PS Audio PWD met bridge

Gestart door Dirk, maart 5, 2011, 22:33:52

Vorige topic - Volgende topic

Dirk

Ik vind er op dit forum erg weinig over, alhoewel hij nu toch al een tijdje op de markt is...de PWD met bridge (de bridge maakt een PWD rechtstreeks inzetbaar als streaming device, z'n content halend vanaf bvb een NAS)

Momenteel overweeg ik zelf een upgrade vanaf m'n Akurate DS (vorige generatie), wat deze PSA combi volgens sommigen zou zijn (en volgens sommigen ook weer niet ;)), maar ik had graag eens wat meningen gehoord van mensen die hem zelf al gehoord hebben (reviews lezen kan ik ook)...en er al dan niet van onder de indruk waren.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Nahpets

Ik heb de PWD (met en zonder Bridge) een aantal keren gehoord. Geweldige DAC, punt. Beter of slechter als de Linn DS? Geen idee, ik heb de DS produkten nog nooit gehoord, laat staan de PWD en DS naast elkaar.

Wmb heeft de PWD/Bridge één mega nadeel tov de DS -> de implementatie van gapless playback is nog steeds niet rond.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

Citaat van: Nahpets op maart  5, 2011, 22:42:36
Wmb heeft de PWD/Bridge één mega nadeel tov de DS -> de implementatie van gapless playback is nog steeds niet rond.
ik was wel aan het bekijken geweest of ie gapless deed, maar ik vind er idd erg weinig over...wel dat ze bij het releasen van de bridge in 2010 beloofden/voorspelden aan hun klanten om het tegen november softwarematig werkend te hebben, maar als ik het goed begrijp is dat dus nog steeds niet zo ?
...da's inderdaad dan nog een stevige tekortkoming en bummer voor de klanten die vertrouwend op die belofte als eersten hebben gekocht
'k weet wel zeker dat ze daar klanten door mislopen.

Nahpets

Citaat van: Dynky op maart  5, 2011, 22:57:21
maar als ik het goed begrijp is dat dus nog steeds niet zo ?

Vorige week iemand gesproken met erg veel PS Audio kennis (en ook een commercieel belang bij zoveel mogelijk PS Audio verkopen) die bevestigde dat dit nog niet rond is. Maar op zeer korte termijn opgelost zal worden.

Maar dat heb ik vorig jaar zomer ook al van Paul McGowan gehoord in Rotterdam. Toen was het ook een kwestie van weken.

Ik denk dat PS Audio zich heel erg verkeken heeft op het gapless probleem. En dat is voor mij een show-stopper.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

Waarom niet  AK DS/1 ?  O0

Wezenlijk beter dan ADS. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Citaat van: Hipster op maart  6, 2011, 08:36:39
Waarom niet  AK DS/1 ?  O0

Wezenlijk beter dan ADS. :music:
heel eerlijk, in de eerste plaats omdat ik het nieuwe design vind tegenvallen. (smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig ook maar  ;))
ik schiet hem niet bij voorbaat af, maar hij staat op dit ogenblik wel pas onderaan m'n lijstje
'k had liever gezien dat ze voor de radicale "less is more" stijl waren gegaan, zoals die van de KDS.
ik heb enerzijds de neiging om te wachten op de opvolger daarvan, maar vrees tegelijk dat ze er geen mooier toestel van gaan maken...zal ook erg lastig zijn om met wat nieuws en even mooi voor de dag te komen vind ik, maar ik kijk er wel naar uit.

de RA Cantata vind ik dan weer een absoluut schot in de roos qua looks (erg tactile), die staat er echt, zelfs in dat kenmerkende grijs :D

Staaled

Citaat van: Dynky op maart  6, 2011, 08:48:34
heel eerlijk, in de eerste plaats omdat ik het nieuwe design vind tegenvallen. (smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig ook maar  ;))
ik schiet hem niet bij voorbaat af, maar hij staat op dit ogenblik wel pas onderaan m'n lijstje
'k had liever gezien dat ze voor de radicale "less is more" stijl waren gegaan, zoals die van de KDS.
ik heb enerzijds de neiging om te wachten op de opvolger daarvan, maar vrees tegelijk dat ze er geen mooier toestel van gaan maken...zal ook erg lastig zijn om met wat nieuws en even mooi voor de dag te komen vind ik, maar ik kijk er wel naar uit.

de RA Cantata vind ik dan weer een absoluut schot in de roos qua looks (erg tactile), die staat er echt, zelfs in dat kenmerkende grijs :D

Op Linn forums las ik dat de KDS niet in uiterlijk gaat veranderen maar wel een upgrade krijgt. Nazomer 2011.

De PWD vind ik nu weer minder qua design. :-\

Dirk

Citaat van: Hipster op maart  6, 2011, 08:58:37
Op Linn forums las ik dat de KDS niet in uiterlijk gaat veranderen maar wel een upgrade krijgt. Nazomer 2011.
die had ik nog niet gelezen, 'k ga ff op zoek ;)

Citeer
De PWD vind ik nu weer minder qua design. :-\
da's nog vriendelijk uitgedrukt :D, maar z'n prijsverschil tov AK DS/1 (of KDS als ie daarmee kan vergeleken worden) maakt veel goed.
ze hebben naast die industrieel uitziende kast gelukkig niet voor knopjes gekozen, dat vind ik dan weer wel een groot pluspunt (hadden ze dat bij de AK DS/1 ook maar gedaan)
ik heb in elk geval de vraag gesteld mbt een PWD demotoestel, dus 'k wacht ff af (en dan maar hopen dat ze het gapless probleem nog enigszins snel opgelost krijgen)

bmateijsen

Het is speculatie natuurlijk, maar wie weet... ;D

CiteerDe PWD vind ik nu weer minder qua design. :-\

Gewoon een zwarte/ grijze doos met display. :-\

Staaled

Citaat van: bmateijsen op maart  6, 2011, 09:10:15
Het is speculatie natuurlijk, maar wie weet... ;D

zeer officieus idd.
maar ik hoop er wel op ................... dat ze van het design afblijven. ;D

bmateijsen

Citaat van: Hipster op maart  6, 2011, 09:34:32
zeer officieus idd.
maar ik hoop er wel op ................... dat ze van het design afblijven. ;D

Het design is al jaren hetzelfde en typisch ook vorm volgt functie.

Staaled

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=10206&page=2

deze dus.

Miesepies

Even een oud topicje schoppen.

Inmiddels als een kleine 2 jaar verder. Heeft er iemand hier al ervaring met de PS Audio PWD mkII met bridge ? Reviews zijn overwegend positief - maar gezien eerdere ervaringen neem ik commerciele reviews niet zo heel letterlijk.

Is gapless inmiddels al werkend ?

Iemand met ervaringen van de PSA PWD naast een andere high end speler ?

Deleted Member 2

Citaat van: Miesepies op september 16, 2013, 10:34:44
Even een oud topicje schoppen.

Inmiddels als een kleine 2 jaar verder. Heeft er iemand hier al ervaring met de PS Audio PWD mkII met bridge ? Reviews zijn overwegend positief - maar gezien eerdere ervaringen neem ik commerciele reviews niet zo heel letterlijk.

Is gapless inmiddels al werkend ?

Iemand met ervaringen van de PSA PWD naast een andere high end speler ?

HuubF heeft er veel ervaring mee.

Huub-13

Ik ben wel niet HuubF maar heet toch ook Huub.
En ik gebruik de PS Audio PWD + Bridge nu al bijna 3 jaar.
Vorig jaar opgewaardeerd (door zelfmontage van een nieuw digital board) naar een PWD-mkII.

De geluidskwaliteit vind ik erg goed, al heb ik niet zo veel vergelijkingsmogelijkheden gehad.
Vind ik ook (nog) niet nodig, want de PWD presteert geluidsmatig uitstekend.
Zoals je ook al opmerkte wordt hij op internet vaak erg hoog geprezen, op tenminste gelijk niveau geplaatst met bijv. een Linn Akurate en zelfs de vergelijking met een Linn Klimax wordt niet geschuwd.

Het grote probleem blijft het niet gapless kunnen afspelen van albums.
Al meer dan 2 jaar wordt er een oplossing beloofd, maar die zal er wel niet komen, totdat er een nieuwe versie van de bridge wordt gelanceerd (met o.a. meer geheugen en een ruimere processor).
Wel wordt aan een software-oplossing gewerkt, maar die functioneert alleen als je een computer in je set/netwerk wilt integreren, die dan altijd moet aanstaan als je muziek luistert.
Zie voor de actuele stand van zaken: http://www.psaudio.com/forum/#/discussion/5764/frustration-still-waiting-for-gapless-via-nas-....-since-2-12-years-now

Dit gedoe begint mij langzamerhand ook de keel uit te hangen en ik zit de laatste tijd serieus een overstap te overwegen naar bijv. Marantz, Bryston, of Linn.
Hifi Rose RS-150B | Lyngdorf TDAI-3400 | Harbeth SHL5plusXD | Stax SR-009 + Stax Sigma + Stax 006t buizenversterker

Peerless Monster

Citaat van: Huub-13 op september 24, 2013, 20:57:10
Ik ben wel niet HuubF maar heet toch ook Huub.
En ik gebruik de PS Audio PWD + Bridge nu al bijna 3 jaar.
Vorig jaar opgewaardeerd (door zelfmontage van een nieuw digital board) naar een PWD-mkII.

De geluidskwaliteit vind ik erg goed, al heb ik niet zo veel vergelijkingsmogelijkheden gehad.
Vind ik ook (nog) niet nodig, want de PWD presteert geluidsmatig uitstekend.
Zoals je ook al opmerkte wordt hij op internet vaak erg hoog geprezen, op tenminste gelijk niveau geplaatst met bijv. een Linn Akurate en zelfs de vergelijking met een Linn Klimax wordt niet geschuwd.

Het grote probleem blijft het niet gapless kunnen afspelen van albums.
Al meer dan 2 jaar wordt er een oplossing beloofd, maar die zal er wel niet komen, totdat er een nieuwe versie van de bridge wordt gelanceerd (met o.a. meer geheugen en een ruimere processor).
Wel wordt aan een software-oplossing gewerkt, maar die functioneert alleen als je een computer in je set/netwerk wilt integreren, die dan altijd moet aanstaan als je muziek luistert.
Zie voor de actuele stand van zaken: http://www.psaudio.com/forum/#/discussion/5764/frustration-still-waiting-for-gapless-via-nas-....-since-2-12-years-now

Dit gedoe begint mij langzamerhand ook de keel uit te hangen en ik zit de laatste tijd serieus een overstap te overwegen naar bijv. Marantz, Bryston, of Linn.

Naar mijn weten speelt mijn NAD DAC M51 alles gapless af.
Ruilen? :D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Huub-13

Citaat van: Peerless Monster op september 24, 2013, 21:14:51
Naar mijn weten speelt mijn NAD DAC M51 alles gapless af.
Ruilen? :D
Sorry, maar ik kijk toch nog even verder . .  ;D

Die M51 lijkt me best een mooie DAC, maar hij bepaalt toch niet of iets gapless wordt afgespeeld of niet?
Dat hangt toch van de speler (renderer) af die hem voedt? Of is die geïntegreerd in de M51?

Als iemand met bijv. een Linn Akurate of een Marantz NA11 zich aanbiedt, heb ik meer interese . . !
Hifi Rose RS-150B | Lyngdorf TDAI-3400 | Harbeth SHL5plusXD | Stax SR-009 + Stax Sigma + Stax 006t buizenversterker

Peerless Monster

Citaat van: Huub-13 op september 24, 2013, 21:32:44
Sorry, maar ik kijk toch nog even verder . .  ;D

Die M51 lijkt me best een mooie DAC, maar hij bepaalt toch niet of iets gapless wordt afgespeeld of niet?
Dat hangt toch van de speler (renderer) af die hem voedt? Of is die geïntegreerd in de M51?

Als iemand met bijv. een Linn Akurate of een Marantz NA11 zich aanbiedt, heb ik meer interese . . !

De DAC bepaalt mede door de gebruikte software of er gapless wordt gespeeld of niet.
Onderschatten van de NAD doe je niet, maar qua muzikaliteit vind ik de PS Audio echt prachtig en ook beter in die zin. Ga je technisch luisteren vind ik de M51 echt honderd keer beter... ;).

Maar ik denk dat je een Linn akurate echt overschat in die zin en ik zou lekker een laptop of mac mini zoals ik in je kastje zetten. Maar das mijn bescheiden mening ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Huub-13

Citaat van: Peerless Monster op september 24, 2013, 22:04:48
De DAC bepaalt mede door de gebruikte software of er gapless wordt gespeeld of niet.
Onderschatten van de NAD doe je niet, maar qua muzikaliteit vind ik de PS Audio echt prachtig en ook beter in die zin. Ga je technisch luisteren vind ik de M51 echt honderd keer beter... ;).

Maar ik denk dat je een Linn akurate echt overschat in die zin en ik zou lekker een laptop of mac mini zoals ik in je kastje zetten. Maar das mijn bescheiden mening ;D
In jouw set bijvoorbeeld bepaalt (software in) de Mac Mini toch of iets gapless wordt afgespeeld? Toch niet de M51?

Wat bedoel je met dat de PS Audio muzikaal beter is en de M51 (honderd keer!  ;D) technisch beter?

Wellicht heb je gelijk dat ik een Linn of Marantz overschat, maar ze bieden wel gebruiksgemak en gapless play. Een Mac Mini (of laptop) in mijn set zou misschien beter klinken, maar dan moet die altijd aanstaan als ik naar muziek luister en die hindernis wil ik niet in mijn set hebben.