Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Doebe

Hoe bevalt de A25 /A26 jullie na al die maanden spelen ?

wat ik merk is dat ik bij mijn receiver (SR6003) de volume knop flink meer moet open draaien om op het zelfde geluid niveau uit te komen dan mijn vorige KEF speakers,
Wat voor versterker hebben jullie achter de boston acoustics ?

Zou alleen een stereo versterker voor de fronts genoeg zijn om de SR6003 de ontlasten zodat deze alleen de Center speaker (A225C) en de rear speakers (kef eitjes)
  • Pioneer-LX83
  • BK-XXLS400
  • Auralex -SubDude
  • HTPC-XBMC Win8
  • MediaCenter-RPI OpenElec Frodo V12.2
  • silicondust-HDHomeRun
  • QNAP-TS459 Pro
  • BA-2xA26+A225C
  • KEF-2xKHT2001   

SantaSCSI

Ik heb ze gisteren op de beurs in Brussel kunne beluisteren en er komt echt wel knap geluid uit voor die prijs. Niet te vergelijken met de big boys een paar ruimtes verder, maar voor 100 euro de speaker kan je echt wel slechter vallen. We hebben de vergelijkende test kunnen doen met de A26 en die waren een heel stuk minder overtuigend.

AndrewM

Ik heb zelf de A26 als rears.

De A360 als front.

Niks op aan te merken voor Ht.

Echter de versterker (onkyo tx nr 609) is net te licht heb ik het vermoeden om ze tot het uit uiterste te krijgen.

Ik ben van mening dat in deze prijs klasse het een top product is.

LuPo

Dit topic is al een tijdje oud maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening.

Ik wil graag een setje fronts, surrounds en center + subwoofer kopen. Vooral het design speelt hierbij een aanzienlijke rol (WAF  :D ). Nu kom ik deze Boston's tegen en die vind m'n vriendin mooi! Op dit moment is de A25 te krijgen voor 95 euro en de bijbehorende center voor 199, ASW250 subwoofer voor 219.

Is dat (dus 4 x A25, 1 x A225C, 1x ASW250) goed aan te sluiten op een Marantz SR5005? Of biedt de Marantz te weinig vermogen? Eventueel zou ik ook als fronts de A250 vloerstaanders kunnen kiezen. Heeft dat meerwaarde? Wij luisteren sowieso nooit stereo, altijd multi ch. Tevens nooit CD's maar vaak radio en af en toe stream ik wat muziek via Apple TV. Verhouding film/muziek is denk ik 70/30.

Overigens ga ik eerst nog luisteren in de luisterruimte of de speakers me kunnen bekoren. Maar vooraf wat informatie inwinnen is natuurlijk nooit mis. ;)

bellecoupe

#629
Ik zou als ik jou was gaan voor de a25's.
Zeker niet voor de a250's.
De a25 is een zeer mooie speaker ongeacht de prijs. Ik heb ze zelf in gebruik op mijn slaapkamer.
De speakers heb ik uitgebreid getest op mijn set die normaal mijn B&W Nautlilus 802 aanstuurt, en ik was uitermate verbaasd. Plaats deze speakers i.e.g. op een paar stands, bijvoorbeeld de Norstone Stylum.(€99,- per set)

Een htforum donateur Smits heeft een nog scherper prijs voor de Boston's.

In mijn familie en kennissenkring zij reeds 4 personen in het bezit van de a25's aangestuurd door Marantz en HarmanKardon. Marantz matched beter.


FeaR1986

Citaat van: bellecoupe op november 12, 2012, 21:45:23
Een htforum donateur Smits heeft een nog scherper prijs voor de Boston's.

De prijs die op de site staat? Want HiFi Corner doet ze voor 95 euro per stuk weg.
Twijfel zelf ook om een paar te kopen. Gewoon eens horen wat ze doen, verwacht niet dat ze mijn Focals wegspelen maar dan verhuis ik de A25's wel naar achteren. Beter dan de huidige Magnat is het al snel.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

bellecoupe

Citaat van: LuPo op november 12, 2012, 08:26:50
Dit topic is al een tijdje oud maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening.

Ik wil graag een setje fronts, surrounds en center + subwoofer kopen. Vooral het design speelt hierbij een aanzienlijke rol (WAF  :D ). Nu kom ik deze Boston's tegen en die vind m'n vriendin mooi! Op dit moment is de A25 te krijgen voor 95 euro en de bijbehorende center voor 199, ASW250 subwoofer voor 219.

Is dat (dus 4 x A25, 1 x A225C, 1x ASW250) goed aan te sluiten op een Marantz SR5005? Of biedt de Marantz te weinig vermogen? Eventueel zou ik ook als fronts de A250 vloerstaanders kunnen kiezen. Heeft dat meerwaarde? Wij luisteren sowieso nooit stereo, altijd multi ch. Tevens nooit CD's maar vaak radio en af en toe stream ik wat muziek via Apple TV. Verhouding film/muziek is denk ik 70/30.

Overigens ga ik eerst nog luisteren in de luisterruimte of de speakers me kunnen bekoren. Maar vooraf wat informatie inwinnen is natuurlijk nooit mis. ;)
Ik zou als ik jou was de Bostons toch ook maar eens in stereo gaan beluisteren. Een stereo opname moet je onaangetast laten en niet processen naar een meerkanaals weergave.

LuPo

Citaat van: bellecoupe op november 13, 2012, 00:17:06
Ik zou als ik jou was de Bostons toch ook maar eens in stereo gaan beluisteren. Een stereo opname moet je onaangetast laten en niet processen naar een meerkanaals weergave.

Ga ik zeker doen! Mijn vriendin en ik zijn vandaag bij Hificorner in de luisterruimte geweest. Een uur geluisterd naar van alles en nog wat op een Marantz PM7004 (ik heb thuis een SR5005). We konden zelf lekker switchen tussen alle speakers (met een afstandsbediening) en muziek kiezen. De A25 verbaasde ons echt heel erg positief. M'n vriendin geloofde niet dat de A25 stond te spelen, ze zei dat het een vloerstaander moest zijn qua dynamiek en 'volwassenheid' van het geluid. De A250 kon ons niet bekoren. Het klonk alsof de A250 de boekenplank speaker was en de A25 de vloerstaander. Geen idee hoe dat kan maar goed.

Gekocht: 4 x A25 voor €95 p.s. en de A225C voor €199. Totaal nog €12 korting omdat ik zei dat ik via van die cashback-websites nog 2% cashback kon krijgen.

Ejorne

Welk type stond er ook alweer op de X-FI te spelen? Die stonden op een duurdere Marantz versterker met arm-dikke kabels...

Ik vond dat geluid erg prettig. De prijs is dermate dat ik mij dat met een paar maanden krom liggen wel kan veroorloven. Maar dergelijke versterking en zeker ook die kabels kan ik mij niet veroorloven, ook niet met een paar jaar krom liggen...  :P

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat type speaker het doet op een wat meer budget receiver met een simpel kabeltje... Het zou jammer zijn als ik de speakers kocht en tot de conclusie kom dat het nog niet eens in de buurt komt van wat ik op de beurs gehoord heb...

LuPo

Citaat van: Ejorne op november 13, 2012, 14:47:19
Welk type stond er ook alweer op de X-FI te spelen? Die stonden op een duurdere Marantz versterker met arm-dikke kabels...

Ik vond dat geluid erg prettig. De prijs is dermate dat ik mij dat met een paar maanden krom liggen wel kan veroorloven. Maar dergelijke versterking en zeker ook die kabels kan ik mij niet veroorloven, ook niet met een paar jaar krom liggen...  :P

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat type speaker het doet op een wat meer budget receiver met een simpel kabeltje... Het zou jammer zijn als ik de speakers kocht en tot de conclusie kom dat het nog niet eens in de buurt komt van wat ik op de beurs gehoord heb...

Misschien iets uit de M-serie van Boston Acoustics? http://www.bostona.eu/nl/loudspeakers_bookshelf.php

Ejorne

Citaat van: LuPo op november 13, 2012, 14:57:14
Misschien iets uit de M-serie van Boston Acoustics? http://www.bostona.eu/nl/loudspeakers_bookshelf.php

Het was inderdaad de M-serie. De 350 of de 340, dat weet ik niet zeker. Het zal de 350 wel zijn geweest. Ik heb simpel speakerdraad met een Panasonic receiver, ik vraag mij af of dergelijke speakers daar een beetje goed mee aangestuurd gaan worden...

bellecoupe

Citaat van: LuPo op november 13, 2012, 12:49:13
Ga ik zeker doen! Mijn vriendin en ik zijn vandaag bij Hificorner in de luisterruimte geweest. Een uur geluisterd naar van alles en nog wat op een Marantz PM7004 (ik heb thuis een SR5005). We konden zelf lekker switchen tussen alle speakers (met een afstandsbediening) en muziek kiezen. De A25 verbaasde ons echt heel erg positief. M'n vriendin geloofde niet dat de A25 stond te spelen, ze zei dat het een vloerstaander moest zijn qua dynamiek en 'volwassenheid' van het geluid. De A250 kon ons niet bekoren. Het klonk alsof de A250 de boekenplank speaker was en de A25 de vloerstaander. Geen idee hoe dat kan maar goed.

Gekocht: 4 x A25 voor €95 p.s. en de A225C voor €199. Totaal nog €12 korting omdat ik zei dat ik via van die cashback-websites nog 2% cashback kon krijgen.
Jullie hebben de speakers waarschijnlijk beluisterd in een ruimte tussen veel andere speakers. Straks goed opgesteldop stands zullen de A25's jullie nog meer verbazen.

Jullie gaan hier nog lang luisterplezier mee beleven!

LuPo

Citaat van: bellecoupe op november 13, 2012, 19:07:15
Jullie hebben de speakers waarschijnlijk beluisterd in een ruimte tussen veel andere speakers. Straks goed opgesteldop stands zullen de A25's jullie nog meer verbazen.

Jullie gaan hier nog lang luisterplezier mee beleven!

Gaan we doen! Overigens heb ik geen plek voor stands aangezien er een extra breed tv-meubel komt. daarnaast staat al weer de subwoofer en de tafel met stoelen dus ik kan geen stands kwijt.

Bestaan er ook kleine stands voor op een kastje? Of bijv. spikes ofzo? De A25 heeft aan de onderkant hier geen plek voor standaard.

FeaR1986

Iemand die een adresje weet waar de A25 zo op voorraad zijn in de omgeving van Den Bosch? Wil ze namelijk echt een keer horen op mijn eigen set en voor dit geld schaf ik ze dan net zo lief meteen aan. Schuif ik ze wel naar achter als vervanging van de Magnat Motion 990-set, slechter dan dat kan het toch niet zijn.

Maar verzenden zit er gewoon niet in voor me. Verzenden naar werk is niet - meer - mogelijk en verzenden naar huis zorgt er voor dat de postbode elke dag voor een dichte deur zal staan. Vandaar dat ik ze liever in de winkel op haal. Maar in omgeving Den Bosch vind ik niet veel. Hobo heeft ze niet en de BCC (die 115 de stuk vragen) hebben ze niet op voorraad.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op november 14, 2012, 18:52:40
[...] Schuif ik ze wel naar achter als vervanging van de Magnat Motion 990-set, slechter dan dat kan het toch niet zijn.

[...]

Dat lijkt me nogal een understatement. :D

FeaR1986

Citaat van: LuPo op november 14, 2012, 19:05:08
Dat lijkt me nogal een understatement. :D

Doe eens lief tegen mijn aller eerste surround-setje ooit  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

BJF

Citaat van: FeaR1986 op november 14, 2012, 18:52:40
Iemand die een adresje weet waar de A25 zo op voorraad zijn in de omgeving van Den Bosch? Wil ze namelijk echt een keer horen op mijn eigen set en voor dit geld schaf ik ze dan net zo lief meteen aan.

(...)
Is verzenden naar een familielid of goede vriend ook geen optie?
NAD M10 V2
Elac FS247

aklasse


LuPo

Citaat van: FeaR1986 op november 15, 2012, 00:38:58
Doe eens lief tegen mijn aller eerste surround-setje ooit  :P

Haha no offense. :laugh:

FeaR1986

Citaat van: BJF op november 16, 2012, 06:42:57
Is verzenden naar een familielid of goede vriend ook geen optie?

Ik ga dit weekend eens richting Tilburg, moet toch in Oisterwijk zijn. Zowel EShop als iEAR in Tilburg hebben de A25 staan. Helaas wel voor (een stuk meer) dan de 95 euro die hier bekend is. Geloof dat ze richting de 120 - 130 vragen per stuk. Dat scheelt toch aanzienlijk op dergelijke bedragen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

gast2018

Citaat van: FeaR1986 op november 16, 2012, 08:40:28
Ik ga dit weekend eens richting Tilburg, moet toch in Oisterwijk zijn. Zowel EShop als iEAR in Tilburg hebben de A25 staan. Helaas wel voor (een stuk meer) dan de 95 euro die hier bekend is. Geloof dat ze richting de 120 - 130 vragen per stuk. Dat scheelt toch aanzienlijk op dergelijke bedragen.

EShop is toch de webshop van iEar en de opvolger van de TQS.

FeaR1986

Citaat van: ergé op november 16, 2012, 09:39:18
EShop is toch de webshop van iEar en de opvolger van de TQS.

Zou wel een hoop verklaren. Maar langs iEar wilde ik altijd nog eens, staan leuke spullen als ik hun site mag geloven. Maar ik wil geen 129 euro de stuk betalen voor de A25. Onder de 100 euro moet het te doen zijn. Voor 115 euro kan je ze bij de BCC halen, maar die zijn niet op voorraad hier in de buurt. Die 115 had ik nog wel gedaan aangezien de BCC veel dichter bij is :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op november 16, 2012, 09:50:57
Zou wel een hoop verklaren. Maar langs iEar wilde ik altijd nog eens, staan leuke spullen als ik hun site mag geloven. Maar ik wil geen 129 euro de stuk betalen voor de A25. Onder de 100 euro moet het te doen zijn. Voor 115 euro kan je ze bij de BCC halen, maar die zijn niet op voorraad hier in de buurt. Die 115 had ik nog wel gedaan aangezien de BCC veel dichter bij is :)

Heb je ze meegenomen bij iEar? ;D

FeaR1986

Citaat van: LuPo op november 17, 2012, 15:07:11
Heb je ze meegenomen bij iEar? ;D

Nope, langs de BCC gereden waar ze nog een set hadden staan. Eigenlijk voor demo in de winkel, maar ze hadden ze nog niet uitgepakt en konden daarom meteen met mij mee  ;D
De verkoper even de prijzen bij de concurrentie laten zien waarna we er meer dan uitkwamen en ik ze dus mee genomen heb.

Foto's zijn wat slecht, want wilde ze zo snel mogelijk aansluiten en wat in laten spelen.



Heb ze nu een paar uur aan het spelen en het valt me niet tegen. Heb wel de subwoofer wat hoger moeten zetten qua crossover en het volume wat lager. Gevoeligheid van de Boston Acoustics ligt ook een stuk lager dan dat van de Focals, dus dat het niet meer zou kloppen was te verwachten.

Vind alleen de standaard waarop mijn A25's nu staan wat overpriced :P


Tot op heden mis ik vooral het mooie scherpe randje wat ik zo van mijn Focals kan waarderen. Maar de tweeter is natuurlijk een verschil van dag en nacht van de Focal naar de BA.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

bellecoupe

Beluister  de a25's ook eens even zonder gebruik te maken van sub en processor, dus gewoon in stereo modus.
Zal jou zeker verassen wat er uit de kleine Bostons komt.