Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Gestart door LittleNinja, maart 30, 2011, 06:08:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: fugazi_2009 op april 15, 2011, 00:31:14
Even met Dave overlegt. De copper versies zijn meer dan genoeg voor de power supply, die had ik er nu al bijgenomen. Voor de analoge uitgangen is het een beetje een kwestie van smaak, maar daar zou ik waarschijnlijk op de gouden versies uitkomen. Echter dan moet ik nu wel gaan beslissen of ik de prioriteit op de RCA of XLR leg (beide is wat overkill). Nu zou je zeggen: "Maar jij had toch helemaal geen XLR ingangen op je pre, dat zei je nog een paar posts hierboven". Klopt, maar dat kan veranderen  ;)
stille hint?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

vik

Citaat van: fugazi_2009 op april 15, 2011, 00:31:14
Echter dan moet ik nu wel gaan beslissen of ik de prioriteit op de RCA of XLR leg (beide is wat overkill).

Wat bedoel je precies Jack? is er ook een Bybees keuze voor de RCA of XLR uitgang? als dat het geval is, heeft Dave dat dan ook bij onze Nuforce gedaan?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Citaat van: vik op april 15, 2011, 08:56:28
Wat bedoel je precies Jack? is er ook een Bybees keuze voor de RCA of XLR uitgang? als dat het geval is, heeft Dave dat dan ook bij onze Nuforce gedaan?

Klopt, de Bybees kunnen toegepast worden op de Power Supply, RCA en XLR uitgangen. Bij onze NuForce is het enkel voor de Power Supply gedaan.

Voor de RCA uitgangen heb je 1 set Bybees per stereo uitgang nodig. Dus al je de multi-channel volledig zou willen voorzien, heb je 3 sets nodig. Wederom overkill, waarschijnlijk zou je in die situatie enkel de Front L+R er mee laten voorzien. Voor XLR uitgangen heb je 2 sets Bybees nodig (dus $398 voor Koper, $750 voor Zilver, $850 voor Goud)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Citaat van: fugazi_2009 op april 15, 2011, 09:02:41
Klopt, de Bybees kunnen toegepast worden op de Power Supply, RCA en XLR uitgangen. Bij onze NuForce is het enkel voor de Power Supply gedaan.

Voor de RCA uitgangen heb je 1 set Bybees per stereo uitgang nodig. Dus al je de multi-channel volledig zou willen voorzien, heb je 3 sets nodig. Wederom overkill, waarschijnlijk zou je in die situatie enkel de Front L+R er mee laten voorzien. Voor XLR uitgangen heb je 2 sets Bybees nodig (dus $398 voor Koper, $750 voor Zilver, $850 voor Goud)

Weer wat geleerd!  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op april 14, 2011, 20:47:13
Stemmen dan maar....

Bij deze:

Welke machines zijn gewenst?
Naast de BDP-95 TUC, zou het mooi zijn om een standaard 95 bij de hand te hebben en wellicht ook een 83 model.

Welke tests willen we allemaal gedaan hebben?
Gewoon stereo CD, SACD of DVD-Audio. Dat houdt het afstellen gemakkelijk en we hebben de vorige keer gezien dat het dan al lang genoeg duurt.

Welke software moet er gehanteerd worden?
Zie vorige vraag.

Welke ( of beter wiens ) ruimte en setup moeten we gaan gebruiken?
Waarschijnlijk dus die van Charlemagne als we XLR willen testen (tenzij ik tegen die tijd ook XLR mogelijkheden heb). Maar dan kunnen we volgens mij nog steeds meer mensen bij Charlemagne kwijt.

Volgens mij moeten we ook bedenken hoeveel mensen er bij kunnen zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne


Welke machines zijn gewenst?

Als ik de hele topic door ploeter, dan zijn de volgende deelnemers tot nu toe genoemd:


  • Oppo BDP 95 standaard (wie o wie?)
  • Oppo BDP 95SI van TUC (fugazi)
  • Oppo BDP 93 standaard (brtram)
  • Arcam BDP 100 (Perfectionist)
  • Cambridge Audio 751BD (screw)
  • Oppo BDP 83SE standaard (Charlemagne)
  • Oppo BDP 83SE Nuforce met XLR (vik)
  • Oppo BDP-83SE NuForce & SI/TUC (fugazi, indien nog niet verkocht)

Ik hoop dat het zo een beetje volledig is. Die laatste is onzeker en wellicht een beetje dubbelop. 7 à  8 deelnemers en LittleNinja als toehoorder. Da's een huis vol!

Dan heb je eventueel nog een Oppo BDP 93SI en/ of Nuforce. En eventueel een dedicated cd-speler als referentie.

Welke software moet er gehanteerd worden?

Ik stel voor dat iemand een aantal CD's in elkaar knutstelt met identieke geripte muziekfragmenten die we dan parallel laten lopen op de diverse spelers. Zo'n CD zou van alles wat moeten bevatten (jazz, klassiek, pop, etc.). Moet te doen zijn. Het voordeel is dat je een echte A-B-vergelijking kunt doen; die is minder tijdrovend en wellicht juist meer onthullend. Na een eerste schifting kun je altijd nog naar de originelen luisteren op de diverse spelers die er uit springen.

Wat betreft SACD: ik denk dat ik wel enkele opnamen die een vriend en ik dubbel hebben kan inbrengen; in dit geval wel klassieke muziek wat mij betreft. Wat betreft DVD-A: hier zullen we moeten zoeken naar opnamen die we dubbel hebben. ChM


■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Ralph71

Is deze lijst niet veel te lang? Lijkt me een nobel streven op 1 dag, maar onderschat luistermoeheid niet...  :yawnee:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

fugazi_2009

De machine van vik is ook een BDP83SE NuForce TUC (zelfde als die van mij dus, maar dan wel met XLR toegevoegd). Maar het wordt inderdaad wel een gigantische lijst zo. Volgens mij moet het nu een luisterweekend worden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Misschien de 83 versies er uit halen....?

Ik kom sowieso heel binnenkort met een korte shootout tussen de 83SE en de 95. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

tjah dat is gewoon een 'wat is de beste oppo shootout' ipv een vergelijking met arcam, e.a

LittleNinja

Precies, dus daarom mijn voorstel om de 83's er uit te halen.

Citaat van: Gaeje op april 15, 2011, 17:03:33
tjah dat is gewoon een 'wat is de beste oppo shootout' ipv een vergelijking met arcam, e.a
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Citaat van: LittleNinja op april 15, 2011, 16:44:32
Misschien de 83 versies er uit halen....?

Ik kom sowieso heel binnenkort met een korte shootout tussen de 83SE en de 95. 8)

Ik vind het ook wel prettig om te weten hoe de standaard 95/ 95 TUC het doet t.o.v. van mijn Nuforce 83.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

Kan ik eigenlijk ook wel weer begrijpen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Citaat van: vik op april 15, 2011, 17:17:05
Ik vind het ook wel prettig om te weten hoe de standaard 95/ 95 TUC het doet t.o.v. van mijn Nuforce 83.  ;)

Dat wil ik nog wel een gok op doen. Wat wordt de inzet?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Citaat van: LittleNinja op april 15, 2011, 18:03:53
Kan ik eigenlijk ook wel weer begrijpen.

Ik ga niet gokken, maar ben ook wel benieuwd hoe het 'ouwetje' (en shootout-winnaar vorige keer) zich houdt tegenover alle nieuwe geweld; de lijst is inderdaad lang en er zit een duplicaat in; daarom stel ik voor:


  • Oppo BDP 95 standaard (wie o wie?)
  • Oppo BDP 95SI van TUC (fugazi)
  • Oppo BDP 93 standaard (brtram)
  • Arcam BDP 100 (Perfectionist)
  • Cambridge Audio 751BD (screw)
  • Oppo BDP 83SE Nuforce met XLR (vik)

Zo zijn er zes over; dan is het nog een beetje te overzien. Bij de vorige shootout hadden we er trouwens vijf. ChM


■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fugazi_2009

Wie was vorige keer de winnaar ook al weer? De NuForce of de SI?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

martin_2703

ik heb evt wel een RCA  Se Nuforce tuc voor de test.

