win je eigen home cinema

Gestart door home@the movies, maart 16, 2011, 17:59:12

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

maxtrash

ik vond het een leuke beurs, het was niet zo druk en dat is voor bezoekers natuurlijk prettig (voor de standhouders iets minder, moet toch een aardige duit kosten zo'n hotel afhuren alle spullen installeren, de uren die er in gaan zitten en dat zonder dat er entree gevraagd werd!)

was zelf vooral geïnteresseerd in HT en heb de sony vw90, jvc (beide zowel 2d als 3d) kunnen zien. Prachtige projectoren (de Sony vond ik super mooi). Mijn belangrijkste conclusie was echter dat ik thuis echt te lichte wanden heb. Kan goed verduisteren maar er komt nog veel te veel licht van de muren. Los van dat feit ben ik eigenlijk nog best tevreden met mijn simpele epson tw2900.
3D is mooi maar ben er nog niet uit of het rustig wegkijkt, ben benieuwd of je na 2 uur vermoeide ogen krijgt. Avatar is toch eigenlijk wel een neppe film (cgi) viel me nu op (of ik was in bioscoop onder de indruk en nu wat nuchterder). Het black diamond scherm vond ik fantastisch, zou die zeer graag thuis ophangen!
ook leuk de d-box motion en gewone buttkickers eens geprobeerd te hebben. Weet nu dat dit niets voor mij is (persoonlijk iets, het werkte verder prima!)

kwa geluid ben ik een tijdje bij Lyngdorf geweest 2.2 systeem met roomcorrectie. Dat klonk uitstekend. Merk wel duidelijk dat ik niet zo'n audiofiel ben, dat wereldje met die buizen en versterkers met exotisch uiterlijk, de gewichtigdoenerij is niet aan mij besteed. Vond bijv. het adam systeempje met actieve speakers ook prima klinken!

en dan had je nog een bose tv die knetterhard stond te spelen. Tja, voor een tv is het geluid prima maar als vervanger van een normale installatie never nooit...Het publiek voor zo'n tv vind je niet op een beurs denk ik ook.

bafke

Ik ben ook eens langs geweest en sommige dingen vallen me toch op.

Adam vond ik fijn. Diamand black screen vond ik zeer mooi.
Die kabels van hifisupply zagen er zeer mooi uit.

Maar de plaatsing van sommige sets :(
Die B&W/Classe set en dan moest iedereen vanachter tegen de muur gaan zitten.
Heb ik men stoeltje toch even een metertje naar voor geschoven :)

En die jonge had dan niets anders bij van muziek dan Mobo en Erotic Affairs.......  ....  ...

Jazz kende ie zo niet hehe
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

squeek

Ik ben vooral blijven plakken bij cinedream, steinway lyngdorf en eventje bij hifi corner. Verder kon het me niet zo bekoren. Ik ben nu eenmaal niet de stereo liefhebber, ben vooral ht gericht.

Ik moet zeggen dat ik deze keer best verrast was door de 3D projecties van avatar en een tekenfilm die ik niet zo goed ken ('baas in eigen bos' denk ik) Het zag er nu echt wel erg mooi uit en scherp. Heel diep 3D effect, dat had ik vorig jaar toch echt niet zo waargenomen. Heb ook eventjes in een stoel gezeten bij cinedream die mee met de film beweegt en nadien een stoel met buttkicker. Ik vind het alletwee toch enorm storend hoor  :crazy: Haalt men aandacht bij de film weg merkte ik. Bij games lijkt het me nog wel wat.

En jammer dat ze altijd zo'n typische muziek blijven draaien gans de dag door. Alsof het merendeel van de hifi liefhebbers dat luisteren continue.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

maxtrash

hoe is het eigenlijk met de prijsvraag afgelopen?

Graphtuner

Citaat van: Dynky op april  3, 2011, 20:23:38de enige set waar ik echt naar ben blijven luisteren (een uur lang) was die van Hificorner, met de 4 (!) f113 subs en de fijn klinkende ProAc ribbons (D40R), die klonken in deze samenstelling echt ge-wel-dig lekker.

deze set vond ik ook heel opmerkelijk, maar ik heb me staan afvragen waarom er in godsnaam 4 subs nodig zijn? Is dat toch niet wat overkill? Ik heb altijd geweten dat 1 sub voldoende is, extremis zet je één sub per kanaal... maar 4? Tis niet dat het kleine jongens waren he...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

