info over Vob files en Blu ray spelers.

Gestart door Akuma, april 3, 2011, 09:42:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Akuma

Morgen allen,

Aangezien we van plan zijn om een 3d blu ray speler aan te kopen,vraag ik me het volgende af:Hebben redelijk wat films op onze pc staan,die in VOB formaat zijn.Zijn er Blu ray spelers die deze files,op USB stick gezet, on the fly kunnen afspelen?Ik bedoel zonder dat ik ze eerst moet converten naar Divx of WMV or whatever bestand,of zonder eerst alles op dvd te branden?

Alvast bedankt.

frankly

De Oppo 93 en 95 doen dat allebei, en ook nog eens over een netwerk.

What are the supported media container and file types?
•AAC (Advanced Audio Coding)
•APE (Monkey's Audio)
•ASF (Advanced Systems Format)
•AVCHD
•AVI (Audio Video Interleave)
•DIVX Media Format
•FLAC (Free Lossless Audio Codec)
•GIF
•JPG
•M2TS (BDAV MPEG-2 Transport Stream)
•M4A (same as MP4)
•M4V (same as MP4)
•MKV (Matroska, both .mkv and .mka)
•MP3 (MPEG-1 Audio Layer 3)
•MP4
•MPG (MPEG-1)
•MOV (Quicktime)
•OGM
•PNG
•TS (Transport Stream)
•VOB (Video Object)
•WAV
•WMA (Windows Media Audio) (not WMA Pro, Lossless or Voice)
•WMV (Windows Media Video)
kijk op http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#what-file-systems-are-supported-on-external-media
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Akuma

Bedankt alvast voor de info.Jammer genoeg valt ie een beetje uit de boot qua budget...En ten tweede is het zo goed als onmogelijk om hem in Belgie te pakken te krijgen   :mad: :devil:

jowi

Citaat van: Akuma op april  3, 2011, 10:42:36
ten tweede is het zo goed als onmogelijk om hem in Belgie te pakken te krijgen 
Je hebt internet, dus kun je ALLES te pakken krijgen. Ook in België.

Akuma

Citaat van: jowi op april  3, 2011, 11:07:01
Je hebt internet, dus kun je ALLES te pakken krijgen. Ook in België.

Zolang je geen miserie hebt,dan is het allemaal geweldig plezant ja.Totdat de ellende begint.

jowi

Maar dat heb je ook met 'echte' winkels. Dan moet je ook je spullen terugbrengen en op reparatie wachten... is zelden een argument. Maar goed, zelf weten hoor. Maar dan niet zeuren over dat het onmogelijk te krijgen is in Belgie, want dat heeft dus meer met jou eigen keuze en vooroordeel te maken :D

Akuma

Citaat van: jowi op april  3, 2011, 13:19:01
Maar dat heb je ook met 'echte' winkels. Dan moet je ook je spullen terugbrengen en op reparatie wachten... is zelden een argument. Maar goed, zelf weten hoor. Maar dan niet zeuren over dat het onmogelijk te krijgen is in Belgie, want dat heeft dus meer met jou eigen keuze en vooroordeel te maken :D

Wat heeft dat nu in godsnaam met vooroordelen te maken?Ik vertrouw kopen in het buitenland of via een webshop nu eenmaal niet voor de volle 100%.En als ik dan eens problemen heb,dan wil ik inderdaad wel naar een winkel gaan die binnen het uur rijden ligt.Liever dat dan dat ik een pakket moet verzenden naar de andere kant van de wereld.

Zeuren?Het gaat me meer over het feit dat ie in de UK omgerekend aan 575 euro staat,en de goedkoopste webshop in de "omgeving" stond ie aan 680 euro.Voor 105 euro heb ik het recht om te zeuren.Maar daar gaat het hier helemaal niet over.Dus OPPO is de enige blu ray speler die dit soort files "on the fly "kan afspelen?Heb geen zin om 700 euro te betalen aan een blu ray speler,ook al staat er Oppo op.Oppo blijkt ook wat steken te laten vallen tijdens streamen.Een Dune lijkt me wel wat,enkel jammer dat die geen 3D heeft.

jowi

Prima joh, veel plezier met je zoektocht :wacko:

celerontje

Citaat van: Akuma op april  3, 2011, 14:09:43
Wat heeft dat nu in godsnaam met vooroordelen te maken?Ik vertrouw kopen in het buitenland of via een webshop nu eenmaal niet voor de volle 100%.
Bestel gewoon bij een forumsponsor. :) (en ervaringen wat betreft webshops kan je zo naar vragen op dit forum ;))
Ondanks dat jowi een beetje bot doet, heeft hij niet geheel ongelijk. ;)

Btw, er zijn ook genoeg goedkope mediaspelertjes die zowat alles spelen wat je ze voert, dus zo'n prijzige Oppo is zeker niet de enige mogelijkheid. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: frankly op april  3, 2011, 10:34:17
De Oppo 93 en 95 doen dat allebei, en ook nog eens over een netwerk.

kijk op http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#what-file-systems-are-supported-on-external-media

Dat is gewoon helemaal niet waar! Verkondig toch niet telkens van deze onwaarheden. De Oppo kan dan wel een losse vob file afspelen misschien maar een video_ts folder met verschillende vob files zal de Oppo niet afspelen als een geheel. En dat is wat de vraagsteller bedoelde.

Ik zou dan eerder sturen naar een dune prime of dune HD. Misschien niet optimaal als bluray speler maar voor het afspelen van DVD en andere fileformaten wel en stuk handiger. Is goedkoper ook dan de Oppo. De Dune's kunnen echter _geen_ 3D!

Uit de Oppo faq :

Are .iso files or Blu-ray or DVD directory structures supported on external media?
   No.

Akuma

Citaat van: riwi op april  3, 2011, 15:13:36
Dat is gewoon helemaal niet waar! Verkondig toch niet telkens van deze onwaarheden. De Oppo kan dan wel een losse vob file afspelen misschien maar een video_ts folder met verschillende vob files zal de Oppo niet afspelen als een geheel. En dat is wat de vraagsteller bedoelde.

Ik zou dan eerder sturen naar een dune prime of dune HD. Misschien niet optimaal als bluray speler maar voor het afspelen van DVD en andere fileformaten wel en stuk handiger. Is goedkoper ook dan de Oppo. De Dune's kunnen echter _geen_ 3D!

Uit de Oppo faq :

Are .iso files or Blu-ray or DVD directory structures supported on external media?
   No.


hier heb ik tenminste wat aan...Alvast bedankt :clapping:...Zijn er eventueel wel Blu ray die dus wel kunnen wat je beter verwoordde als ikzelf?

Akuma

Citaat van: jowi op april  3, 2011, 14:41:40
Prima joh, veel plezier met je zoektocht :wacko:

Wat is er?Is toch verdorie mijn recht om een mening te hebben over webshops?Zoals ik al zei is dat allemaal prima zolang je niets aan de hand krijgt.Zodra de problemen er zijn,begint ook de ellende.Eerst mailtje naar betreffende webshop,dan RMA nummer,dan pakket versturen,en dan het bange afwachten...ALs dat allemaal dan nog binnen garantie valt,dan valt het qua ellende nog wel mee.Maar owee als het buiten garantie valt.Ik kom hier om info vragen,en dan wil ik niet behandeld worden als een halve Neanderthaler omdat ik webshops en kopen via internet niet helemaal vertrouw.

jowi

Citaat van: Akuma op april  3, 2011, 15:54:46
Wat is er?Is toch verdorie mijn recht om een mening te hebben over webshops?
Yep. En het is 'verdorie' ook mijn recht om je te zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat je je een 'beetje' aanstelt. Dat blijkt maar weer uit je reactie. Enneh... JIJ bent niet de enige die een mening mag hebben.

GH

#13
Citaat van: Akuma op april  3, 2011, 15:54:46
Ik kom hier om info vragen

Lijkt me een prima manier om op deze wijze te starten op een forum......

Akuma

Citaat van: jowi op april  3, 2011, 16:00:13
Yep. En het is 'verdorie' ook mijn recht om je te zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat je je een 'beetje' aanstelt. Dat blijkt maar weer uit je reactie. Enneh... JIJ bent niet de enige die een mening mag hebben.

Zeg ik ergens dat ik de enige ben,die een mening mag hebben?Je bent de enige die geen antwoord geeft op een normale vraag,maar ondertussen me wel allerlei zaken verwijten?Ik dacht dat dit hier een volwassen forum was?In tegenstelling tot anderen op dit forum heb ik geen duizenden euro's uit te geven aan een "muziekinstallatie" om het eens ondankbaar uit te drukken.Dus wil ik bang for the buck.En dan liefst bang for the buck die bereikbaar is,en niet via een webshop in verwegistan.

Nu goed,er zijn  2 mensen toch zo fatsoenlijk geweest om me een fatsoenlijk antwoord te geven,dus ik zal me eens verdiepen in de mediaplayers.

Akuma

deleted post...

jowi

Ik reageerde op je bewering dat een Oppo in Belgie onmogelijk te krijgen zou zijn. De redenen waarom je dat denkt en die ik vervolgens noem bevestig je keer op keer (het vooroordeel (!) dat webshops niet te vertrouwen zijn) dus ik vind je verontwaardiging overdreven en nogal onterecht.

Verder noem ik je nergens Neanderthaler, blijkbaar denk je dat je hier op een NL forum, als Belg als dom wordt gezien? (weer een vooroordeel...) Je reageert in ieder geval nogal aggresief. Daarnaast vind ik de term Neanderthaler discriminerend, de meeste van mijn beste forumvrienden zijn namelijk Neanderthalers :D

Oh ja kijk eens naar mediaplayers van Dune, voor je probleem. Er zal best een winkel zijn in Belgie die ze verkoopt.

riwi

Ik zie ook wel een LG bluray speler 690 of zoiets met harddisk en mediaplayer mogelijkheden en wel 3D bluray.

Het probleem is dat de meeste van deze dingen (net als de Oppo) een DLNA media player zijn. Dus afhankelijk zijn van DLNA server software. Er is wel serversoftware die DVD folder structuren om kan zetten (on the fly) naar iets waar een mediaplayer wat mee kan, maar ideaal is het niet. PS3mediaserver is zoiets.

Je moet bedenken dat de DVD folder structuur lastig is. Er staat een .ifo file met een soort programma met verwijzingen naar allerlei vob files waar de film, de menu's de ondertitels, meerdere audio tracks in zitten. Een programma als PS3mediaserver doet dat werk dus en 'voert' de media player de gewenste media in hap klare brokken.

Akuma

Citaat van: jowi op april  3, 2011, 16:56:55
Ik reageerde op je bewering dat een Oppo in Belgie onmogelijk te krijgen zou zijn. De redenen waarom je dat denkt en die ik vervolgens noem bevestig je keer op keer (het vooroordeel (!) dat webshops niet te vertrouwen zijn) dus ik vind je verontwaardiging overdreven en nogal onterecht.

Verder noem ik je nergens Neanderthaler, blijkbaar denk je dat je hier op een NL forum, als Belg als dom wordt gezien? (weer een vooroordeel...) Je reageert in ieder geval nogal aggresief. Daarnaast vind ik de term Neanderthaler discriminerend, de meeste van mijn beste forumvrienden zijn namelijk Neanderthalers :D

Oh ja kijk eens naar mediaplayers van Dune, voor je probleem. Er zal best een winkel zijn in Belgie die ze verkoopt.

Geloof me,als ik me na het wakker worden in de spiegel kijk,zie ik ook een Neander staan  :P In ieder geval,mijn excuses voor mijn gedrag,loop een beetje ziek en moe en dan kan je al wat minder verdragen. :angel: