Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twani

Mooi hoor ;). Brandveilig ook? :o.  Verzekeringstechnisch?

FDLARRY

Voldoet aan de volgende brandnormen (DIN 4102B01, M1, Euroklasse B-s1d0).

Lijkt me goed.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Gisteren contact gehad met Latham en de NDX is weer volledig in orde. Morgen komt er iemand van hen persoonlijk langs om hem terug te installeren  :headbanging:.

Dit was nu de tweede maal dat een transporteur een zending naar de kl*ten helpt (de NAP250 had zelfs een deuk in het toch wel erg dikke chasis). Blijkbaar werkt er een lompe boer op mijn regio...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Bij jou in de regio werken toch alleen maar boeren? :P

Jumping Jack

Ja, maar dit was dus een lompe. Wel goed lezen Theo  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op september 17, 2013, 12:08:53
Ja, maar dit was dus een lompe. Wel goed lezen Theo  ;D.
Zit daar bij jullie verschil in dan? ;D

Jumping Jack

Zo, de NDX is terug thuis. En nog een leuke verrassing: ik had bij Echo Terneuzen deze week nog geïnformeerd naar een thuisdemo van de SuperNait2 en driemaal raden wat de beste man van Latham vandaag nog bijhad...

Zoek de verschillen en benoem het apparaat:



Voila:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Te gek! Ik ben best ondersteboven van de SN2, zal daar wel verder over uitweiden in het Naim topic...

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Erg mooi! Eindelijk weer een echte 'analoge' versterker ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

garmtz

Zou ze overigens uiteindelijk wel NAAST elkaar zetten, liefst met de SN2 rechts van de NDX. Maar weer niet te dicht bij een draaitafel natuurlijk... ;)

Jumping Jack

Weet ik, maar dat gaat niet lukken. De draaitafel staat daar al... Of ik moet de naimpjes op het tv-meubel zetten, maar dat zorgt dan weer voor gedoe met de kabels en de vrouw...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Garmt: nog tips voor het instellen van de systeem automatisering?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Ben erg benieuwd hoe je de Supernait 2 gaat ervaren....  Ik heb (zoals je weet) zelf al een redelijk vergelijk kunnen maken tussen Superuniti-Supernait 1-Supernait 2, waarbij er tussen laatstgenoemde twee naar mijn mening misschien nog wel meer klankmatige verschillen te horen waren als tussen de eerstgenoemde twee  ;)

Mijn mening sloot in ieder geval aardig aan op hetgeen er in de review van hifi.nl naar voren kwam betreffende de Supernait 2 en het vergelijk tussen deze en z,n voorganger.

Succes en veel luisterplezier toegewenst met de Supernait 2 - NDX combi  8)

p.s. let vooral op de ''boogie woogie'' factor  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

De Superuniti en Supernait 1 lijken inderdaad meer op elkaar dan de SN1 en SN2...

Systeemautomatisering is niet zo moeilijk in te stellen: een mono of stereo minijack tussen IR out 1 van de NDX naar IR in van de SN2 en in de NDX deze functie aanzetten en instellen op welke ingang van de SN2 de NDX is aangesloten. Verder kun je nog naar hartelust de ingangen een naampjes geven of aan/uitzetten.

twani

Is de S2 "sterieler" in jouw beleving Jan? Ik heb je al een aantal toespelingen in die richting zien maken, vandaar de vraag... Zonder enige bijbedoeling uiteraard.

garmtz

Ik zal mijn bevindingen in het Naim topic posten van mijn vergelijk SN1 vs SN2...

Dr.Bedlo

Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 18, 2013, 17:44:19
Is de S2 "sterieler" in jouw beleving Jan? Ik heb je al een aantal toespelingen in die richting zien maken, vandaar de vraag... Zonder enige bijbedoeling uiteraard.

Sterieler/schoner zijn inderdaad de woorden die in mijn beleving van toepassing zijn Theo  ;)
Zoals al aangegeven in het Naim topic kan ik Garmt zijn indrukken goed volgen en ondanks dat hij meer content is met de ''nieuwe'' Naim sound denk ik toch dat het zeker een smaakkwestie zal blijven. Ben dan ook zeer benieuwd wat er over niet al te lange tijd bij de ''core'' Naim liefhebbers aan meningen of voorkeuren los komt.
Mijn bescheiden mening is dat de SN 2 een sound heeft die veel meer niet die hard ''Naimees'' zal aanspreken en over de streep zal trekken dus in dat opzicht denk ik een meer neutrale en commerciële sound wat natuurlijk niets zegt over de kwaliteiten van de SN 2 ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september 18, 2013, 21:18:13
Sterieler/schoner zijn inderdaad de woorden die in mijn beleving van toepassing zijn Theo  ;)
Zoals al aangegeven in het Naim topic kan ik Garmt zijn indrukken goed volgen en ondanks dat hij meer content is met de ''nieuwe'' Naim sound denk ik toch dat het zeker een smaakkwestie zal blijven. Ben dan ook zeer benieuwd wat er over niet al te lange tijd bij de ''core'' Naim liefhebbers aan meningen of voorkeuren los komt.
Mijn bescheiden mening is dat de SN 2 een sound heeft die veel meer niet die hard ''Naimees'' zal aanspreken en over de streep zal trekken dus in dat opzicht denk ik een meer neutrale en commerciële sound wat natuurlijk niets zegt over de kwaliteiten van de SN 2 ;)

Als ik zo de typering lees die Garmt heeft geplaatst in het Naim topic zou het met de PMC's van Nick wel eens een goede combinatie kunnen zijn:

citaat
"De eerste zaken die opvielen, waren een klankbeeld dat tegelijkertijd donkerder (en minder transparant/gedetailleerd) in het middengebied was, maar tegelijkertijd meer 'aangezet' in het hoog. Verder was het laag rommeliger en wat benadrukt. Ook werd het geluidsbeeld dichter naar de luisteraar geplaatst. Dit 'nieuwe' geluid sprak mij in eerste instantie erg aan: pakkend en 'Naims'! Tja, het bekende verschijnsel van 'verandering'... :)  Na wat verder luisteren, viel mij op dat de SN2 door zijn snelheid, coherentie, openheid en verminderde 'rommeligheid' toch beter wist te betrekken in veel VERSCHILLENDE soorten muziek."

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 18, 2013, 21:26:59
Als ik zo de typering lees die Garmt heeft geplaatst in het Naim topic zou het met de PMC's van Nick wel eens een goede combinatie kunnen zijn:

citaat
"De eerste zaken die opvielen, waren een klankbeeld dat tegelijkertijd donkerder (en minder transparant/gedetailleerd) in het middengebied was, maar tegelijkertijd meer 'aangezet' in het hoog. Verder was het laag rommeliger en wat benadrukt. Ook werd het geluidsbeeld dichter naar de luisteraar geplaatst. Dit 'nieuwe' geluid sprak mij in eerste instantie erg aan: pakkend en 'Naims'! Tja, het bekende verschijnsel van 'verandering'... :)  Na wat verder luisteren, viel mij op dat de SN2 door zijn snelheid, coherentie, openheid en verminderde 'rommeligheid' toch beter wist te betrekken in veel VERSCHILLENDE soorten muziek."

Gr
Henk

Ben daar ook benieuwd naar Henk  ;)  Nick zal zeker wel zijn bevindingen (en enthousiasme ?) posten hier als hij een tijdje goed heeft kunnen vergelijken tussen SU en SN 2. Ik denk dat hij in ieder geval al wel een strakkere en krachtigere aansturing in het laag heeft, of vergis ik mij nu Nick...? :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Graphtuner

Citaat van: Jumping Jack op september 18, 2013, 16:16:44


mooi zo, zal ik die eenzame ongebruikte verwaarloosde superuniti wel komen lenen dan, je laat hem toch niet afkoelen he?!  :P
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

 :headbanging:

Zelfs mijn vrouw vindt dit een upgrade  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979


Martin!!!

Citaat van: Jumping Jack op september 19, 2013, 15:44:15
:headbanging:

Zelfs mijn vrouw vindt dit een upgrade  :D.

Dat is dan mooi meegenomen........... kopen die hap  :D
mainly British stuff