Citaat van: Graphtuner op april  4, 2011, 22:09:01
deze set vond ik ook heel opmerkelijk, maar ik heb me staan afvragen waarom er in godsnaam 4 subs nodig zijn? Is dat toch niet wat overkill? Ik heb altijd geweten dat 1 sub voldoende is, extremis zet je één sub per kanaal... maar 4? Tis niet dat het kleine jongens waren he...
Roger (van Hificorner) bouwt meestal z'n stereosets op, gebruik makend van het .2 principe, dus gebruik makend van dubbele subs (dmv een Lyngdorf DPA met Roomperfect).
maar hij staat er ook om bekend graag demo's te geven op realistisch volume, ttz hij probeert het volume te benaderen wat er "live" ook zou zijn.
als je dan (ook) demotracks gebruikt met stevig percussiewerk in een dergelijk grote ruimte (ruimte was iets van een 500m³), dan waren die 4 geen overkill. ;)
ik heb ook één steviger nummer gehoord bij de Steinways en kreeg de indruk dat die toch tegen hun limiet (in het laag) aan liepen...en da's iets wat je bij de ProAc set nooit kreeg, noch in het laag, maar ook zeker niet in het mid&hoog, wat mij persoonlijk toch verbaasde (ook al stonden die laatste "maar" vanaf 80Hz mee te spelen).
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Graphtuner

voor alle duidelijkheid : ik vond het super klinken, maar had het nog nooit eerder gezien en vroeg me af of het nodig was :)

heeft er eigenlijk iemand foto's genomen van de sets?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

vJac

Wat ook wel grappig was, als je naar de B&W - Classé set stond te luisteren dan kraakte je hersenpan door de JL subs die boven stonden ghehe. Ik dacht dat er boven één of andere set flinke house muziek stond te spelen. Eenmaal boven gekomen bleek dat dus toch anders te zijn en boven resoneerde er helemaal niks en was het laag gewoon strak.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

home@the movies

CiteerMooie "bioscoopruimtes" bij Cinedream/Home at the movies trouwens!

Hartelijk dank voor het compliment, het heeft ons bloed zweet en tranen gekost maar we hebben ons geamuseerd  ;D
Citeerik denk dat ik Werner ook gesproken heb.
als hij is de laatste stand stond bij het Diamond scherm.

Dat was inderdaad "de werner"   ;D die na twee volle dagen Avatar kijken het nu wel stilletjes aan gehad heeft met die blauwe wezens  ;D ;D

home@the movies

Ik heb het in een ander toppic ook al even aangehaald maar wil het hier bij deze ook nog even doen.

Hartelijk dank aan iedereen die onze ruimtes bezocht heeft, het was echt een behoorlijk werk om op één dag tijd in elkaar te boksen maar de reacties en de vele leuke gesprekken waren de beloning voor het harde werk.
Zeer positieve reacties op het Black Diamond scherm, geweldig om zien hoe iedereen keek op het moment dat ik in eerste instantie de lichten aanstak en daarna even zwart projecteerde  ;D ;D , verbazing alom, vooral bij de mensen die nog geen flauw idee hadden wat dit was.

In naam van het nieuwe Cinedream team nogmaals hartelijk dank aan alle bezoekers en forum leden die ons hebben bezocht .

phmeijer

Citaat van: maxtrash op april  4, 2011, 20:50:37
hoe is het eigenlijk met de prijsvraag afgelopen?
Ben ik ook wel benieuwd naar!  O0
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

home@the movies

Hi Iedereen,

Mijn excuses dat het even heeft geduurd alvorens we de winnaar bekend maakten maar ik ben even geveld geweest door een hardnekkige griep  >:(

Bij deze dus; de gelukkige winnaar
Eric
Muller
Vlissingen, Nederland
Binnenkort de foto's
Hij wint de Home Cinema ter waarde van 2500 euro, van harte proficiat aan de winnaar en hartelijk dank aan alle deelnemers, volgende keer maar weer opnieuw proberen  ;D

Vriendelijke groeten

Werner
Luc
Peter

Cinedream

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

bafke

En wat waren de goede antwoorden? :)
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

home@the movies

CiteerEn wat waren de goede antwoorden?

Het aantal juiste antwoorden weet ik zo niet meteen uit mijn hoofd, het aantal projectieschermen was vier stuks.

Graphtuner

proficiat aan de winnaar!

komen er ook foto's online van de getoonde sets?
Vooral van de Nagra set had ik graag een foto gehad... uitprinten en boven het bed hangen om van te dromen  :wub: