Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Zou het kwaad kunnen om de eagle met een ongeaarde stroomkabel aan te sluiten? Geen aarde = geen lus?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

op eigen verzoek verwijderd.

Volgens mij kan het geen kwaad...

Maar ik neem geen verantwoordelijkheid voor afgefikte hifi installaties.

Jumping Jack

Citaat van: Baardmannetje op maart 25, 2016, 14:10:58
Volgens mij kan het geen kwaad...
ik neem verantwoordelijkheid voor afgefikte hifi installaties.

Oké, daar hou ik je aan!  :thumbs-up:

>:D
Jumping Jack's set
Discogs

op eigen verzoek verwijderd.

*logt uit en komt nooit meer terug*

;D

Wat mij aan het twijfelen brengt is dat het over een schakel binnen een platenspelergebeuren gaat. Maar aarde zou er alleen moeten zitten voor de veiligheid. En ik neem aan dat het hele spul niet in de badkamer staat?

Jumping Jack

;D

De platenspeler en de rest van de set zijn allen wel op een geaarde wcd aangesloten (we hebben ook geen ongeaarde hier).
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Nou, de ongeaarde kabel heeft het probleem niet verholpen. Ik begin te vermoeden dat de unit zelf defect is ...  >:(
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

het PS zover mogelijk bij de draaitafel(arm/element) EN phonotrap vandaan zetten.
hoger, lager plaatsen proberen; je kan in ieder geval horen of de brom dan veranderd

..kan ook 'n niet afgeschermde verbinding/interlink zijn in je phono setup  :exclamation:

heeft jouw VPI zo'n arm met zo'n stukje armkabel erboven uitsteken in 'n boogje?
nou, dat is 'n ook 'n prima onafgeschermde antenne voor RF maar misschien ook brom  :exclamation:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Jumping Jack

Kabels zijn afgeschermd (furutech ag12 en naim dins) en ik heb de trafo al zo ver mogelijk geplaatst... het geluid moduleerd met het veranderen van toerental en wanneer ik de eagle in stanby zet.

Ook met een andere interlink tussen de draaitafel en de phonoamp blijft het geluid, en het is erg luid.

De kabel aan de toonarm is nordost valhalla.
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

je probleem nog kunnen uitvogelen Nick?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Nee nog niet. De Eagle is terug naar Ronald (van Sense of Music) en ik wacht op een ander exemplaar...
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

En bij Ronald doet de Eagle het natuurlijk wel zoals het moet... Het ligt dus aan een of ander element van de set maar ik heb maar weinig zin meer om daar nog verder naar op zoek te gaan.
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Citaat van: Jumping Jack op mei 10, 2016, 12:01:57
En bij Ronald doet de Eagle het natuurlijk wel zoals het moet... Het ligt dus aan een of ander element van de set maar ik heb maar weinig zin meer om daar nog verder naar op zoek te gaan.
Balen zeg!! Nu opzoek naar een VPI SDS?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Jumping Jack

Nee hoor, die is te groot én te duur. Alles lekker laten zoals het is  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Zes maanden sinds een laatste reactie in dit topic. Steady as she goes  ;D.
En nog steeds niets te melden, dus nog maar eens wat recente foto's...

Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Als er niets te melden is dan is dat een teken dat je tevreden bent met je set en je dus volop kan genieten van muziek  :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

Niks te melden is niet erg, maar maanden geen foto's....  ;D  :laugh:

Jumping Jack

Citaat van: katwax op november  4, 2016, 13:20:30
Als er niets te melden is dan is dat een teken dat je tevreden bent met je set en je dus volop kan genieten van muziek  :)

Yep, dat doe ik ten volle.
Jumping Jack's set
Discogs

bert50

Pracht set

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Maro

Mooie set en dito opstelling.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Jumping Jack

Dank je. Vandaag al de hele dag plaatjes aan het draaien (kinderen zijn bij oma gaan logeren)...
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op november  4, 2016, 17:33:52
Dank je. Vandaag al de hele dag plaatjes aan het draaien (kinderen zijn bij oma gaan logeren)...
^^
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Jij bent één van de ware audiofielen hier op het forum Nick.

Eerst met zorg een set bouwen en daarna vooral (en eigenlijk alleen nog maar) muziek luisteren.

Heel verstandig en in positieve zin zeer afwijkend van alle andere hysterische (koop) bewegingen, merkwaardig genoeg zo gewoon gevonden hier op het forum.

Tópset waarmee gedaan wordt wat ermee gedaan moet worden... :music: :music: :music: :music: :music: :music:

Geniet ervan Nick ;) :music:

Robiwan

Citaat van: twani op november  4, 2016, 19:36:58
Jij bent één van de ware audiofielen hier op het forum Nick.

Heel verstandig en in positieve zin zeer afwijkend van alle andere hysterische (koop) bewegingen, merkwaardig genoeg zo gewoon gevonden hier op het forum.

:D :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

remco320

Oprecht een van de mooiste opstellingen die ik me kan bedenken. Mocht het ooit lukken zou ik iets vergelijkbaars nastreven:)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk