Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

LuPo

Norstone Stylum zie je vaak langskomen vanwege prijs/kwaliteit.

H&C Hifi

Citaat van: LuPo op oktober 31, 2013, 14:07:20
Norstone Stylum zie je vaak langskomen vanwege prijs/kwaliteit.

vergelijkbaar met de Atacama Duo.  ;)

DavyLermi

#952
Deze week zijn m'n A25's ook toegekomen, tesamen met een A225C Center en Norstone Stylum 2-stands. Ik ging normaal alles dit weekend installeren maar ik kon me deze morgen niet meer bedwingen, dus snel de A25's (zonder speakerstands) al eens aangesloten op m'n Onkyo TX-SR606....

Om het kort te zeggen: wow! In combinatie met m'n zelfbouw actieve sub(Peerless XXLS 12"-driver) klinkt het echt heerlijk! Zonder sub krijg je ook al een mooie strakke bas maar voor de ideale ervaring is een aparte (kwaliteits) sub toch aan te raden.

Voor de nieuwsgierigheid ook eens Andrea Bocelli Live in Tuscany Blu-ray laten spelen: ok, de opname is qua geluidskwaliteit zowiezo al subliem maar daar zetten de A25's toch wel een glansprestatie neer! Waar Andrea en Heather Headley bij "vivo per lei" op het laatste het maximum van zichzelf geven zette ik de receiver nog iets luider om te horen waar de grenzen lagen van de A25's en ik moet eerlijk zijn: ik heb ze niet gevonden! Ik stond echt met open mond!  Morgen is het tijd voor AC/DC live at River Plate-blu ray! :devil:

Wat ik nu nog zou willen veranderen is een andere receiver en mijn surround-speakers ook vervangen door een paar A25's(of A23..) of misschien toch nog voor de A26 als front gaan en A25 als surround... Voor de receiver heb ik na wat opzoekwerk de Marantz SR7007 naar voor geschoven, maar de prijsverschillen vind ik nogal groot tussen verschillende webshops(hificorner, stassen,..) dus ik denk dat men op sommige plaatsen nog lager kan.. Hier in België zal ik waarschijnlijk niet de laagste prijs vinden...  :P Tips voor de Marantz SR7007?  :)

modde239

Citaat van: DavyLermi op november  2, 2013, 01:12:22
Deze week zijn m'n A25's ook toegekomen, tesamen met een A225C Center en Norstone Stylum 2-stands. Ik ging normaal alles dit weekend installeren maar ik kon me deze morgen niet meer bedwingen, dus snel de A25's (zonder speakerstands) al eens aangesloten op m'n Onkyo TX-SR606....

Om het kort te zeggen: wow! In combinatie met m'n zelfbouw actieve sub(Peerless XXLS 12"-driver) klinkt het echt heerlijk! Zonder sub krijg je ook al een mooie strakke bas maar voor de ideale ervaring is een aparte (kwaliteits) sub toch aan te raden.

Voor de nieuwsgierigheid ook eens Andrea Bocelli Live in Tuscany Blu-ray laten spelen: ok, de opname is qua geluidskwaliteit zowiezo al subliem maar daar zetten de A25's toch wel een glansprestatie neer! Waar Andrea en Heather Headley bij "vivo per lei" op het laatste het maximum van zichzelf geven zette ik de receiver nog iets luider om te horen waar de grenzen lagen van de A25's en ik moet eerlijk zijn: ik heb ze niet gevonden! Ik stond echt met open mond!  Morgen is het tijd voor AC/DC live at River Plate-blu ray! :devil:

Wat ik nu nog zou willen veranderen is een andere receiver en mijn surround-speakers ook vervangen door een paar A25's(of A23..) of misschien toch nog voor de A26 als front gaan en A25 als surround... Voor de receiver heb ik na wat opzoekwerk de Marantz SR7007 naar voor geschoven, maar de prijsverschillen vind ik nogal groot tussen verschillende webshops(hificorner, stassen,..) dus ik denk dat men op sommige plaatsen nog lager kan.. Hier in België zal ik waarschijnlijk niet de laagste prijs vinden...  :P Tips voor de Marantz SR7007?  :)

Kijk hier op het forum een mooie aanbieding....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137962.msg2253976;topicseen#new

FeaR1986

Citaat van: DavyLermi op november  2, 2013, 01:12:22
...zette ik de receiver nog iets luider om te horen waar de grenzen lagen van de A25's en ik moet eerlijk zijn: ik heb ze niet gevonden!

Je bent al op zoek naar een andere receiver, dat kan ik alleen maar wijs vinden. Want de TX-SRxx6 serie van Onkyo is echt zeer slecht op het gebied van bijvoorbeeld voeding en HDMI-boards. Wellicht dat je in stereo er niets van merkt, maar met meerkanaals gebruik kan het krap worden.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

Citaat van: FeaR1986 op november  2, 2013, 08:44:53
Je bent al op zoek naar een andere receiver, dat kan ik alleen maar wijs vinden. Want de TX-SRxx6 serie van Onkyo is echt zeer slecht op het gebied van bijvoorbeeld voeding en HDMI-boards. Wellicht dat je in stereo er niets van merkt, maar met meerkanaals gebruik kan het krap worden.

Heb je hem ook weer hoor :-X.. Als de 606 zo slecht is hoe kan het dan dat dit beestje (toch al wat jaren oud) nu nog steeds probleemloos bij hem staat te spelen. Zo creëer je ook wel een slechte naam.  Alsof er aan die Marantz dingen nooit wat mankeert.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Ejorne

Ik denk dat hij met slecht niet de te verwachte levensduur bedoeld maar meer dat die voeding ondermaats is. Dat merk ik op uit dat stukje dat jet er met stereo mogelijk niets van zult merken maar met surround wellicht wel. Nu is het volgens mij zo dat vrijwel elk commercieel merk een veel te zwakke voeding gebruikt om de technische gegevens waarmee ze schermen te kunnen halen (anders dan bij een schone sinusgolf op 1kHz) en Marantz is volgens mij redelijk terughoudend in deze ' tactiek'. Zo heb ik eens een 30watt versterker van marantz vergeleken met een 110 watt receiver van Kenwood en daarbij leek de Marantz een stuk krachtiger dan de Kenwood. Op basis van de meegegeven specs zou je andersom verwachten. Ik denk dat dit best wel eens met de voeding te maken kan hebben.

DavyLermi

Citaat van: Maro op november  2, 2013, 08:49:34
Heb je hem ook weer hoor :-X.. Als de 606 zo slecht is hoe kan het dan dat dit beestje (toch al wat jaren oud) nu nog steeds probleemloos bij hem staat te spelen. Zo creëer je ook wel een slechte naam.  Alsof er aan die Marantz dingen nooit wat mankeert.

Ik mag eigenlijk echt niet klagen over die 606, maar ik was nu ook niet echt een "power-user"... Ik vind het wel tijd geworden voor een nieuwe receiver daar ik nu veel intensiever met hifi bezig ben en toch meer mogelijkheden wil t.o.v. de 606... Ik heb indertijd nog een Marantz SR4600 gehad en was daar toch wel tevreden over! Die SR7007 lijkt mij een mooie aankoop en heeft meer dan genoeg mogelijkheden voor wat ik nodig heb. De 606 ga ik gewoon doorverkopen en de volgende eigenaar zal er ook tevreden mee zijn!  :)

Om de TX-SR606 zomaar als slecht te bestempelen, lijkt mij een sterke uitspraak...

LuPo

Waar twijfel je nog over dan? Gewoon bij de goedkoopste dealer bestellen. :D

Heb zelf ook de combinatie A25 (x4) + A225C en SR7007 en bevalt uitstekend. Zelf zou ik niet de A26 of A23 nemen. Lees dit topic maar even door dan zie je recentelijk nog iemand die dacht dat de A26 beter was en dat viel toch tegen thuis. De A25 is meer in evenwicht qua geluid.

Ejorne

Citaat van: DavyLermi op november  2, 2013, 09:03:57
Ik mag eigenlijk echt niet klagen over die 606, maar ik was nu ook niet echt een "power-user"... Ik vind het wel tijd geworden voor een nieuwe receiver daar ik nu veel intensiever met hifi bezig ben en toch meer mogelijkheden wil t.o.v. de 606... Ik heb indertijd nog een Marantz SR4600 gehad en was daar toch wel tevreden over! Die SR7007 lijkt mij een mooie aankoop en heeft meer dan genoeg mogelijkheden voor wat ik nodig heb. De 606 ga ik gewoon doorverkopen en de volgende eigenaar zal er ook tevreden mee zijn!  :)

Om de TX-SR606 zomaar als slecht te bestempelen, lijkt mij een sterke uitspraak...

Die 7007 (althans de 7 serie die ik van het verleden ken) is zeker een mooie receiver!

Mogelijk zul je wel degelijk verschil horen tussen de twee receivers,vooral wanneer je de grens opzoekt. Ik had voorheen zo'n 110 watt Kenwood receiver en als ik dat opendraaide dan ging dat loeihard. Maar nu met een andere receiver klinkt dat op zo'n loeiharde stand toch best wel een heel stuk gedefinieerder.

Ik dacht met die Kenwood ook de grens van mijn speakers redelijk te kunnen halen, wat later bleek dat ik de grens van de Kenwood aan de tand aan het voelen was...  ;D

DavyLermi

Citaat van: LuPo op november  2, 2013, 09:08:53
Waar twijfel je nog over dan? Gewoon bij de goedkoopste dealer bestellen. :D

Heb zelf ook de combinatie A25 (x4) + A225C en SR7007 en bevalt uitstekend. Zelf zou ik niet de A26 of A23 nemen. Lees dit topic maar even door dan zie je recentelijk nog iemand die dacht dat de A26 beter was en dat viel toch tegen thuis. De A25 was meer in evenwicht qua geluid.

Zo'n duwtje heb ik soms nodig! Vandaag dus maar eens bestellen!  ;D

Maro

Citaat van: Ejorne op november  2, 2013, 09:01:40
Ik denk dat hij met slecht niet de te verwachte levensduur bedoeld maar meer dat die voeding ondermaats is. Dat merk ik op uit dat stukje dat jet er met stereo mogelijk niets van zult merken maar met surround wellicht wel. Nu is het volgens mij zo dat vrijwel elk commercieel merk een veel te zwakke voeding gebruikt om de technische gegevens waarmee ze schermen te kunnen halen (anders dan bij een schone sinusgolf op 1kHz) en Marantz is volgens mij redelijk terughoudend in deze ' tactiek'. Zo heb ik eens een 30watt versterker van marantz vergeleken met een 110 watt receiver van Kenwood en daarbij leek de Marantz een stuk krachtiger dan de Kenwood. Op basis van de meegegeven specs zou je andersom verwachten. Ik denk dat dit best wel eens met de voeding te maken kan hebben.

Denk dat Marantz met de huidige receivers ook lichtelijk optimistisch is qua getallen in de folder. Net als de concurrentie in dit segment. Neemt niet weg dat de 7007 natuurlijk een mooie upgrade is tov de Onkyo 606. Vind het wel een beetje imago dingetje worden van Marantz, die dump elk jaar van de 700 serie receivers. Dat is hun top receiver nb maar als je die elk jaar voor een paar honderd € kunt scoren.... Hun top is instap geworden dat was in het verleden wel anders. Nu teren ze nog op dat imago maar hoe lang hou je dit vol?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Ejorne

Citaat van: Maro op november  2, 2013, 10:36:27
Nu teren ze nog op dat imago maar hoe lang hou je dit vol?

Dat is inderdaad maar de vraag. Ik ben niet op de hoogte van de Marantz producten van tegenwoordig. Maar ik merk uit je verhaal een beetje op dat ze een beetje dezelfde weg bewandelen als Kenwood. Ik heb daar vroeger stereoversterker van gehad die erg lekker klonken en volgens mij vrijwel de opgegeven specs behaalde. De latere zooi die Kenwood op de markt bracht was verschrikkelijk en kwam nog niet in de buurt van de opgegeven specs. Vroeger zag je Kenwood in veel winkels en ook de hogere segment (volgens mij niet onder fabricage van Kenwood zelf maar wel het labeltje) zag je bij de luxere winkels staan. Nu is het een uitstervend ras en maken ze volgens mij alleen nog maar omzet met hun keukenapparatuur...

Ik hoop niet dat Marantz dezelfde afgrond afstevend...

LuPo

Citaat van: Maro op november  2, 2013, 10:36:27
Denk dat Marantz met de huidige receivers ook lichtelijk optimistisch is qua getallen in de folder. Net als de concurrentie in dit segment. Neemt niet weg dat de 7007 natuurlijk een mooie upgrade is tov de Onkyo 606. Vind het wel een beetje imago dingetje worden van Marantz, die dump elk jaar van de 700 serie receivers. Dat is hun top receiver nb maar als je die elk jaar voor een paar honderd € kunt scoren.... Hun top is instap geworden dat was in het verleden wel anders. Nu teren ze nog op dat imago maar hoe lang hou je dit vol?

Laatst had iemand in mijn topic dacht ik een paar spec sheets van test resultaten gepost. Daaruit bleek dat zowel Onkyo als Marantz ongeveer dezelfde 'optimistische getallen' in de folder vermelden. :clapping:

FeaR1986

Citaat van: Maro op november  2, 2013, 08:49:34
Heb je hem ook weer hoor :-X.. Als de 606 zo slecht is hoe kan het dan dat dit beestje (toch al wat jaren oud) nu nog steeds probleemloos bij hem staat te spelen. Zo creëer je ook wel een slechte naam.  Alsof er aan die Marantz dingen nooit wat mankeert.

Er zijn altijd uitzonderingen te vinden, maar hoe dan ook is de TX-SRxx6 reesk gewoon een hele zwakke serie die Onkyo heeft gemaakt. Zoek maar eens op HDMI-board issues en je komt meer dan genoeg te weten. De nieuwe modellen hebben daar minder last van, maar die haal ik hier niet aan. Ik heb het specifiek over de TX-SR306, TX-SR506 en TX-SR606. Want de TX-Sr806 had wel een goede voeding, alleen had die weer issues met 1080p. Goh, mooie serie was dat toch... En dat van vermogen had ik zelfs kunnen onderbouwen ware het niet zo dat stereoplay.de de test offline heeft gehaald. Zo te zien meer merken en series uit dat jaren, dus wellicht hebben ze de database opgeschoond.

Je hoort mij ook nergens zeggen dat er met een Marantz, of welk merk dan ook nooit iets aan de hand is. Maar als het om problemen gaat kom ik vooral Onkyo tegen. Niet alleen op dit forum, maar ook op andere. En natuurlijk is het smaakgebonden, maar een merk als Onkyo zou ik toch niet snel meer aanschaffen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

Als je naar problemen kijkt moet je wel je oogkleppen af zetten  ;)

Over smaak kun je twisten. Jij loopt helemaal weg met Focal speakers. Ik heb de 816 gehad, leuk maar zou nooit weer Focal kopen. Ieder zijn ding. Valt me gewoon op dat jij steeds Onkyo loopt te bashen. Moet jij weten maar je valt iedere keer terug op een slecht productie jaar. Ik ben zeker geen merk fan. Weet bijna zeker dat mijn volgende set geen Onkyo gaat worden gewoon omdat ik na verloop van tijd weer wat anders wil maar kan me na 20 jaar probleemloos Onkyo gebruiker wel eens ergeren aan dat oude verhaaltje wat je steeds loopt te herhalen. Er worden hier mij te vaak ervaringen met Onkyo, waar men jaren terug de surroundgeluid liefde mee ontdekte, negatief weer gegeven. Men heeft een instapper gehad van Onkyo ( zie het bijna wekelijks hier voorbij komen) maar wil erbij horen en dan gaat de stap naar Marantz ( nu erg hip) oid maken. Ook altijd twee stappen hoger op de surroundgeluid ladder en dan is het halleluja nieuwe reciever en wat was de vorige toch behelpen.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bartkeeper

Lekker hier allemaal zeg, forumleden die elkaar bezitten te stoken met informatie ipv het forum schoon te houden en te vullen met informatie die voor een ander juist handig is :hmmm:
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

Maro

Tja wat voor de een onzin is is informatief voor de ander...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bartkeeper

Citaat van: Maro op november  2, 2013, 17:32:19
Tja wat voor de een onzin is is informatief voor de ander...

pfffff....

gelukkig ben ik blij met mijn Boston's en klinken ze erg goed
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

Maro

Citaat van: bartkeeper op november  2, 2013, 17:36:36
pfffff....

gelukkig ben ik blij met mijn Boston's en klinken ze erg goed

Daar zeg ik toch ook niks over..heb ze zelf ook en ben er meer dan tevreden mee..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DavyLermi

#970
Jeetje, ik heb precies iets doen opborrelen met m'n Onkyo...  :o De Marantz SR7007 is onderweg en morgen ga ik de A25's eens aansluiten op m'n SynQ 1K0, meer dan genoeg vermogen onder hun kont!  :ph34r: Vandaag helaas geen tijd gehad..  :-[

FeaR1986

Citaat van: DavyLermi op november  2, 2013, 01:12:22
Andrea Bocelli Live in Tuscany Blu-ray laten spelen: ok, de opname is qua geluidskwaliteit zowiezo al subliem maar daar zetten...

Goede tip! Ik vond de Blu-ray van Adele al zeer mooi, maar dit slaat echt alles. Weer één voor in de collectie  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

DavyLermi

Citaat van: FeaR1986 op november  3, 2013, 17:07:04
Goede tip! Ik vond de Blu-ray van Adele al zeer mooi, maar dit slaat echt alles. Weer één voor in de collectie  :smile:

Super hé?!  :) Voor mij is deze gewoon referentie! Het plaatje klopt gewoon helemaal.  :inlove:

bartkeeper

Wat overigens ook super mooi is; The Killers -  Live @ the Royal Albert Hall (wel op BR vanwege DTS-HD MA) en Metallica live @ Quebec :)
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

bellecoupe

Citaat van: bellecoupe op oktober 24, 2013, 18:40:41
Vandaag voor mijn zwager onderstaande configuratie besteld:

4 x Boston Acoustics A25
1 x de A225C
2 x Norstone Stylum 3
2 x Norstone Stylum 2

Hij zal er zeker van gaan genieten.

Na mijn zwager heeft nu zijn vader dezelfde set gekocht, zonder de stands.

Veel A25's in omloop in mijn familie/kenniskring.