Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Gestart door LittleNinja, maart 30, 2011, 06:08:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: Perfectionist op april 15, 2011, 20:29:19
Waar is die voorspelling op gestoeld? :D

Ik denk dat de Arcam zeker in analoog stereo alles achter zich laat in dit lijstje.



Ik denk dat we daar de ultieme shootout hebben ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Perfectionist

Citaat van: fugazi_2009 op april 15, 2011, 20:29:26
Volgens mij zijn de Oppo's nog steeds spotgoedkoop!

Als je bovenstaande review leest heeft de Arcam toch een betere prijs/ kwaliteitsverhouding dan jouw huidige Oppo.  :D ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Robbert54

Citaat van: Perfectionist op april 15, 2011, 20:29:19
Waar is die voorspelling op gestoeld? :D

Ik denk dat de Arcam zeker in analoog stereo alles achter zich laat in dit lijstje.

Kijk hier eens:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19810479#post19810479

Vergelijk met de 83 Nuforce, uitkomst vrij duidelijk ten gunste van de Arcam.


vergelijking met SACD??? Oh nee!!!.... dat kan de Arcam niet
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Citaat van: Perfectionist op april 15, 2011, 21:20:47
Als je bovenstaande review leest heeft de Arcam toch een betere prijs/ kwaliteitsverhouding dan jouw huidige Oppo.  :D ;)

Mwah dan lees ik het waarschijnlijk verkeerd. Volgens mij wordt daar toch met een 83SE NuForce vergelijken, niet met de TUC. Ik heb trouwens geen idee wat de Arcam kost?? Maar ik zie wel een groot nadeel, namelijk dat het dus geen multi-speler is. Dus dan zou ik weer tegen het aloude probleem aanlopen, dat de Tag maar 1 5.1 analoge ingang heeft (Nu is dat een probleem dat binnenkort opgelost is...)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

Arcam is 1498 euro. Speelt idd geen SACD.
Een beter forum begint bij jezelf.

vik

Citaat van: Perfectionist op april 15, 2011, 20:29:19
Waar is die voorspelling op gestoeld? :D

Ik denk dat de Arcam zeker in analoog stereo alles achter zich laat in dit lijstje.

Kijk hier eens:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19810479#post19810479

Vergelijk met de 83 Nuforce, uitkomst vrij duidelijk ten gunste van de Arcam.


Ik baseer het een beetje op het volgende:

Ik heb contact gehad met Nuforce  en de vraag gesteld of het verschil tussen de 83 SE Nuforce, en de 93 Nuforce erg groot was. Het antwoord was een flinke stap beter als de Nuforce 83.

De BDP 95 is veel beter opgebouwd als de Nuforce 93 en dat is waarschijnlijk de reden dat Nuforce niks meer kon toevoegen aan een eventueel  Extreme 95 edition, en heeft besloten om de extreme 95 niet uit te brengen.

Daarom gok ik dat de 95 beter zal zijn dan de Arcam. Maar nogmaals het is een gok.  ;)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: LittleNinja op april 15, 2011, 20:23:47
Hmmm.. Zou het niet leuk zijn om ook nog wat andere merken er bij te betrekken?

O.a. De Cambridge 751 en de Marantz zijn genoemd. Ik ben er wel benieuwd naar.

Van de Oppo's zullen de meeste wel te voorspellen zijn. Het is juist ook wel leuk om te zien welke stappen de concurrentie in de tussentijd heeft gemaakt. Daarnaast zijn de Oppo's toch duurder geworden en dus zijn de verhoudingen anders dan in het verleden...



Sorry vergeten te noemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Op naar de shootout:

- Oppo 95 TUC ingepakt, check!
- Adres van locatie bij de hand, check!
- Boksbeugel klaar voor gebruik, check! ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Mailtje ff opgezocht van Nuforce:


Hi,

We do not offer an opinion on any standard OPPO products.
We decided to terminate R&D on BDP-95NXE.   To give you an idea what you can expect:

BDP-83NE is not as good as CDP-8 or 93NE. Sorry, technology changes fast and we regrettably have made 93NE much better than 83NE, even though it cost less.

In our opinion, BDP-93NE sounded very close to CDP-8, and some of you might prefer it over CDP-8. Keep in mind that Wes Philips, a very well respected reviewer from Stereophile has stated in the review that CDP-8 is one of the best CD player he has ever heard. His review literally implied that this is the best CDP you can buy for reasonable amount of money.
We believe BDP-93NE and CDP-8 can compete with players costing > $5000.

BDP-93NE, like the CDP-8, does everything right. Unlike the CDP-8, it is more "tube like" sounding. So it is a matter of taste.

BDP-93NXE brings out the SOUL of the music, whatever that it is playing. A 300 year old cello will sound just like one, a soulful singer's voice will haunt you, you will cry if you hear a sad song, you feet will tap with the music.  In our opinion, this is the best player we have ever heard in our lab.
I personally have not been so moved by music in our demo system until I heard BDP-93NXE yesterday.

We just completed testing BDP-93NXE and volume shipment will begin on May 2.

Jason

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: fugazi_2009 op april 15, 2011, 21:59:08
Op naar de shootout:

- Oppo 95 TUC ingepakt, check!
- Adres van locatie bij de hand, check!
- Boksbeugel klaar voor gebruik, check! ;D


:pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robbert54

Citaat van: vik op april 15, 2011, 22:07:53
Mailtje ff opgezocht van Nuforce:


BDP-93NXE brings out the SOUL of the music, whatever that it is playing. A 300 year old cello will sound just like one, a soulful singer's voice will haunt you, you will cry if you hear a sad song, you feet will tap with the music.  In our opinion, this is the best player we have ever heard in our lab.
I personally have not been so moved by music in our demo system until I heard BDP-93NXE yesterday.

:wub: :wub: :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Perfectionist

Citaat van: LittleNinja op april 15, 2011, 20:23:47
Hmmm.. Zou het niet leuk zijn om ook nog wat andere merken er bij te betrekken?

O.a. De Cambridge 751 en de Marantz zijn genoemd. Ik ben er wel benieuwd naar.

Van de Oppo's zullen de meeste wel te voorspellen zijn. Het is juist ook wel leuk om te zien welke stappen de concurrentie in de tussentijd heeft gemaakt. Daarnaast zijn de Oppo's toch duurder geworden en dus zijn de verhoudingen anders dan in het verleden...



Ik ben wel benieuwd naar de Marantz UD 8004.
Een beter forum begint bij jezelf.

Charlemagne

Sommigen zijn op voorhand wel erg bevooroordeeld, al dan niet beïnvloed door slimme marketing. Nu móeten we wel een dubbelblinde test uitvoeren, anders staat de winnaar bij voorbaat vast.  >:D Ik ga er vast maar eens over nadenken hoe we die kunnen inrichten. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

jurrien1962

Ben erg benieuwd wat eruit gaat komen. Wanneer vindt een en ander plaats?
In principe staat de Oppo op mijn verlanglijst maar ik wacht af.

Charlemagne

Citaat van: jurrien1962 op april 20, 2011, 18:53:10
Ben erg benieuwd wat eruit gaat komen. Wanneer vindt een en ander plaats?
In principe staat de Oppo op mijn verlanglijst maar ik wacht af.

Wanneer is nog niet helemaal duidelijk. Het wachten is op uitlevering en inspelen van enkele nieuwe types. Met name de Oppo 95 varianten, die volgens sommigen bij voorbaat gaan winnen. Er zijn durfals die ze 'blind' durven te kopen. Kan jij natuurlijk ook doen.  ;) Reken maar dat het nog enkele weken gaat duren. Verder beginnen we in vakantiesferen te komen met al dat lekkere weer. Dus dat gaat misschien ook nog roet in het eten gooien. Zodra de verschillende opponenten zich hebben gemeld gaan we per PM e.e.a. organiseren. Afwachten en theedrinken  :coffee: We houden jullie op de hoogte. Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fugazi_2009

Citaat van: Charlemagne op april 21, 2011, 00:24:53
Er zijn durfals die ze 'blind' durven te kopen. Kan jij natuurlijk ook doen.  ;)

No guts no glory!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jurrien1962

Dan maar geen 'glory' de 'guts' hebben mij al teveel geld gekost.
Een paar keer een 'mooie' speler 'blind' gekocht (bijv. een Philips SA963 met Van Medevoort mod) en me kapot geërgerd: dat ding speelde bijna niets af zoals beloofd was.
Dus ik wacht nog even af.
Mogelijk is een Oppo veel beter. Ik klooi nu wat aan met een oud beestje BBK DV971H (overgenomen van forumgenoot Bolle) en dat houd ik nog wel even vol.

fugazi_2009

Ik heb hier nog wel een Oppo staan, die je nu al kan beluisteren  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Alle Oppo's spelen altijd alles af; daar hoef je niet bang voor te zijn. Sommige Oppo's klinken wat mooier dan de andere, dat hebben we bij de vorige shootout al kunnen vasstellen. Als 3D niet echt je ding is heb je aan de speler van fugazi een schitterende alles-eter, winnaar van de vorige shootout. Laat de guts maar aan fugazi.  :laugh:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

FDLARRY

Citaat van: jurrien1962 op april 21, 2011, 07:44:50
Dan maar geen 'glory' de 'guts' hebben mij al teveel geld gekost.
Een paar keer een 'mooie' speler 'blind' gekocht (bijv. een Philips SA963 met Van Medevoort mod) en me kapot geërgerd: dat ding speelde bijna niets af zoals beloofd was.
Dus ik wacht nog even af.
Mogelijk is een Oppo veel beter. Ik klooi nu wat aan met een oud beestje BBK DV971H (overgenomen van forumgenoot Bolle) en dat houd ik nog wel even vol.
Ik heb hem blind gekocht, hij staat nu een week te spelen en ben nog steeds onder de indruk, vooral analoog subliem, mijn HQ downloads vanaf mijn harde schijf klinken via de OPPO beter dan wat ik ooit gehoord heb. Ben je nu op zoek naar een all in one player, hecht je waarde aan goed geluid en heb je 1.100,- te besteden, dan is dit je speler. :pompom:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jurrien1962

Ik word steeds nieuwsgieriger naar de shootout.

jurrien1962


screw

#124
Hier nog braaf aan het wachten op de 751BD  :D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.