint het een beetje in de te kleine kast te bonken.
Ik denk dat voor deze prijs geen betere speakers te koop zijn, aansturen gaat ook makkelijk ik gebruik een Denon stereo versterker van 2x70 watt 6 Ohm en ze gaan daar behoorlijk hard mee.

Ik ga soms speciaal op de slaapkamer muziek liggen luisteren om eens wat nummers door de A25 te horen en niet uit mijn Focals beneden. CD's van Lavinia Meijer luister ik haast liever op mijn A25 dan op de Focals. Het hoog lijkt op één of andere manier helderder op de A25, al hoor ik op mijn Focals wel meer informatie.

Muziek met stevige bas luister ik liever niet op de A25. Het woofertje moet dan te veel moeite doen en redt het toch niet. Gevolg is een onnatuurlijk laag wat niet lekker los komt en ook de reflexpoort laat dan soms rare dingen horen.

De Arcam hier moet wel flink open om de A25 echt lekker los te laten komen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

PuNkEnStEiN

Zo zie je maar: als de hype voorbij is, blijken de "fenomenale" A25's maar gewone speakertjes te zijn met de voor die prijs te verwachten beperkingen.  ;)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

marikeklein

Hallo.

Graag zou ik jullie advies willen.
ik wil eigenlijk 2 nieuwe surround speakers hebben voor achter. Daar hangen nu de KEF 2005 eitjes, maar die zijn in de loop der jaren wat in kwaliteit achteruit gegaan en klinken nu vrij dof. Als frontspeakers heb ik de Revox Elegance Prestige staan, met een centerspeaker, ook van dezelfde reeks. Nu wil ik voor achter andere/nieuwe speakers die qua klank ongeveer hetzelfde zijn als de Revox speakers, dus helder van klank.
Mijn oog is gevallen op de Boston A25 en op de Boston RS230, mede door de afmetingen van de speakers ( en natuurlijk de ervaringen van anderen, qua prijs/kwaliteit). Weet iemand of er erg veel verschil is tussen deze 2 speakers qua klank en kwaliteit? Heb reeds het hele topic doorgelezen, maar de vergelijking tussen deze 2 niet kunnen vinden. Oh ja, ik heb een KEF subwoofer staan, dus wat het echte laag betreft, ben ik al voorzien...
Graag jullie antwoord en advies in deze..... Alvast bedankt !

AbZ

Hoi en welkom  :coffee:

Je kunt veel beter surrounds kiezen die goed passen bij je front speakers,
meestal is daarvoor wel een kleinere maat in dezelfde reeks te vinden.

marikeklein

Bedankt voor je antwoord .
Er zijn inderdaad speakers van dezelfde serie te koop, maar op dit moment zijn die mij wat aan de dure kant, vandaar mijn vraag....Wil in de tussentijd andere speakers ipv de eitjes... Als het schip met geld weer binnen is, ga ik kijken voor bijpassende speakers...

mental-marco

En als je nu geduld hebt en het geld wat je nu zou uitgeven bewaard. Kun je dat bij speakers leggen die je graag wilt. Anders ga je nu geld uitgeven aan iets waarvan je weet dat je het eigenlijk snel weer wilt vervangen :/ En als je dan toch nog graag geld wilt uitgeven. Dan adviseer ik om gewoon eens speakers te gaan beluisteren.
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

rower

Citaat van: PuNkEnStEiN op januari 31, 2014, 18:27:20
Zo zie je maar: als de hype voorbij is, blijken de "fenomenale" A25's maar gewone speakertjes te zijn met de voor die prijs te verwachten beperkingen.  ;)

Als jij betere speakers kunt noemen voor 79 euro per stuk mag je roepen.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

PuNkEnStEiN

Ik roep niks; maar ik durf wel te beweren dat je voor dat geld geen "fenomenale speakers" kunt en zal krijgen, alle halleluja-gejubel ten spijt. Ze zijn hooguit positieve uitschieters in hun prijsklasse.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

rower

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari  2, 2014, 17:12:17
Ik roep niks; maar ik durf wel te beweren dat je voor dat geld geen "fenomenale speakers" kunt en zal krijgen, alle halleluja-gejubel ten spijt. Ze zijn hooguit positieve uitschieters in hun prijsklasse.

Daar geef ik je gelijk in.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

Loondijke

Het zijn gewoon erg fijne speakers voor een nog fijnere prijs. Fenomenaal is overdreven inderdaad, maar in de budgetsectie toch wel één van de voornaamste kandidaten :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

LuPo

Citaat van: PuNkEnStEiN op januari 31, 2014, 18:27:20
Zo zie je maar: als de hype voorbij is, blijken de "fenomenale" A25's maar gewone speakertjes te zijn met de voor die prijs te verwachten beperkingen.  ;)

Ik vind het anders toch wel opmerkelijk te noemen als iemand muziek gaat luisteren op speakers van 70 euro per stuk omdat het mooier klinkt dan op 1000 euro per stuk klinkende speaker. Dus waar jouw opmerking opeens vandaan komt? Het is een beetje een losse flodder. ;D

PuNkEnStEiN

#1088
Kom nou toch, geloof je dat zelf? Een goed gebouwde speaker van 1000 euro - en dan heb ik het niet over een modieus design-gevalletje waarvan de fabrikant met een natte vinger in de lucht een prijs verzint met het idee, "We zien wel wat de gek ervoor geeft" - kan onmogelijk slechter klinken dan een speaker met de prijs van een Senseo. Ik denk eerder dat die losse flodder in de oren van de luisteraar zit.

PS. Aha, ik snap het al: jij hebt ze ook. Tja, dan wil je dit liever niet weten/horen natuurlijk...  :laugh:
Ik gun het je overigens van harte als jij geniet van die speakers, hoor.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

maximus79

Belangrijkere vraag is of JIJ ze zelf gehoord hebt?

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari  4, 2014, 18:50:59
Kom nou toch, geloof je dat zelf? Een goed gebouwde speaker van 1000 euro - en dan heb ik het niet over een modieus design-gevalletje waarvan de fabrikant met een natte vinger in de lucht een prijs verzint met het idee, "We zien wel wat de gek ervoor geeft" - kan onmogelijk slechter klinken dan een speaker met de prijs van een Senseo. Ik denk eerder dat die losse flodder in de oren van de luisteraar zit.

PS. Aha, ik snap het al: jij hebt ze ook. Tja, dan wil je dit liever niet weten/horen natuurlijk...  :laugh:
Ik gun het je overigens van harte als jij geniet van die speakers, hoor.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

LuPo

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari  4, 2014, 18:50:59
Kom nou toch, geloof je dat zelf? Een goed gebouwde speaker van 1000 euro - en dan heb ik het niet over een modieus design-gevalletje waarvan de fabrikant met een natte vinger in de lucht een prijs verzint met het idee, "We zien wel wat de gek ervoor geeft" - kan onmogelijk slechter klinken dan een speaker met de prijs van een Senseo. Ik denk eerder dat die losse flodder in de oren van de luisteraar zit.

PS. Aha, ik snap het al: jij hebt ze ook. Tja, dan wil je dit liever niet weten/horen natuurlijk...  :laugh:
Ik gun het je overigens van harte als jij geniet van die speakers, hoor.

Lees de reactie boven jouw eerste post anders nog even. :sigh:

Loondijke

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari  4, 2014, 18:50:59
Kom nou toch, geloof je dat zelf? Een goed gebouwde speaker van 1000 euro - en dan heb ik het niet over een modieus design-gevalletje waarvan de fabrikant met een natte vinger in de lucht een prijs verzint met het idee, "We zien wel wat de gek ervoor geeft" - kan onmogelijk slechter klinken dan een speaker met de prijs van een Senseo. Ik denk eerder dat die losse flodder in de oren van de luisteraar zit.

PS. Aha, ik snap het al: jij hebt ze ook. Tja, dan wil je dit liever niet weten/horen natuurlijk...  :laugh:
Ik gun het je overigens van harte als jij geniet van die speakers, hoor.

Uhmmmmmmmmm  :hehe: :hehe: :hehe: :hehe:

Citaat van: FeaR1986 op januari 30, 2014, 20:47:33
Ik ga soms speciaal op de slaapkamer muziek liggen luisteren om eens wat nummers door de A25 te horen en niet uit mijn Focals beneden. CD's van Lavinia Meijer luister ik haast liever op mijn A25 dan op de Focals. Het hoog lijkt op één of andere manier helderder op de A25, al hoor ik op mijn Focals wel meer informatie.

Muziek met stevige bas luister ik liever niet op de A25. Het woofertje moet dan te veel moeite doen en redt het toch niet. Gevolg is een onnatuurlijk laag wat niet lekker los komt en ook de reflexpoort laat dan soms rare dingen horen.

De Arcam hier moet wel flink open om de A25 echt lekker los te laten komen.

Dit zijn geen simpele in elkaar geschroefde speakers toch......?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

PuNkEnStEiN

#1092
Citaat van: maximus79 op februari  5, 2014, 06:49:49Belangrijkere vraag is of JIJ ze zelf gehoord hebt?
Yep, bij een kennis thuis. Mijn mening: voor die prijs een leuk speakertje en het is zeker geen miskoop zolang je niet de overdreven (om niet te zeggen: domme) verwachting koestert dat je voor dat geld een fenomenale speaker in huis haalt.

Citaat van: LuPo op februari  5, 2014, 08:46:37
Lees de reactie boven jouw eerste post anders nog even. :sigh:
Had ik uiteraard al gedaan voor ik die eerste post plaatste, maar om jou een plezier te doen lees ik hem nog een keer:

Citaat van: FeaR1986 op januari 30, 2014, 20:47:33..... CD's van Lavinia Meijer luister ik haast liever op mijn A25 dan op de Focals. Het hoog lijkt op één of andere manier helderder op de A25, al hoor ik op mijn Focals wel meer informatie.

Muziek met stevige bas luister ik liever niet op de A25. Het woofertje moet dan te veel moeite doen en redt het toch niet. Gevolg is een onnatuurlijk laag wat niet lekker los komt en ook de reflexpoort laat dan soms rare dingen horen.
Mijn eerdere conclusie blijft overeind. Dat een paar cd's van 1 artiest "haast liever" beluisterd worden op de A25's dan de Focals, vind ik nauwelijks een aanbeveling, zeker niet als je de (vetgedrukte) alinea daarna leest.
Sorry, maar leuker kan ik het niet maken.  :P
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

LuPo

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari  5, 2014, 18:01:36
Yep, bij een kennis thuis. Mijn mening: voor die prijs een leuk speakertje en het is zeker geen miskoop zolang je niet de overdreven (om niet te zeggen: domme) verwachting koestert dat je voor dat geld een fenomenale speaker in huis haalt.
Had ik uiteraard al gedaan voor ik die eerste post plaatste, maar om jou een plezier te doen lees ik hem nog een keer:
Mijn eerdere conclusie blijft overeind. Dat een paar cd's van 1 artiest "haast liever" beluisterd worden op de A25's dan de Focals, vind ik nauwelijks een aanbeveling, zeker niet als je de (vetgedrukte) alinea daarna leest.
Sorry, maar leuker kan ik het niet maken.  :P

Achja, ik weet niet waar jij je druk om maakt maar je komt stennis schoppen in een topic waar mensen het er gewoon over eens zijn dat het een leuke speaker voor het geld is. That's it. ;D
Ik ben er blij mee en daar gaat het mij uiteindelijk om. Wat jij vindt moet je lekker zelf weten.. Als je even je punt moest maken dat het geen fenomenale speaker is dan ben je een beetje laat want dat is 30 pagina's geleden al gezegd en geschreven.

PuNkEnStEiN

In dat geval begrijp ik niet dat jij je dan 30 pagina's later ineens druk gaat maken omdat ik die eerder gegeven mening nog eens bevestig. Ik wilde zeggen wat ik vind en dat heb ik hierbij gedaan. Mag dat?  :blink:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

LuPo

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari  5, 2014, 18:29:41
In dat geval begrijp ik niet dat jij je dan 30 pagina's later ineens druk gaat maken omdat ik die eerder gegeven mening nog eens bevestig. Ik wilde zeggen wat ik vind en dat heb ik hierbij gedaan. Mag dat?  :blink:

Waarvan akte. Bedankt voor je nuttige post! :thumbs-up:

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Maro

Ik heb ook een setje A25 staan. Die heb ik zomers in mijn tuinhuis maar nu staan ze binnen. Heb ze ook eens even in de kamer gehad naast de Usher MD2's maar dan vallen ze door de mand wbt druk en plaatsing ed.  Neemt niet weg dat ze in mijn PC kamer van 20m op mijn HK 970 versterker verdraaid goed klinken en daar wel een behoorlijk laag produceren maar woonkamer vullend komen ze gewoon te kort wat niet raar is voor zo'n kleine monitor. Voor het geld en daar wat boven leuke speakers al blijft dat altijd een smaak factor. Voor mijn Pop & Rock smaak zijn ze eigenlijk heerlijk en ook op flink volume.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas87

conclusie: a25 niet te vergelijken met de duurdere jongens! maar zeker de beste speaker voor zijn budget!

H&C Hifi

Citaat van: Bas87 op februari 27, 2014, 14:13:34
conclusie: a25 niet te vergelijken met de duurdere jongens! maar zeker de beste speaker voor zijn budget!

Je zit bijna op de 50 posts  ::)