Gr,Martin

vik

Citaat van: fugazi_2009 op april 15, 2011, 18:10:39
Dat wil ik nog wel een gok op doen. Wat wordt de inzet?

Flesje drank of iets?  :)

Dit is mijn voorspelling:

1) Oppo BDP 95 TUC
2) Oppo BDP 83 SE Nuforce XLR TUC
3) Oppo BDP 95
4) Arcam
5) Oppo BDP 83 SE
6) Oppo BDP 93

Dit is puur op analoog.







Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: fugazi_2009 op april 15, 2011, 18:39:05
Wie was vorige keer de winnaar ook al weer? De NuForce of de SI?

Er waren er een paar die vonden mijn 83 TUC het mooist klinken, en ik dacht de meerderheid de standaard Nuforce. Correct me if i am wrong  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: martin_2703 op april 15, 2011, 18:59:29
ik heb evt wel een RCA  Se Nuforce tuc voor de test.

Gr,Martin

Top Martin.

Guys ik zeg er wel bij dat het van mij afhankelijk is van wanneer het precies plaats gaat vinden.

Ik ben vanaf 14 Mei 3 weken op vakantie. Héél erg vervelend.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Citaat van: vik op april 15, 2011, 19:34:38
Flesje drank of iets?  :)

Dit is mijn voorspelling:

1) Oppo BDP 95 TUC
2) Oppo BDP 83 SE Nuforce XLR TUC
3) Oppo BDP 95
4) Arcam
5) Oppo BDP 83 SE
6) Oppo BDP 93

Dit is puur op analoog.

Lol, dit zou ook mijn lijstje zijn. Hooguit wellicht nog de Arcam en de standaard 95 omgewisseld. Dat is wel een gevecht waar ik benieuwd naar ben, de rest staat volgens mij vast (zeker als ik de Gouden Bybees er bij neem ;D)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Hmmm.. Zou het niet leuk zijn om ook nog wat andere merken er bij te betrekken?

O.a. De Cambridge 751 en de Marantz zijn genoemd. Ik ben er wel benieuwd naar.

Van de Oppo's zullen de meeste wel te voorspellen zijn. Het is juist ook wel leuk om te zien welke stappen de concurrentie in de tussentijd heeft gemaakt. Daarnaast zijn de Oppo's toch duurder geworden en dus zijn de verhoudingen anders dan in het verleden...

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

Citaat van: vik op april 15, 2011, 19:34:38
Flesje drank of iets?  :)

Dit is mijn voorspelling:

1) Oppo BDP 95 TUC
2) Oppo BDP 83 SE Nuforce XLR TUC
3) Oppo BDP 95
4) Arcam
5) Oppo BDP 83 SE
6) Oppo BDP 93

Dit is puur op analoog.









Waar is die voorspelling op gestoeld? :D

Ik denk dat de Arcam zeker in analoog stereo alles achter zich laat in dit lijstje.

Kijk hier eens:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19810479#post19810479

Vergelijk met de 83 Nuforce, uitkomst vrij duidelijk ten gunste van de Arcam.

Een beter forum begint bij jezelf.

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op april 15, 2011, 20:23:47
Hmmm.. Zou het niet leuk zijn om ook nog wat andere merken er bij te betrekken?

O.a. De Cambridge 751 en de Marantz zijn genoemd. Ik ben er wel benieuwd naar.

Van de Oppo's zullen de meeste wel te voorspellen zijn. Het is juist ook wel leuk om te zien welke stappen de concurrentie in de tussentijd heeft gemaakt. Daarnaast zijn de Oppo's toch duurder geworden en dus zijn de verhoudingen anders dan in het verleden...

Volgens mij zijn de Oppo's nog steeds spotgoedkoop!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one