Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rudi64

#1525
Citaat van: Jumping Jack op augustus 12, 2013, 20:11:20
De NDX werd vandaag verstuurd naar Latham. Ik ben benieuwd a) wat er gaat gevonden / opgelost worden en b) hoe lang het gaat duren...



Edit...weer een paar posten gemist...ben gene snelle, eh gasten...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#1530
Naim me niet kwalijk, maar dit streamt nogal stroperig...

Jumping Jack

Ligt aan je router. Of je netwerkkabel. Moet je eens een Audioquest Vodka proberen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op augustus 12, 2013, 22:09:37Moet je eens een Audioquest Vodka proberen...
Dan liever Absolut, en wel cryogeen behandeld.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

DofN

Wederom met het gevaar af iets te vragen wat al in de voorgaande 62 pagina's is behandeld (maar het is allemaal teveel om te lezen voor een nieuweling), heeft het verwijderen van de SQBT uit je set geleid tot aanzienlijke verbeteringen in het geluidsbeeld, en had je de SQBT voorzien van een betere voeding? Indien al behandeld, dan blader ik zelf wel even terug.

Verder: prachtige apparatuur. Als me iets opvalt aan dit forum is het wel dat er veel erg mooie verzorgde sets zijn. Van PMC ben ik fan, alhoewel ik uiteindelijk toch voor heel andere speakers heb gekozen. Ben heel benieuwd hoe de Fact 8 klinken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

De squeezebox diende aanvankelijk vooral voor radio (slechte fm-ontvangst hier). Vervolgens wat beginnen prutsen met het rippen van cd's, een nas aangeschaft en een DAC (northstar essensio). Een botw voeding had ik idd ook maar de DAC voegde toch erg veel meer toe...

Omdat het streamen me wel erg beviel en om de boxcount wat in de hand te houden (en omdat verandering stiekem ook leuk is  ;)), ben ik gaan uitzien naar een handzamere oplossing. In casu dus de SuperUniti. Doordat de ganse set gewijzigd is, is het dan ook erg moeilijk te duiden wat er gewijzigd is met de squeezebox weg. Één ding is zeker: voor zijn prijs is dat ding echt fantastisch!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MaLa

Jammer genoeg dat ze alleen maar duurder (en zeldzamer) worden, zal wel een teken zijn dat ze echt goed zijn :D
XTZ - BK - Marantz

DofN

Ok, bedankt voor de informatie. De DAC van de SQBT gebruik ik zelf ook niet. Was vooral benieuwd of de SQBT een muzikale bottleneck is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Gisteren naar Echo Audio Terneuzen geweest. Gezellige zaak, erg relaxed. Veel gekletst met de eigenaar en Ed Verkerk van latham.

Wat indrukken:

- de ovator s400 is niet mijn luidspreker. Te vet en donker voor mij.
- wat klinkt de Supernait 2 goed! Open, dynamisch, snel en toch naims.
- een xps dr op de ndx:  :omg:. Wow, het wordt ineens een ander apparaat. Alsof het gordijn voor het podium opengaat! Jammer dat de voeding evenveel moet kosten als de NDX.
- ook nog even geluisterd naar neat iota's op de DAC v1 en nap100 met de ndx als bron. Klonk bizar goed voor zo'n minuscule speakertjes...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Gisteren bericht gekregen van Latham dat de NDX vandaag terug naar huis komt. Het buffer-probleem heeft zich daar, vreemd genoeg, niet voorgedaan maar voor de zekerheid werd de streamermodule toch vervangen... Top service als je het mij vraagt!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op september  4, 2013, 12:03:56
Gisteren bericht gekregen van Latham dat de NDX vandaag terug naar huis komt. Het buffer-probleem heeft zich daar, vreemd genoeg, niet voorgedaan maar voor de zekerheid werd de streamermodule toch vervangen... Top service als je het mij vraagt!

Hele goede service..... :clapping:

Geniet er maar van als hij weer thuis is.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jumping Jack op augustus 24, 2013, 08:17:52
Gisteren naar Echo Audio Terneuzen geweest. Gezellige zaak, erg relaxed. Veel gekletst met de eigenaar en Ed Verkerk van latham.

