Wilson Audio, Watt/Puppy (5.1)

Gestart door Dirk, maart 29, 2011, 23:36:28

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: Blue-Eyes op mei 15, 2011, 16:35:16
Het geluid bleef plakken, en pakte me niet. Erg tam. Dit was ook de mening van andere luisteraars, oa Lexicon Logan. Ayre (monoblok) was een fantastische match met de Wilson. Muziek kwam los, mooie spreiding, overal aanwezig, 3D, kortom: genieten!

Aha...

Staaled

Hoogrendement monitors, bestaan die ueberhaupt ? :lookaround:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Citaat van: Hipster op mei 15, 2011, 17:49:23

ik zou denken van wel
maareuh...ik ben deze namiddag (als een soort van experiment voor m'n eigen gemoedsrust) wat aan het luisteren geweest naar verschillende muziekstijlen op de set, met de fronts in fullrange en zonder de DD, gewoon om eens te ervaren of het zo anders zou zijn.
nou...ik ben weer overtuigd : de DD blijft en de manier van aansturen (lowcut op de fronts) ga ik zeker niet wijzigen.
wat een wereld van verschil  :o
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Gezien enkel de Klimax als bron: aktief, zoals bijv ADAM ,al overwogen ?

Aan de ruimte aan te passen bovendien.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Citaat van: Hipster op mei 15, 2011, 17:54:26
Gezien enkel de Klimax als bron: aktief, zoals bijv ADAM ,al overwogen ?

Aan de ruimte aan te passen bovendien.

Ik heb enkele weken ter test met aktieve Dyns gedraaid (ff geleend uit de stock op het werk ;)), maar ook daar miste ik toch de definitie in het laag, in vergelijking met wat ik nu gewend ben.
verder beviel me dat wel, omdat je inderdaad geen amps meer nodig hebt, maar da's dan ook het enige voordeel.
verder heb ik ook al wel ontdekt (toen nog met de ADS getest) dat een goede voortrap (die kan ook geïntegreerd zitten natuurlijk) niet onbelangrijk is om de capaciteiten van de bron ten volle te benutten.
en m'n buikgevoel zegt me dat daar bij een aktieve studiomonitor toch wat minder aandacht aan zal besteed zijn, al kan ik het natuurlijk mis hebben.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

solitaire

In een soort van flash-back meen ik het door mij bewandelde audio-pad even te herkennen ... ;) Sub-laag kan je je brein vrij makkelijk 'afleren' is ook mijn ervaring.

Je zoektocht naar een manier om dan de hoogrendement-monitor met een aktieve sub te kunnen combineren [toch wel ?] begint me te dagen ...

Da's obv. je huidige bron een compleet nieuwe set samen stellen ... dat je je maar niet verveeld :coffee:

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirk

Citaat van: solitaire op mei 15, 2011, 18:05:23
In een soort van flash-back meen ik het door mij bewandelde audio-pad even te herkennen ... ;)

Je zoektocht naar een manier om dan de hoogrendement-monitor met een aktieve sub te kunnen combineren begint me te dagen ...

Da's obv. je huidige bron een compleet nieuwe set samen stellen ... dat je je maar niet verveeld :coffee:

Wolf
jaja ik weet het, er zijn best wel (veel) raakvlakken  ;D
anderzijds hou ik steeds datgene in gedachte wat Garmt me ooit eens zei/schreef ; wat mis je nu bij de Dyns ? wat zoek je (anders) in een speakerset ?
als ik daar 100% eerlijk op antwoord en zoals het nu klinkt ; ik mis niets in deze Dyns (in comi met de DD), dus waarom zou ik dan in hemelsnaam een andere speaker kiezen, toch ?
de enige reden die enige steek houdt, is dat ik een set vind waarbij een sub echt overbodig wordt, maar ik vrees dat die erg moeilijk te vinden gaan worden...misschien zelfs onmogelijk.
dus tot nader order back to plan A  ;): de versterking vereenvoudigen en/of verbeteren door wslk over te stappen op een mooie integrated amp, mét behoud van de DD zoals hij nu is geïntegreerd in de keten.

Staaled

Een (mooie )voorversterker achter Linn DS heeft idd de voorkeur.
Al lees ik wel , nooit geprobeerd , positieve berichten over Rothwell attenuators icm direct aansluiten.

Staaled

Citaat van: Dynky op mei 15, 2011, 18:13:14
jaja ik weet het, er zijn best wel (veel) raakvlakken  ;D
anderzijds hou ik steeds datgene in gedachte wat Garmt me ooit eens zei/schreef ; wat mis je nu bij de Dyns ? wat zoek je (anders) in een speakerset ?
als ik daar 100% eerlijk op antwoord en zoals het nu klinkt ; ik mis niets in deze Dyns (in comi met de DD), dus waarom zou ik dan in hemelsnaam een andere speaker kiezen, toch ?
de enige reden die enige steek houdt, is dat ik een set vind waarbij een sub echt overbodig wordt, maar ik vrees dat die erg moeilijk te vinden gaan worden...misschien zelfs onmogelijk.
dus tot nader order back to plan A  ;): de versterking vereenvoudigen en/of verbeteren door wslk over te stappen op een mooie integrated amp, mét behoud van de DD zoals hij nu is geïntegreerd in de keten.
C1 SE 's ? En ja, ik ben fanboy. :P

Dirk

Citaat van: Hipster op mei 15, 2011, 18:21:29
C1 SE 's ? En ja, ik ben fanboy. :P
da's een mooie (en waarschijnlijk erg goed klinkende) monitor, maar ik vrees toch dat ik daarmee niet dezelfde definitie in de lagere regionen zal halen als ik die nu heb ;)

solitaire

Citaat van: Hipster op mei 15, 2011, 17:49:23

Mij deed het direkt denken aan de GedLee Abbey's die ik een tijdje geleden hoorde en die veel indruk op me maakten ('k heb er ergens hier over gepost). HR zeker, alleen voor een echter monitor misschien een beetje groot ... Als je op gedlee.com de afmetingen (in inches ook nog eens ...) ziet staan lijkt alles 'monitor' maar als je eea. in context plaatst (foto van welliswaar hun grootste model) ...

Maar gelukkig zijn er met wat zoeken best ook andere hoger-rendement monitoren.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Staaled

Citaat van: Dynky op mei 15, 2011, 18:26:42
da's een mooie (en waarschijnlijk erg goed klinkende) monitor, maar ik vrees toch dat ik daarmee niet dezelfde definitie in de lagere regionen zal halen als ik die nu heb ;)
Hoezo?
Daar speelt je DD toch ?

Even daargelaten dat een C1 verbazingwekkend kan zijn down under.

Dirk

Citaat van: Hipster op mei 15, 2011, 20:18:50
Hoezo?
Daar speelt je DD toch ?

Even daargelaten dat een C1 verbazingwekkend kan zijn down under.
jaja, maar de enige waarom ik de huidige set zou weg doen, is om naar een speaker te switchen die me een echt fullrange resultaat geeft zonder sub.
trouwens, de prijs van die nieuwe C1 is ook niet mis, zeker als ik hem vergelijk met wat ik voor deze beauties betaald heb  ;)
ik heb de gewone C1 al meermaals mogen aanhoren op shows, maar vind ze weinig (eerlijk gezegd niets :-X) meer bieden dan mijn set.

Staaled

Citaat van: Dynky op mei 15, 2011, 20:26:25
jaja, maar de enige waarom ik de huidige set zou weg doen, is om naar een speaker te switchen die me een echt fullrange resultaat geeft zonder sub.
trouwens, de prijs van die nieuwe C1 is ook niet mis, zeker als ik hem vergelijk met wat ik voor deze beauties betaald heb  ;)
ik heb de gewone C1 al meermaals mogen aanhoren op shows, maar vind ze weinig (eerlijk gezegd niets :-X) meer bieden dan mijn set.
Dat halen alleen de echt grote jongens en een monitor dus nooit.
Iets met Scylla en Charybdis.

Tsja de prijzen van al dat moois.

De C5 heb ik geen vergelijk mee.

garmtz

De net aangekondigde Linn Majik Isobarik haalt 28 Hz... :)

Een Watt/Puppy is trouwens ook niet full-range, mist toch echt een octaaf...

