Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Thunder

Misschien dat je een soort bal op de schroefdraad kan draaien die door de opening in het kruis past?
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

daffeh

niet echt
Die opening is maar 5-6mm diep
Ik dacht misschien een moer op de bout van de mount zetten dien haakjes heeft, maar ik vind zoiets niet

daffy

Vandaag een setje Boston's a25 aangeschaft om eens te kijken waar de hype vandaan komt en of dit echt een fenomenale speaker is.

Ze worden aangesloten op een Nad setje op de hobbykamer bestaande uit een C320 BEE versterker en een C521 BEE cd speler onderling verbonden met een John van gent zilver/goud interlink en zilver/goud jumper tussen het voor en eindversterker gedeelte van de versterker, de luidsprekers staan op Target stands en zijn verbonden met het Nad setje middels Canare 4s11 luidsprekerkabel en staan +/- 30 centimeter van een achterwand.

De boston's moeten het opnemen tegen een Kef Q compact  het kleinere broertje van de Q 1 die al een aantal jaren op het Nad setje staan/stonden aangesloten, de Boston A25 en de Kef Q compact zijn nagenoeg indentiek qua maat.    

Specifications for the KEF Q-Compact Speakers            
Design 2 way bass reflex  front ported                                                                              
Drive Units MF: 130 mm (5¼") UNI-Q® with
HF:19 mm (¾") aluminium dome  
Frequency Response at 15°
horizontally off axis ±3 dB 50 Hz - 27 kHz  
Crossover Frequency 2.8 kHz  
Amplifier Requirements 10 - 100 W  
Sensitivity (2.83V/1m) 89 dB
Maximum Output (SPL) 109 dB  
Impedance 8Ω  
Dimensions (hxbxd) 280mm x 180mm x 250 mm                  
Weight 3.9 kg

Boston Acoustics A25
Frequentiebereik: 55Hz - 25kHz
• Aanbevolen versterkervermogen: 10 - 150 watt
• Impedantie: 8 ohm
• Gevoeligheid: 87 dB (SPL/2.8V/m)
• Woofer: 5¼'' 130mm
• Tweeter: 1''  25mm Kortec softdome
• Afmetingen (H x B x D): 270 x 183 x 225 mm
• Gewicht: 4,6 kg

Na de boel aangesloten te hebben en een uur of 4 met een tara labs burn in cd te hebben gedraaid (rose ruis met wat frequentie sweeps ertussendoor) voor het eerst eventjes een paar nummers geluisterd.

Duidelijk is dat dit nog hagelnieuwe luidsprekers zijn, ik herken de inspeel signatuur van alle nieuwe luidsprekers die ik in het verleden heb gehad , een nog wat dun laag en een fel/scherp hoog het geluid plakt aan de luidsprekers en de afbeelding zwabbert een beetje, Wel valt op dat er een breed geluidsbeeld word neergezet breder dan van de Kefjes met de UNI-Q driver.

Ondanks dat er nog weinig laag aanwezig is klinkt het laag dat er is natuurlijker dan dat van de Kef Q compact.

Word vervolgd.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

aMUSEd


Lord Elrond

Hola

Wil graag op voorhand al vermelden dit is mijn mening ;D ;D

#Start  RANT#

Ik heb de A360 hier in huis gehad en heb ze na 4 dagen weer terug gebracht voor het geld wat je voor deze luidsprekers moet neer leggen is er wel iets beters te krijgen .

Wat al eerder gezegd is in deze topic er ligt een giga deken over de luidsprekers dof,flak en erg dreunend.

De luidsprekers zien er  elegant en netjes af gewerkt uit maar daar mee is alles gezegd.

# End RANT#
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha


Siddartha

Citaat van: daffeh op februari 20, 2012, 11:22:58
niet echt
Die opening is maar 5-6mm diep
Ik dacht misschien een moer op de bout van de mount zetten dien haakjes heeft, maar ik vind zoiets niet

ben er al achter?
Wat heef het voor effect als je ze met een schroef aan de muur hangt? Dus dat de baspoort vrijwel direct tegen de muur zit..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

bellecoupe

Citaat van: Lord Elrond op februari 22, 2012, 21:35:07
Hola

Wil graag op voorhand al vermelden dit is mijn mening ;D ;D

#Start  RANT#

Ik heb de A360 hier in huis gehad en heb ze na 4 dagen weer terug gebracht voor het geld wat je voor deze luidsprekers moet neer leggen is er wel iets beters te krijgen .

Wat al eerder gezegd is in deze topic er ligt een giga deken over de luidsprekers dof,flak en erg dreunend.

De luidsprekers zien er  elegant en netjes af gewerkt uit maar daar mee is alles gezegd.

# End RANT#

De A360's kunnen mij ook niet bekoren, maar de A25's zeker wel.

Ik heb de A25's reeds met meerdere configuraties kunnen beluisteren en ben heel positief over het resultaat.

RyanB

Citaat van: Lord Elrond op februari 22, 2012, 21:35:07
Hola

Wil graag op voorhand al vermelden dit is mijn mening ;D ;D


Ik denk dat ik ook voorlopig nog even bij me Focals blijf..  :xmas:
Ach ja altijd leuk die hypes ;-)

Xander32

Citaat van: Lord Elrond op februari 22, 2012, 21:35:07
Hola

Wil graag op voorhand al vermelden dit is mijn mening ;D ;D

#Start  RANT#

Ik heb de A360 hier in huis gehad en heb ze na 4 dagen weer terug gebracht voor het geld wat je voor deze luidsprekers moet neer leggen is er wel iets beters te krijgen .

Wat al eerder gezegd is in deze topic er ligt een giga deken over de luidsprekers dof,flak en erg dreunend.

De luidsprekers zien er  elegant en netjes af gewerkt uit maar daar mee is alles gezegd.

# End RANT#
Waren de A360`s geheel nieuw uit doos? Zo ja: inspelen brengt heel wat verandering.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

daffeh

Citaat van: daffeh op februari 19, 2012, 23:59:46
dit dus

Zelf opgelost met het volgende
tools: torx bits (maat 18), moer bits
materiaal: per box 2 moeren binnenmaat 5.3, 3 rondellen binnenmaat 5.3 buitenmaat 20mm

Achterplaatje afschroeven met torx bits. Daarna de bedraade bout van je mount systeem in deze volgorde 'vullen'
1 x moer, 1 x rondel, afdekplaatje, 2 x rondel,  1 x moer.
Op deze manier kan je het mooi vast zetten.

Voor de veiligheid eens getest met de box + fitnessgewicht van 5kg en het zit rotsvast

norman

Is dit een leuke speaker voor bij me PC set ? :)

En waar kun je ze eventueel het beste halen ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Lord Elrond

Citaat van: Xander32 op februari 25, 2012, 10:32:55
Waren de A360`s geheel nieuw uit doos? Zo ja: inspelen brengt heel wat verandering.

Eej Xander

Yep de A360 waren fonkel nieuw uit de doos en ik weet dat ze ingespeeld moeten worden maar na een kleine 110 uur continu gespeeld te hebben.
Heb ik ze weer in gepakt en terug gebracht vond en vindt deze luidsprekers geen 700 euro waard zijn voor dat geld kan ik wel iets beters voor vinden Bijvb Usher 520 MK2.

Mvg Mr D
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Steven Coymans

Citaat van: norman op februari 25, 2012, 13:13:20
Is dit een leuke speaker voor bij me PC set ? :)

Ik gebruik ze ook als PC speakers. Geven wat weinig bass ivm met oude Creative 5.1 set. Maar het geluid op zich is wel mooier.
Is natuurlijk wel afhankelijk van de versterker die je gebruikt vermoed ik.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Siddartha

Heeft iemand deze wel eens vergeleken met de Wharfedale Diamond 10.1 speakers?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

euroide

Citaat van: Lord Elrond op februari 25, 2012, 20:09:33
Eej Xander

Yep de A360 waren fonkel nieuw uit de doos en ik weet dat ze ingespeeld moeten worden maar na een kleine 110 uur continu gespeeld te hebben.
Heb ik ze weer in gepakt en terug gebracht vond en vindt deze luidsprekers geen 700 euro waard zijn voor dat geld kan ik wel iets beters voor vinden Bijvb Usher 520 MK2.

Mvg Mr D

Wat voor versterking heb je gebruikt?

Lord Elrond

Citaat van: euroide op februari 26, 2012, 12:48:37
Wat voor versterking heb je gebruikt?


Een Marantz,Duson-PA 75 en ff van een maatje geleend een Rotel en een Luxman
Geen van deze 4 kon mij overtuigen dat ze mochten blijven   >:( >:(
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

euroide

Heeft iemand advies/ervaring wat betreft speaker kabels op de A25's?
Waardoor ze net iets meer open en helderder klinken?

norman

Heeft iemand ze eigenlijk wel is vergeleken met de Emotiva speakers ?

http://emotiva.com/xrm41.shtm

Vriend van me heeft de outdoor speakers en die klinken vrij aardig ..
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Ejorne

Citaat van: norman op maart  1, 2012, 20:25:56
Heeft iemand ze eigenlijk wel is vergeleken met de Emotiva speakers ?

http://emotiva.com/xrm41.shtm

Vriend van me heeft de outdoor speakers en die klinken vrij aardig ..


Gezien de prijs/kwaliteit die je bij hun versterkers krijgt, zullen dat best wel prettige weergevers kunnen zijn. Ik herken de gebruikte drivers zo niet, ik ben ook wel benieuwd hoe de speakers van emotiva klinken.

Roger Black


norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

twani

Is de A25 nog steeds populair bij zijn bezitters? of heeft deze speaker inmiddels een (harde) noodlanding gemaakt? Tis zo stil hier :unsure:

bellecoupe

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 19:22:46
Is de A25 nog steeds populair bij zijn bezitters? of heeft deze speaker inmiddels een (harde) noodlanding gemaakt? Tis zo stil hier :unsure:

Bij mij nog steeds populair, en in mijn omgeving bij bezitters ook.
Ik gebruik de A25's zelf in mijn slaapkamer.