Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

LuPo

Ik zou ook gaan voor een setje monitors met (later als je geld hebt) een subwoofer. Dan bouw je echt wat op terwijl je met HK alleen maar geld vernietigt. ;)

johnhifi

Ik had hier nog niet gereageerd sinds ik mijn setje A25 in huis heb. Ik ben positief verrast! Ze hangen nu in de woonkamer, uit de buurt van de nieuwsgierige vingertjes van een klein mannetje en in plaats van de behoorlijke grote vloerstaanders die toch veel (speel)ruimte innemen. De eerste avond dat ze hingen een paar cdtjes achter elkaar geluisterd en het klinkt gewoon lekker! Ik mis de voor budgetspeakers zo kenmerkende kleuring, met name in het midden. Wat een openbaring! Ik kan hier heel goed mee leven, ondanks dat ze echt nooit in mijn hoofdset terecht gaan komen behalve als experimentje. :D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

kippekop

#777
Ik heb nu al een tijdje de "grotere" broer, de Boston M25, en ik moet toch wel zeggen dat dit echt heel goede boekenplank speakers zijn. Het zijn geen speakers om op zeer luid niveau mee te spelen, daarvoor ga ik echt een subwoofer erbij aanschaffen binnenkort, maar verder zijn dit speakers waar ik het minst op heb aan te merken van alle speakers die ik ooit heb gehad (don't ask...waren er veel te veel ;-)).

Positieve punten zijn het goede geluid op laag niveau, super spreiding dus weinig last van een sweet spot en hij is gewoon heel goed afgestemd: niet te saai maar zeker ook geen ovedreven laag of hoog, gewoon zoals het hoort. Ik heb de noten fineer, en die is echt heel goed, beste fineer die ik ooit heb gezien. Gehele afwerking is gewoon perfect voor wat ik heb betaald (€ 700 bij de MM). Wat mij betreft een aanrader als je een speaker zonder poespas wilt kopen. Een subwoofer erbij en er is maar weinig wat in de buurt kan komen voor dit geld.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bellecoupe

Citaat van: Techno op april 27, 2011, 10:33:03
Wat is eventueel een goede stand, die niet evenveel kost als de speaker zelf.

Misschien is dit wel een mooie start van mijn HT :)

Norstone Stylum matched perfect.
Zeer betaalbaar, mooi design, spikes voor zowel onder de stands als de speakers.
Setprijs per paar voor de Stylum 2 plusm.€99,-

machinist

kippekop,
bedankt voor je 'mini-review' van de Boston M25 speakers. Lees je maar weinig over............... ;)

wim bruins

#780
Dikke auto sub bij de A26  ;)

Niks gefilterd maar ook zo al een strak en diep laag.   
Het is een woofer van digital designs met een enorme overcapaciteit 

Gaat natuurlijk wel weer terug in de auto.  :angel:

Deze woofer doet het al een stuk beter dan een rel quake die ik bij mijn magnepans had staan.   


machinist

Bevalt de A26 ? Ik ben niet zo'n fan van de A25 maar de A26 vond ik verbazingwekkend goed klinken.

wim bruins

Citaat van: machinist op april 16, 2013, 14:57:14
Bevalt de A26 ? Ik ben niet zo'n fan van de A25 maar de A26 vond ik verbazingwekkend goed klinken.


Bevalt goed

Voor dat ik de A26 had besteld meedere kleine luidsprekers beluisterd tot 1500 euro maar vond ze te duur voor wat je kreeg.

Had mijn magnepans 1.6 QR verkocht en zat dus zonder luidsprekers en wegens de goede berichten een set A26 besteld zonder deze te hebben beluisterd.

Valt beslist niet tegen en doen ook niks onder voor de rest die ik gehoord heb tussen de 800 en 1500 euro.
Klinken als grote luidsprekers.

De laagweergave is voor dit formaat speaker goed maar met een extra sub klinkt het beter.

Blijven nog wel even staan.

   

kippekop

Citaat van: machinist op april 14, 2013, 15:11:50
kippekop,
bedankt voor je 'mini-review' van de Boston M25 speakers. Lees je maar weinig over............... ;)

My pleasure, als er mense nog meer willen weten, just let me know. Het geeft ook wel een soort rust om niet speakers van € 2000+ te kopen en dan eigenlijk alleen maar op elk (technisch) detail te letten, op de één of andere manier luister je gewoon makkelijker naar "goedkope"speakers, een soort psychologisch bij-effect.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

timofp

Ik heb een setje A25's besteld en de A225c. Zou mijn huidige receiver (Onkyo TX-NR414) volstaan, ik heb deze nog maar een dikke week. Of zou ik toch beter deze verkopen en voor een TX-NR616 gaan omdat deze meer power heeft. Is het de upgrade van receiver waard, of volstaat de TX-NRX414, ik lees namelijk dat de Boston's best wel wat sap nodig hebben.

