Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Gestart door LittleNinja, maart 30, 2011, 06:08:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Ik ben wel benieuwd hoe de Marantz UD7006 zich tussen deze kanjers verhoudt?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

We moeten op zeker moment wel oppassen dat we geen 10 machines hebben staan, anders wordt het wel een erge lange dag. Plus op zeker moment ben je dat intensieve geluister ook wel zat en dergelijke meetingen zijn ook ideaal om even bij te rodellen en de pindasoep moet natuurlijk ook nog gegeten worden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Ik zal de betrokkenen vermelden in de startpost.

Graag wil ik ook weten welk programma we gaan afwerken. Wat gaan we testen? Alleen stereo analoog? Surround analoog? CD, DVD-A, SACD, BD? Beeld? Geluid over digitaal ( al verwacht ik dat het dan vooral de versterker is die praat... )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op april  5, 2011, 22:33:30
Ik zal de betrokkenen vermelden in de startpost.

Graag wil ik ook weten welk programma we gaan afwerken. Wat gaan we testen? Alleen stereo analoog? Surround analoog? CD, DVD-A, SACD, BD? Beeld? Geluid over digitaal ( al verwacht ik dat het dan vooral de versterker is die praat... )

Wat mij betreft hetzelfde als de vorige keer, enkel stereo analoog. Dat kostte toen al tijd genoeg. Oh, en ik weet niet of ik het nogmaals aankan om een hele dag Taiwanese muziek aan te horen. En de eerste die als alternatief Diana Krall voorstelt wordt wat mij betreft gelijk buitengesloten ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Citaat van: Charlemagne op april  5, 2011, 17:57:48
Gewoon met de boot komen, da's het beste. Je meert hier voor de deur af!  ;D

Hmm, ik heb (nog) geen boot. Wel een vrijstaand huis met voldoende parkeerplek ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Perfectionist

Citaat van: fugazi_2009 op april  5, 2011, 23:38:04
Hmm, ik heb (nog) geen boot. Wel een vrijstaand huis met voldoende parkeerplek ;D

Ik neem mijn Arcam mee, en ivm parkeren e.d. heeft Jack zijn aanbod wel sterk mijn voorkeur boven hartje Amsterdam....
Een beter forum begint bij jezelf.

fugazi_2009

Moet we wel even kijken met hoeveel mensen we zijn. Ik denk dat je voor mooi bij mij met zo'n maximaal 5 mensen kan zijn. En dan heb je ook nog het probleem dat de Avalons een zeer kleine sweetspot hebben.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Citaat van: Perfectionist op april  6, 2011, 00:03:58
Ik neem mijn Arcam mee, en ivm parkeren e.d. heeft Jack zijn aanbod wel sterk mijn voorkeur boven hartje Amsterdam....

Van mij mag het natuurlijk ook bij fugazi, als de meerderheid dat wil. Van de andere kant valt de bereikbaarheid van mijn huis heus wel mee. Ik woon op loopafstand van het CS in Amsterdam (10 minuten). De trein is dus een prima alternatief voor de auto, al dan niet met een korte taxirit. Op b.v. zondagmorgen valt het parkeerproleem trouwens wel mee bij mij in de buurt.  In Oud-West kun je zelfs gratis parkeren op zondag; da's 15 minuten lopen van mijn huis. Dus eerst spullen droppen en dan auto wegzetten al dan niet betaald. Nog een alternatief met de auto naar P+R op Zeeburg en dan openbaar vervoer; zie http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren/ Daar wordt alles keurig uitgelegd. Je auto staat daar voor 8 € per 24 uur inclusief gratis OV-kaart voor max 5 inzittenden. Vanaf Zeeburg loopt er een sneltram naar het CS. Verder kan er natuurlijk ook gecarpoold worden, met auto/taxi vanaf de P+R. Kortom: ik zie geen problemen op dit gebied. Alternatieven te over.

Citaat van: fugazi_2009 op april  6, 2011, 00:11:54
Moet we wel even kijken met hoeveel mensen we zijn. Ik denk dat je voor mooi bij mij met zo'n maximaal 5 mensen kan zijn. En dan heb je ook nog het probleem dat de Avalons een zeer kleine sweetspot hebben.

Ik kan wel een man of 7-8 ontvangen en mijn speakers hebben een uitstekende spreiding en daarmee niet een beperkte sweetspot.

Citaat van: LittleNinja op april  5, 2011, 22:33:30
Ik zal de betrokkenen vermelden in de startpost.

Graag wil ik ook weten welk programma we gaan afwerken. Wat gaan we testen? Alleen stereo analoog? Surround analoog? CD, DVD-A, SACD, BD? Beeld? Geluid over digitaal ( al verwacht ik dat het dan vooral de versterker is die praat... )

Net als fugazi stel ik voor de nadruk te leggen op stereo analoog, eventueel over de verschillende analoge uitgangen. We vinden vast wel een alternatief dat voor alle partijen aanvaardbaar is als testmuziek. Mijn versterker heeft meerdere gelijkwaardige analoge aansluitingen die heel goed bereikbaar zijn. 1 is dus symmetrisch analoog in. Als we zorgen voor kopieën van de muziek en de weergave op de verschillende apparaten gelijk starten dan kunnen we razendsnel switchen tussen de bronnen ; zo'n A-B vergelijk hoeft dan niet eindeloos te duren en is waarschijnlijk het meest onthullend. Met een beetje improvisatie kan de test zelfs (dubbel-)blind gebeuren; Daarom is er vast wel tijd om ook SACD, DVDA e.a. te testen met dezelfde procedure. Mijn Lyngdorf is heel snel en zeer nauwkeurig in te stellen op ingangsgevoeligheid om eventuele verschillen in geluidsniveau weg te poetsen.

Wat betreft het beeld is het misschien interessant ook even te kijken naar verschillen tussen de verschillende merken. Ik probeer mijn Kuro voor die tijd isf-gekalibreerd te krijgen, zodat dat aspect ook goed beoordeeld kan worden. Kan ook parallel, mits met dezelfde BR of DVD gevoed. We hebben vast wel films dubbel of meer. Ik heb 4 hdmi aansluitingen (en 1 kabel)

@fugazi: je hebt gelijk; het moet vooral ook een gezellige dag worden met aandacht voor mooie muziek, roddels en voetbal en lekker eten en de beertender.

@LittleNinja: mijn versterker praat uitstekend digitaal; hij doet niet anders.  :laugh: Charlemagne


■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Bas Akkerman

gaan jullie ook met een dedicated (sa)cd-speler spelen ter vergelijking? ben wel benieuwd hoe groot het verschil is tussen de "allesvreters" en een dedicated speler. er zal natuurlijk verschil zijn, maar ben nieuwsgierig waar dat verschil dan uit blijkt.
en tsja, een test naar (geupscaled) beeld zou ook tof zijn
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Charlemagne

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2011, 10:31:13
gaan jullie ook met een dedicated (sa)cd-speler spelen ter vergelijking? ben wel benieuwd hoe groot het verschil is tussen de "allesvreters" en een dedicated speler. er zal natuurlijk verschil zijn, maar ben nieuwsgierig waar dat verschil dan uit blijkt.
en tsja, een test naar (geupscaled) beeld zou ook tof zijn

Ik heb hier thuis een dedicated cd-speler aangesloten, de Lyngdorf CD1, een upsampelende speler die over symmetrische uitgangen beschikt. Die kan moeiteloos in de test meedraaien en eventueel als referentie dienen. Ik heb ook zo'n 'allesvreter' hier al ruim een jaar staan, de Oppo BDP 83 SE. Ik weet nog steeds niet wie van de twee ik het beste vind. Verwacht dus geen spectaculaire verschillen. Het zal om hele kleine verschillen en detaillering waarin de ene speler net een beetje anders (=beter?) gaat klinken dan de andere. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

De eerste zending Oppo BDP 95 staan op het punt om uitgeleverd te worden, lees ik elders op dit forum. Die moeten eerst een poosje ingespeeld en één daarvan mag dan meedoen met de shootout. Die mag niet ontbreken in de line-up, vinden jullie ook niet? Dus wie wil er een inbrengen?

Mijn Kuro wordt op 3 mei door Frank gekalibreerd. Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

screw

Citaat van: Charlemagne op april 13, 2011, 01:24:24
De eerste zending Oppo BDP 95 staan op het punt om uitgeleverd te worden, lees ik elders op dit forum. Die moeten eerst een poosje ingespeeld en één daarvan mag dan meedoen met de shootout. Die mag niet ontbreken in de line-up, vinden jullie ook niet? Dus wie wil er een inbrengen?

Mijn Kuro wordt op 3 mei door Frank gekalibreerd. Charlemagne

Ik verwacht de CA751 eind van deze maand en dan moet hij ook nog ff ingespeeld worden.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

LittleNinja

Sowieso moeten we wachten op de TUC versie van de 95 van Fugazi er is...

Overigens is er nog niet uitgevochten waar het gaat plaatsvinden, toch?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op april 13, 2011, 09:31:45
Sowieso moeten we wachten op de TUC versie van de 95 van Fugazi er is...
Besteld, maar duurt nog wel een week of 3.

Citaat van: LittleNinja op april 13, 2011, 09:31:45
Overigens is er nog niet uitgevochten waar het gaat plaatsvinden, toch?
Volgens mij is er bij Charlemagne meer ruimte in de luisterruimte, en hij heeft ook XLR ingangen op zijn versterker.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Stemmen dan maar....
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Citaat van: fugazi_2009 op april 14, 2011, 10:16:43
Besteld, maar duurt nog wel een week of 3.

Top! heeft Dave dan de regio mods?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Citaat van: vik op april 14, 2011, 21:31:33
Top! heeft Dave dan de regio mods?

Zijn besteld en komen met een week of zo binnen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Citaat van: fugazi_2009 op april 14, 2011, 22:06:47
Zijn besteld en komen met een week of zo binnen.

Nice!  ;D ben héél benieuwd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Citaat van: vik op april 14, 2011, 22:20:46
Nice!  ;D ben héél benieuwd.

Ik ook ;D. Het wordt dus een BDP-95 Signature Edition, met als extra's de regiomod en de Bybees filters.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Citaat van: fugazi_2009 op april 14, 2011, 22:24:20
Ik ook ;D. Het wordt dus een BDP-95 Signature Edition, met als extra's de regiomod en de Bybees filters.

Welke smaak Bybees heb je besteld?  $199 copper , $325 , $425 gold  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Citaat van: vik op april 14, 2011, 22:31:42
Welke smaak Bybees heb je besteld?  $199 copper , $325 , $425 gold  ;D

He? Heeft die jou opties gegeven? Dan was ik voor goud gegaan...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Even met Dave overlegt. De copper versies zijn meer dan genoeg voor de power supply, die had ik er nu al bijgenomen. Voor de analoge uitgangen is het een beetje een kwestie van smaak, maar daar zou ik waarschijnlijk op de gouden versies uitkomen. Echter dan moet ik nu wel gaan beslissen of ik de prioriteit op de RCA of XLR leg (beide is wat overkill). Nu zou je zeggen: "Maar jij had toch helemaal geen XLR ingangen op je pre, dat zei je nog een paar posts hierboven". Klopt, maar dat kan veranderen  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

FDLARRY

De OPPO 95 draait bij mij op de XLR icm de Roksan Caspian M2 en durf te beweren dat de OPPO net zo goed klinkt als een deticated CD speler tot 2.000,- dat kan ik zeggen omdat ik veel luister-uurtjes heb gehad op de combi die ik nu heb maar dan alles geluisterd op duurdere (SA)CD spelers, de oppo 95 is echt een beest als het gaat om analoog geluid, jullie zullen versteld staan.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II