Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

tommie1

Citaat van: bobvre op februari  4, 2013, 14:20:52
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen, heb zelf namelijk ook een set S 606 staan.
Dus als je die hier zou willen delen :)

Hoi.

Ik heb ze vandaag binnen gekregen.
Ze zijn nog aan het inspelen maar ik vind ze beter klinken dan de jamo s 606.
Ze nemen veel minder plaats in beslag en ze zetten een volwasse geluid neer.
Ik vind ze super speaker voor de 99 euro die ik er voor heb betaald.

yorkie13

Ik krijg ze vandaag ook binnen en heb hoge verwachtingen.

LuPo

Citaat van: RA SUBS op februari  5, 2013, 15:36:33
Ik krijg ze vandaag ook binnen en heb hoge verwachtingen.

P/Q zijn ze gewoon erg goed. Niet té hoge verwachtingen van hebben verder. ;)

yorkie13

Net even op de Onkyo PR-SC886 en Emotiva UPA-2 aangesloten in de
Pure Direct stand zonder subwoofer.

Dat valt toch zeker niet tegen van deze kleine monitor  8)

ik heb ze op Atacama 60 cm stands staan , vast gezet met blutack.

tommie1

Citaat van: RA SUBS op februari  5, 2013, 17:48:36
Net even op de Onkyo PR-SC886 en Emotiva UPA-2 aangesloten in de
Pure Direct stand zonder subwoofer.

Dat valt toch zeker niet tegen van deze kleine monitor  8)

ik heb ze op Atacama 60 cm stands staan , vast gezet met blutack.

Inderdaad komt een goed geluid uit voor zulke kleine speakers.
Ben blij met deze aankoop.

kooba

Zou het wat zijn om mijn Eltax Monitor III's bij mn computer te vervangen voor een setje A25's?

Momenteel staan de Eltaxen op zo een chinees prulversterkertje van 2x25 watt wat waarschijnlijk maar een paar watt ofzo levert.
Zo een T-amp ding van een paar tientjes.

Ik heb ze ook op een oude Marantz PM53 versterker gehad en merkte dat ze (de Eltaxen) daar een heel stuk beter op klonken.

Gaan deze op dat cheapass versterkertje beter klinken dan de Monitor III's, of moet ik toch echt weer een echte versterker hebben? :)

FeaR1986

Citaat van: kooba op februari  5, 2013, 22:49:42
Zou het wat zijn om mijn Eltax Monitor III's bij mn computer te vervangen voor een setje A25's?

Momenteel staan de Eltaxen op zo een chinees prulversterkertje van 2x25 watt wat waarschijnlijk maar een paar watt ofzo levert.
Zo een T-amp ding van een paar tientjes.

Ik heb ze ook op een oude Marantz PM53 versterker gehad en merkte dat ze (de Eltaxen) daar een heel stuk beter op klonken.

Gaan deze op dat cheapass versterkertje beter klinken dan de Monitor III's, of moet ik toch echt weer een echte versterker hebben? :)

Ik ben veelal de persoon die zegt dat vermogen allemaal zo veel niet uitmaakt en dat je maar een paar Watt nodig hebt, en daar sta ik nog steeds achter. Maar het rendement van de A25 is al niet heel hoog en ik heb het idee dat het zelfs nog wat erger is dan op papier staat. Ik moest mijn set siginificant verder open draaien om tot een zelfde niveau te komen. Nu hebben mijn Focals wel 6,5 dB/m meer rendement, maar toch schrok ik best wat er niet meer uit de speaker kwam toen ik de A25 aansloot op zo'n all-in-one van LG.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: kooba op februari  5, 2013, 22:49:42
[...] of moet ik toch echt weer een echte versterker hebben? :)

Kort antwoord; Ja. ;) Zoals FeaR zegt hebben ze wel wat sap nodig maar op iets van een Marantz werkt het prima. Ik heb zelf een 5.1 set-up aangesloten op een SR-5005.

Thunder

Citaat van: LuPo op februari  4, 2013, 23:21:36
De stelregel is 1,5 x het -3dB punt van je speaker. Bij de A25 is dat 54 Hz en dus is dat dan 81 Hz. Dus met 80 Hz zit je goed, ik heb hem daar zelf ook op staan. De center (A225C) heeft uit m'n hoofd 65 Hz als -3dB punt. Dus die zou op 100 Hz moeten staan, maar ik heb die ook op 80 Hz gezet omdat ik anders het idee heb dat de subwoofer 'teveel' tonen pakt. Kwestie van proberen wat je prettig vindt. Niet geheel onbelangrijk is de ruimte want dat kan dus per ruimte verschillen met die instellingen.

Ik heb ook 80Hz ingesteld en dat bevalt me prima. Wel apart dat mijn 609 bij de meting aangaf dat de speakers op 40Hz zouden moeten. Ik had al gelezen in verscheidene reviews dat -3dB op 54Hz lag, dus die meting is niet correct.
Het zou trouwens wel vreemd zijn als de Center een ander -3dB punt heeft, want deze maakt gebruik van exact dezelfde hardware als de A25, heeft alleen 2 woofers. -3dB Zou dus ook 54Hz moeten zijn.

Verder moet de A25 wel op een versterker met een beetje pit. Dit is uit meerdere tests al naar voren gekomen.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

kooba

Citaat van: FeaR1986 op februari  5, 2013, 23:00:43
Ik ben veelal de persoon die zegt dat vermogen allemaal zo veel niet uitmaakt en dat je maar een paar Watt nodig hebt, en daar sta ik nog steeds achter. Maar het rendement van de A25 is al niet heel hoog en ik heb het idee dat het zelfs nog wat erger is dan op papier staat. Ik moest mijn set siginificant verder open draaien om tot een zelfde niveau te komen. Nu hebben mijn Focals wel 6,5 dB/m meer rendement, maar toch schrok ik best wat er niet meer uit de speaker kwam toen ik de A25 aansloot op zo'n all-in-one van LG.

OK duidelijk. Dan moet ik eerst die Marantz eindelijk eens laten repareren (soms valt het geluid aan 1 kant weg en dan moet ik het volume een flinke slag open gooien en dan knalt ie er weer in zegmaar. Als ik hem dan zachter draai doet ie het weer goed).


Bama

Ik heb hificorner even gemaild, overal hits met een prijs van 98 maar op de site 129?

LuPo

Citaat van: TonBert op februari 12, 2013, 01:16:51
Ik heb hificorner even gemaild, overal hits met een prijs van 98 maar op de site 129?

Prijzen fluctueren?

W.Otter

tja ik had laatst nog een leuk aanbod  :coffee: gaat nog wel weer naar beneden
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

wim bruins

#738
 ;D

Een paar week geleden mijn magnepans 1.6 verkocht, kreeg ze klankmatig niet echt naar mijn zin en de laagweergave was aan de magere kant.

Wilde eerst met de hobby stoppen maar zonder muziek gaat natuurlijk ook snel vervelen.

Moest maar een monitor worden en zocht iets tot rond de 1000 euro.
Een aantal audio zaken bezocht en verschillende modellen beluisterd

dynaudio X12 - X16 
B&W CM5
monitor audio
dali
En nog een paar andere

Waren niet slecht maar voor dik 1000 euro moet je wel iets aanschaffen wat redelijk naar je zin moet zijn.

Nog wat gehoord in de duurdere klasse rond 2000 euro en daar zaten wel een paar goede speakers tussen maar dit bedrag wilde ik nu niet uitgeven.

Na wat speurwerk op het net kwam ik uit op de A25 en 26 van boston.
Ik dacht bestel gewoon een paar A26 en voor dat geld hoeft het niet heel goed te zijn en kijk later wel naar wat anders, wil eerst gewoon weer muziek luisteren.

Die dingen klinken als een maatje groter ??? en ben aangenaam verrast.
Hier komt laag uit waar mijn vorige dure magnepan het liet afweten.

Wil niet beweren dat ze beter klinken als wat ik aan monitors heb beluisterd maar beslist ook niet minder.
Wel leuk dat ik nu 700 euro heb bespaard.

Blijven wel even staan. :wub:




 

 
   

yorkie13

#739
nice review

Ik ben zelf blij verrast over een paar A25 in hoogglans zwart.

wim bruins

#740
Luidsprekers goed neergezet en wat gaan die dingen laag.

Gebruik nu een C160 voor en een 216 eindversterker van nad.

::)









treky22

Zouden deze A25 of A26 een goede combinatie zijn met mijn Advance Acoustic pre/pro ?

Of zijn mijn Qaudral 90ś beter ??
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

wim bruins

#742
Het zijn natuurlijk wat kleinere luidsprekers en dat heeft natuurlijk ook weer zijn beperkingen als je het met een vloerstaander gaat vergelijken.

De quadral geven meer geluidsdruk dat is zeker.

Je mag hier wel komen luisteren hoor.

treky22

Citaat van: wim bruins op februari 24, 2013, 18:46:34
Het zijn natuurlijk wat kleinere luidsprekers en dat heeft natuurlijk ook weer zijn beperkingen als je het met een vloerstaander gaat vergelijken.

Je mag hier wel komen luisteren hoor.

Waar zou hier zijn dan?   :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

wim bruins

#744
Drachten  :)

Niet echt in de buurt helaas.

treky22

Citaat van: wim bruins op februari 24, 2013, 18:51:42
Drachten  :)

Dank je voor je aanbod, maar dit is wel erg ver uit de buurt van Eindhoven  :crazy:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

wim bruins

Citaat van: treky22 op februari 24, 2013, 18:55:16
Dank je voor je aanbod, maar dit is wel erg ver uit de buurt van Eindhoven  :crazy:


Als je nu die grote quadrals gewent bent ga je wel iets missen denk ik.

senorpixie

#747
Dag iedereen,

Als absolute beginner zit ik met een vraag.

Ik heb net een Onkyo TX-SR313 en ben op zoek naar een mooi paar budgetspeakers. Op basis van reviews en meningen hier op het forum lijken deze speakers mij uiterst interessant.

Echter, ik vraag mij af of die wel goed zullen passen met mijn nieuwe receiver. Ik heb hier immers wat bezorgdheid gelezen over de "power" die ze nodig hebben. Ik ben voorlopig van plan om ze als enige speakers te gebruiken. Later eventueel uitbreiden.

Iemand een idee of dit een goede match wordt?

Alvast heel erg bedankt.

wim bruins


Kan mij niet voorstellen waarom een setje boston niet goed zal klinken met deze onkyo receiver.
Alle kwaliteit zul je echter niet uit de luidsprekers halen met deze receiver.

Kan ook voor andere luidspreker van toepassing zijn.




   

DarkFire

Tijdens de iBood hunt 3 setjes A26 op de kop kunnen tikken tegen €139,95 per set, een prijs waarvoor ik ze blind heb durven kopen.
Het duurt even voordat ze er zijn, 15 maart verwachte verzending, maar ik kan niet wachten.

Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen mijn
huidige set: Onkyo TX-SR502E met de KEF eitjes KHT 2005.2
en mijn
toekomstige set: Denon AVR-2113 met 6 x BA A26, BA A225C en de SVS PB-1000 sub.