Wat indrukken:

- de ovator s400 is niet mijn luidspreker. Te vet en donker voor mij.
- wat klinkt de Supernait 2 goed! Open, dynamisch, snel en toch naims.
- een xps dr op de ndx:  :omg:. Wow, het wordt ineens een ander apparaat. Alsof het gordijn voor het podium opengaat! Jammer dat de voeding evenveel moet kosten als de NDX.
- ook nog even geluisterd naar neat iota's op de DAC v1 en nap100 met de ndx als bron. Klonk bizar goed voor zo'n minuscule speakertjes...

Heb je de Ovator S400 op Naim beluisterd? Dat is namelijk ook mijn impressie maar laat deze luidsprekers eens los op een ander merk o.a. AudioNet, Hegel dan herken je je impressie niet meer terug. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Wat is de status van je NDX nu eigenlijk Nick? :o

AbZ

Citaat van: twani op september 11, 2013, 14:33:08
Wat is de status van je NDX nu eigenlijk Nick? :o
terminale patient met palliatieve zorg...
i told u  :notify:

Jumping Jack

Die heb ik gisteren afgeleverd bij de transporteur en die zou vandaag moeten aankomen bij Latham. Het is hoogstwaarschijnlijk enkel de ribbon-kabel van het display die los gekomen is door het transport, dus gaan ze die wat steviger vastmaken en dan de NDX zelf terugbrengen zodat het probleem zich niet opnieuw voordoet.

Op het naim-forum vind je nog gebruikers met hetzelfde probleem, het is dus echt enkel te wijten aan een gebrekkige constructie in een streamer van meer dan €4.000  :crazy:.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er al aan heb gedacht om Naim te verlaten en iets anders te zoeken, ware het niet dat ik weinig alternatieven zie die het zo eenvormig en gebruiksvriendelijk voor elkaar hebben... Maar niets dan lof voor Latham hoor, die doen echt alles om problemen op te lossen!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op september 11, 2013, 14:39:32
Die heb ik gisteren afgeleverd bij de transporteur en die zou vandaag moeten aankomen bij Latham. Het is hoogstwaarschijnlijk enkel de ribbon-kabel van het display die los gekomen is door het transport, dus gaan ze die wat steviger vastmaken en dan de NDX zelf terugbrengen zodat het probleem zich niet opnieuw voordoet.

Op het naim-forum vind je nog gebruikers met hetzelfde probleem, het is dus echt enkel te wijten aan een gebrekkige constructie in een streamer van meer dan €4.000  :crazy:.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er al aan heb gedacht om Naim te verlaten en iets anders te zoeken, ware het niet dat ik weinig alternatieven zie die het zo eenvormig en gebruiksvriendelijk voor elkaar hebben... Maar niets dan lof voor Latham hoor, die doen echt alles om problemen op te lossen!
Zelfs in mijn DIY dac laten de bandkabeltjes niet los, K*T constructie dan :(

FDLARRY

Was in dit topic van JJ langsgekomen waarbij ik beloofd had wat te posten.

Een akoestisch spanplafond.

Na de verbouwing was mijn huiskamer veranderd in een galmbak. Met harde wanden, vloeren en plafond was opeens mijn akoestiek volkomen K.T
Ook de vitrage en gordijnen laten vervangen door houten jaloezieën was niet bepaald akoestisch top.

Dus kamer top, geluid bagger. Na wat zoeken naar mogelijkheden om dit op te lossen kwam ik na lang wikken en wegen uit op een akoestisch spanplafond. Ik had bij de verbouwing het nieuwe plafond een stuk laten verspringen met het oude plafond, dit omdat gips en beton elkaar niet lusten. Ook dat vond ik achteraf niet mooi, foute keuze dus. Met dit nieuwe plafond sloeg ik dus 2 vliegen in een klap, en mijn plafond weer mooi strak, en ik kon weer genieten van mijn muziek.

Gisteren dus voor het eerst de muziek aan, wel even spannend maar het was weer zoals het hoorde. Ook had ik bij de verbouwing 2 nieuwe audiogroepen vanaf de meterkast laten aanleggen, en had ik een mooi blok bij Erik S. besteld. Alles kwam dus eindelijk gisteren samen, ik kan weer heerlijk genieten van mijn muziek.

Misschien wel mijn allerbeste audio investering ooit.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Mooi FDLarry! Heb je ook metingen laten uitvoeren voor én na?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

Nee dat niet, wou de galm weghebben, en dat was met dit plafond een zekerheid.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II