Melvinstr


Citaat van: timofp op mei  1, 2013, 01:01:59
Ik heb een setje A25's besteld en de A225c. Zou mijn huidige receiver (Onkyo TX-NR414) volstaan, ik heb deze nog maar een dikke week. Of zou ik toch beter deze verkopen en voor een TX-NR616 gaan omdat deze meer power heeft. Is het de upgrade van receiver waard, of volstaat de TX-NRX414, ik lees namelijk dat de Boston's best wel wat sap nodig hebben.

Ik draai de A26 momenteel met een ONKYO DR-S 501 die 2x50 watt uit perst en dat is voldoende om op niveau te kunnen spelen. Uiteraard hangt het er een beetje vanaf hoe luid je ze wilt spelen, maar voor normaal gebruik ga je met de TX-NRX414 voldoende sap hebben.
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

AndreC

Ik heb 5 weken geleden een luistertest gehad.
De A25 en de A26 zaten erbij.
Maar helaas, ik vond dat ze niet brachten wat ik verwacht had.
Persoonlijk vond ik de Dali Zensor 1 veel beter klinken.
Gelijk zijn grotere broer vergeleken met andere in ongeveer gelijke prijsklasse.
Ook de Dali Zensor 7 klonken beter dan de andere geteste.

Maar goed smaken kunnen verschillen maar dit waren mijn bevindingen.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

mdoe

Heb sinds een maand de Boston Acoustics A25 en ben er zeer tevreden over! Loepzuiver en strak geluid.

Ik moet alleen nog een subwoofer aanschaffen. Zit te denken aan een REL T-Zero
Iemand een goed alternatief? is voor een ruimte van 5 x 5 m1
Receiver is de Marantz N-1603

Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

Djoowwie

Waar ik eerst nog ontevreden was over het geluid wat uit de A25 kwam(wollig en weinig details, alsof het achter een gordijntje zat te spelen)
Bleek het achteraf ADSY te zijn, om precies te zijn Dynamic Volume die stond op medium en past dan compressie toe op je muziek.
Nadat ik dat uitgeschakeld had heb ik ineens de speaker wat zo de lucht in werd geprezen, ben er uiteindelijk toch wel blij mee.
Aanvulling van een sub is wel aangeraden IMO.

mental-marco

Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal. Maar ik ben nieuw in het audio wereldje :P Heb tot nu enkel nog maar van die kant en klare surround setjes gehad en nu opzoek naar iets beter materiaal. Ben geen audiofiel, maar enkel iemand die wat beter geluid wilt als ik mijn films (bluray) afspeel. Nu was mijn oog gevallen op de BA A2310HTS set, maar na veel lezen komen de BA A25 speakers overal erg goed uit. Zat nu zelf te denken aan de volgende combi 4x A25, 1x A225C of 2x A250, 2x A 25 en 1x A225C. Beide met een sub maar nog geen idee welke. Zouden dit goede combinaties zijn? Ohja ik heb als receiver de Pioneer VSX-922 op het oog. Ik heb helaas zelf nog geen winkel in de buurt gevonden die al deze speakers heeft staan, dus beluisteren is nog niet gelukt.
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

bellecoupe

4 x A25!

A25 is naar mijn mening een stuk muzikaler dan de A250.

Als versterker zou ik persoonlijk gaan voor Marantz.
Marantz matched uitstekend met de A25.


mental-marco

Bedankt voor je antwoord. Is er nog een specifieke Marantz die je adviseert of maakt dat niet zoveel uit? Wil wel een beetje dezelfde prijsklasse aanhouden als die Pioneer.

En wat voor sub zou ik erbij kunnen nemen? Wil daar ook niet al te veel aan uitgeven. Zat te denken zo rond de €300 a €350 max. Liefst minder ...
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

bellecoupe

Marantz sr5007 of hoger.(bijv. sr6007)

Een vriend van mijn nicht heeft een tijdje geleden een SR6007 gekocht bij een forumsponsor uit Arnhem voor een heel scherpe prijs.

Deze heeft ook Boston Acoustics in zijn assortiment.

