Beveiliging

Gestart door searcher, maart 27, 2002, 11:03:31

Vorige topic - Volgende topic

Gerton

Norton Internet Security is behoort tot de top van de Software Firewalls, en is veruit beter dan ZoneAlarm.
Zaak is wel dat deze regelmatig geupdate wordt. Maar dit is een eigenschap van alle software firewalls.
ZoneAlarm is wel beter geworden dan dat deze een jaar geleden was. Toen was deze eigenlijk slecht te combineren met een VPN.

Zeker als kabelgebruiker is het gebruik van een firewall noodzaak. Zeker als daarnaast ook een thuisnetwerkje draait.

Groeten Gerton

Selmar_Cleef

Norton betaal je ook het aantal Euro's voor. Beetje het prijs/kwaliteit verhaal. De meeste mensen hebben genoeg aan ZoneAlarm. Zelfs door Steve Gibson wordt deze firewall als een van de betere gezien, gelet op het feit dat het een freeware programma is.

-Gerton

Dat Norton een prijskaartje heeft klopt natuurlijk, maar dit prijskaartje valt natuurlijk weg bij kabel of DSL abonnementskosten van +- €45,- /maand.

Ik heb ook niet beweerd dat ZoneAlarm slecht is maar al die nepmeldingen op een dag vond ik wel een beetje ergerlijk worden. Vandaar dat ik Norton Internet Security ben gaan gebruiken. Deze meldt tenminste alleen als er daadwerkelijk wordt aangevallen. Nou ja, aangevallen, noem Sub7, Hack-Attack en BO2K maar aanvallen.
Een echte hacker komt om elke software firewall heen.
maar dan zijn dan ook de mensen waarvoor je helemaal niets te vrezen hebt.

Groeten
Gerton

Bart_M

Voorwaarde van een goede firewall voor mensen die niet veel hiervan weten moet zijn dat het simpel is.  :)
Het liefst moet er niets zelf ingesteld worden, anders staan er bepaalde dingen die geblokkeerd moeten worden open, en omgekeerd met alle gevolgen van dien.
ZoneAlarm is wel het makkelijkste pakket wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik heb de nieuwste versie van Norton nog niet gezien, maar de oudere versie was geloof ik wel lastiger configureren.
Als ik een pakket bij mensen moet aanbevelen, zou het dus toch ZA zijn.

Grtn,
Bart

Selmar_Cleef

Op welke nepmeldingen bedoel je?

En je hebt gelijk als je zegt dat elke goede hacker door elke firewall of beveiliging komt. Mensen maken deze programma's er zal dus altijd iemand zijn die de code kan breken of buigen om er toch door te komen. De proffesionele hackers doen ook niets om de pc te beschadigen ze willen alleen laten zien dat het te breken is. Crackers breken in om iets om zeep te helpen. Ik heb een tijd geleden me verdiept in deze culturen dus ik weet hoe het toen in elkaar zat.

J.A.F._Doorhof

Bij Zonealarm wil er inderdaad wel eens een stortvloed van meldingen binnen komen, maar ja die wis ik gewoon weer.

Wij krijgen gratis bij ons ADSL pakket een Norton firewall, maar heb toch weer gekozen voor Zonealarm. Bij de leaktest bleek die toch beter te werken (alles stealth).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Gerton

Met nepmeldingen bedoel ik o.a. de pogingen die DNS servers doen om te kijken wat er binnen hun bereik hangt. WAN routers doen dit ook. Zone Alarm komt dan gelijk met een of andere wazige melding.

Dat ZoneAlarm makkelijk in gebruik is geloof ik graag, maar met name voor mensen met een thuis netwerk vind ik NIS een stuk prettiger werken, voor mensen die weinig verstand hebben van computers en beveiliging biedt NIS 2002 na installatie en reboot een volledige wizard die duidelijk stap voor stap alles naloopt.

Voordeel van NIS met thuisnetwerken is dat als voor de eerste keer een intranetwerkverbinding wordt gelegd NIS dit herkent en duidelijk de vraag stelt of computers met bijvoorbeeld IP Range 192.168.0.1 t/m .xx toegang tot het systeem moeten krijgen.
En dat is wel erg makkelijk. want dan hoef je bijvoorbeeld helemaal geen moeite te nemen om te letten op poort 139 (netBios) welke toch erg belangrijk is voor thuisnetwerken.

Groeten

Gerton

J.A.F._Doorhof

Je kunt met Zonealarm ook bepaalde IP ranges toegang geven, werkt voor de meeste mensen inderdaad goed genoeg.

Maar voor de wat grotere netwerkjes is het inderdaad goed aan te raden om ALLES goed dicht te zetten, eigenlijk jammer dat het moet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Spacebass

Nog een tip, ik gebruik Tiny Personal Firewall,
Is ook aardig getest op de verschillende sites..
Ook gratis, en ook hier kan je software uitsluiten naar "huis te bellen".
NIS had ik uit een Norton suite, maar heb die hele suite er af gefli^%^$$# omdat er op de achtergrond te veel gerommeld werd (zichtbaar in taskmanager), en ook vertraagde het opstarten en afsluiten bij windows 2000 enorm.

Succes,
Spacebass.