Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ejorne

Citaat van: machinist op juni 23, 2011, 08:19:16
"Was de A360 een verrassing, de A25 is een echte ontdekking"
Ze zijn toch wel veel meer onder de indruk van de A25.

Dit heb ik vaker meegemaakt en ook van anderen gehoord, een monitor klinkt soms (vaak) beter dan haar vloerstaande zusje.
Vaak klinkt de vloerstaander wel voller door de grotere klankkast maar veelal komt dat niet echt ten goede in de strakheid.
Verder denk ik dat het hoog vaak redelijk overeenkomt met de monitor, hoewel het karakter net even wat anders kan lijken onder invloed van de vollere/wollere basweergave en mogelijk net even een ander kantelpunt. Echter het grootste karakter van het hoog zal volgens mij door de tweeterkeuze komen en zal vrijwel altijd gelijk zijn tussen de vloerstaander en monitor uit dezelfde serie.

Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je allergisch bent voor een subwoofer, je kiest voor vloerstaanders bij stereo-weergave. Echter ook met stereo kan een subwoofer heel veel toevoegen en zul je met monitoren in plaats van vloerstaanders ook heel goed uit de voeten kunnen komen.

Bij film kun je eigenlijk niet zonder subwoofer en als je de richtlijn van thx aanhoudt (of enigzins daar in de buurt gaat zitten wat betreft crossover) zoals zeer veel setups ook ingesteld staan, heb je mijnsinziens eigenlijk ook niet zoveel extra waarde aan de vloerstaander.

Wat ik vaak wel een voordeel van de vloerstaander vind is het niet nodig hebben van een stand. Vaak is de monitor net even wat goedkoper dan de vloerstaander maar reken je daar een deftige stand bij dan zit je vaak al boven de prijs van de vloerstaander. Maar goed, vaak heb je dan ook net even een wat beter geluid...

machinist

Ik hou ook helemaal niet van vloerstaanders.
Boekenplank luidpsprekers klinken eigenlijk altijd beter en vind ik ook veel mooier om te zien.

Ben wel benieuwd hoe de A25's klinken na al die positieve reviews  :)

H&C Hifi

Citaat van: maximus79 op juni 23, 2011, 07:58:32
Hij doet een beetje over komen alsof de a360's onderdoen aan de a25's. Dit is zeker niet het geval, de a360's hebben een VEEL betere bass weergave en klinken nog stabieler in het hoog.


Ik ben het hier stiekem wel mee eens hoor... de A360 kun je niet vergelijken met de a25, de A360 is toch echt een stapje hoger.

De a25 is voor zijn prijs en formaat gewoon een verrassende speaker, de a360 is ook een mooie speaker maar niet zo spectaculair in de prijsklasse van rond de 800,00 euro.

Discussieren en lezen kun je een hoop... maar ik zou nooit speakers kopen die je niet eerst beluisterd hebt.
En de A25 staat echt niet op eenzame hoogte, een Tannoy revolution signature dc4 koop je tegenwoordig ook bijna voor hetzelfde geld... en die vind ik nog wel echt iets beter...


maximus79

Citaat van: HcHifi.nl op juni 23, 2011, 10:43:53

Ik ben het hier stiekem wel mee eens hoor... de A360 kun je niet vergelijken met de a25.


In welk opzicht bedoel je dit nou? :unsure:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

machinist

Een Tannoy revolution signature dc4 speaker kost 300 euro (per stuk) in de aanbieding........is toch een heel ander bedrag dan 129 euro.

Voor 258 euro waag ik een gokje.......er kan dan toch niet teveel misgaan toch ? Ik heb alleen nog maar zeer positieve reviews gelezen.

twani

Citaat van: Ejorne op juni 23, 2011, 09:02:44
Dit heb ik vaker meegemaakt en ook van anderen gehoord, een monitor klinkt soms (vaak) beter dan haar vloerstaande zusje.
Vaak klinkt de vloerstaander wel voller door de grotere klankkast maar veelal komt dat niet echt ten goede in de strakheid.
Verder denk ik dat het hoog vaak redelijk overeenkomt met de monitor, hoewel het karakter net even wat anders kan lijken onder invloed van de vollere/wollere basweergave en mogelijk net even een ander kantelpunt. Echter het grootste karakter van het hoog zal volgens mij door de tweeterkeuze komen en zal vrijwel altijd gelijk zijn tussen de vloerstaander en monitor uit dezelfde serie.

Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je allergisch bent voor een subwoofer, je kiest voor vloerstaanders bij stereo-weergave. Echter ook met stereo kan een subwoofer heel veel toevoegen en zul je met monitoren in plaats van vloerstaanders ook heel goed uit de voeten kunnen komen.

Bij film kun je eigenlijk niet zonder subwoofer en als je de richtlijn van thx aanhoudt (of enigzins daar in de buurt gaat zitten wat betreft crossover) zoals zeer veel setups ook ingesteld staan, heb je mijnsinziens eigenlijk ook niet zoveel extra waarde aan de vloerstaander.

Wat ik vaak wel een voordeel van de vloerstaander vind is het niet nodig hebben van een stand. Vaak is de monitor net even wat goedkoper dan de vloerstaander maar reken je daar een deftige stand bij dan zit je vaak al boven de prijs van de vloerstaander. Maar goed, vaak heb je dan ook net even een wat beter geluid...

Mmmmm, dat is wel zeer generaliserend.................................Ik denk dat de meeste mensen gewoon niet genoeg ruimte hebben (inruimen) voor vloerstaanders. Een goede vloerstaander op de juiste manier gepositioneerd (lees met genoeg ruimte) is niet persé de mindere van een monitor met een sub, een merkwaardige conclusie dus.

devkon

Citaat van: machinist op juni 23, 2011, 12:46:21
er kan dan toch niet teveel misgaan toch ?

Hooguit dat jij 'm niet mooi vind klinken  ;D
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

H&C Hifi

Citaat van: machinist op juni 23, 2011, 12:46:21
Een Tannoy revolution signature dc4 speaker kost 300 euro (per stuk) in de aanbieding........is toch een heel ander bedrag dan 129 euro.

Voor 258 euro waag ik een gokje.......er kan dan toch niet teveel misgaan toch ? Ik heb alleen nog maar zeer positieve reviews gelezen.

De Tannoy kost bij ons 295,00 Euro per set  ;)  
Over de adviesprijs van 998,00 per set hebben we het niet...

machinist


machinist

Citaat van: HcHifi.nl op juni 23, 2011, 13:32:20
De Tannoy kost bij ons 295,00 Euro per set  ;)  
Over de adviesprijs van 998,00 per set hebben we het niet...

Das echt geen geld.............. ;)

Roger Black

Citaat van: HcHifi.nl op juni 23, 2011, 13:32:20
De Tannoy kost bij ons 295,00 Euro per set  ;)  
Over de adviesprijs van 998,00 per set hebben we het niet...

Hij staat wel op de site voor €395

Ejorne

Citaat van: twani op juni 23, 2011, 13:07:49
Mmmmm, dat is wel zeer generaliserend.................................Ik denk dat de meeste mensen gewoon niet genoeg ruimte hebben (inruimen) voor vloerstaanders. Een goede vloerstaander op de juiste manier gepositioneerd (lees met genoeg ruimte) is niet persé de mindere van een monitor met een sub, een merkwaardige conclusie dus.

Zeer generaliserend? Heb je misschien per ongeluk over de woorden 'veelal', 'soms' en bijvoorbeeld 'vaak' heen gelezen?
Daarnaast neemt een monitor op een stand evenveel (zo niet nog meer) ruimte in dan een vloerstaander.
En nogmaals, waarop merk je op dat ik meen dat een monitor persé beter is dan een vloerstaander?

:-X

H&C Hifi


Sjaudio

Citaat van: Roger Black op juni 23, 2011, 14:08:17
Hij staat wel op de site voor €395

Ben ik het mee eens, H&C hifi krijgt ook op dit forum al veel naamsbekendheid, en ik verwacht dat met het bijhouden van de website, met goed vermelde prijzen een nog betere verkoop realiseerbaar is. De meeste (net als mij) weten ondertussen dat jullie ontzettend scherpe prijzen hebben, maar de site is echt een chaos. En persoonlijk kijk ik wel eens op de site of er nog aanbiedingen zijn, en dan kom ik niet veel verder.

Ejorne

Citaat van: HcHifi.nl op juni 23, 2011, 15:43:59
Inmiddels aangepast !

Je komt keer op keer met super aanbiedingen! Hoe doe je dat? Tja, hoeven we natuurlijk niet te weten. Wel kunnen we ervan profiteren.  8)

Sjaudio

Citaat van: Ejorne op juni 23, 2011, 15:46:26
Je komt keer op keer met super aanbiedingen! Hoe doe je dat? Tja, hoeven we natuurlijk niet te weten. Wel kunnen we ervan profiteren.  8)

Marcel is gewoon gek, die doet dat gewoon! ;D

twani

Citaat van: Ejorne op juni 23, 2011, 15:41:59
Zeer generaliserend? Heb je misschien per ongeluk over de woorden 'veelal', 'soms' en bijvoorbeeld 'vaak' heen gelezen?
Daarnaast neemt een monitor op een stand evenveel (zo niet nog meer) ruimte in dan een vloerstaander.
En nogmaals, waarop merk je op dat ik meen dat een monitor persé beter is dan een vloerstaander?

:-X
Dat soort escapes staan er inderdaad in maar kunnen niet verhullen hetgeen je daadwerkelijk duidelijk wilt maken.

aklasse

De tanoy zijn dat staanders of ook boekenkast model

Ejorne

Citaat van: twani op juni 23, 2011, 17:48:14
Dat soort escapes staan er inderdaad in maar kunnen niet verhullen hetgeen je daadwerkelijk duidelijk wilt maken.


Inderdaad, maar dat is dus feitelijk zo'n beetje alles behalve jouw visie daarop...  ;)

Ik bedoel, je mag uiteraard best je eigen mening hebben op wat je denkt dat ik met een reactie bedoel. Maar je kunt natuurlijk niet voor mij uit gaan maken wat mijn eigen bedoeling is geweest. Of je moet over een 6e zintuig beschikken, maar in dat geval is dat zintuig kennelijk defect.  :P 

gerardv

Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes

twani

Citaat van: Ejorne op juni 23, 2011, 20:05:54
Inderdaad, maar dat is dus feitelijk zo'n beetje alles behalve jouw visie daarop...  ;)

Ik bedoel, je mag uiteraard best je eigen mening hebben op wat je denkt dat ik met een reactie bedoel. Maar je kunt natuurlijk niet voor mij uit gaan maken wat mijn eigen bedoeling is geweest. Of je moet over een 6e zintuig beschikken, maar in dat geval is dat zintuig kennelijk defect.  :P  
Nee hoor, ben zeker niet bovengemiddeld toebedeeld met dit soort extraatjes, dacht tussen de tekst door te lezen een opinie gelijk aan het stiekum een monitor+sub te prefereren, boven een vloerstaander, kennelijk een onjuiste extractie van het geschrevene mijnerzijds ;)

Ejorne

Citaat van: twani op juni 23, 2011, 22:00:15
dacht tussen de tekst door te lezen een opinie gelijk aan het stiekum een monitor+sub te prefereren, boven een vloerstaander, kennelijk een onjuiste extractie van het geschrevene mijnerzijds ;)

Nee hoor, daar heb je helemaal gelijk in. Mijn persoonlijke voorkeur gaat inderdaad veelal uit naar monitor+sub. Maar ik zeg niet dat dit beter ís en altijd zo zal zijn.

Deleted member

Twani heeft monitors én passieve subs er direct onder als stands en die vormen samen een prachtig geheel!!  ;)

twani

Zoals wij beiden wel weten wordt die keuze voor een groot gedeelte bepaald door smaak en luistersituatie, inkleuren naar eigen inzicht zeg maar ;D

twani

Citaat van: Antoine op juni 23, 2011, 23:01:52
Twani heeft monitors én passieve subs er direct onder als stands en die vormen samen een prachtig geheel!!  ;)
Ah zie je, Cruijff zei al:" ieder voordeel heb ze nadeel" en mijn stands produceren ook nog eens een fraaie resonance..wat kan het leven toch mooi zijn ;D
Ik moet ook eerlijk toegeven dat met het inmengen van een sub in m`n stereo setup er (VOOR MIJ DAN HÈ) er teveel instelbare variabelen verschijnen waarmee tevens een gevoel van onrust bij me ontstaat, zoiets van hoe staat de phase het best, hoe de overname frequentie, het volume, de plaatsing, alles onzekerheid waarschijnlijk. Met mijn VSèn hoef ik me alleen druk te maken over de juiste positionering, dat geeft me rust anders blijf ik maar stellen met die knopkes, ik ken mezelf :D