Plaatsing op goede stands van de frontspeakers geeft ook een verbeterd resultaat (Norstone Stylum hoge prijs/kwaliteit verhouding plusm. €99,- paar)

henkg

Ook ik ben geen pure audiofiel, op zoek naar het allerbeste. Ik wilde gewoon een fatsoenlijk geluid, voor een fatsoenlijke prijs.
Na veel lezen, en een keer luisteren heb ik gekozen voor: zie handtekening.
Er zullen vele vergelijkbare andere samenstellingen zijn, die ken ik niet of nauwelijks.
Ik ben er heel tevreden mee. De sub zou volgens kenners nog wat "dikker" kunnen zijn. Je komt dan wel in een hogere prijsklasse. De Gemini II voldoet voor mij ruimschoots.
Marantz SR-5006. 4x BA-A25, BA-A225C, BK Gemini II. Stands: Norstone Stylum2

Thunder

Citaat van: mental-marco op juni 19, 2013, 22:35:03
Bedankt voor je antwoord. Is er nog een specifieke Marantz die je adviseert of maakt dat niet zoveel uit? Wil wel een beetje dezelfde prijsklasse aanhouden als die Pioneer.

En wat voor sub zou ik erbij kunnen nemen? Wil daar ook niet al te veel aan uitgeven. Zat te denken zo rond de €300 a €350 max. Liefst minder ...

Ik zou ook voor 4x A25 gaan. alleen al vanwege de gelijkheid van speakers rondom. Dit komt de surround ervaring ook ten goede. Qua Sub zou ik je budget iets meer oprekken en een BK 200 XLS kiezen. Bespaar niet op de sub, deze heeft voor films ook veel invloed op de ervaring.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Ejorne

Zou mijn advies ook zijn, liever/eventueel even wachten en nog wat centen opzij leggen voor iets meer budget voor de sub.

Loondijke

In bezit van de A25's als front met de A225C als center. Kan niets anders zeggen dan dat ik voor dat geld echt supertevreden ben. Zeker met een leuke sub erg goed geluid!

Citaat van: mental-marco op juni 19, 2013, 22:35:03
Bedankt voor je antwoord. Is er nog een specifieke Marantz die je adviseert of maakt dat niet zoveel uit? Wil wel een beetje dezelfde prijsklasse aanhouden als die Pioneer.

En wat voor sub zou ik erbij kunnen nemen? Wil daar ook niet al te veel aan uitgeven. Zat te denken zo rond de €300 a €350 max. Liefst minder ...

Houd de markt eens goed in de gaten anders. Ik heb hier de BK XXLS400 FF hier gekocht voor € 350,-. Voor die prijs echt een geweldige sub en deze komen regelmatig voorbij heb ik wel gezien :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

mental-marco

#797
Bedankt voor alle info en advies. Hier kan ik zeker wat mee :pompom: Ga weer eens even rondkijken naar de receivers en subs. De BK Gemini II en de BK 200 XLS zijn nog wel betaalbaar en ga ik zeker naar kijken :)

Citaat van: bellecoupe op juni 19, 2013, 23:35:40
Marantz sr5007 of hoger.(bijv. sr6007)

Een vriend van mijn nicht heeft een tijdje geleden een SR6007 gekocht bij een forumsponsor uit Arnhem voor een heel scherpe prijs.

Deze heeft ook Boston Acoustics in zijn assortiment.

Plaatsing op goede stands van de frontspeakers geeft ook een verbeterd resultaat (Norstone Stylum hoge prijs/kwaliteit verhouding plusm. €99,- paar)

Die stands van Norstone Stylum had ik ook al op het oog. Ik vind ze ook erg mooi. En welke forumsponsor is dit dan? Dan zou ik daar weleens willen kijken. Heeft hij ook een website?
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

bellecoupe

Citaat van: mental-marco op juni 20, 2013, 17:10:41
Bedankt voor alle info en advies. Hier kan ik zeker wat mee :pompom: Ga weer eens even rondkijken naar de receivers en subs. De BK Gemini II en de BK 200 XLS zijn nog wel betaalbaar en ga ik zeker naar kijken :)

Die stands van Norstone Stylum had ik ook al op het oog. Ik vind ze ook erg mooi. En welke forumsponsor is dit dan? Dan zou ik daar weleens willen kijken. Heeft hij ook een website?

Forumsponsor is Smits in Arnhem.

Is goed mee te onderhandelen.

mental-marco

Heb de website even opgezocht, maar moet zeggen dat hij niet goedkoper is. Hij hanteert de normale prijzen volgens mij. Hopen dat als je meer tegelijk koopt hij er een leuk prijsje van zou kunnen maken.
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |