Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Ik hoor de muziek door je foto's heen. Mooi gedaan weer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: Maikel_audionerd op december  2, 2015, 16:43:34
Wauw  :wub:  :wub:  :wub:  wat mooi zeg
Hele mooie foto's, die de schoonheid van je set en onderdelen nog eens extra benadrukken
Waanzinnig mooi element in al zijn eenvoud.
Ik heb t wellicht gemist, maar welke armbekabeling heb je?

Bedankt, de Koetsu is zo idd erg onopvallend maar wel erg fraai om te horen.
Armbekabeling (dus intern, in arm) is Nordost Valhalla. Als interlink gebruik ik een kabeltje van flashbacksales.co.uk of (zoals nu) een Linn Black. Maar er is een nieuwe kabel onderweg: een Furutech AG-12 phonokabel!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Citaat van: gerzom op december  2, 2015, 17:34:43
Wow, erg mooi!

Geniet van je nieuwe aanwinst  :music:

Ja, zo'n Classic heeft wel wat hoor  ;). Dit element was ook een echte no-brainer, kon en mocht ik niet laten schieten...

Citaat van: Bas Akkerman op december  2, 2015, 18:29:22
Ik hoor de muziek door je foto's heen. Mooi gedaan weer!

;D. Bedankt Bas, een draaitafel en element is gewoon leuk om te fotograferen want ze zijn zo mooi  :inlove:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Ik ben benieuwd wat de Furutech gaat doen bij je. Ik heb recent voor mijn LP12 de Linn Blacks vervangen door een Vertere PulseB interlink er ging werkelijk een wereld voor me open, ik vond de Blacks: vanaf mijn aanschaf van de Uphorik een beetje 'knjjpen'.De Vertere beviel zo goed dat ik kort er na ook maar een Vertere PulseB toonarmkabel heb aangeschaft. IIk zou graag iemand vinden die deze kabel voor een redelijk bedrag tot aan het element kan monteren (scheelt weer een overgang). Ach je moet wensen houden, toch  :hehe:
mainly British stuff

Jumping Jack

#2179
Gisteren de Furutech ontvangen en in gebruik genomen. Erg mooie kabel om te zien, niet te stug en kleine, handzame connectoren. En het verschil was eigenlijk onmiddellijk hoorbaar en net zoals jij beschrijft Martin: het geluid trekt helemaal open.

De Koetsu ziet ook graag een heel lage weerstand (pakweg 30Ohm), dus volgens mij is deze kabel qua elektrische eigenschappen dan ook gewoon beter geschikt.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

mainly British stuff

felix01

veel plezier met de nieuwe kabel!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Fred Mulder

Citaat van: Jumping Jack op september 11, 2015, 10:35:58
Als de primaluna zou blijven zou ik het wss als volgt doen:

- Supernait weg
- ook de hicap en de Superline weg
- NXD als digitale bron
- de primaluna op het rack, boven de NDX (als de totale hoogte dat toelaat, wat volgens mij wel moet lukken)
- een andere, relatief compacte phonoversterker (ik denk daarbij aan bv de Dynavector P75)

Heb je anders al gedacht aan de interne PL MM Phonostage? Als optie op/in de HP?

Jumping Jack

Dat was een mogelijkheid, maar ik betwijfel of dat phono-board (waar je trouwens zo goed als geen info over vindt) up to par zou zijn met mijn huidige analoge front-end.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Fred Mulder

Zou mooi zijn als je een exemplaar mét MM board thuis kunt proberen, of dat je met je huidige phono box naar een dealer gaat waar ze een HP exemplaar hebben met intern MM board.

Dan krijg je sound wise in ieder geval een indruk, financieel zal het waarschijnlijk interessanter zijn (scheelt weer een box en kabel), praktisch ook zo z'n voordelen :-)

Jumping Jack

Ik zou mc nodig hebben  ;). Maar een andere versterker is van de baan hoor (voor nu)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Mooie spullen heb je, en mooie foto's ook. Tevreden over het geluid?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Ja hoor, zeker als je in rekening brengt dat de set in de woonkamer staat (waar met twee kleine kinderen ook volop wordt geleefd)!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Deze week een 4 naar 5 pins DIN-kabel ontvangen van Flashbacksales (voor een fractie van wat dergelijke kabel zou kosten bij Naim  :-X) om eindelijk toch maar eens horen wat er gebeurt als ik de SuperLine rechtstreeks voedt met de HiCap dr.

