Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

FeaR1986

Citaat van: bellecoupe op november 17, 2012, 18:51:11
Beluister  de a25's ook eens even zonder gebruik te maken van sub en processor, dus gewoon in stereo modus.
Zal jou zeker verassen wat er uit de kleine Bostons komt.

Heb de subwoofer nu uitstaan en de audio in Pure Direct mode. In Pure Direct kan ik op de Denon ook de subwoofer aanzetten (hoe "Pure" is het dan nog...). Het is zeker niet slecht, maar ik mis body en door het wat mindere laag komt het geluid ook wat kil over. Het is en blijft persoonlijk natuurlijk. Ik weet ook dat ik na nog geen halve dag ook geen eerlijk oordeel kan vellen. Blijft wel een feit dat ik een lastige speaker heb om mee te vergelijken (Focal 826W): het warmere van de W-woofers en dan het schelle van de inverted dome tweeter. De Focal is dus warm in het laag en agressief in het hoog, iets wat ik met de A25 nog niet heb gehoord. Met Adele en Diana Krall verkies ik tot op heden zeker de Focal.

Maar voor 95 euro wel erg grappig dit  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Mills

Citaat van: FeaR1986 op november 17, 2012, 18:07:36
Nope, langs de BCC gereden waar ze nog een set hadden staan. Eigenlijk voor demo in de winkel, maar ze hadden ze nog niet uitgepakt en konden daarom meteen met mij mee  ;D
De verkoper even de prijzen bij de concurrentie laten zien waarna we er meer dan uitkwamen en ik ze dus mee genomen heb.


Ik ging van de week naar de BCC in middelburg. Daar kon ik ze krijgen voor 129,- p.s. en geen euro minder. Andere aanbieders online hadden ze geen boodschap aan. Denk niet dat ik daar nog iets zal kopen.

FeaR1986

Citaat van: Mills op november 17, 2012, 23:22:22
Ik ging van de week naar de BCC in middelburg. Daar kon ik ze krijgen voor 129,- p.s. en geen euro minder. Andere aanbieders online hadden ze geen boodschap aan. Denk niet dat ik daar nog iets zal kopen.

BCC is soms heel erg standvastig over de prijs en waarop ze de laagste prijs garantie bieden. Ik ben al vaker bij de BCC in Den Bosch geweest en de verkoper van de A25 had me ook ooit geholpen met een wasdroger, wasmachine en wat al niet meer. Is wel in een verstek van jaren aangeschaft, dus verbaasde me dat hij me nog herkende. De A25 waren wel al in de aanbieding voor 115 euro, dus dat was al iets minder dan de 129 die ze normaal kosten. De prijs van 95 euro heeft de verkoper wel opgezocht, maar daarvoor kon hij ze echt niet meegeven. Maar samen konden we toch een leuke prijs maken. Ben wel twee tientjes duurder uit, maar daar lig ik niet zo wakker van. Het meteen mee hebben kunnen nemen was me ook wat waard.

Overigens begin ik wel meer en meer mijn Focals te missen nu ik zeker een halve dag heb geluisterd naar de A25's. Ik mis emotie in de speakers die mijn Focals wel geven. Zal de speakers nog zeker een week verder laten spelen om te zien of er nog veel verandert. Ik ben niet van het honderden uren inspelen. Zal volgende week eens een verslagje posten hier. Voor wat het waard is, want audio is en blijft persoonlijk natuurlijk.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op november 17, 2012, 18:58:15
Heb de subwoofer nu uitstaan en de audio in Pure Direct mode. In Pure Direct kan ik op de Denon ook de subwoofer aanzetten (hoe "Pure" is het dan nog...). Het is zeker niet slecht, maar ik mis body en door het wat mindere laag komt het geluid ook wat kil over. Het is en blijft persoonlijk natuurlijk. Ik weet ook dat ik na nog geen halve dag ook geen eerlijk oordeel kan vellen. Blijft wel een feit dat ik een lastige speaker heb om mee te vergelijken (Focal 826W): het warmere van de W-woofers en dan het schelle van de inverted dome tweeter. De Focal is dus warm in het laag en agressief in het hoog, iets wat ik met de A25 nog niet heb gehoord. Met Adele en Diana Krall verkies ik tot op heden zeker de Focal.

Maar voor 95 euro wel erg grappig dit  :smile:

Leuk om te lezen. Ik vond het schelle van mijn Klipsch nu achteraf toch niet zo mooi. De BA's klinken veel evenwichtiger. Nu zoek ik alleen nog een goede sub (SVS, Velodyne, BK) om de set te complementeren. Ik houd de markt in de gaten aangezidn mn budget geen €800 is. Eerder <€400-500.

bellecoupe

Citaat van: FeaR1986 op november 17, 2012, 23:35:24
BCC is soms heel erg standvastig over de prijs en waarop ze de laagste prijs garantie bieden. Ik ben al vaker bij de BCC in Den Bosch geweest en de verkoper van de A25 had me ook ooit geholpen met een wasdroger, wasmachine en wat al niet meer. Is wel in een verstek van jaren aangeschaft, dus verbaasde me dat hij me nog herkende. De A25 waren wel al in de aanbieding voor 115 euro, dus dat was al iets minder dan de 129 die ze normaal kosten. De prijs van 95 euro heeft de verkoper wel opgezocht, maar daarvoor kon hij ze echt niet meegeven. Maar samen konden we toch een leuke prijs maken. Ben wel twee tientjes duurder uit, maar daar lig ik niet zo wakker van. Het meteen mee hebben kunnen nemen was me ook wat waard.

Overigens begin ik wel meer en meer mijn Focals te missen nu ik zeker een halve dag heb geluisterd naar de A25's. Ik mis emotie in de speakers die mijn Focals wel geven. Zal de speakers nog zeker een week verder laten spelen om te zien of er nog veel verandert. Ik ben niet van het honderden uren inspelen. Zal volgende week eens een verslagje posten hier. Voor wat het waard is, want audio is en blijft persoonlijk natuurlijk.

Het gaat niet alleen om online aanbieders, maar ook om reguliere winkels.
Ik heb er bijvoorbeeld €89,- voor betaald bij een reguliere winkel.

Dus wat die BCC doet is eigelijk misleiding.

Markus2

Misleiding?! Toe maar. Het is mogelijk van alles maar dat zeker niet.

Groet, Mark :wacko:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

LuPo

Citaat van: bellecoupe op november 18, 2012, 09:15:31
Het gaat niet alleen om online aanbieders, maar ook om reguliere winkels.
Ik heb er bijvoorbeeld €89,- voor betaald bij een reguliere winkel.

Dus wat die BCC doet is eigelijk misleiding.

Op zich niet. BCC vraagt gewoon de adviesprijs, dat mag. Verder heeft BCC gewoon de laagste prijsgarantie in een omtrek van 15KM (ofzoiets). Dus ze zijn altijd concurrerend in de regio. :D

Overigens heb ik ze ook gekocht voor 95 omdat die winkel (hificorner) bij me om de hoek zit. Ik kom er vaak. :clapping:

FeaR1986

Citaat van: FeaR1986 op november 17, 2012, 23:35:24
Overigens begin ik wel meer en meer mijn Focals te missen nu ik zeker een halve dag heb geluisterd naar de A25's. Ik mis emotie in de speakers die mijn Focals wel geven.

En weer een dag later mis ik dit nog steeds en wellicht nog meer dan gisteren, vooral het scherpe randje wat ik zo van mijn Focals kan waarderen.
Qua sound is dit wel dag en nacht verschil. Ik denk dat iemand die van een RF-52 naar een A25 gaat dit ook zou moeten horen  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op november 18, 2012, 17:22:10
En weer een dag later mis ik dit nog steeds en wellicht nog meer dan gisteren, vooral het scherpe randje wat ik zo van mijn Focals kan waarderen.
Qua sound is dit wel dag en nacht verschil. Ik denk dat iemand die van een RF-52 naar een A25 gaat dit ook zou moeten horen  ;)

Ik hoor het verschil inderdaad goed maar vind het juist een verbetering. Maar dat is uiteraard maar net wat je mooi vindt. Jouw zuilen zijn natuurlijk wel wat anders dan de instap-zuiltjes die ik had. ;) Ik vind de Boston's een stuk muzikaler zeker als je ze met de cross-over afstelt zodat ze niet te laag hoeven te spelen.

Mills

Ik heb de vraag ook al in een apart aankoop topic gezet maar wat zal beter zijn deze a25's of kef hts 5001.2 ?
Ik kan de kef's voor minder kopen maar vraag me af of ik niet beter deze kan nemen. Ze zullen voorlopig als fronts gebruikt worden en later wanneer ik ruimte hebt voor zuilen als rears.


Ejorne

Diegene die jij mooier vind klinken zijn doorgaans beter om te kopen.

Mills

Citaat van: Ejorne op november 19, 2012, 07:35:25
Diegene die jij mooier vind klinken zijn doorgaans beter om te kopen.

Ja maar ik heb de mogelijkheid niet om ze te beluisteren. Geen winkel in de buurt met de A25. En de Kef's moet ik ook 2 uur voor rijden wil ik ze gaan beluisteren.


Ejorne

Misschien dat je in de buurt wat wilekeurige andere speakers kunt gaan luisteren. En aan de hand van die bevindingen kan misschien iemand jouw smaak een beetje inschatten om jou zodoende te adviseren tussen de kef of boston. Maar het is een smaakkwestie en andermans smaak kun je niet raden. Zelfs met een beschrijving van jou mening over een speaker is het lastig om je smaak te bepalen. Dus het blijft een gok...

FeaR1986

Zoals gezegd heb ik deze speakers gekocht omdat ik zelf wilde ervaren of deze speaker echt zo fenomenaal is als men zegt. Ik wilde de A25 dan ook thuis testen op mijn eigen apparatuur en de mij bekende akoestiek. Ik wil er geen te lang verslag van maken en zal dan ook niet per nummer een vergelijk geven, maar meer een totaalbeeld. Qua muziek heb ik een redelijk brede smaak, van Enya  naar de Dire Strats tot Metallica tot de agressievere GOA (Psy-trance). Ik heb de A25's getest met de muziek/nummers die ik zeer goed ken. Ik zet de A25 tegenover mijn Focal Chorus 826W aangezien de A25 - volgens vele bronnen - dergelijke speakers dus weg zou spelen.

Wat je redelijk vaak terug ziet komen in gebruikerservaringen is dat men het geluid wat aan de schelle kant vindt. Ik vind dit zeer zeker niet. Sterker nog, naar mijn mening had het geluid wel iets meer in your face mogen zijn. Niet zo sterk en agressief dat je er luistermoe van wordt, maar een scherp randje bij een vrouwenstem kan ik altijd wel waarderen. Puur persoonlijk natuurlijk en wellicht ook de reden geweest dat ik ben gevallen voor de Focal Chorus met de Magnesium/Aluminum inverted dome tweeter. Ben benieuwd wat de mensen die een BA A25 schel vinden klinken van een Focal zouden vinden. In het hoog is de A25 wat terughoudender dan ik zou willen. Ik zou hem wat meer neutraal willen noemen, dus niet te laid back. Ik snap zeker dat er velen zullen zijn die dit kunnen waraderen. Op dat punt, zeker een speakers waar je uren naar kan luisteren. En op dat vlak te verschillend van mijn Focals om echt te zeggen wat nu beter is. Het is heel anders, dat is het wel.

Het laag is overduidelijk minder dan mijn Focals. Niet gek als je de ene 5¼ inch woofer neemt van de Boston Acoustics met een relatief kleine reflexpoort ten opzichte van mijn Focal met twee keer 6½ inch woofers en "Power Flow". Laat staan het verschil in kastgrootte en inhoud. Dus het missen van "body" is een redelijk letterlijke. Hierdoor gaan de speakers niet zo laag als ik was gewend en dat miste ik bij veel nummers. Net die lage tonen die een stuk muziek afmaken. Overigens is dat issue natuurlijk op te lossen door de crossover van de subwoofer wat hoger te zetten. Als test heb ik ook wat echte dance-nummers opgezet met stevig aangezette bass en dat pakte beter uit dan ik had verwacht. Met dat soort nummers komt de A25 beter uit de verf dan je op het eerste gezicht zou denken van het relatief kleine speakertje. Ik heb letterlijk een paar keer gekeken of ik de subwoofer wel echt uit had gezet. Speaker wel wat vrijer zetten, want dat kleine reflexpoortje strak tegen een muur klonk niet heel lekker, te geforceerd en niet passend. Ik heb altijd zo'n 20 centimeter ruimte achter gehad. De speakers strak tegen de muur met de spacers (bijgeleverd) er tussen is naar mijn oren niet lekker. Toch is het wel de bedoeling van deze speaker dat plaatsing op die manier mogelijk is. Al is dat wellicht voor surround, als front moet je ze toch echt wat meer ruimte geven.

Doordat ik dus een combinatie miste van een wat scherper hoog en wat laag kwam de speaker op mij nogal wat kil over. Nogmaals, zeer grote kans dat dit aan mijn smaak ligt van twee aparte eigenschappen van een speaker gecombineerd.  Hierdoor klonken sommige muziek wat emotieloos.

Qua vermogen is het wel wat iedereen zegt: er moet wel een fikse versterker achter zitten. Aangesloten op mijn Emotiva XPA-2 kwam de speaker veel meer los dan toen ik deze op de LG (don't ask) van mijn ouders aan had gesloten.  Eigenlijk had ik nog een tussenstap willen proberen door de A25 op mijn Denon AVR-2809 aan te sluiten, maar daarvoor moest ik mijn hele audiomeubel overhoop halen en dat had ik er niet voor over. Meubel is al niet zo stabiel met 2 x ~ 35 kilo aan Emotiva. Met een wat mindere versterking klinkt de speaker nog steeds niet verkeerd, maar het geluidsbeeld is dan niet zo strak als het zou kunnen zijn. Vooral de onderste regionen rommelen dan maar wat aan. Ik zou het zelf niet voor elkaar krijgen om duizend(en) euro's aan versterking neer te zetten voor een speaker van 95 euro. Dat is in mijn hoofd gewoon krom. Ik zou dan eerder gaan middelen. Het oog wil tenslotte ook wat. Maar goed, wellicht dat er mensen zijn die dat wel kunnen en ook doen.

Kreten  als "fenomenaal" en dat deze speaker mijlenver boven zijn prijsklasse speelt zal je mij dan ook zeker niet horen zeggen. Het is geen verkeerde speaker,  en voor 95 euro de stuk zeker zeer leuk en van wat ik tot nu toe heb gehoord een aanrader. Er zijn speakers van een veelvoud van deze 95 euro die ik minder graag in huis zou hebben staan. Al geldt dat dan wel weer voor het hele merk waardoor je kan twijfelen of dat merk mijn sound gewoon niet is. Maar het is voor mij zeker niet zo dat ik mijn Focals er voor weg zou doen.  De A25 was wel zeker beter dan mijn Magnat Motion 990 boekenplank en daarom mag de A25 blijven. Alleen wel als rear speaker tot er ooit een Chorus 816W komt te staan.

Eigenlijk zou ik voor het mooie nog eens een setje Dali Zenzor 1 en Eltax Monitor III willen horen naast de A25. Dan pas kan ik zeggen hoe veel beter (of niet) de A25's zijn ten opzichte van zijn directe concurrenten in die prijsklasse. Want velen zijn nu –net als ik – vooral aan het vergelijken met speakers uit een veel hogere (prijs)klasse. Maar goed, dat laatste was wel wat je meekrijgt uit de diverse bladen en online reviews.

Disclaimer:
Bovenstaande is geschreven na de speakers één week flink gebruikt te hebben op zowel muziek als film en games. Bovenstaande is ook mijn mening en dus smaakafhankelijk.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Mooi om te lezen FeaR. Ik ben nog steeds zeer te spreken over deze speakers. M'n subwoofer staat nu met het nieuwe tv-meubel op een andere plek en komt daar ook veel beter tot z'n recht. Hij staat nu in de hoek.

Mills

Zijn ze nog ergens te koop voor <100 euro ? Ik zie dat de prijzen overal omhoog zijn naar 129,-

Lusa

Ik zou even kijken op internet.
Ze komen met de prijs nu in de buurt. De goedkoopste is nu 103,20.

Maar ik twijfel zelf nog wel tussen deze of de Dali Zensor1

Mills

Citaat van: Lusa op december 15, 2012, 09:51:29
Ik zou even kijken op internet.
Ze komen met de prijs nu in de buurt. De goedkoopste is nu 103,20.

Maar ik twijfel zelf nog wel tussen deze of de Dali Zensor1

Ja nu weer wel inderdaad. 3 dagen gelden was er geen te vinden onder de 129,-
Nu wel weer een aantal 115,- en die 103,20.
Maar ik heb ze inmiddels besteld voor 99,- Ze komen vandaag binnen hoop ik  :)

Lusa

99 euro is een hele nette prijs.
Zou ik mogen weten waar je deze voor die prijs heb besteld?

Ik zit nu nog met Onkyo speakers die ik heel graag wil gaan vervangen.


Mills

Citaat van: Lusa op december 15, 2012, 10:53:51
99 euro is een hele nette prijs.
Zou ik mogen weten waar je deze voor die prijs heb besteld?

Ik zit nu nog met Onkyo speakers die ik heel graag wil gaan vervangen.

Ondanks het een forumsponsor betreft heb ik je even een pm gestuurd.

roeleken

#670
Interessant topic, heb zojuist in Music Emotion gelezen over zijn grote broer de M 350. Kon me niet aan de aandacht onttrekken dat het de recensent wat tegenviel, was me ook een wel wat erg warrige recensie over het beste uit een speaker willen halen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Raskel

Ik heb nu een week de A25's en ben zeer tevreden, zelfs op mijn eenvoudige Sony stereo versterker. Over een tijdje wil ik een 5.1 set samenstellen, met 4 A25's de bijbehorende center en een nog nader te bepalen sub. Nu lees ik op dit forum dat de A25's pas echt tot leven komen met een degelijke versterker. Hierdoor ben ik aan het twijfelen tussen een (2de hands) voor/eindversterker combinatie of een nieuwe mid-range receiver.

Als eindversterker denk ik dan aan een bijvoorbeeld een Rotel RMB-1075 en ik zag ook een mooie Marantz MM9000 op dit forum te koop staan. Voorversterking ben ik nog niet uit, voorlopig in de 'oude' geluidsformaten draaien vind ik niet zo'n een drama. Tzt volgt dan wel een voorversterker met de nieuwe HD geluidsformaten en HDMI.

Wellicht is bovenstaande overkill voor de A25's en volstaat een Marantz 6007/6 of Onkyo 717/818?

Wat raden jullie aan of zijn jullie ervaringen voor wat betreft surround versterkers icm de Bostons?

kooba

Citaat van: FeaR1986 op november 24, 2012, 23:22:26

Eigenlijk zou ik voor het mooie nog eens een setje Dali Zenzor 1 en Eltax Monitor III willen horen naast de A25. Dan pas kan ik zeggen hoe veel beter (of niet) de A25's zijn ten opzichte van zijn directe concurrenten in die prijsklasse. Want velen zijn nu –net als ik – vooral aan het vergelijken met speakers uit een veel hogere (prijs)klasse. Maar goed, dat laatste was wel wat je meekrijgt uit de diverse bladen en online reviews.

Ik heb de A25's nooit gehoord, maar heb wel een setje Eltax Monitor III bij mn computer staan.
Die heb ik gekocht ter vervanging destijds voor mn Logitech Z5500 waarvan de subwoofer danig in de weg stond.

Ik heb maar bar weinig ervaring in audiogebeuren voor thuis, maar ik merkte wel meteen op dat ze een stuk muzikaler waren dan die grombeer van een Z5500.

Aan de andere kant, mijn Jamo S506's die ik destijds bij mn tv had staan konden de Monitor III's niet aan tippen. Verre van zelfs.
Nou waren dat geen dure speakers, ik geloof iets van 300 euro ofzo, maar wel veel groter, dus dat lijkt me ook appels en peren vergelijken.

Later heb ik die Jamo's vervangen door een setje Tannoy Revolution Signature DC4's en dat is ongeveer hetzelfde formaat speaker dus beter te vergelijken (hoewel een heel andere prijsklasse natuurlijk).

Het verschil tussen de Eltaxen en de Tannoy's is levensgroot in het voordeel van de Tannoy's, waarbij ik wel moet vermelden dat ze beiden niet op heel erg dikke versterkers staan. De Eltax op een Marantz PM53 en de Tannoy's op een Onkyo SR-TX508.

Bij nagenoeg alle reviews van speakers lees ik kreten als "speelt veel duurdere speakers makkelijk weg" en meer van dat soort krachttermen. Ik neem dat maar met een korreltje zout doorgaans.

Anyway, onder de streep kunnen die Monitor III's een budget zuiltje als de Jamo S506 al niet bijhouden en de duurdere (destijds adviesprijs van 1000 voor een setje) Tannoy's al helemaal niet, terwijl die nu te koop zijn voor rond de 300 voor een setje en dat is ongeveer het dubbele van een setje Monitor III's.

Ik geloof er dus zo 123 niks van dat die A25 zo veel duurdere luidsprekers compleet zoek speelt als ik eerlijk ben, maargoed, ik heb ze niet gehoord dus eigenlijk kan ik er totaal niet over oordelen en is deze lap tekst weinig relevant  :unsure:

Thunder

Citaat van: Raskel op januari  5, 2013, 15:52:36
Ik heb nu een week de A25's en ben zeer tevreden, zelfs op mijn eenvoudige Sony stereo versterker. Over een tijdje wil ik een 5.1 set samenstellen, met 4 A25's de bijbehorende center en een nog nader te bepalen sub. Nu lees ik op dit forum dat de A25's pas echt tot leven komen met een degelijke versterker. Hierdoor ben ik aan het twijfelen tussen een (2de hands) voor/eindversterker combinatie of een nieuwe mid-range receiver.

Als eindversterker denk ik dan aan een bijvoorbeeld een Rotel RMB-1075 en ik zag ook een mooie Marantz MM9000 op dit forum te koop staan. Voorversterking ben ik nog niet uit, voorlopig in de 'oude' geluidsformaten draaien vind ik niet zo'n een drama. Tzt volgt dan wel een voorversterker met de nieuwe HD geluidsformaten en HDMI.

Wellicht is bovenstaande overkill voor de A25's en volstaat een Marantz 6007/6 of Onkyo 717/818?

Wat raden jullie aan of zijn jullie ervaringen voor wat betreft surround versterkers icm de Bostons?

Ik draai een 7.1 setup met de BA25, BA225C en een Epik Legend Subwoofer op een Onkyo 609. Geen enkel probleem, dus een 717/818 zal zeker niet te kort komen in een 5.1 setup. De subwoofer die ik gebruik is in Europa helaas niet meer te krijgen, maar er zijn genoeg alternatieven te koop.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

eholsteijn

Wil deze speakers ook aanschaffen. Dit ter vervanging van mijn kef eitjes. Maar er is wat vreemds aan de hand. Woensdag  kijk ik op internet, 4 of 5 winkels (internet en fysiek) bieden de speakers voor 99 euro p. Stuk aan. Was al laat dus dacht bestel ze wel van het weekend ofzo. Zit ik vanavond weer te kijken. Goedkoopste aanbieder 129 euro p. Stuk, scheelt gewoon bijna 6 tientjes op een paartje. Houden de winkels elkaars prijzen in de gaten ofzo? Nu maar weer wachten tot ze ergens 99 euro zijn.