Dirk

Citaat van: garmtz op mei 22, 2011, 00:10:47

ik had me er al wat over ingelezen na de eerste berichten van Linn ;)
maar ik denk dat ik mezelf gewoon moet herinneren aan wat ik echt voor ogen heb aan het eind van zo'n speakerswitch (en wat ik ook in m'n eigen showcase-topic al aanhaalde)
zoals het nu klinkt met deze Dyns & DD15 zal ik het niet snel krijgen met één set fullrange speakers voor een vooropgesteld redelijk budget.
met het begrip redelijk budget kan je alle kanten uit, dus laat ik for arguments sake het in mijn geval even beperken tot een absolute limiet van 10000€, maar d'as dan voor een amp + de weergevers.
ik ben me al wat meer aan het verdiepen geweest in de WP's maar ook in andere mogelijkheden, zoals die oa ook van Linn beschikbaar zijn, maar steeds kom ik voor een echte fullrange weergave toch boven die budgetgrens uit...soms ruimschoots  :D
dus...de speakers staan voor mezelf momenteel niet meer ter discussie, alle aandacht gaat nu naar een andere versterker, maar daar zijn jullie al bij betrokken via de VTL die op nummer 1 staat van m'n shortlist.
nu alleen nog een (net zo behulpzame) dealer vinden waar ik de andere kandidaat van dat lijstje te pakken krijg ;D

blue-eyes

Ik dacht de WP bij de 45 zo ongeveer wel ophield.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

S@m

Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2011, 11:42:16

Volgens de specificaties: 28Hz-21kHz, +0/-3dB  ;)

ivo1986

Ik heb nog nooit een isobarische luidspreker gehoord.

Ben benieuwd naar je mening als je m gehoord hebt.

blue-eyes

Citaat van: S@m op mei 22, 2011, 12:52:15
Volgens de specificaties: 28Hz-21kHz, +0/-3dB  ;)

Ik ging uit van uitspraken van M&M. Wellicht ook de versie? Ik meen dat zij WP 5 hebben.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

S@m

Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2011, 13:02:41
Ik ging uit van uitspraken van M&M.

Misschien lijkt het dat ze niet dieper gaan omdat er geen overdreven aangezet laag uit de WP's komt, iets wat imo bij andere luidsprekers nog wel eens voorkomt.

garmtz

Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2011, 11:42:16

Dat is dus een octaaf... :)  Van 20-40 Hz... Het zal natuurlijk sterk aan de kamer (room gain) liggen hoe diep een W/P gaat in het laag, maar opgesteld voor een zo neutraal en snel mogelijk laag, houdt het bij een W/P o.h.a. wel op bij zo'n 40 Hz.

KvL

Ik heb de watt puppy 5 vaak gehoord bij een familielid van mij, hij speelt met een Accuphase voor en eind en cd speler. Dit klinkt heel strak met een heel mooi laag en heel veel detail in het hoog. Ik vind dit zelf een mooie combi, hij heeft toendertijd ook een een krell voor eind op het oog gehad maar dit vond hij te veel, niet zo muzikaal als de Accuphase.
Die foamranden heeft hij ook verwijderd aangezien deze loslieten. Ik moet wel zeggen dat ik dat in die prijsklasse wel een knullige oplossing vind. Verder is de afwerking wel heel mooi van de watt puppy's.
Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500

blue-eyes

Citaat van: garmtz op mei 22, 2011, 13:55:30
Dat is dus een octaaf... :)  Van 20-40 Hz... Het zal natuurlijk sterk aan de kamer (room gain) liggen hoe diep een W/P gaat in het laag, maar opgesteld voor een zo neutraal en snel mogelijk laag, houdt het bij een W/P o.h.a. wel op bij zo'n 40 Hz.

Dat is wat ik herken bij M&M thuis.

Citaat van: KvL op mei 22, 2011, 14:19:59
Ik heb de watt puppy 5 vaak gehoord bij een familielid van mij, hij speelt met een Accuphase voor en eind en cd speler. Dit klinkt heel strak met een heel mooi laag en heel veel detail in het hoog. Ik vind dit zelf een mooie combi, hij heeft toendertijd ook een een krell voor eind op het oog gehad maar dit vond hij te veel, niet zo muzikaal als de Accuphase.
Die foamranden heeft hij ook verwijderd aangezien deze loslieten. Ik moet wel zeggen dat ik dat in die prijsklasse wel een knullige oplossing vind. Verder is de afwerking wel heel mooi van de watt puppy's.

Die foamranden, wat bedoel je daar mee? Van de speakerunits? Deze kan je laten repareren.

KvL

Nee sorry ik bedoel die foamranden waar het speakerdoek mee vast zit.
Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500