Gisterenavond dan maar aan de slag gegaan om de kabels aan te sluiten (wat in dit geval geen sinecure is, gelet op de verschillende types kabels en de slechte bereikbaarheid van de aansluitingen).

Plaat op de speler en luisteren -> Crap, de linkerspeaker doet niet mee... Alle connecties nog eens overlopen, via de NDX wel een stereosignaal => ofwel is de nieuwe kabel niet goed, ofwel is er een probleem met de SuperLine ( :crazy:). De Superline dan maar nog eens op de Supernait aangesloten, zonder HiCap (met een andere kabel) => nog steeds mono... Ik begon ondertussen al stevig te vloeken want een defecte SuperLine, daar heb ik geen zin in. Nog maar eens alles overlopen, en dan viel mij op dat een connector van de phonokabel precies toch maar ver uitstak aan de achterzijde van de VPI, en ja hoor: de rode connector van de phonokabel was door al het geprul met de kabels wat losgekomen aan de platenspeler. Een zucht van verluchting...

Plaat op de speler en luisteren -> stereo, maar wat een geruis en gebrom en dat terwijl de SuperLine voorheen volledig stil was?!!? Aardekabel van de phonokabel losgemaakt, et voila: inkzwarte achtergronden en doodse stilte waren mijn deel.

Vanavond nog maar wat plaatjes spinnen, want wat ik tot nu toe heb gehoord, klonk wel erg goed  :pompom:.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Pfoe altijd ff schrikken als je na "onderhoud'" in je set het ergens hoort kraken of juist niets meer hoor  :omg:

Hoe verhouden de kabels van Flashbacksales zich te opzichte van de echte NAIM kabels?
mainly British stuff

Jumping Jack

Geen idee, ik heb deze kabel niet in Naim-uitvoering. Zelf claimen ze bij Flashback dat hun Performance Premier kabels beter zijn dan de standaard Naim-kabels. Wat voor mij vooral van belang is, is dat ze in vergelijking spotgoedkoop zijn, zeer degelijk gebouwd en erg snel geleverd worden  ;). Ze gebruiken ook dezelfde connectoren als Naim...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jpmoree

Ik heb ooit een standard Naim interconnect tussen mijn toenmalige ND5XS and NAC202 vergeleken met een Flashback kabel met 15dB verzwakking.
Op luidere volumes nam ik geen verschil waar. Op lage volumes klonk de FB kabel beter, maar dat was ook het doel. Geen kanaalongelijheid bij lage volumes, nauwkeuriger regelen en meer betrokken/dynamischer/ruimtelijker

Graphtuner

oef, even spannend dus  ;)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Absoluut. Ik ben ook echt niet graag bezig met dat kabelgedoe, maar het is een noodzakelijk kwaad.

En nu klinkt het toch wel erg goed ook  :)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Ik kan me er absoluut iets bij voorstellen! Gelukkig was het zoiets simpels.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: jpmoree op januari 20, 2016, 16:47:57
Ik heb ooit een standard Naim interconnect tussen mijn toenmalige ND5XS and NAC202 vergeleken met een Flashback kabel met 15dB verzwakking.
Op luidere volumes nam ik geen verschil waar. Op lage volumes klonk de FB kabel beter, maar dat was ook het doel. Geen kanaalongelijheid bij lage volumes, nauwkeuriger regelen en meer betrokken/dynamischer/ruimtelijker

dat komt door de verzwakker, de kabel an sich zal niet anders klinken!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Graphtuner

dus die voeding hing vroeger aan je versterker en je phono op de voeding van je versterker... klopt?
en nu de voeding op je phono rechtstreeks en je versterker zonder extra voeding? Of heeft die voeding 2 uitgangen zodat je de versterker én phono tegelijk kan voeden?
Je merkt dat ik die Naim spullen nog niet allemaal snap  :nopompom:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Je snapt het wel want het is correct zoals je het zegt  ;). En al die apparaten hebben dan ook nog eens specifieke DIN-kabels, dat maakt het helemaal leuk...  :-X
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op januari 21, 2016, 09:42:27
Je snapt het wel want het is correct zoals je het zegt  ;). En al die apparaten hebben dan ook nog eens specifieke DIN-kabels, dat maakt het helemaal leuk...  :-X

de nait versterker klinkt dus beter zonder hi-cap? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Dat zeg ik toch niet? Ik probeer nu gewoon eens een andere configuratie uit...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs